Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1051

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ahhh... Der kom poenget Frode,men du vet jeg er enig med deg uansett.

Jeg ser frem til treffet hvor vi får noen foredragsholdere fra den andre siden :-D

Ellers så er jeg ganske pissed forde jeg ikke vant SVS subben på Gausdal treffet,den hadde vært perfekt på soverommet

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei gutter, det var hyggelig som alltid, men nå må jeg legge meg. Fikk sove 10 timer natt til i går, men i natt ble det maks 5 timer.... 2 pils og jeg er helt ferdig.

Snakkes
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Tom. :-D Må være første gang en hel "k" har blitt passert her i tråden uten at noen har lagt merke til det.

Tenkte jeg skulle overraske Kathrine med nytt gulv på soverommet til hun kommer hjem på fredag. Det gikk jo til :evil: . Startet bra med innerste rad som var noe spesiell da forrige eier har laget en custum-vegg i den enden. Men det er omtrent umulig å legge ned en hel rad alene.... Får ta det til helgen istedet da når fattern kommer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det med pc-en Frank? Surfer du på ps3 enda?

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du glemte Panasonic Per Anders

Men for meg er det slett ikke merket som provoserer, det er måten det blir framstilt på. "Har du ikke en SVS har du ikke bra bass." "Jeg har rett, du har feil!" Det er ikke rom for diskusjon i det heletatt!

Her i vår var det opprettet en Cantontråd for en som var interessert og lurte på hvorfor det var så lite blest om merket. Så kommer det en fra SVS-mafiaen og spyr ut følgende:
    "Det er sjelden jeg har opplevd så dårlig lyd - som det Canton presterer."
    Kontraspørsmål:
    "Generelt eller spesifikt? Og under kontrollerte forhold?"
    Svar:
    "Basert på lydopplevelser - iscenesatt og utført av Canton's representanter"

Og det var alt fra den kanten. For det første er ikke dette vanlig folkeskikk, og når man virkelig skal slakte noe kan man i det minste utdype det litt mer enn som så. Synes JEG da.

Er dere interessert kan dere selv søke opp hvem det er snakk om, men jeg synes begge som fronter SVS mest oppfører seg slik. Det går an å være litt ydmyke selv om de er gode på kalibrering av sub.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcen blei sendt til molde så den ser eg vel ikkje før over helga :evil:
    Surfer på "w"s pc når den er ledig eller på ps3 men klarer å styre min begeistring for å skrive noke når eg brukar ps3

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg klarte 21k

Jeg har også registrert det samme som du skriver om :?

Virker som "tråden" har tatt en forsåvidt god vending - de fleste virker til å synes at overfokuseringen på SVS kanskje ikke bare er av det gode?

Positivt synes jeg
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere Tom :-D

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Gratulere Tom :-D
    Takker :-D

Dette er en stor dag
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var vi visst i gang i "tråden" igjen

MEN - dere flinke sub-byggere hvor vanskelig er det for meg som ikke har peiling å lete rundt på nettet etter beregningsprogrammer osv... og selv bygge en sub til 13k som kan konkurere med en SVS Ultra?

Er dette mulig?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Tom!

Stakkars grisen har vært til dyrlegen igjen idag og ble naturligvis dopet ned, jeg stakk innom etter jobb og da hadde han vært alene i ca 1.5time siden mamma også er på jobb.

Resultat?

Spydd over hele stua, og de få kvm cm som ikke var fullspydd var det rester fra den andre enden, geeez! Midt oppi det hele lå stakkar'n med store røde øyne og var i skikkelig dårlig form, liker ikke å dra ifra han, men må selvsagt på et styremøte i bbl, sikkert naboklager på meg etter helga :???: igjen:???:

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Da var vi visst i gang i "tråden" igjen

MEN - dere flinke sub-byggere hvor vanskelig er det for meg som ikke har peiling å lete rundt på nettet etter beregningsprogrammer osv... og selv bygge en sub til 13k som kan konkurere med en SVS Ultra?

Er dette mulig?

Beregninger får du hjelp til på nettet av folk som kan det. Å laste ned et program og få en fin kurve er ikke noe problem, men det krever en god del forståelse for å skjønne hvordan det blir i det virkelige liv. Kan si det slik at du trenger litt erfaring og ha prøvd en del egentlig.

Å utkonkurere en SVS PC-ultra er null problem, du trenger et forskalingsrør, en Soundsplinter RL-p 15 eller et annet godt element og en forsterker på rundt 1000w. Skal gå greit å klare dette til ca.10 lapper.

Kjapp deg før kronen blir svakere

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Beregninger får du hjelp til på nettet av folk som kan det. Å laste ned et program og få en fin kurve er ikke noe problem, men det krever en god del forståelse for å skjønne hvordan det blir i det virkelige liv. Kan si det slik at du trenger litt erfaring og ha prøvd en del egentlig.

Å utkonkurere en SVS PC-ultra er null problem, du trenger et forskalingsrør, en Soundsplinter RL-p 15 eller et annet godt element og en forsterker på rundt 1000w. Skal gå greit å klare dette til ca.10 lapper.

Kjapp deg før kronen blir svakere
    OK - så til og med en diy amatør som meg klarer dette altså?

Kult

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    OK - så til og med en diy amatør som meg klarer dette altså?

Kult
    Frode er jo veldig flink, men du trenger ikke å gjøre noe annerledes enn han, bortsett fra å kjøpe bedre komponenter

Atledreier har et slik prosjekt her inne med Soundsplinter. Du trenger ikke å lage de så ekstremt store som han om du klarer deg uten sinnsykt lydtrykk ned til 10hz.

Om du vil ha kasse istedet for tube så har beemerZ1 et prosjekt, også med Soundsplinter.

Soundsplinterelementene flytter ekstremt mye luft. Med en 15" som har slaglengde på 24,6mm x2 (!) lineært så sier det litt. Prisen er heller ikke verst med 335 US dollar, ca. 3500 levert på døra.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Frode er jo veldig flink, men du trenger ikke å gjøre noe annerledes enn han, bortsett fra å kjøpe bedre komponenter

Atledreier har et slik prosjekt her inne med Soundsplinter. Du trenger ikke å lage de så ekstremt store som han om du klarer deg uten sinnsykt lydtrykk ned til 10hz.

Om du vil ha kasse istedet for tube så har beemerZ1 et prosjekt, også med Soundsplinter.

Soundsplinterelementene flytter ekstremt mye luft. Med en 15" som har slaglengde på 24,6mm x2 (!) lineært så sier det litt. Prisen er heller ikke verst med 335 US dollar, ca. 3500 levert på døra.
    Er ikke Dayton godkjent lenger heller?! :???:

Som Oddbjørn er inne på så vil jeg tro du kan gruse en Ultra med det budsjettet. Hvertfall dersom du dropper å få en lakkerer til å lage pianolakk-finish. (med mindre du kjenner en som gjør det til kost.)

Soundsplinter er veldig gode element.

Her er et som kan være interessant.
    Creative Sound - Product Details

Eller?
    Exodus Audio Maelstrom X 18 [audiojunkies]

Hva med denne i 15" eller 18"?
    Mach 5 Audio IXL-15 [audiojunkies]

Audiopulse er også gode, men veldig dyre. Var de konk forresten?

Eller hva med å kjøpe en ferdig som er litt anderledes...?
    -hsu-research-vtf3-mk3-turbocharger-jpg

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var mandig

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dayton HPSA1000-R [audiojunkies]

Denne er grei.

Tuben jeg har bygget er uten innebygd forsterker. Den har jeg bare skrudd i en plate. Genialt å sitte i sweetspot å stille inn.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var faktisk tuben din jeg tenkte på Frode, og SVS er ikke godt nok Glemte helt Dayton.

CSS SDX 15 er et perverst bra element til den prisen, helt utrolig. Elemental Designs har også noen som er bra, litt rimeligere. To subber?

Intermediate Tandstad sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er eit bra element:
    Exodus Audio Maelstrom-X (18")
    YouTube - Maelstrom-X

Er dette elementet eg vurderer å putte to av i eit bord eg skal bygge etterkvart, enten dette eller to SDX'ar Det som gjer at eg sèt Maelstrom'en høgast er at SDX'en har litt mindre output enn ein tc2000.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var du jaggu treg Jo Andre. Det har jeg jo linka til for lenge siden.

Hadde vært drittøft om du hadde gått for en heftig DIY Tom. Vi kan prøve å hjelpe så godt vi kan, og du kan jo få en byggevareforretning til å kappe materialen for deg. Eller du kan gå for tube.

Side 1051 av 2256 FørsteFørste ... 51 551 911 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 1041 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1055 1061 1071 1081 1091 1101 1111 1121 1131 1141 1151 1161 1171 1181 1191 1551 2051 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •