Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1175

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jeg skal ha en slik blitz så fort jeg får inn noen $$!
    Så kommer linse på programmet.
    Ny linse er gull

Intermediate nordvest sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja; det er til tider ikke til å tro hvor bortreist enkelte er. Husker f.eks da jeg rettet juletentamener i matte da jeg jobbet som lærer.
    Hadde en oppgave ala en bil kjører 6km på 10 minutter. Hvor langt vil den kjøre på en time om den holder samme hastighet. Husker jeg fikk flere svar som lå mellom 10000km og 350000km. Må være vant til raske biler den gjengen der.

Det beste var likevel at de skulle regne ut hvor mange egg som trengtes til en omelett for 5 personer hvis man brukte 3 egg i en omelett for 2. Var en luring som klarte å skrive at da trengte man 200 egg!! Greit at man må knuse noen egg for å lage omelett, men det må nesten være grenser

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    De kakene har jeg aldri hørt om Lars....
    Canadakaker er veldig grove "cafecokkies" nesten et lite måltid. Masse mandler og masse mandler.

Pleskner er en av de eldste julekakene som finnes! (sant) De er spessielt godt kjent i Danmark og har smak som litt spiss sukkerbrød, man setter en sukat mitt på, rennende deig (ala vaniljesaus) blir veldig luftige og søte.

Det blir Luxuspepperkaker, hvite kakemenn (harde) og karramellstaver.

God Jul

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Jeg vet minst en plass til det antakelig er mer rot og mangel på info :evil:

men jeg lurer smått på hva Lars gjorde på damedoen og?
    Kan få mange tvilsomme ideer rundt det der
    At Lars har sine sider skal jeg ikke protestere på, jeg har nok vært på steder jeg ikke burde og gjort ting der som ikke var arkitektens intensjon - MEN, som vakt på norges mest beryktede utested (på 80tallet) var besøk på dametoalettet fast rutine (der røk de tankene!!) Herretoalettet var mindre interessant!

Vakt'n

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundispower
    Ny linse er gull
    Helt klart, men faktisk så kommer jeg langt med ekstern blitz og 50mm, og 18-55'n. Jeg trenger en zoomlinse, fks 70-300 elns. Vidvinkel er jeg ikke helt sikker på om jeg trenger så helt med det første.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart, men faktisk så kommer jeg langt med ekstern blitz og 50mm, og 18-55'n. Jeg trenger en zoomlinse, fks 70-300 elns. Vidvinkel er jeg ikke helt sikker på om jeg trenger så helt med det første.
    Skal ha en zoom linse jeg også.

Jeg skal jo ha 17-55 Canon linsa med IS og 2.8 gjenom hele området - men den koster nesten 10k - venter litt med den :-D

Den faste 50mm/f1.8 jeg kjøpte er jo fin på en måte - men den blir jo altfor trang innendørs og er egentlig ikke så brukendes :?

Tror det blir blitz nå til jul også får vi kjøpe en zoom til våren eller noe - blir dyrt om man skal kjøpe alt på en gang :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Skal ha en zoom linse jeg også.

Jeg skal jo ha 17-55 Canon linsa med IS og 2.8 gjenom hele området - men den koster nesten 10k - venter litt med den :-D

Den faste 50mm/f1.8 jeg kjøpte er jo fin på en måte - men den blir jo altfor trang innendørs og er egentlig ikke så brukendes :?

Tror det blir blitz nå til jul også får vi kjøpe en zoom til våren eller noe - blir dyrt om man skal kjøpe alt på en gang :-D
    Trang? Den er jo genial for foto innendørs og portrettfoto! Den linsa jeg bruker mest. Men for oversiktsbilder og meglerfotos trenger du en vidinkel ja, helt klart. Den IS 2.8 har jeg også vurdert sterkt!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trang? Den er jo genial for foto innendørs og portrettfoto! Den linsa jeg bruker mest. Men for oversiktsbilder og meglerfotos trenger du en vidinkel ja, helt klart. Den IS 2.8 har jeg også vurdert sterkt!
    Perfekt innendørs tenker jeg Du må jo på minst 3m avstand skal du ta bilde av noe større enn en appelsin

Til portrett så benytter jeg 60mm macrolinsa - den er fantastisk - det blir en herlig proff, blurry bakgrunn på portrett :-D

Skal det være brukelig inne så må det ligge rundt 30mm.

Men den dyre 17-55mm tar hånd om det.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Perfekt innendørs tenker jeg Du må jo på minst 3m avstand skal du ta bilde av noe større enn en appelsin

Til portrett så benytter jeg 60mm macrolinsa - den er fantastisk - det blir en herlig proff, blurry bakgrunn på portrett :-D

Skal det være brukelig inne så må det ligge rundt 30mm.

Men den dyre 17-55mm tar hånd om det.
    Nå er du negativ Tom, i disse juletider kan vi ikke tillate oss og være negativ!
    Sier jeg at 50'n er genial, så er den genial!

(etter 5timer som møteleder blir en rimelig autoritær merker jeg )

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er du negativ Tom, i disse juletider kan vi ikke tillate oss og være negativ!
    Sier jeg at 50'n er genial, så er den genial!

(etter 5timer som møteleder blir en rimelig autoritær merker jeg )
    Hehe !

50'n er rett og slett for trang inne, slik er det bare. Jeg har i det siste lest veldig mye om linser - det er jo ganske intressant - og de fleste som har litt peiling anbefaler på ingen måte 50mm til særlig bruk innendørs. Da er en rundt 30mm mye heller å anbefale.

Men 50mm var jo uansett så billig at jeg vil ikke si at det var bomkjøp for egen del. Men den kommer nå å havne i bunnen av kamerabagen.

Men jeg så noe annet artig som jeg tenkte å kjøpe - slike forlengelses ringer, til å sette mellom linse og kamera for å endre forstørrelses egenskaper på linsen Ser de selger et sett (hvor autofokus også fungerer) på ebay for litt over $100 - sette består av 3 stk ringer.

Kenko AF (Macro) Extension Tube Set DG Canon EF-S SV06 - eBay (item 390015301039 end time Dec-14-08 06:03:45 PST)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et lite julebilde (50mm er ikke benyttet her )

I'm in da boll

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette gidder jeg ikke diskutere
    Mer bang for bucks finner du ikke til 900,- bare for å slippe å bruke orginal blitz så er den verd 900,- alene! Men at du klarer deg ikke med den det er heeelt sikkert! Men som den gadgets freaken jeg er så blir det nok flere linser!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy faaaaaaaaaan!!!! Da har jeg våknet og vært en tur på butikken for å handle febernedsettende. Imens sitter Espen og Geir (phatbull) i Eidsdal og rocker og koser seg med noe brunt i glasset. :???: Jeg ble selvsagt syk og måtte hjem fra jobb i dag. Igjen!!!!! Nå er jeg så nedfor atte fy faaaan. :evil:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får hive deg i bilen å fare inn Frode så du får noke febernedsettandes i glaset du også

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fann denne annonsen på torget men er det noke å ha eller burde eg lage kabler sjøl?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/40231/cat/46

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos... Lars? Noen som selger ved rimelig der inne hos dere?
    1100.- pr favn furu! Må vris for hånd og tørkes i 5år i sahara før du får fyr på den!
    :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fy faaaaaaaaaan!!!! Da har jeg våknet og vært en tur på butikken for å handle febernedsettende. Imens sitter Espen og Geir (phatbull) i Eidsdal og rocker og koser seg med noe brunt i glasset. :???: Jeg ble selvsagt syk og måtte hjem fra jobb i dag. Igjen!!!!! Nå er jeg så nedfor atte fy faaaan. :evil:
    Ammmmmmmmaaahhhh - Ammmmmmmmmmmaaahhh ding dong - ding ding din dongelong.. Å slipp pusten - Puhhhhhhhhsss

Føler du deg bedre nå?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    1100.- pr favn furu! Må vris for hånd og tørkes i 5år i sahara før du får fyr på den!
    Solgt!!

Orker ikke tanken på å sitte så lenge i bil Frank. Nå er det hele 15 grader i stua..... Orker ikke tanken på å gå ned i kjelleren. Der er det rundt frysepunktet...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er jo ikke så lange turen Frode. Er noken år siden eg kjørte ditt men synst ikkje det tok så lang tid sjøl med lastebil.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Ammmmmmmmaaahhhh - Ammmmmmmmmmmaaahhh ding dong - ding ding din dongelong.. Å slipp pusten - Puhhhhhhhhsss

Føler du deg bedre nå?
    Mmmmmmmmmmmmmmmmmmm...........mmmmmmmmmmmmmm.....m mmmmm

-572997-gif

Nei......

Side 1175 av 2256 FørsteFørste ... 175 675 1035 1045 1055 1065 1075 1085 1095 1105 1115 1125 1135 1145 1155 1165 1171 1172 1173 1174 1175 1176 1177 1178 1179 1185 1195 1205 1215 1225 1235 1245 1255 1265 1275 1285 1295 1305 1315 1675 2175 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •