Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1118

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Takker!

Høres bra ut, for den i Yamaha'en holder ikke helt mål til stereo synes jeg.

Tror jeg ser an DacMagic en stund, jeg må begrense innkjøpene en stund.
    Stusser litt på det du skriver om dacen i Yamaha 1800 - er den virkelig så dårlig?

Jeg går ut i fra at Yamahaens dac er i omtrent samme klasse som i min Pioneer?

Jeg har testet Pioneeren LX70 dac mot Pioneer DV668 (som skal være veldig bra) og RME dacen jeg har (som i en del tester slår selv Benchmark sin dac 1) - Pioneer LX70 står ikke tilbake for noen av disse etter hva jeg har hørt.

Alt dette er testet i direct modus selvsagt. Man bør vel være obs på at selv en meget liten forskjell i utgangsnivå gi en slik test feil resultat. En viss farging kan jo også virke veldig tiltrekkende ved kort tids lytting - men over tid ikke er optimal.

I tillegg så liker jeg veldig godt å benytte LX70 sin romkorreksjon som med blant annet denne "Full PHase Control" gir en utrolig ren detaljert og direkte lyd.

Når det gjelder de nye høytalerene dine så tror jeg at jeg vill ha testet et rent 2 kanals system på de med en egen dedikert 2 kanals forforsterker/effekt og en bra dac eventuelt cd-spiller. Dette er jo høytalere som er bra nok til å skille mellom selv små forskjeller. Skulle tro at en effekt med prossessor inngang er veien å gå for deg?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahhh... 50 min pause i dag. Deilig. :-D Vi har masasjestol (type 50k++) som jeg ligger i nå og surfer på AVforum. Slett ikke verst.

Slapp dag i dag. 11 unger er hjemme med spy-syken, og jeg krysser fingrene og banker i bordet for at jeg ikke skal få dritten. Vi får besøk av brodern m/familie lør-man så det passer veldig dårlig. Har tatt feriedag på mandag, så det blir langhelg.

Blitt alt for lite film og musikk i det siste. Savner det merker jeg.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler ikke at DACen i RX-V1800 er dårlig. Men jeg har ikke prøvd noen CD/DVD med analog tilkobling, så sammenligningsgrunnlaget er dårlig.

Er litt tilhenger av det forslaget ditt Tom, med en integrert med prsessorinngang, og CD/DAC og muligens vinylspiller tilkoblet.

Men så spørs det om det koster mer enn det smaker da ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Føler ikke at DACen i RX-V1800 er dårlig. Men jeg har ikke prøvd noen CD/DVD med analog tilkobling, så sammenligningsgrunnlaget er dårlig.

Er litt tilhenger av det forslaget ditt Tom, med en integrert med prsessorinngang, og CD/DAC og muligens vinylspiller tilkoblet.

Jeg mente jo egentlig forforsterker med prossessor inngang!

Ja - vinyl er en klar kandidat og cd-spillere med rørutgang burde testes.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Posten Norge! Landpostbudet er "glad" i pakker!

Til posten.

Heisan.

Jeg lurer på hvorfor jeg ikke kan hente min postpakke før kl 16:00. I følge pakkesporing ankom pakken mitt lokale postkontor kl. 09:39. I følge betjeningen tar landpostbudet med seg alle pakkene i bilden og leverer dem på postkontoret kl. 16:00. Grunnen til min undring er fordi Posten ikke leverer tjenesten "hjem på dør" i min kommune!

MVH.
    L-H.Ø...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Norge, Lars.

Var litt snar og sa jeg var veeeeldig interessert i denne jeg....

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39238

Tenkte jeg måtte være snar, men leste litt om den og angrer. Tenkte litt feil....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er flere som er interessert, så du slipper vel av kroken vil jeg tro

Postens veier er uransakelige, venter på noe småtteri som ble sendt forrige onsdag, fikk iallefall mail fra CDON da. Tidligere har disse tingene bare brukt et par-tre dager. Må sjekke det opp hvis det ikke kommer i morgen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Stusser litt på det du skriver om dacen i Yamaha 1800 - er den virkelig så dårlig?

Jeg går ut i fra at Yamahaens dac er i omtrent samme klasse som i min Pioneer?

Jeg har testet Pioneeren LX70 dac mot Pioneer DV668 (som skal være veldig bra) og RME dacen jeg har (som i en del tester slår selv Benchmark sin dac 1) - Pioneer LX70 står ikke tilbake for noen av disse etter hva jeg har hørt.

Alt dette er testet i direct modus selvsagt. Man bør vel være obs på at selv en meget liten forskjell i utgangsnivå gi en slik test feil resultat. En viss farging kan jo også virke veldig tiltrekkende ved kort tids lytting - men over tid ikke er optimal.

I tillegg så liker jeg veldig godt å benytte LX70 sin romkorreksjon som med blant annet denne "Full PHase Control" gir en utrolig ren detaljert og direkte lyd.

Når det gjelder de nye høytalerene dine så tror jeg at jeg vill ha testet et rent 2 kanals system på de med en egen dedikert 2 kanals forforsterker/effekt og en bra dac eventuelt cd-spiller. Dette er jo høytalere som er bra nok til å skille mellom selv små forskjeller. Skulle tro at en effekt med prossessor inngang er veien å gå for deg?
    Så dårlig er den ikke, men etter direkte sammenligning med Yamaha DVD-S2700 blir den "dårlig". Men den var ikke dårligere enn H/K DVD22 og bedre enn H/K AVR 340. En på tonart mente at Dac'en i DVD-S2700 var meget god og står seg godt mot mange CD-spillere opp til 10k.

Angående det siste avsnittet så har jeg hatt en ønskes kjøpt annonse ut siden juni på Parasound NC2100 som gir meg et rent to-kanals oppsett med prossessorinngang. Den blir jo skamrost i alle tester jeg har lest.

Og bra Dac har jeg i DVD-S2700, men kunne tenkt meg Squeezebox sammen med en god Dac i tilegg for det er uendelig mye mer lettvint å ha tilgang til all musikk uten å skifte cd.

Satser på at Parasound NC2125 klarer seg som effektforsterker til høyttalerne en stund, effektforsterkere er dyre Senterhøyttaler med effektforsterker blir også dyrt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Den er ikke dårlig heller Men DVD-S2700 er bare bedre

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir moro å følge med på hva du skaffer deg. Er Parasound tingen på Pioneerene?

Ellers er vel en rett priset Transporter tingen :-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om Parasound er tingen på Pioneer aner jeg ikke Ser at mange anbefaler Hegel, men jeg har trossalt en Parasound fra før. Og forforsterkeren virker så genial iforhold til prisen på 6000 at jeg har lyst på en brukt til 3-3500. Da kan jeg en gang i fremtiden selge begge Parasound'ene uten nevneverdig tap og f.eks. gå for en Hegel H200. Men nå er vi langt fram i tid altså. Transporter blir nok altfor dyrt for meg.

Jeg skal til høsten begynne på teknisk fagskole så penger blir det mindre av, mildt sagt. To år uten nevneverdig inntekt kommer til å sette klare begrensninger

Nå har jeg foresten vært ute å kjørt snøscooter for første gang i vinter. Det var MORO!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Squeezebox | FINN torget

En slik du kikket etter Oddbjørn? Mener jeg har sett en plass at Slim Devices sin er bedre enn Logitech?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre?

Altså har ikke Logitech kjøpt Slim Devices og kun forandret logo da? Logitech Squeezebox får man for rundt 1500 ny. Den er prikk lik den du linket til Jan.

Edit: Kjedelig å sitte og rippe CD'er.....

Edit2: Ser ikke ut til at logoen er forandret en gang, står Slim Devices på bildet de har på komplett.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, vet det med Logitech, men det er noen som påstår at det er et eller annet som er bedre på den gamle. Kan jo fort være surmuling pga. oppkjøp også for alt jeg vet.

Men jeg hadde ikke fått med meg at prisen hadde falt såpass mye... Nå bør jeg virkelig vinne i Lotto snart.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg velger å overse dette Jan, for jeg har bestemt meg for å kjøpe nytt, da blir det Logitech 1500 er prisen på komplett, mulig lavere andre steder

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med det er SB3 dere snakker om og ikke Duet? Duet har vel ikke falt nevneverdig i pris. Det er den jeg sikler mest på.

Da tok jeg meg en økt i kjelleren gitt. Ble ikke så mye, men fikk justert døren noenlunde og stengt av teknisk rom. (stygt, men effektivt) Vi har på ovn der nede, og har fyrt for mye for kråkene. Skrudde ned varmen betraktelig nå, og tror det holder i massevis.

Begynner å bli utolmodig ang PJ merker jeg. Kinoen blir ikke brukt fordi jeg ikke er fornøyd med bildet. Lerretet blir rett og slett for stort for MT-200. Håper igrunn at W5000 detter enda noe i pris...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det Frode.

Jeg har jo universalfjernkontroll og da frister ikke Duet. Men synes at den gamle utgaven er veldig pen så det går fint for meg.

Blir det BenQ Frode? Det hadde jeg ikke trodd om deg

Da har jeg rippet nesten 10GB i flac, rundt 25 cd'er

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde ikke jeg heller Oddbjørn.

Sortnivå er viktig for meg, og W5000 skal være bedre enn X10 på det. (og mye annet). Men jeg er skeptisk ja...

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Jeg skal til høsten begynne på teknisk fagskole så penger blir det mindre av, mildt sagt. To år uten nevneverdig inntekt kommer til å sette klare begrensninger
    Er du mann så går du et par år til og blir ordentlig ingeniør! :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Begynner å bli utolmodig ang PJ merker jeg. Kinoen blir ikke brukt fordi jeg ikke er fornøyd med bildet. Lerretet blir rett og slett for stort for MT-200. Håper igrunn at W5000 detter enda noe i pris...
    Me too - sikler veldig på ny proj... Men jeg sparer mye på å vente - men det er ikke lett...

Side 1118 av 2256 FørsteFørste ... 118 618 978 988 998 1008 1018 1028 1038 1048 1058 1068 1078 1088 1098 1108 1114 1115 1116 1117 1118 1119 1120 1121 1122 1128 1138 1148 1158 1168 1178 1188 1198 1208 1218 1228 1238 1248 1258 1618 2118 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •