Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1181

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    WOW!!!!!!!

Begynte med å måle Ti10k-ene der de stod. Da målte høyre 2db mindre med nøyaktig samme avstand til bakvegg. Så flyttet jeg de heeelt inntil bakvegg, og fikk 3db økning på begge. Fremdeles da altså 2db forskjell på 50hz. Diskantene er likevel omtrent 50 cm fra bakvegg så det føles ikke helt innestengt.

Så begynte jeg å tenke (ikke verst bare det) at det muligens var Daytonen som var problemet her. For jeg var helt sikker på at det var faseproblemer nemlig. BASH-en som styrer SVS-klonen har trinnløs fasejustering så den har hele tiden blitt justert etter Daytonen for best mulig output. Det gjorde jeg nå også, men først vendte jeg fasen på Dayton 180 grader. Da spilte den tydeligvis i fase med frontene og så stilte jeg bare inn SVS-en etter Daytonen som sagt. Dæven!

Det skal sies at jeg måler dårlig på Darla enda (105db) men på musikk mann! WOW. Det trøkka bra ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det begynder å ordne seg Frode

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det Frank. Er jo langt fra i mål, men det var deilig å føle det var tyngde i annlegget igjen.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det begynner å ordne seg Frode.

Godt råd på veien: ikke start med å legge inn alt nytt på PCen klokka halv ett om natta. Startet på den stasjonære, og en harddisk slo seg vrang, frem og tilbake, og til slutt fikk jeg løst problemet, men installasjonen av XP er ferdig om en halvtime eler så. Og da er det drivere, office, acrobat reader bla bla bla... Blir en sein kveld regner jeg med

mvh
    Tosken
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Håper Kristian ikke leser dette
    Svinga inn døra no etter en hard lørdags aften... Etter en hard fredags aften..Oioioi, det er hardt å leve livet.. Men det er jo derfor vi har søte sykepleierjenter No e det SENGA!!!!!

p.s. Bare å sørge for at batteriet funker det hehehe

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morn morn karer.

Blir nok noen timer i kinoen i dag. Vet fremdeles ikke hvorfor det måler så dårlig på Darla, men det kan jo være dårlig byggekvalitet.

Tenkte å laste ned Exell-ark og kjøre manuell måling av rommet med Radioshack men det funker ikke i denne Vista-dritten....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vista? Huff og huff ...

Litt fintuning nå Frode så blir det bra

Jeg og ungene har tenkt å sjekke ut kunstisbanen i dag, eneste i fylket må vite Til og med kjappere ute enn sunnmøringene for en gangs skyld. Har de siste dagene funnet ut at en av mine kolleger var kretsmester på skøyter i 1963, ikke verst, og han er fortsatt nesten like sprek, ikke helt som meg altså
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt og ventet på Bjørndalen som jeg trodde skulle gå tredje etappe på stafetten i dag og redde dagen, (sammen med Emil Hegle selvsagt) men nå står Hanevold på startstreken..... :???: Da ser jeg heller på noe annet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tom. Skulle tro noen får betalt pr ? og ! de kan skvise inn i hver post her på forumet.... :???: (jmfr PR i krig-tråden)

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Tom. Skulle tro noen får betalt pr ? og ! de kan skvise inn i hver post her på forumet.... :???: (jmfr PR i krig-tråden)
    Fanatikere finnes overalt :-D

Ja - hva er det Norge driver med nå da?

Selv klarte jeg å føkke opp et minnekort i går - kom til å klikke litt feil under kopiering :? nå virker det ikke lenger
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spennende Frode

Proj, Proj... :???:

Siden det er så mange hdmi dingser her nå så kjøpte jeg en tre-pack med 1m hdmi kabler på ebay - total kostnad inkl porto ble kr 122,- Morsomt da de for "noname" kabler tar kr 250,- per stk på Lefdal.... spennende avanse de har på de kablene
    Fikk jo disse omtalte kablene i posten her om dagen. Imponerende nok så var de solide og utført med gullkontakter (i motsetning til noname på Lefdal).

Ja også takler de 1080p perfekt :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg og ungene har tenkt å sjekke ut kunstisbanen i dag, eneste i fylket må vite Til og med kjappere ute enn sunnmøringene for en gangs skyld. Har de siste dagene funnet ut at en av mine kolleger var kretsmester på skøyter i 1963, ikke verst, og han er fortsatt nesten like sprek, ikke helt som meg altså
    Skøyter er moro! Dere har kanskje kunstis, men vi har i det minste ekte is Satser på hockey igjen på onsdag

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke skøyter lenger - skulle prøve mine gamle Ballangrud lengde løpsskøyter for noen år siden - de raknet når jeg tok de på. Dårlige greier - jeg som fikk de til jul i 1977 eller noe - ikke mye til kvalitet altså :-D

Hadde jo håpet på at datteren ble litt intressert i skøyter men etter to par nesten ubrukte så har jeg gitt opp.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var synd vi ikke fant ut av dette i går Jo Andre. Nå spiller det med autoritet der nede. Mangler endel på romfølelse og dybde i lydrommet, men det kommer rett og slett av at høyttalerne må stå så nærme sideveggene. Rommet er jo ikke bredere enn knappe 3m. Føler også at en god del av energien i bassområdet forplanter seg i gulvet. Kjenner veldig godt bassgangen i gulvet. Veggene er rimelig døde. Mulig jeg må gå for BASE-plater eller lignende.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til Big Horn Steakhouse å svi av noen kroner straks, sitter å ser på menyen og gleder meg

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å det hadde smakt. Har bare Grandis i fryseren jeg.... Gidder aldri å lage vanlige middager når jeg er alene hjemme.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal smake Blir mye grandiosa på meg også midt i uka når jeg er alene.

Flott å høre at du har fremgang med lyden Frode, snart sitter det

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff det var da noen typiske stakkarslige mannfolk da? :-D

Selv koker jeg skikkelig mat uansett om jeg er alene eller ikke - fordelen er jo at når jeg er alene så kan jeg lage akkurat det jeg liker best

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    *her hadde jeg skrevet et svar Tom, men det ble for drøyt*

Nå blir det "mat" snart.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For egen del så var dette en ting jeg lærte for mange år siden. For vi er jo på en måte "laget" slik at vi ikke skal ha det så bra når vi er alene..... så det har lett for å bli slik at vi ikke gidder å lage noe særlig til mat osv...

Slik hadde jeg det også tidlig i livet - jeg studerte flere år i utlandet og senere jobbet i andre land og på "ukjente" steder. Ble mye laber matlaging og slikt til tider.

Men en dag så ble jeg forbannet og spurte meg selv hvorfor det skulle være slik???? Bestemte meg den dagen for å gjøre slutt på tulleopplegget og gjøre akkurat omvendt!

Så etter det så er det nesten slik at jeg handler inn bedre saker når jeg vet at jeg skal være alene. Man finner jo fort ut at maten smaker minst like godt når man er alene

Etter egen erfaring så bestemmer maten mye av humøret. Enkelt sagt så er man aldri deppa etter å være stappmett etter et skikkelig herremåltid!

Side 1181 av 2256 FørsteFørste ... 181 681 1041 1051 1061 1071 1081 1091 1101 1111 1121 1131 1141 1151 1161 1171 1177 1178 1179 1180 1181 1182 1183 1184 1185 1191 1201 1211 1221 1231 1241 1251 1261 1271 1281 1291 1301 1311 1321 1681 2181 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •