Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1160

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Har dere fått med dere at Pioneer har senket prisene ?

5090 ligger nå på 23 K
    Prisen begynner vel å bli levelig - men er fremdeles nesten det dobbelte av hva jeg vil gi for et tv

Satser på at vi ser tilsvarende prissenking av gode 1080p lcd projektorer

Edit: Fisker du trøbbel i "du bør helst syns BD er overlegent under alle forhold ellers" tråden?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Edit: Fisker du trøbbel i "du bør helst syns BD er overlegent under alle forhold ellers" tråden?
    Hvordan kan du tro noe sånt om meg :shock:

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Vedr varme and stuff:

Vi holder ca 22grader (uten fyring) med ca 70% av gulvet uisolert!
    Da er det 4 minus ute og vind!

Hva slags hus er det dere bor i? Eller er det bare jeg som er SuperIZOsær?

26+ er målet eller 100% pumpetemp..

Julenissen.
    Pumpa står på 19 grader og det var 18,9 da jeg sto opp for et kvarter siden Jeg bor i tømmerhus fra 1852, ble revet ned og satt opp igjen i 1959 og det ble kun lagt en noe merkelig tynn papp mellom bordkledning og tømmer.

Men nå har jeg som alle andre dager tent opp med ved. Har jo 6-7 favn i kjelleren som må bort. Ei favn gir ca. 4500 kWh etter brennverdien jeg finner på nett. Selvfølgelig mye tap i en vedovn da så reelt blir det noe lavere.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei pris på Pioneer 50" nå ja Espen, OM de kan gi like gode rabatter på den prisen som de kunne på de gamle Jeg skulle få LX5090 med veggfeste for 25k på september hos nærmeste Elkjøp. Så da bør det være mulig å satse på 20k nå, dobbel pris av min Panasonic. Dobbelt så god? Tja

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det nydelig vær i dag.. En 5-6 plussgrader.. Kom nettopp inn etter en fin spasertur med doggen... Rett inni gata her, er det nettopp blitt seksjonert opp ett hus slik at det har blitt fire leiligheter, og da ett lite bosameie... Men de er nok ikke akkurat samkjørt jfr. bildet jeg tok nå mens jeg gikk forbi.. Hehe.. Blir spennende å se hvordan samarbeidet skal bli der i gården? Hvorfor diskuterte de bare ikke denne parabolsaken, og satte opp EN parabol med ett hode som har 4 uttak? Hadde kanskje blitt LITT ryddigere kanskje? Nå er det sofa og skiskyting

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Julebord bør forbys umiddelbart, og ALDRI prøv og holde følge med en som drikker hver helg hvis du er ute en gang i året, det går galt!

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Julebord bør forbys umiddelbart, og ALDRI prøv og holde følge med en som drikker hver helg hvis du er ute en gang i året, det går galt!

Så det var en som prøvde å henge seg på drikketempoet ditt altså? Synes selv at julebord er oppskrytt... Er jo bare en fyllefest med mat til... Hva skal en med denne maten...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Pumpa står på 19 grader og det var 18,9 da jeg sto opp for et kvarter siden Jeg bor i tømmerhus fra 1852, ble revet ned og satt opp igjen i 1959 og det ble kun lagt en noe merkelig tynn papp mellom bordkledning og tømmer.

Men nå har jeg som alle andre dager tent opp med ved. Har jo 6-7 favn i kjelleren som må bort. Ei favn gir ca. 4500 kWh etter brennverdien jeg finner på nett. Selvfølgelig mye tap i en vedovn da så reelt blir det noe lavere.
    Det er jo helt konge! Med mindre stua di er 15m2 Stua mi er ca 70m2.

Lurius Svingstang.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    GRILLSTAD :evil:

Er Grillstad en skikkelig møkkabedrift?

Selv er jeg veldig glad i Salami - min favoritt er Bjerke som produseres i Helgeroa, ikke langt unna.

Men her om dagen så plukket jeg 2 stk pakker 200gr Grillstad salami. Altså de vite prikkene i salamaien skal jo være smakfull spekk? På Grillstad salamien så var jo dette kun slintrer og ting som skulle vært kastet. Heldigvis har jeg tannpirkere ellers så hadde jeg blitt sprø av å gå med tennen fulle av seige ting som satt fast :???: Kunne jo faktiske se at knivene som skjører opp slamien hadde slitt med å gjøre pene snitt i pølsa

Grillstad pakkene rett i søpla - og ny salami fra Bjerke er handlet inn. Jeg kommer å sjekke nøye fremover alt som det står Grillstad på!!

Godt å få det ut, hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please la meg falle i trappa å brekke et bein! Jeg er SÅÅÅ dritlei å isolere, støv og dritt over alt ,, please noen? Teddy?

Reisegavekort til syden motta's med enorm glede!
    (BusinessClass only!)

Senken.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Så det var en som prøvde å henge seg på drikketempoet ditt altså? Synes selv at julebord er oppskrytt... Er jo bare en fyllefest med mat til... Hva skal en med denne maten...
    Det er nok endel som har en mye verre dag enn meg ja!

Så hadde vi bestilt koldtbord på en nyoppstartet plass og det var regelrett latterlig. det besto av :

-Egg
    -Roastbeef
    -Skinke
    -Karbiser
    -Krabbe pate'

Og ingenting hadde noe som helst smak!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    GRILLSTAD :evil:

Er Grillstad en skikkelig møkkabedrift?

Selv er jeg veldig glad i Salami - min favoritt er Bjerke som produseres i Helgeroa, ikke langt unna.

Men her om dagen så plukket jeg 2 stk pakker 200gr Grillstad salami. Altså de vite prikkene i salamaien skal jo være smakfull spekk? På Grillstad salamien så var jo dette kun slintrer og ting som skulle vært kastet. Heldigvis har jeg tannpirkere ellers så hadde jeg blitt sprø av å gå med tennen fulle av seige ting som satt fast :???: Kunne jo faktiske se at knivene som skjører opp slamien hadde slitt med å gjøre pene snitt i pølsa

Grillstad pakkene rett i søpla - og ny salami fra Bjerke er handlet inn. Jeg kommer å sjekke nøye fremover alt som det står Grillstad på!!

Godt å få det ut, hehe
    For det første:
    IKKE løp rundt å breef med at dere der nede kan kjøpe ånkli salami! Det er ikke pent med tanke på oss her oppe som har Gilde som bestevalg!

For det andre:
    Grillstad overlever på folk som ikke eier smak, rettningssans, politisk oppfattning eller noe som helst annet! (sef. min påstand). Grillstad er: BILLIG BILLIG BILLIG og ligner på pølse uten egentlig å være det!

For det tredje: (Min GrillTeori)
    Det sitter noen å maler små hvite prikker på tynne soyaskiver som kommer fra et enormt overskuddslager, egentlig skulle disse vært brukt til pakkninger i båtmotorer eller noe slikt! :twisted:

Teori nr 2:
    Et billig alternativ til næringsdrivende som av en eller annen grunn vil gå konkurs. (Matsalg) Her på Møre vil nok Grillstad gjøre det bra ettersom prisen er viktigere en smaken og "nesten" alle tenker bare på pengene sine! (Med unntak av alle dere dahh) :wink:

Teori nr 3:
    Et alternativ for de med særdeles rafinerte ganer??? Joda - jeg står for den - det er jo stort sett bare gourmet mat som SKAL smake papp.

Ikke skyt pianisten!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok endel som har en mye verre dag enn meg ja!

Så hadde vi bestilt koldtbord på en nyoppstartet plass og det var regelrett latterlig. det besto av :

-Egg
    -Roastbeef
    -Skinke
    -Karbiser
    -Krabbe pate'

Og ingenting hadde noe som helst smak!
    Vi snakker om julebord her! Ikke mandagslunch!!!!

PS: Var det meningen at den menyen der skulle være "Julebord" ?

Lars.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første:
    IKKE løp rundt å breef med at dere der nede kan kjøpe ånkli salami! Det er ikke pent med tanke på oss her oppe som har Gilde som bestevalg!

For det andre:
    Grillstad overlever på folk som ikke eier smak, rettningssans, politisk oppfattning eller noe som helst annet! (sef. min påstand). Grillstad er: BILLIG BILLIG BILLIG og ligner på pølse uten egentlig å være det!

For det tredje: (Min GrillTeori)
    Det sitter noen å maler små hvite prikker på tynne soyaskiver som kommer fra et enormt overskuddslager, egentlig skulle disse vært brukt til pakkninger i båtmotorer eller noe slikt! :twisted:

Teori nr 2:
    Et billig alternativ til næringsdrivende som av en eller annen grunn vil gå konkurs. (Matsalg) Her på Møre vil nok Grillstad gjøre det bra ettersom prisen er viktigere en smaken og "nesten" alle tenker bare på pengene sine! (Med unntak av alle dere dahh) :wink:

Teori nr 3:
    Et alternativ for de med særdeles rafinerte ganer??? Joda - jeg står for den - det er jo stort sett bare gourmet mat som SKAL smake papp.

Ikke skyt pianisten!
    Har en følelse av at vi ikke liker Grillstad

Jeg glemte jo også å fortelle at salamien fra Grillstad heller ikke smaker godt.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og kona liker å spise ute fra tid til annen men "Juletalerken" er vi ferdig med for lenge sia! Selv når man bestiller denne maten i små porsoner blir det bare feil (hver gang!). Nå liker jeg mat som smaker særeget og som representerer noe "eget" samt ikke smaker "vanlig". Betaler man 4-600.- spenn for en middag bør det være noe der som faktisk er spiselig. Julebord er som du sier "full fest med føde" å kalle dagens julebord for mat synes jeg er å overdrive sef. med hederlige unntak. For mange år siden datet jeg en kokk som fikk sølvmedalje i kokkekunst i Toronto Canada og jobbet en tid på Jan's Mat og Vinhus så hver gang det er snakk om mat skylder jeg bare på henne! Hun har lurt meg til å like god mat! Makan - også vi som bor i Norge der mat skal fylle magen og helst smake ???.

Norsk mat smaker best hjemme!
    (Sorry Espen)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det nydelig vær i dag.. En 5-6 plussgrader.. Kom nettopp inn etter en fin spasertur med doggen... Rett inni gata her, er det nettopp blitt seksjonert opp ett hus slik at det har blitt fire leiligheter, og da ett lite bosameie... Men de er nok ikke akkurat samkjørt jfr. bildet jeg tok nå mens jeg gikk forbi.. Hehe.. Blir spennende å se hvordan samarbeidet skal bli der i gården? Hvorfor diskuterte de bare ikke denne parabolsaken, og satte opp EN parabol med ett hode som har 4 uttak? Hadde kanskje blitt LITT ryddigere kanskje? Nå er det sofa og skiskyting
    Likte spes. talerken nr 2 ovenifra! Er har selger for spagetti? - morsomt. (Håper den ikke er din!) :wink: Må nok ha litt mer en 4 uttak Etaten! Husk at du må ha 2 når du skal oppgradere til HD-dekoder med opptaksfunksjon

Ser ut som det er middagstider i tråden, eller er det meg??

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi snakker om julebord her! Ikke mandagslunch!!!!

PS: Var det meningen at den menyen der skulle være "Julebord" ?

Lars.
    Det er jo det som er så tragisk at det var såkalt 'julebords' meny, ikke fikk vi kaffe etter maten eller dessert før 'noen' mistet beherskelsen en liten stund, da ble det greit.

Så skulle jeg bestille irish, så får jeg bailys,sambucca og kaffe. Det er ikke Irish coffee!! Tragisk, såååå tragisk! Tror vi var der max 2 timer så dro vi videre.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Please la meg falle i trappa å brekke et bein! Jeg er SÅÅÅ dritlei å isolere, støv og dritt over alt ,, please noen? Teddy?

Reisegavekort til syden motta's med enorm glede!
    (BusinessClass only!)

Senken.
    Du kan få lov å tegne drømmekinoen min i Sketchup (eller lignende) for det ga jeg opp i dag tidlig. Tar for lang tid å sette seg inn i... Ble skikkelig inspirert av Reddal(?) her på forumet som lager stoooor kino i uthuset sitt. Vi SKAL kjøpe et småbruk (uten driveplikt selvsagt) med stooor låve/fjøs. Den skal omarbeides til kino/pub/verksted/garasje/gjesterom++++. :-D

Har mange av planene klare allerede.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det som er så tragisk at det var såkalt 'julebords' meny, ikke fikk vi kaffe etter maten eller dessert før 'noen' mistet beherskelsen en liten stund, da ble det greit.

Så skulle jeg bestille irish, så får jeg bailys,sambucca og kaffe. Det er ikke Irish coffee!! Tragisk, såååå tragisk! Tror vi var der max 2 timer så dro vi videre.
    Jeg har aldri helt klart å skjønne hvorfor slike eiere tror det skal gå å servere slikt, i alle fall ikke på småsteder. Med et minimum av kjærlighet i prosessen blir maten utrolig mye bedre.

Nå er jeg usikker på åffer folk betaler 130.- for en middag på Mac Donnald når man kan få en SuperSize og god middag på kinarestaurant for 129.- Men - det er meg!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørtes skikkelig ille ut Per Anders.

Og ja...det var middagstid her hvertfall Lars.

Ut og henge ut julelys på treet i hagan....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 1160 av 2256 FørsteFørste ... 160 660 1020 1030 1040 1050 1060 1070 1080 1090 1100 1110 1120 1130 1140 1150 1156 1157 1158 1159 1160 1161 1162 1163 1164 1170 1180 1190 1200 1210 1220 1230 1240 1250 1260 1270 1280 1290 1300 1660 2160 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •