Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1186

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Morgen! På Lillehammer i dag er det 4-5+, regn og mye vind, -og vi som hadde 30cm snø

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos AS, er ikke de konkurs?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Det er jo en helt forferdelig sak, uten tvil en stor tragedie! Ikke for noen måte og forsvare eller på andre vis virke støttende til drapsmannen, men det er helt vanvittig hva folk som hører stemmer kan utføre av handlinger.

Heldigvis så skal en være rimelig kløktig og godt oppdatert skal en faktisk få gjennomslag for slik ting hvis det er bare oppspinn!
    Det er greit, men hva gjør sånne folk ute i samfunnet....?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en innviklet sak det der med Patos Geir. Husker ikke alt, men det er en egen tråd om det her inne. Tror det var noe med at den norske biten var slått konkurs, men at de fortsetter med den internasjonale biten... Som sagt så husker jeg ikke helt hvordan det var. Det skal hvertfall fortsette på et vis.

Her har vi oppunder 10 grader nå for tredje dag på rad. Og det skal vist fortsette slik frem mot helgen. Og det bøtter ned.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Det er greit, men hva gjør sånne folk ute i samfunnet....?
    Det er en helt annen sak, men det kommer helt an på hvor lettvinte og slepphendte kommune og resterende hjelpeapperat er ift vedkommende.
    Starter de med en 'ordner seg likevel' holdning på toppene så smitter den over på de som har det daglige tilsynet med han og da er feilen allerede begått. Det kunne vært gjort så 'enkelt' som at vedkommende hadde fått depotsprøyte hver 14dg, som doserer ut medisin jevnlig i kroppen på lik linje med tabletter så hadde de sluppet og forsikre seg om han har tatt tbl eller ikke.

Blir en smule engasjert for jeg er så møkk lei av at det gang på gang viser seg at psykisk syke ikke får den oppfølgingen de trenger!! Jeg har en stående invitt til all som måtte ønske det ifra kommunestyret til og være med endag og se realiteten i øynene! For det er et faktum at Norge snart må våkne opp ifra den bobla de lever i og innse realiteter! Vi har utrolig mange psykisk syke som trenger utrolig mye bistand og støtte fra alle etater hvis ikke det skjer snart så kan det som skjedde i går bli 'hverdagskost'. Budsjettkutt og fanden vet hva, men skattebetalte 'planleggingsturer' det har kommunene råd til.

Første steg må bli å opplyse og lære mannen i gata om de ulike 'kjente' psykiatriske sykdommene, for at folk springer rundt og tror at schizofreni da har du automatisk 2-3 personligheter og har null mulighet for å fungere det minste i et samfunn. Kan ikke ha et samfunn bygd opp av tv-myter og uvitenhet.

Dagens utblåsning,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aaaarggghhhhhh, ingen bra start på dagen

Siden det var så forbasket glatt i går parkerte jeg bilen på ballsletta bortom her, og i morges skulle bilen hentes.
    Det første jeg gjorde da jeg kom ned trappa var å gli opp i en dam, og ene foten søkkblaut :evil: Når vi ankom ballsletta og skulle gå ned fra veien skle jeg og lå vannrett i lufta før jeg deiset ned, og det slo sikkert ut på 4-5 på Richters skala vil jeg tro. :evil:

Ingen bra start ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Aaaarggghhhhhh, ingen bra start på dagen

Siden det var så forbasket glatt i går parkerte jeg bilen på ballsletta bortom her, og i morges skulle bilen hentes.
    Det første jeg gjorde da jeg kom ned trappa var å gli opp i en dam, og ene foten søkkblaut :evil: Når vi ankom ballsletta og skulle gå ned fra veien skle jeg og lå vannrett i lufta før jeg deiset ned, og det slo sikkert ut på 4-5 på Richters skala vil jeg tro. :evil:

Ingen bra start ...
    Sånne dager vet du kommer til og gå åt heden Jan! Verste sort som finns!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten ut at jeg fikk hull i boblejakken min i fallet også

Vet ikke om jeg tør hente høyttalerne mine i dag ...

Gi meg helg og masse brenneviiiiiinnnn :twisted:
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq PE7800 og Lerret | FINN torget

Noe for deg Frode? Spørs om du får noen til å hente ...

Edit: Leste det som 8720 til å begynne med ... Ja Per Anders, det er en slik dag :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær og vind.

Her er det 10-12+ litt smådrypp og frisk bris (natt) :-D Vi regner med at vinterstormene kommer for fult i Jan/Feb.

Ellers er julerushet i sluttfasen og godt er det!

Gårsdagens middag ble maiskolber med smør og salt mmm. På Ica Maxi (Moa) har de pakker med 2stk i plastpose, legg posen i kokende vann 3-5 min og knask i vei.

Julekakebaksten går "fremover" uten videre status på den biten. Jeg ønsker meg en Sub. til Jul men får den nok ikke, blir nok å handle en Velodyne CHT-10R og sette den under senga, da har vi komplett 7.1 på soverommet.

Nyttårsforsettet er å drikke mindre Cola samt begynne byggingen av "The main Cinema" i kjelleren. I Jula begynner jeg å måle og lage materialliste, litt planlegging av kabelkanaler etc. blir det også. Dama er supergira på å få "rekreasjonsområdet" på plass, det blir den siste store rivejobben (hele kjelleren) og denne gangen sager vi vegger og gulv opp "på stedet" til ved, lettere å rive da og lettere å fjerne. Når "The game room" med cafe er ferdig blir det å finne et gammalt biljardbord jeg kan pusse opp så vi kan få tilbake spirrit og arbeidslyst til fremtidige prosjekter..

Idebilder og inspirasjon kommer etterhvert..

Game room er viktig:

God Jul..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så passe heftig ut det der Lars.

Jeg er mannen i gata, og jeg vet fint lite om psykisk syke. MEN jeg er soleklar på at det som skjedde i går morges skjer alt for ofte og slike mennesker ikke burde få gå fritt. Hvor feilen ligger har du langt bedre oversikt på enn meg Per Anders.

Ellers er jeg syyyyyyyyyyk......

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så passe heftig ut det der Lars.

Jeg er mannen i gata, og jeg vet fint lite om psykisk syke. MEN jeg er soleklar på at det som skjedde i går morges skjer alt for ofte og slike mennesker ikke burde få gå fritt. Hvor feilen ligger har du langt bedre oversikt på enn meg Per Anders.

Ellers er jeg syyyyyyyyyyk......
    Det skjer ALT for ofte!Uten tvil!

Jeg er også halvveis syk, og det gåkke for jeg skal fikse julemiddag til 25stk på lørdag!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God bedring Per Anders.

Jeg poppa noen Paracet, så får vi se om det virker.

Jan. Ser ikke ut til at mine ht-er har forlatt Oslo engang. Ikke senteren heller, men det ble jo bestilt i går. Tipper Tollpost leverer fortere enn Posten, selv om Posten har en dags forsprang.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner selv at jeg skranter litt - får prøve å kurere det med litt cognac :-D

Men nå har jeg ferie

Er det mulig? :

Adolf Hitler (3) ble nektet bursdagskake - VG Nett om Utrolige historier
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tenker folk med...? Og på?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle sønnen sin noe slikt vil jeg kalle regelrett barnemishandling!

1 plussgrad og fint vær her. Tok sjansen på å vaske bilen nå så håper det ikke blir minusgrader på et par dager. Smurte også opp dørlåsene og smurte alle gummilister med silikon. Syntes jeg måtte vaske etter turen hjem fra Trondheim. Brukte nesten like mye spylervæske som diesel og hele bilen var brun av saltlake og annen dritt. Skulle ikke trodd at jeg hadde langlys nesten så skitne som frontlyktene var.

Håper dagen din blir bedre Jan og god bedring til dere andre som ikke er i form.

Foresten Per Anders, kan schizofreni være arvelig eller noe slikt? Har en kompis som jeg har mistenkt at har vært det i flere år og når han fortalte at søskenbarnet hans hadde fått diagnosen ble jeg ikke mindre overbevist for å si det sånn.

Han kan være seg selv før plutselig det virker som noen trykker på en bryter og du får ikke kontakt med han. Spesielt ille var det mens han hadde kyssesyken og jeg glemmer ikke den gangen han plutselig sa til meg at da var han seg selv og han pratet om dette sammenhengende før han ble helt borte igjen. Den samtalen gjorde inntrykk på meg for å si det mildt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tips fra flere som jobber både på verksted og med polering at man bør unngå silikon og "annen dritt" på listene. Istedet bør man av og til rengjøre med rødsprit for å fjerne alt av skit. (inkl silikon osv). Da sitter gummien godt mot hverandre og man er garantert at det ikke fryser.

Har planer om å vaske bil til helgen, eller muligens på mandag etter jobb. På tirsdag går turen til Nordfjord. Greit med ren bil når man skal på tur, selv om det ikke varer så lenge.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått tips fra flere som jobber både på verksted og med polering at man bør unngå silikon og "annen dritt" på listene. Istedet bør man av og til rengjøre med rødsprit for å fjerne alt av skit. (inkl silikon osv). Da sitter gummien godt mot hverandre og man er garantert at det ikke fryser.
    Det er gummi mot metall, ihvertfall på alle biler jeg har hatt.

Tja, en vask eventuelt skikkelig med regn med etterfølgende minusgrader så fryser det da. Nå har jeg aldri hatt en bil over mange år, men jeg mener at gummien har godt av det. Fryser ihvertfall ikke.

NAF anbefaler det også så kan ikke være så veldig galt.

Men folk er ofte uenige om slikt. Som regel er det noe i det alle parter mener.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke jeg måtte være så spesifikk. Samma om det er gummi eller metall.

At NAF anbefaler noe betyr ikke noe. Verdens svakeste organisasjon i forhold til medlemstall... (ja jeg er medlem) Men funker det for deg så er det jo greit.

Nå er det Jakten på kjærligheten Oddbjørn.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har smurt dørlistene med silikon og smørt dørlåsene. Men allikevel så må jeg ta i skikkelig for å få opp døra inimellom når det har fryst på.

Var bedre i gamle dager når det var skikkelig håndtak å putte hånda inni og få ordentlig tak - og bruke beinet samtidig - da gikk døra bestandig opp - silikon eller ei.

Puntoen er grei - men forrige bilen ble det å ta en bøtte varmt vann å hive på døra inimellom
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Side 1186 av 2256 FørsteFørste ... 186 686 1046 1056 1066 1076 1086 1096 1106 1116 1126 1136 1146 1156 1166 1176 1182 1183 1184 1185 1186 1187 1188 1189 1190 1196 1206 1216 1226 1236 1246 1256 1266 1276 1286 1296 1306 1316 1326 1686 2186 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •