Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 109 av 2256 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 1109 ... SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 45103
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv

Har du funnet ut hvor du skal da Kjetil?
    snakket med min kompanjong som var litt delaktig i samtalen, han snakket om ned til venstre rett før vanndamman og i en enveiskjørt gate. Da er det vel Flintegata?? Vet ikke jeg.. men det er disse opplysningene jeg har å gå etter. Har jo ikke nummeret til denne tullingen heller da han ringte med skjult id...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke tollinspektør Flors gate? Til venstre der det er brostein, blått hus på hjørnet ut mot Langveien.
    Blir gjerne kalt Flors gate...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Det er ikke tollinspektør Flors gate? Til venstre der det er brostein, blått hus på hjørnet ut mot Langveien.
    Blir gjerne kalt Flors gate...
    Nå er vi på nett tror jeg.. Jeg var sikker på at han sa flors gate skjønner du, men jeg fant den ikke.. Men nå gikk det opp et lys her

Hvis den er enveiskjørt, er også sikker på det

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter........ det er muligens noe kyssesyke eller noe slags utmattelsesvirus på gang her i gården. I dag er forma dårligere enn på flere dager.. var ute med hunden i sted og holdt på å svime av på en skogssti.. måtte komme meg tilbake til bilen og legge setet ned en times tid før jeg klarte å kjøre hjem....... dette er max hat altså... Så jeg fant senga for en times tid siden, og skal snurre en film føre jeg sovner inn for kvelden.. helt utrolig altså, fullstendig tom for krefter........ later boys.....

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rimelig sikker på at den er enveiskjørt, hadde en elev som bodde i det blå huset og når jeg kjørte ham hjem måtte jeg kjøre rundt for å komme meg ut i Langveien igjen.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den gaten som er "toppen av langveien" før den begynner å gå litt nedover?? Ikke sant? Har blitt litt kjent i byen skjønner du
    Og den ender opp i Lars guttormsensgate hvis du kjører rett igjennom?

Er lommekjent i Ole Jullumsgate nemlig og det er ikke så mange steinkast unna

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Hei gutter........ det er muligens noe kyssesyke eller noe slags utmattelsesvirus på gang her i gården.

Hmm.. syke greier, man får glede seg over livet små goder som å være frisk God bedring

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir gata før Ole Jullums gate, så du trenger ikke kunne hive stein så langt da;-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei gutter........ det er muligens noe kyssesyke eller noe slags utmattelsesvirus på gang her i gården. I dag er forma dårligere enn på flere dager.. var ute med hunden i sted og holdt på å svime av på en skogssti.. måtte komme meg tilbake til bilen og legge setet ned en times tid før jeg klarte å kjøre hjem....... dette er max hat altså... Så jeg fant senga for en times tid siden, og skal snurre en film føre jeg sovner inn for kvelden.. helt utrolig altså, fullstendig tom for krefter........ later boys.....
    Er snart Krankenhaus på deg, så dårlig som du er for tida.
    Håper at du snart får en skikkelig diagnose på elendigheten. God bedring iallefall.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er ikke noe steinkaster heller så

Da får han sikkert strøm i morgen da Takk for hjelpen

Dette er litt av "problemet mitt" Jeg har et mål om at jeg skal være 80% uavhengig. Som betyr at jeg skal skaffe meg 80% av jobbene på egenhånd gjennom mine kontakter i byen, da er det jo slik at jeg må bedrive litt "Kontor og research på fritiden dvs. kveldstid. Men det er dette jeg brenner for, være litt min egen sjef og surre i min egen verden

Pr. dags dato har jeg flere små firmaer som ringer til meg, de vet jeg kommer og gjør meg ferdig der og da...

Det er en ting jeg har merket meg, jeg skjønner ikke helt hvordan noen av våre "konkurenter" bedriver sin praksis. Når VI ( altså Tingvoll elektro ) kommer og skal legge skjult anlegg kommer vi stort sett to stykker ( Gjelder enebolig ) også er vi der i 2 litt lengre dager og da er vi ferdige.. Dette kommer som et "sjokk" på mange av de som bygger husene og de som setter de opp.. Er dette virkelig realiteten???

Det beste eksemplet er fra to snekkere som jobber for seg selv men sammen, de skulle legge inn anbud på en leilighet i Ole Jullum Før de ville legge inn pris ville de vite om det var VI eller elektro....... som skulle ha jobben, hvis det ble de så giddet de ikke å legge inn pris.. Merkelig men bra for meg og oss

Jeg og en til har bestemt oss for å ta over byen Gå by firmaene på nervene og mobbe de over at noen bønder fra Tingvoll kupper jobbene deres

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de har nok å gjøre ellers i byen. Er onkel til en som jobber som lærling, og det var såvidt det ble ferie på ham i sommer. Tror det er en del lange dager, men regner med at han ikke har så mye i mot det.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    to dager på en enebolig er vel bra. hadde elektriker her i nesten ei veke å de var bare på min del av tomansboligen. måtte komme å koble varmekabelen på egen kurs etter to dager for dei hadde kobbla den på same som alle stikka i stua. prøvde å få innlagt 16 amp på stua men de var vist ikke mulig fikk eg beskjed om. er ikke alle elektrikere som er oppegående

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat dette som du Chevy forklarer jeg også hører igjen. Jeg skjønner det ikke. Jeg er en person som liker å sitte å drikke kaffe og er ikke av typen som gir 110% hele dagen uten mat. Jeg gjør jobben min og drar... Men jeg fatter det ikke...

Selv om de har mye å gjøre så kan ikke det gå utover kunden. Vi jobber i sercive yrket.. Bare så det er sagt så har vi også endel og gjøre

Dette er som du skjønner ganske viktig for meg Jeg vil vite hvorfor og hvordan.... . . . Det er en grunn til at ting skjer og jeg vil vite hvorfor.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel gjerne slik i mindre eneboliger og tomansboliger at det er laget en fastpris på elektro installasjonen.

Utangspunktet er da et fast antal punkter. I og med anbud så vinner jo den med lavest pris og Installatøren har da ikke mye å gå på.

Kjøpte selv et nytt lite hus for et antall år siden. Elektroinstallatøren var ikke spesielt serviceinstilt kan man si. Minste ting måtte bestilles som ekstra - til noen usannsynlig grådige priser.

Men etter at jeg fortalte at jeg jobbet i nettselskapet og tok en liten vit løgn og informerte at jeg "nesten" var plassert i tilsynavdelingen - fikk jeg en knakende god installasjon i huset.

I ettertid monterte jeg like mange ekstra kontakter i stua som det var fra starten i hele huset......
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Det er vel gjerne slik i mindre eneboliger og tomansboliger at det er laget en fastpris på elektro installasjonen.
    Jepp et anbud Men nok om dette... Føler at jeg har sagt mitt... Visste dere forresten at på et hus der anbudet er 85000 så sitter firmaet igjen med 10k i ren netto. Dette hvis man gjør jobben......

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jepp et anbud Men nok om dette... Føler at jeg har sagt mitt... Visste dere forresten at på et hus der anbudet er 85000 så sitter firmaet igjen med 10k i ren netto. Dette hvis man gjør jobben......
    Ikke dårlig. Synd at jeg ikke skaffet meg installatørpapirer som jeg hadde tenkt for noen år siden.

Hadde en liten drøm om en liten kassebil og fine arbeidstider hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke på at dere har nok å gjøre Kjetil, til og med søskenbarnet mitt som har samme etternavn som deg får jobber for tida. Han er mer av den typen som drar tida på et anlegg relativt godt opp, om du skjønner hva jeg mener.
    Du har ikke fått spørsmål om du er i slekt? Da må du iallefall blånekte.

Ellers synes jeg naboen er grei å ty til da, han fkser både billig utstyr og billige installasjoner, til og med så billig at jeg må gjøre det selv noen ganger. (Det så ikke du Kjetil)

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som min vise eks-svigerfar sa til meg for noen år siden når vi diskuterte lønn i forhold til offentlig vs. privat sektor: Statens brød er magert men sikkert....... :-)

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Statens brød er magert men sikkert....... :-)
    LOL

Er en mager trøst innimellom da;-) Men når man ser på meg er det kanskje ikke så magert da

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier som min vise eks-svigerfar sa til meg for noen år siden når vi diskuterte lønn i forhold til offentlig vs. privat sektor: Statens brød er magert men sikkert....... :-)
    Ja det ble slik for meg etter at det kom barn in i bildet. Da ble sikker jobb, flexi-tid, ferier og slikt viktigere en lønn.

Men nå blir de ansatte i det offentlige herset vilt med. Vi har vel kvittet oss med 500 stk snart via omorganiseringer. Så nå vet jeg ikke lenger......

Side 109 av 2256 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 113 119 129 139 149 159 169 179 189 199 209 219 229 239 249 609 1109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •