Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1067

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er da snart vinter, han øver seg på å gå i hi
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En av de tingene jeg liker best når jeg kommer hjem fra aftenvakt og ikke skal tidlig opp i morgen, er og legge seg godt til rette i sofaen, sette på noe behagelig musikk, i kveld er dette da Kari - Over en by, ta seg en pils hvis det finnes noe av det og koble helt ut! Ren og skjær nytelse!

Kari og Klipsch er vel ikke en kjent kombo eller hur ?
    Men om ikke alt for lenge blir det Statiske tider her i heimen! AHH!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Morroklumpene.

Nå er det slik at uansett hvor snill gutten er, så må han spise og drite på natta også. Da blir det noen turer opp og ned trappa iløpet av natta. Blir noen timer i seng, men ikke sammenhengende. I dag fikk jeg ligge 2 timer etter at "W" og lillegutt hadde stått opp. Deilig.

De har det veldig fint ja.

Liker forøvrig "Hiet" mer og mer Jan.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk forøvrig tom for batteri på mobilen natt til i går, så i dag er andre dagen jeg er uten mobil. Hvorfor? Jo, jeg har nettopp skiftet operatør og finner ikke pin-koden min.... he he he. Men jeg har oppdaget at det er fantastisk deilig å ikke være "på nett" på den måten. Slapper godt av.

En link til ML-ene hadde gjort seg Per Anders.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Gikk forøvrig tom for batteri på mobilen natt til i går, så i dag er andre dagen jeg er uten mobil. Hvorfor? Jo, jeg har nettopp skiftet operatør og finner ikke pin-koden min.... he he he. Men jeg har oppdaget at det er fantastisk deilig å ikke være "på nett" på den måten. Slapper godt av.

En link til ML-ene hadde gjort seg Per Anders.
    MartinLogan | Source Hybrid Electrostatic Floorstanding Speaker | Stereo and Home Theater

GENIALE!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent! :-D

Her er litt å kose seg med sammen med en pils Per Anders.

Rotekroken

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pent! :-D

Her er litt å kose seg med sammen med en pils Per Anders.

Rotekroken
    For å si det slik så er lyden lik =utseende x 100! Den bergtok meg så fullstendig at det er mildt sagt borderline sykt, og det var når jeg ikke var helt i sweetspot som så mange er så opptatt av! At disse passer meg er jeg helt sikker på!

En kombo til usle 35k på messa var den som til prisen var den desidert beste komboen jeg har hørt på messene i år og i fjor, uansett hva de andre sier, ytelse per krone er så spinnville at det er regelrett urimelig!

Rotekroken sin side har jeg kost meg med før Veldig mye snacks der!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med fremtidig da Per Anders

Det med mat og driting nattestid går over Frode, men problemet er vel gjerne at det er noen som maser om en til snart, så når Theodor slutter så har du et nytt lite menneske som tar over de oppgavene han har hatt på natta

Vi var lure og tok den med kolikk først, og så ble nr. 2 mye roligere, men jeg hører de fleste gjør det omvendt
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    En kombo til usle 35k på messa var den som til prisen var den desidert beste komboen jeg har hørt på messene i år og i fjor, uansett hva de andre sier, ytelse per krone er så spinnville at det er regelrett urimelig!
    Helt enig.! suuuper gøy var det også at jeg og Tor fikk velge musikk selv. Det ble mye hardrock og lite pling-plong! Dæven som det basset og trøkte.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Grattis med fremtidig da Per Anders

Det med mat og driting nattestid går over Frode, men problemet er vel gjerne at det er noen som maser om en til snart, så når Theodor slutter så har du et nytt lite menneske som tar over de oppgavene han har hatt på natta

Vi var lure og tok den med kolikk først, og så ble nr. 2 mye roligere, men jeg hører de fleste gjør det omvendt
    He he he. Hun slipper å mase. Det er jeg som snakker om nestemann.

Kolikk skal vi ikke ha. *bankibordet*

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nytt kapittel i "Frode stiller dumme spm".

Akkurat nå har jeg PS3 i stua og en gammel Denon-reciever. Når jeg ser Blu-Ray så kjører jeg PCM til denne gamle recieveren. Den viser ikke DD i displayet, men Pro Logic. Hvorfor det, og er det HD-lyd likevel? Syns lyden var ganske bra sist vi så film, men ble usikker da anlegget her oppe ikke akkurat avslører så mange detaljer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal få den til å vise DD/DTS så må du sette PS3 til å sende bitstream. Regner med at du bruker optisk tilkobling da.
    I tillegg må du velge hvilke lydformat receiveren din takler i PS3en slik at den begrenser hva den sender fra seg. Regner med at den gamle receiveren ikke takler PCM 192kHz og slikt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat hva den takler (eller 3806-en for den del) aner jeg ikke.

Når jeg gjør som du sier Jan, så får jeg ikke lyd. Det står DD i displayet, men det kommer ikke lyd. Dette er Die Hard 4. Det merkelige er om jeg velger det andre engelske lydsporet (descriptive eller hva det heter) så får jeg lyd OG DD i displayet.... Men det er jo lite interessant å sitte å høre på da..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg tenker meg om så støtter ikke denne gamle recieveren DTS. Men syns det likevel er merkelig at jeg får lyd på det andre engelske lydsporet da...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hørtes veldig rart ut. Med den gamle receiveren fikk jeg DD og DTS fra PS3 via optisk. PS3 skal kode om fra HD formatene og til de gamle når en bruker optisk, og til stereosignal når en buker analoge tilkoblinger.

Finnes det noe DD spor, HD eller annet, på Die Hard 4.0? DTS HD osv blir dekodet til DTS og DD HD til DD hos meg mener jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er DTS-HD og vanlig DD på denne. Vil jeg få hd-lyd med denne gamle recieveren? Er det bare det at jeg ikke får opp hd i displayet..?

Noen som har lyst å være med på dette på mandag?

Arrangement i Hi-Fi Klubben

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil ikke få HD lyd, bare vanlig DD eller DTS via optisk. Har du valgt DD sporet på filmen?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lurt litt på denne, men jeg kjøper sjelden plater til 149,-. Hvor kjøpte du de gamle AC/DC-platene Tom?
    Både Platekompaniet og Cdon har kampanjer med AC/DC skiver og annet. Bestilte en liten bunke fra Cdon i går - nå har jeg snart alle skivene til AC/DC på cd Herlige priser !

Igår hadde jeg filmkveld og så Beowulf og Death Proof. Beowulf var en herlig film - skikkelig projektormat og deilig lyd!

Men Death Proof? Hva er det for noe møl? Hadde lyst til å slå av etter 10min, men presset meg til å se hele. Filmen havner uten problemer blant de 10 mest ræva filmer jeg noen gang har sett. Kommer å holde meg unna Tarantino heretter :evil:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I Buy My Music » Blog Archive » Eric Clapton - Crossroads Guitar Festival [2004]

Merkelig at dette kom fra deg Frode. Trodde ikke helt du var interessert i slik musikk jeg

Beowulf er også på lista over filmer jeg skal se når jeg er ferdig i bua. Den lista begynner å bli farlig lang forresten.

Side 1067 av 2256 FørsteFørste ... 67 567 927 937 947 957 967 977 987 997 1007 1017 1027 1037 1047 1057 1063 1064 1065 1066 1067 1068 1069 1070 1071 1077 1087 1097 1107 1117 1127 1137 1147 1157 1167 1177 1187 1197 1207 1567 2067 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •