Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1103

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg gikk som sagt amokk på cd salget på Play her om dagen (og dette er ikke alle ):

Og når cdene er prissatt til 3 stk for £9.99 er ikke kravene så høye - denne tror jeg at jeg skal ta et par Irish før jeg setter på:

Men det var jo uansett et obligatorisk kjøp for meg?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de litt uinvidde så er det selveste Captain James T. Kirk og Mr Spock fra Star Trek - The Original Series :-D
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Jeg gikk som sagt amokk på cd salget på Play her om dagen (og dette er ikke alle ):

Ett nydelig syn Tom Husket den høsten jeg bodde i kongsvinger og gikk amok på play.com en kveld og handlet inn en 45-50 dvd'er... Postkassa var full hver dag i over ei uke

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir missunelig Tom. Venter på lønn med etterbetaling av en del så kanskje jeg skal ta av litt også?

Vet ikke om dere husker, men jeg kjøpte en komplett i deler moped for et par måneder siden for 2500 noe som viste seg å være en langt ifra komplett moped :evil: Ble for dyrt med nye deler, for mye styr med å finne brukte så nå har jeg startet å selge i deler.

Men jeg er allerede i overskudd etter å ha solgt motor og et par deksler 8) Ser ut til at dette går bedre økonomisk enn om den hadde vært komplett. Noe mer styr, men pyttpytt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal si det er litt hummer & canari her:

Blant annet musikken fra Clint filmen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heldiggriser!

Noen koser seg på webshop mens andre jobber og sliter!

Dagens oppdatering: Endelig har jeg bygget meg en platetralle (t.h. bilde 2) og nå er de åpne løsningen helt åpen, litt plate og plast og ikke minst finnishen så blir dette levligt!

I dag tidlig:

I kveld: Bare måtte lage platetralle da "leneveggen" nå er borte! Trille-Trille :-D

Lars.

Edit: Har faktisk foret ut og isolert i tillegg.... neeeeesten ferdig med den dritten nå - - - Flink gutt .. ?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempeflink Lars
    Og Tom, ser du har god smak når det kommer til musikk Bortsett fra noe på høyresida der, men jeg antar et det er den lille frøknen som skal overta ABBA samlingen?

Kjøpte veggfeste på Biltema til 37" jeg og, betalte 159,- for det, men det er neppe stort noek til 42" desverre ...

Billigste på Elkjøp rett ved siden av var 799,- ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Kjempeflink Lars
    Og Tom, ser du har god smak når det kommer til musikk Bortsett fra noe på høyresida der, men jeg antar et det er den lille frøknen som skal overta ABBA samlingen?

Kjøpte veggfeste på Biltema til 37" jeg og, betalte 159,- for det, men det er neppe stort noek til 42" desverre ...

Billigste på Elkjøp rett ved siden av var 799,- ...

Dag kjøpte visst sitt veggfeste til 50"'ern på biltema, og tror det kostet 379.- eller 399.- Får ta en titt Det han kjøpte hadde tilogmed mulighet for en liten tilt.. OG de hadde vært supert for da kan jeg jo montere plasmaen liiiiiiitt høyere og finne rette vinkelen mot senga

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, de hadde flere typer, var vel ingen som kostet over 400 tror jeg. Og det jeg kjøpte for 159,- var minst like solid som det jeg betalte rundt 1k for til 50", dog var det litt krympet da
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg ler så jeg skriker når jeg ser resultatet av de Norske tollreglene, det blir bare alt for dumt :evil:

Lars du er dyktig,helt klart :-D

Er det bare jeg som bruker horisontale avstivere ?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Litt nostalgi det der med Abba skivene - spilte mye av de når jeg var i de lavere tenårene. Midt på syttitallet liksom.. Før man oppdaget Queen, AC/DC osv...

Samtidig så er jeg lei av de Abba gold samlingene - etter min smak finnes de beste låtene gjemt unna på albumene.

For å ikke nevne at det stadig spørres etter Abba når man har damebesøk inimellom :-D

Men jeg hadde nok ikke handlet hvis ikke skivene kostet rundt kr 35 per stk.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jepp - det er liggende panel som er tingen nå - har du ikke fått med deg det

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Jeg ler så jeg skriker når jeg ser resultatet av de Norske tollreglene, det blir bare alt for dumt :evil:

Lars du er dyktig,helt klart :-D

Jeg bruker horisontale avstivere også men du ser dem ikke! Jeg bygger med 2" x 2" og legger dem i kryss slik at jeg får minimum 10cm isolasjon alle steder, dette for å unngå kuldebruer! Når jeg da kryssisolerer med 2x10cm får jeg de samme verdier som på et "pasiv hus" som igjen betyr ekstremkontroll av innetempratur og nær 0 grensa på strømutgifter. Platene limer jeg i skjøten og så setter jeg inn noen 12cm spiker i horisontalen.

Varmepumpa står på 22 grader og med de siste ukers svingninger mellom -4 og +12 har innetempen ligget konstant, det er ikke etter Norsk standard for å si det mildt. Hvis det blir 20- må jeg kanskje skru opp pumpa 1grad eller 2! Med isolering av gulvet (kommer snart) er utetempraturen helt uinteressant! Så pengene vi sparer på fyring går uavkortet til kino'n i kjelleren (og det er ikke lite)!..

Onkel Skrue.

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Smart Lars,er selv ferdig med den ene veggen på morrorommet og merker stor forskjell på bare 5 cm isolasjon kontra leca (pussig :-D ) rommet har også blitt "roligere" altså mindre påvirket av støy fra utsiden.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LogB.no
    Jeg bruker horisontale avstivere også men du ser dem ikke! Jeg bygger med 2" x 2" og legger dem i kryss slik at jeg får minimum 10cm isolasjon alle steder, dette for å unngå kuldebruer! Når jeg da kryssisolerer med 2x10cm får jeg de samme verdier som på et "pasiv hus" som igjen betyr ekstremkontroll av innetempratur og nær 0 grensa på strømutgifter. Platene limer jeg i skjøten og så setter jeg inn noen 12cm spiker i horisontalen.

Varmepumpa står på 22 grader og med de siste ukers svingninger mellom -4 og +12 har innetempen ligget konstant, det er ikke etter Norsk standard for å si det mildt. Hvis det blir 20- må jeg kanskje skru opp pumpa 1grad eller 2! Med isolering av gulvet (kommer snart) er utetempraturen helt uinteressant! Så pengene vi sparer på fyring går uavkortet til kino'n i kjelleren (og det er ikke lite)!..

Onkel Skrue.
    Hvordan ser ditt regnestykke for strømbesparing ut da?

Du må jo ta med kostnader for varmepumpe, ekstra isolasjon, energivinduer og utforing, plating osv.. ? Kan jo ta litt tid før det er tjent inn først?

Har du nattsenking på varmepumpen?

Har du søkt og fått tilskudd for disse energisparende tiltakene? (hvis du har rett type varmepumpe da)

Jeg har litt sans for slike miljø/energisparende tiltak :-D

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje neste prosjekt, å isolere huset bedre? Får vente til den dagen jeg må skifte bordkledning tur eg, flytte vinduer og dører, fore ut osv. Blir storjobb det ...

Men at det merkes på strømregninga er jeg ikke i tvil om.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan ser ditt regnestykke for strømbesparing ut da?

Du må jo ta med kostnader for varmepumpe, ekstra isolasjon, energivinduer og utforing, plating osv.. ? Kan jo ta litt tid før det er tjent inn først?

Har du nattsenking på varmepumpen?

Har du søkt og fått tilskudd for disse energisparende tiltakene?

Jeg har litt sans for slike miljø/energisparende tiltak :-D
    Varmepumpa ble montert før vi planla isoleringsteknikk og planen var å sette inn alternative varmekilder så det regnestykket blir vanskelig. Ekstra isolasjon beløper seg til ca 2. kvartal med redusert strømforbruk i forhold til utgangspunktet. (veggisolasjon). utforing og vinduer er nedbetalt etter ca 1,5år. Gulv og takisolasjon er ikke en del av det nye regnestykket da vi planla det i det gammle oppsettet. vi kommer til å legge 15cm til på taket/loftet og det blir noen kroner til (da har vi 45cm som tilsvarer pasiv hus).

Vi har forsket litt med varmepumpa og funet ut at tempraturen i huset er 0,2 grader lavere ved 21grader kontra 22grader. gjennomsnittstepraturen i huset er 23,5grader nå og vi tror det er pg. kjøleskap/frys/pc'r/komfyr og noen halogenlys + kroppsvarme som faktisk utgjør en del. Ventilasjonen er god.
    Det mest interresante er at vi faktisk ikke har isolasjonsglass enda! og jeg klarer ikke forstå at innetempen er så stabil siden stuevinduene ligger mot været! I tillegg er det ene vinduet punktert! Når jeg står ute i vind er det mildere inne ved husveggen en 1meter ut (noen som har en forklaring på fenomenet?)

Jeg kan tenke meg at hele sulamitten er nedbetalt på 2-3år som er ca en halvering i forhold til tradisjonell nedbetaligstid. Vi har ikke søkt om støtte enda men takk for tipset :-D Mye av grunnen til 20cm kryssisolering i vegger er litt mye feilmargin i bestillingsprosessen!

Vi har ikke nattsekning på pumpa og med 1800.- i strømregning siste kvartal (total) ser jeg ikke poenget. Tempen synker noe til natta men det er ikke snakk om mer en ca 0,7grader.

Jippiii!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skytespill, når menn blir som gutter!

Her er scenarioet, et vennepar kommer inn i en helt mørk leilighet og i det de åpner døren smeller det i sniperrifler assaultrifler og granater, mens brølene dirrer i kroppen, de våger seg såvidt inn til stua for å se hva som foregår, når ting blir stille hører de forsiktig fra person 1 : "Boogey fire klick til høyre", hvorav person 2 han repliserer "Roger that houston, cover my back, I'm goin' in"!

Da blir spotlights'n i stua plutselig slått brått på, blendet av lyset og en formanende irettesendene person 3 som forteller oss om viktigheten her i livet som omhandler ku slakting, gårsbruk og diverse innser gutters at de muligens har tatt Gow litt vel langt og plutselig er 5timer gått og den normale verden virker så utrolig fjern

MEN GØY!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og fintenker litt på åssen jeg skal få oppmontert disse 4 små satelitthøytalerne på soverommet... Tenker en i hvert hjørne, helt oppe i takhjørnene... Og kanskje bare bruke veldig små hylleknekter, hvite, i aluminium ofr så å bøye disse i rett vinkel? Målene på disse små høyttalerne er jo ikke verre enn: 10,3 x 20,3 x 7,1 cm (BxHxD) og 0.45kg

Centerhøyttaleren rett under plasmaen på veggen med samme hylleknekter, og receiveren rett under den på noe litt større utgaver av disse knektene... Subben blir under ett bord... Skjult opplegg og så cleant som mulig..

Hva tror dere? Noen innspill i forhold til Etatens soverromshjemmekino?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Driver og fintenker litt på åssen jeg skal få oppmontert disse 4 små satelitthøytalerne på soverommet... Tenker en i hvert hjørne, helt oppe i takhjørnene... Og kanskje bare bruke veldig små hylleknekter, hvite, i aluminium ofr så å bøye disse i rett vinkel? Målene på disse små høyttalerne er jo ikke verre enn: 10,3 x 20,3 x 7,1 cm (BxHxD) og 0.45kg

Centerhøyttaleren rett under plasmaen på veggen med samme hylleknekter, og receiveren rett under den på noe litt større utgaver av disse knektene... Subben blir under ett bord... Skjult opplegg og så cleant som mulig..

Hva tror dere? Noen innspill i forhold til Etatens soverromshjemmekino?
    Med så små ht'r kan du jo bruke idustriborrelås. Da må du sage til noen små hjørneklosser med riktig vinkel nedover, da vil opphenget bli 100% skjult. Ledninger kan du legge i taklistene og ta ned i et hjørne forran.

Center:
    Et alternativ er å bruke hylla BJÄRNUM fra IKEA el.l. noe som gir et stilmessig bedre resultat (synes jeg) kontra hylleknekter. Hvis centeren er liten og lett kan du ev. feste den med små vinkler under og over. Et annet alternativ er å bruke bildehengere (plater med opp/ned nøkkelhul). Har du virkelig lyst å utfordre millimeterene kan du bore 4 hull i veggen og 4 i centeren (kanten) og så lime fast sylindre i hullene i veggen og skyve centeren på plass, da er du garantert en del hodebry!

Forsterkeren kan settes på IKEA løsningen men da må du bruke sterke skruer og vite at veggen holder! Vil du ha noe orginalt så kjøper du en kloss med sort polert granitt (gravstein) som du setter den på (tipper det blir kommentert)!.. Er i det kreative hjørnet i kveld..

Lars.

Side 1103 av 2256 FørsteFørste ... 103 603 963 973 983 993 1003 1013 1023 1033 1043 1053 1063 1073 1083 1093 1099 1100 1101 1102 1103 1104 1105 1106 1107 1113 1123 1133 1143 1153 1163 1173 1183 1193 1203 1213 1223 1233 1243 1603 2103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •