Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1119

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Er du mann så går du et par år til og blir ordentlig ingeniør! :-D
    4 år på skole? Nei nå får du gi deg!

Har tenkt tanken selv, har jo muligheten til å komme inn på 2-årig ingeniør etter teknisk fagskole. Skal prate litt med sjefen tenker jeg, trenger bedriften det og er villig til å hjelpe til økonomisk så er det en mulighet

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    4 år på skole? Nei nå får du gi deg!

Har tenkt tanken selv, har jo muligheten til å komme inn på 2-årig ingeniør etter teknisk fagskole. Skal prate litt med sjefen tenker jeg, trenger bedriften det og er villig til å hjelpe til økonomisk så er det en mulighet
    Som regel blir man med fagbrev og teknisk fagskole vurdert minst like bra som kun gym og ingeniørskole.

Men fagbrev og ingeniørskole er en skikkelig killer :-D

Får du støtte fra everket?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler jeg må skrive om dette... dette var noe jeg fikk greie på i dag med den nye jobben min - som handler om å plassere ut fjernavlesere ute hos abbonenter og i nettstasjoner...... :?

EDIT: Jeg vet ikke om noen av dere leste inlegget, men jeg kan ikke la dette stå. Man kan bli deppa av mindre....

Jeg kommer å editere inlegget om ikke så lenge. Men ville bare fortelle hvordan ting egentlig foregår.... Altså det handlet ikke om meg. Jeg har det fint
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lyntest

Vel da er "boksene" i hus!

BD'n er enestående! Prøvde den treigeste BDskiva i sammlingen og det gakk utrolig fort, enkelt menysystem og noe inni granskauen med formatstøtte (fant ikke modelnummeret for bare logoer!) Komer en mer utfyllende test når jeg har fått sove litt! :-D

Harmony 1000:
    Konfigurasjoonen gakk lekende lett, mulig det er pg. Mac ettersom pc'n tryna før installasjonen var halvferdig! Lite redigernigsmuligheter men greit det, noen kinokontroll blir den ikke! på soverommet fungerer den meget bra. Dama liker det særdeles godt og er happy så det holder. Nå gjenstår det å se om all programeringen funker.

+
    Liten og lett
    god batteritid (dette er en fjernkontroll og ikke en laptopp!!)
    pent og intuitivt GUI (brukergrensesnitt)
    lett å programere
    enorm komponentdatabase
    støtter lysstyring fra Clas og Jula (rep. Waveman & NEXA)

-
    Har ikke wifi så den må kobles til via USB for oppdateringer
    kan ikke stå i ladecrandle når man har koblet til USB
    trenger ip (via USB??) den skjønte jeg ikke!
    MEN DET VERSTE ER AT DEN IKKE LAGER KAFFE!!!

utover dette er jeg for trøtt til å ha noe mer fornuftig å si nå!

I morra borrer jeg hull i veggen og kobler ting og tang i nett!

Lurius.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg føler jeg må skrive om dette... dette var noe jeg fikk greie på i dag med den nye jobben min - som handler om å plassere ut fjernavlesere ute hos abbonenter og i nettstasjoner...... :?

EDIT: Jeg vet ikke om noen av dere leste inlegget, men jeg kan ikke la dette stå. Man kan bli deppa av mindre....

Jeg kommer å editere inlegget om ikke så lenge. Men ville bare fortelle hvordan ting egentlig foregår.... Altså det handlet ikke om meg. Jeg har det fint
    Jeg sov! Send det på PM? Ble nysgjerrig nå.

Vet ikke om jeg får støtte, men skal jo høre med dem ihvertfall.

Nå har jeg vært ute i snøfokken en halvtime og gravd frem en bil. Det er vanskelig å kjøre når skavlene går over panseret Når man tilslutt bli hengende fra front og bak til B-stolpen, DA er det slutt! Fant selvsagt ikke lue og tok på meg bare en liten jakke dum som jeg var så håper jeg ikke blir forkjølet igjen....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Y-VEI / Bachelor/Ingeniør / TF / HiT - Høgskolen i Telemark

Har dette vært noe for deg da Oddbjørn. Her slipper du med tre år for å bli ingeniør Kommer inn på fagbrevet ditt.

Fikk ikke med meg hva du skrev jeg heller Tom, men helt bra kunne det neppe vært.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, de har Y-vei i Narvik også. Hadde jeg vært singel så hadde det absolutt vært noe for meg.

Men nå venter både leilighet og dame på meg i Trondheim

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For ett vær!!!! Våknet endel ganger i natt pga ruskeværet.... Var nettopp ute og luftet hunden nå, og det blåser FRISKT!! Hunden derimot, syntes å storkose seg, og brydde seg ikke i det hele tatt om blåsten.. Han var faktisk såpass begeistret for snøen at han tok noen æresrunder med rulling i snøen.. Jeg har fri til over helga, og går derfor og legger meg under dyna igjen...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg kunne lagt meg under dyna igjen...

Men jobben kaller, spent på om jeg kommer meg dit. Frøkna har høyere bil og måtte jo graves ut. Jaja, er bare å gi gass og håpe på det beste

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går og venter på at jobben skal sende meg tekstmelding om at jeg kan komme litt senere. Vi gjorde en avtale om det i går pga at det var så mange barn borte. De var borte pga spysyken, og da er det 48 timer karantene. Problemet er at folk sjelden tar hensyn til dette... :???: Egentlig lå det an til at vi bare blir 7-9 barn på min avd i dag, men har ikke hørt noe fra de enda....og jeg reiser om 10 min.....
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Går og venter på at jobben skal sende meg tekstmelding om at jeg kan komme litt senere. Vi gjorde en avtale om det i går pga at det var så mange barn borte. De var borte pga spysyken, og da er det 48 timer karantene. Problemet er at folk sjelden tar hensyn til dette... :???: Egentlig lå det an til at vi bare blir 7-9 barn på min avd i dag, men har ikke hørt noe fra de enda....og jeg reiser om 10 min.....

ZZZzzzZZZzzz

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gadd ikke vente på sms, så jeg ringte. Fikk komme 1 time senere. Greit for "W" også. Da slapp hun å vente i bilen på å komme inn på Moa.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Gå å legg deg!!!! :evil:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Gå å legg deg!!!! :evil:

Skal det, skal bare lage meg litt frokost først

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det 2 grader, bart og strålende sol - og snart helg :-D

Det andre jeg skrev om er bare så deprimerende medmennesklig sett at jeg blir skikkelig deppa. Det kan slå tilbake på meg hvis jeg skriver om det, så jeg får la være. Tenker det hadde blitt et fint oppslag i VG for å si det sånn :?

Men gidder ikke å tenke på det nå - jeg gjentar, det er helg!!! :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snart helg.

Ca. en time igjen med jævelungene her. Snørret renner, hodet holder på å eksplodere og halsen er tett. Greier ikke kjefte på elevene en gang, helt håpløst ...
    Været er helt håpløst, har gått over fra snøfokk til regn og vind, så det blir koslig å kjøre etterpå tenker jeg. Skal være glad når jeg får parkert i kveld, da tror jeg ikke at jeg skal ut før mandags morgen ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som fikk med seg dette tilbudet hos Eltek ? Frode ?? -30% på Seas elementer :-D

ELTEK AS

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Har vært 2 ganger nå i høst/vinter. Blir ikke prioritert akkurat nå, men det frister.

Nå har vi hele 8 barn på avd. (burde vært 6...) Min ped.leder ligger på sofaen og er slett ikke i form heller. Syk avdeling.

1,5 time til helg. Langhelg faktisk.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. Har vært 2 ganger nå i høst/vinter. Blir ikke prioritert akkurat nå, men det frister.

Nå har vi hele 8 barn på avd. (burde vært 6...) Min ped.leder ligger på sofaen og er slett ikke i form heller. Syk avdeling.

1,5 time til helg. Langhelg faktisk.
    Si i fra når tiden kommer,har gode rabatter hos dem :-D

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er snøfresen testet og den funker flott, litt sur men nå tenner den på første forsøk. Det er stiv kuling og det meste av snøen blåser bort! :-D .

Jeg lurer på en ting folkens: Det er jo slik at man kan "laste ned" blueray innhold til bluerayspilleren, går det an å lage sin egen blueraydisk som router spilleren til ditt eget medieområde? Noen som har hørt eller sett noe om dette?

Lars.

Side 1119 av 2256 FørsteFørste ... 119 619 979 989 999 1009 1019 1029 1039 1049 1059 1069 1079 1089 1099 1109 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1123 1129 1139 1149 1159 1169 1179 1189 1199 1209 1219 1229 1239 1249 1259 1619 2119 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •