Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1050

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Var ikke rare greia han kom med? Blir ikke noe fyr i bålet av det?

Trodde tråden skulle handle om at det hadde vært greit å høre litt om andre suber enn SVS og XTZ!

Ingen som slukte agnet jeg hadde tredd på kroken :?
    Jeg håpte at hele greia skulle ta av litt mer uten at jeg ville utløse det selv. Men jeg er lei av alt maset rundt SVS, skulle vel solgt min og bygd en skikkelig SVS-killer

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hmm, du har høyere bonus enn meg på bilen tipper jeg Problemet nå er at jeg har 3 nr, får oppgi hele bunchen til han i morgen så får han ta seg av det.
    Jeg liker dette året, har spart mye penger ved og være litt nøye på hva jeg sjekker! Innbo har jeg igjennom fagforbundet og alle forsikringsselskap sier "LA DEN VÆRE!" Så den er tydeligvis god!
    Herlig å spare litt cash.

Jeg tok den runden med forsikring, bank og strøm for noen år tilbake, sparer vel ca 3-5k per år tilsammen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Synes jeg var forholdsvis moderat da. Men jeg er temmelig lei av SVS-mafiaen. Måten Roko svarer folk på er direkte stygg og ufordragelig. Hadde en uten bekjentskaper her inne holdt på slik hadde det blitt styr.
    Ja, er enig at han er en av de mest krasse jeg har sett her inne. En del av problemet er at det nesten virker som om de ringer hverandre hvis de havner i klammeri i en tråd - for det tar sjelden lang tid før hele banden er der og angriper en eller annen stakkars kritiker i flokk.

Har sett de på det "andre" forumet bli ganske så ubetinget lekset opp av voksne folk som mener at bass er mer enn max spl! De har også prøvd å blande seg ubedt inn i tråder der også - med et helt annet resultat enn her inne.

Her inne er de konger - der inne er de fjortiser. Kanskje en mellomting hadde vært mer passende?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg betaler mer for bilen enn dere gjør for alt Men jeg har det nest billigste selskapet for meg da, bytter ikke for 1-200 kroner.

Ser frem til jeg blir 23 og får igjen ungdomstilegget, under 2 år igjen nå, i overkant av 8000 utbetalt til konto

Men nå er det på tide å køye, god natt karer!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samtidig syns jeg det er farlig å støte fra seg alle entusiaster på et forum..... Som jeg har sagt før så har du bare deg selv å takke dersom du ikke makter å sile info. Jeg etterlyste (og tipset striky og phatbull) om at man kanskje burde søke å finne andre entusiaster til treffet i Gausdal. Jeg synes ikke at det skal være automatikk i at det er Kringlyd på alle AVForum-treff. Det er viktig med flere synsvinkler. Hverken Flageborg, RoKo eller noen andre sitter med fasit. Da blir det opp til andre og komme med alternative meninger, og stå for det. Jeg tar det alle sier med en klype salt.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne vært greit med noe annet, er enig med dere i det.
    Men hele den diskusjonen i den tråden det er snakk om her har jo sporet helt av i forhold til det trådstarter startet med.
    Forøvrig var det artig å høre Earthquake på treffet Men de koster jo en smule da, iallefall den største som var der ...

Vil kanskje tro at det finnes andre forhandlere som kunne vært interssert i å stille med utstyr på et slikt treff. Og uansett hadde jeg kanskje kunne tenkt meg et treff med fokus på bilde og hvilke muligheter man har når det gjelder kalibrering. Gjerne demo av f.eks. Avia, DVE, the Calibrator osv.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok men det er ett lite men her,les innlegget mitt i den nå så berømte tråden 8)

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Sant nok men det er ett lite men her,les innlegget mitt i den nå så berømte tråden 8)
    Det var da tamme saker?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter var forøvrig en type bruker som godt kan holde kjeft. Har man noe å si, så si det. Ikke stikk av så snart det kommer motargumentasjon.... Virker bare som surmuling for meg.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da er vi enige om at XTZ og SVS er noe dritt, og så kan dere fortelle meg hva jeg skal bytte til

At jeg skal bytte ut Yamahaen er jo åpenbart allerede i følge en som frekventerer denne tråden ...

Og jeg svarer ikke på frekke motargumenter, for nå skal jeg legge meg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Men da er vi enige om at XTZ og SVS er noe dritt, og så kan dere fortelle meg hva jeg skal bytte til

At jeg skal bytte ut Yamahaen er jo åpenbart allerede i følge en som frekventerer denne tråden ...

Og jeg svarer ikke på frekke motargumenter, for nå skal jeg legge meg
    Hva med meg? Jeg MÅ selge :
    Yamaha
    Klipsch
    Parasound
    Svs

Doxa'n må selges siden de som fronter svs har doxa, samme gjelder swans.

SUG meg sakte inn i evigheten! Jeg er regelrett irritert over små drittunger som på død og liv må lage kvalm, eder og galle av alt og ingenting for kjerringa deres er ei sur megge som ikke lar de lov til og kjøpe annet enn pappdritt fra elkjip! BLÆÆÆÆÆ!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva med meg? Jeg MÅ selge :
    Yamaha
    Klipsch
    Parasound
    Svs

Doxa'n må selges siden de som fronter svs har doxa, samme gjelder swans.

SUG meg sakte inn i evigheten! Jeg er regelrett irritert over små drittunger som på død og liv må lage kvalm, eder og galle av alt og ingenting for kjerringa deres er ei sur megge som ikke lar de lov til og kjøpe annet enn pappdritt fra elkjip! BLÆÆÆÆÆ!
    Fy **** Per Anders! Du er jaggu meg lett påvirkelig! Ta han Tom, ta han!!!!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Fy **** Per Anders! Du er jaggu meg lett påvirkelig! Ta han Tom, ta han!!!!
    hahahaha! Lettpåvirkelig? Folk må ta seg en pille, stikke fingern ut av rævva og innse det faktum at når folk har mye av det samme utstyret så er det fordi at det er BANG FOR BUCKS! Jeg er så inni hel*ete lei av sutrekopper, gnagsår, og folk som på død og liv må forsvare hver j*vla invistering de gjør her i livet.

Finns det ingen mannfolk som har nok baller til og fortelle at ja jeg her kjøpt det utstyret her for jeg LIKER DET! Forbannade snøballer og hamstre, nei de kan for min del selge hver eneste eiendel til styggen selv tar de!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter hadde jo et inlegg senere hvor han opplyste mer om hva han var ute etter?

Nå virket det som om flere benyttet sjangsen til å slenge dritt til noen - off topic etter min mening.

Men jeg likte inspillet med å sette litt fokus på dette med "hype" her på forumet.

Det er ikke bra at at visse produkter/produsenter tar for stor plass - da blir det ikke rom for andre til å få prøvd seg.

Som jeg har nevnt tidligere så er jeg veldig stor fan av mangfold - for det betyr konkuranse, som resulterer i bedre produkter for oss.

Når man tenker på all den mengden av flott utstyr som finnes der ute - alle de eksotiske produsentene? Også titter vi litt på våre anlegg - så er det ikke rare variasjonene ute og går?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Trådstarter hadde jo et inlegg senere hvor han opplyste mer om hva han var ute etter?

Nå virket det som om flere benyttet sjangsen til å slenge dritt til noen - off topic etter min mening.

Men jeg likte inspillet med å sette litt fokus på dette med "hype" her på forumet.

Det er ikke bra at at visse produkter/produsenter tar for stor plass - da blir det ikke rom for andre til å få prøvd seg.

Som jeg har nevnt tidligere så er jeg veldig stor fan av mangfold - for det betyr konkuranse, som resulterer i bedre produkter for oss.

Når man tenker på all den mengden av flott utstyr som finnes der ute - alle de eksotiske produsentene? Også titter vi litt på våre anlegg - så er det ikke rare variasjonene ute og går?
    Da mener jeg at det er opp til "dere" (misforstå meg rett. ) å være motvekten til dette, og ikke kritisere andre for å være entusiaster for "sine" merker.

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioi, hva sjeeeer heraaa?8)

Har ikke fått med meg dette, kort info?

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Da mener jeg at det er opp til "dere" (misforstå meg rett. ) å være motvekten til dette, og ikke kritisere andre for å være entusiaster for "sine" merker.
    Klart man skal være entusiast hvis man er fornøyd med eget kjøp! Men ha respekt for andres meninger og la det bli litt plass for andre? For det har ikke vært lett for andre å komme med forslag i subwoofer trådene uten å bli effektivt "fjærplukket".

Dette har ikke gitt seg så store utslag i tråder om andre apparater/elektronikk da det ikke har funnets like sterke "miljøer" der. Det finnes noen som har selvutnevnt seg som sannhetens bærere i tv-trådene men hittil har de ikke fått nok gjenomslagskraft.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kringlyd-gutta har prøvd flere subwoofere enn jeg noen gang kommer til å gjøre, og de har satt opp flere annlegg en jeg noen gang kommer til å gjøre. MEN, dersom det de sier ikke stemmer med min virkelighet så driter jeg i det. Samme med annet utstyr. Mangfold er utrolig viktig, men så er det slik at det er mange merker som mangler representasjon her i landet. Det er synd.

Som du kanskje ser så argumenterer jeg for begge sider. Syns folk fort stuper i skyttergravene.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg sett det også. Kimbo Slice slo øret omtrent av en kis.....

YouTube - Kimbo vs James Thomspon

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du skriver glimrende Frode! Det er vel egentlig akkurat slik jeg synes om det også

Jeg skjønte ikke noe av alle de som ble skikkelig sure over at denne problematikken ble tatt opp. Men det er kanskje noe gammelt gruff som jeg ikke kjenner til?

Kanskje man selv skulle titte litt etter noe eksotisk når man en gang skal skaffe seg nye sub?

Side 1050 av 2256 FørsteFørste ... 50 550 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1010 1020 1030 1040 1046 1047 1048 1049 1050 1051 1052 1053 1054 1060 1070 1080 1090 1100 1110 1120 1130 1140 1150 1160 1170 1180 1190 1550 2050 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •