Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1041

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Noen som ser noen likheter her?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...7712&cat=last7
    SOUND Pictures

Skrev ut noen sider og laminerte jeg og, junior ble begeistret ...

Og hva med prisen her? Er ikke den litt drøy?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t/37714/cat/13

Er i det kritiske hjørnet i dag ser jeg Men jeg er ferdig med en vegg Og har 36 lengder igjen å skjære før jeg begynner på de andre veggene og taket, taket må isoleres og da, men det går kjapt ...
    Regna med at det var der han hadde fått de fra ja. Tror jeg skriver ut selv jeg også. Eventuelt på jobb der vi har en skikkelig maskin. Men syns likevel det er greit å prøve seg.

Forsterkeren syns jeg var høyt priset ja.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    LOL

Joda. Spm har jeg mange av.

-trenger jeg plast ut mot yttervegg? Har sett at man ikke trenger det om ikke mer enn 50cm av veggen er under bakken. Kjelleren min er knusktørr. Har hatt isolasjonsruller i plast stående på gulvet i flere mnd og det er ikke antydning til fukt under.

Antakelig ikke, men jeg ville ikke stolt på meg

- trenger jeg plast på gulvet før jeg legger isolasjon og spon? Min tanke er at om det nå skulle være litt fukt, så puster det bedre uten.

Ganske enig med deg. Var borti noe lignende på rommet til junior, og da snakket jeg med en snekker som sa at det ikke var nødvendig dersom betongen var gammel og tørr. Om det var nystøpt ville han ha lagt plast.

- har Kjetil gitt opp meg og kinoen?

Ikke så ivrig på forum for tida den karen. Kanskje han har fått seg et liv

- hvilke kabler (utenom strøm) bør jeg legge opp til for-rommet?

Iallefall nett Evt. høyttalerkabler om du har tenkt å spre noe slikt rundt omkring.

- hvilket sikringsskap bør jeg kjøpe? Skal legge en ny hovedledning fra skapet på loftet slik at jeg får automatsikringer i kjelleren. Skal dekke kino og resten av kjelleren.

Det var Kjetil sin avdeling kanskje? Eller Tom?

- kan Lars hjelpe meg å sette opp et hjemmenettverk? Jeg vet ikke hva jeg trenger. Gjør du?

Lars er sikkert rette mann her

- har Per Anders fått hua si?

Det må han nesten svare på selv

- hvordan går det i bua?

Fremover Bør bli ferdig med panel i helga synes jeg ...

- osv...
    Fornøyd med svarene?

Og til det forrige spørsmålet så skjønner du sikkert hvor mye peiling jeg har Jeg legger rørene mot yttervegg, men det trenger ikke nødvendigvis være så lurt...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var noe snakk om at det kunne bli kondens i røra om de sirkulerte mellom kald og varm luft. Dersom de ligger helt ute med yttervegg for så å komme inn i varm isolasjon så kan vel det bli et problem? Ikke lett dette.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rør legges så langt inn i rommet som mulig! Borre så langt inn på stenderen som mulig! Ca 1 cm inn på stenderen er ok.

For noen kvisevideoer - seriøs grøss altså!
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Rør legges så langt inn i rommet som mulig! Borre så langt inn på stenderen som mulig! Ca 1 cm inn på stenderen er ok.

For noen kvisevideoer - seriøs grøss altså!
    Ved første øyekast så så det litt selvimotsigende ut, men jeg tror jeg forstår. Altså så nærme den innerveggen man selv setter opp. Lengst mulig vekk fra murveggen. Eneste jeg tenker da er at man lett treffer røret når man skrur/spikrer i veggen...

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedr. Isolering...

Regel nr. 1. IKKE STOL PÅ NATUREN!!!

Isolering av såle / kjeller:

På støpt såle skal det legges minimum 0,2mm dampsperre. Om din kjeller er tørr i dag betyr det bare at dreneringen er god - og det er bra. Hvor god den er når kjelleren er ferdig vil du merke på helsa og økonomien etterhvert som årene går.

15M dampsperre = ca 260.- x 3-5
    Ny kjeller = ?.???.???.-

Kommunene er ikke ansvarlig for endringer i grunnvannsforflyttesle ved gravearbeider på offentlig plass (som veien utenfor huset ditt). Seismiske forstyrrelser og tett drenering er den vanligste grunnen til våte kjellere. Det vanlige er en kombinasjon av disse.
    ________ ________ ________

Isolering av yttervegg:

Forslag til ny lov om nyoppføring av bolighus sier at det skal isoleres 15cm bak yttervegg som består av ytterkledning montert på utforing lagt på vindduk på asfaltplater. Etter de første 15cm isolasjon skal det legges dampsperre. Videre skal det fores ut 5cm (2") der el og ev. vannrør skal legges. Deretter skal dette området isoleres og platekle's men ikke dampsperres.

Isolering av tak + +:

Det finnes en mengde teknikker her så spørsmål om dette besvares ikke (med mindre man er genuint intressert!).

De nye reglene vil føre til ekstrem oppblomstring av astmaproblemer ettersom husene skal være 100% tette, kun ventilert med godkjendt annlegg der filter skal byttes 2-4 ganger pr år av autoriserte "pengegriske" montører. Argumentet til "NEI-siden" er at filtrene i systemet er for dyre og derfor medføre at folk ikke skifter dem, det vil medføre ypperlige vekstforhold for bakterier etc.

Lykke til.......?
    Lars.

EDIT: Husk å merke godt på plater og tak der el-rør går, dette for å unngå "spiker i K-rør" ved listing og platedekking etc..

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel legge plast da. Det har jeg i kjelleren et sted. Kommer et lass med byggevarer på mandag. Så blir det rom der også.

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lag deg en bra skisse på hvor rørene går Frode, mener faktisk at det er et krav om det. Eventuelt kan du gjøre det så tungvint at du tar et bilde Og du blir garantert ikke den første eller den siste som klarer å få spiker gjennom k-rør, problemet er bare å finne ut hvilken spiker Men det finnes tips for det også.

Jeg liker sikringsskapene til Garo. Vet ikke om du skal ha det innfelt eller ikke så jeg gir deg bare en link jeg. Innfelt er jo penest da, og du skal jo bare ha 4-5 automater uansett så det blir et lite skap.

http://www.garo.no

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Lag deg en bra skisse på hvor rørene går Frode, mener faktisk at det er et krav om det. Eventuelt kan du gjøre det så tungvint at du tar et bilde Og du blir garantert ikke den første eller den siste som klarer å få spiker gjennom k-rør, problemet er bare å finne ut hvilken spiker Men det finnes tips for det også.

Jeg liker sikringsskapene til Garo. Vet ikke om du skal ha det innfelt eller ikke så jeg gir deg bare en link jeg. Innfelt er jo penest da, og du skal jo bare ha 4-5 automater uansett så det blir et lite skap.

http://www.garo.no
    Jepp! K-Rør skal merkes i all hovedsak der de går opp i taket, det fikk jeg beskjed om å gjøre, i tillegg måtte jeg tegne en skisse over strekkene jeg gjorde.

Jeg har Garo-skap, helt ok skap, enkelt å montere i og god plass.

Lars.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de dyre de skapa da?

Spleise Lars?

Biesse Rover 321 - 1997 modell | FINN torget

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er suben for deg Lars.

Velodyne SPL1200 | FINN torget

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at det var en slik svogeren kjøpte. Men har hatt den bare et halvår, så jeg har ikke fått hørt den enda

Men det høres ut som han er fornøyd, selv om han ikke vet hvordan han skal gå fram for å få kalibrert den
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Garo er forholdsvis rimelig iforhold til hva du får Men akkurat pris har jeg ikke tilgang til.

Nå venter jeg på hjemmelaget monsterpizza Kjøttdeig, pølse og pepperoni med masse jarlsberg på toppen, namnam!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he Oddbjørn, få deg unger fortest mulig. Nå holder jentungen på å lage pizza til oss, mens jeg sitter og sløver med en øl Det kaller jeg bra barneoppdragelse

Ferdig med en vegg og halvferdig med de tre andre, pluss at vi har taket igjen...

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er den heimelaga pizzaen komt i magen å no skal det bli litt nintendo å supermario

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor viktig er selve skapet egentlig? Har tenkt at Clasern og Biltema sine er gode nok jeg. Kjøpe skikkelige sikringer selvsagt.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg klarer å lage pizzaen selv noen år enda Jan Eller rettere sagt, jeg lager bare deigen.

Visste ikke at Biltema og Clas solgte slike skap jeg Frode, men det er sikkert lurest å rådføre seg med elektrikeren om du får tak i han

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte et enkelt skap på Biltema til bruk i bua. Skal stå inne i snekkerbua så utseende har ikke mye å si der.

Er så gammel at jeg har laget nok pizza jeg vet du Oddbjørn Neida, må vel trå til innimellom jeg og.

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halloisen gutter......... Nå er det ut til Cossiers/DAg for å slå i seg endel bjørnunger.... Skal bli godt å komme seg på by'n og titte litt på ....... hehehe...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gløttet på denne? Synes den så litt interessant ut ...
    http://avforum.no/avnytt/showproduct.php/product/1676

Side 1041 av 2256 FørsteFørste ... 41 541 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1011 1021 1031 1037 1038 1039 1040 1041 1042 1043 1044 1045 1051 1061 1071 1081 1091 1101 1111 1121 1131 1141 1151 1161 1171 1181 1541 2041 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •