Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1022

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Aner ikke hva jeg skal gjøre. Nå låter ingenting så (relativt) bra som det gjorde før.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis subene dine spiller skikkelig i fase så skal du ha en 6dB økning når du går fra en til to Frode, og på den tredje skal du få ekstra 3dB.

Så hvis SVS klonen din greier 108dB, skal du i teorien greie 117dB om de andre spiller like høyt...

Her er vi klar til å starte med isolasjon og panel i morgen Jipppiiiiiii
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får prøve igjen da.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå måler det dårligere enn før. Nesten så jeg må flire av hvor dårlig humør jeg er i. Delvis syk, delvis frustrert av kalibreringen.

Edit: fikk forresten en 5db økning fra en til to med SVS og Dayton. Likevel spiller det lavt......

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke gi opp Frode, det løser seg til slutt. Brukte til sammen 30 timer på 2 subber her jeg, brukte 5min på pc-plus'n og der satt den

Huff, gruer meg som en hund til og ta imot besøk snart....

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vet noe av årsaken til problemene, men jeg kan ikke forstå at det skal ha så stor påvirkning. Vi får se når jeg har løst de problemene.

Nå blir det en rask autokorr og så film. I dag blir det Rise of a foot soldier, eller hva den heter.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en pause Frode, så kan det hende at det går lettere neste gang du prøver.

Har du forresten prøvd trikset med å sette sub i sweetspot osv?

Men for meg virker det som du har et problem med utfasing på et eller annet vis. Pioneer har visst noen lure løsninger på det i sine receivere, fra LX60 og oppover om jeg ikke tar feil
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Nå måler det dårligere enn før. Nesten så jeg må flire av hvor dårlig humør jeg er i. Delvis syk, delvis frustrert av kalibreringen.

Edit: fikk forresten en 5db økning fra en til to med SVS og Dayton. Likevel spiller det lavt......
    Ett lite tips, har du prøvd en rask opprensking med Qtips,vi snakker altså om øreganger

Du er ikke tilfeldigvis litt stressa i tillegg ? snart Pappa og greier :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he he. Har ikke rygg til å løfte hverken Tik eller Dayton oppi sofaen, og jeg tviler på at tuben står så godt der. Gikk rett på finn.no nå og leita opp ei innerdør. Planen er å ha skyvedør bak, men det kan fort ta litt tid. Da smeller jeg opp en vanlig dør der imens. Gipsplaten som står lent oppetter veggen hjelper nok ikke mot lydbølger som stikker av. Heller ikke det faktum at teknisk rom er avdelt med et fleecepledd.....

Hvordan var det nå igjen....? Jeg kjøper nå kanskje en dør som er 204cm høy. Er det inkl karmen? Koster meg 200,- og fikk nettopp sms om at den ikke er solgt enda.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Ett lite tips, har du prøvd en rask opprensking med Qtips,vi snakker altså om øreganger

Du er ikke tilfeldigvis litt stressa i tillegg ? snart Pappa og greier :-D
    Riktignok er mine ører et fint instrument, men jeg bruker de ikke som db-målere. Det er Radioshachen som forteller meg resultatene, så q-tips hjelper nok ikke her. Bunning av element er også lett å høre.

Tror ærlig talt ikke at det er det at jeg skal bli pappa snart som gjør det. Vi har et avslappet forhold til hele greia, og jeg gleder meg bare.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende du er litt stressa av den komande fødselen Frode uten at du tenker på det.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende "rominndelingen" din har noe av skylden ja Frode.
    Målene på karne som er oppgit ja.

Ikke for å erte deg eller noe, men W var på sykehuset hos ei i går som skulle få jente. Hun hadde vært på 3D og det var garantert jente. Caroline blir nok døt Kristoffer Så er du sikker på at der blir gutt?

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så for og si det sånn så er det ikke mange jenter som blir imponert over den snurrebassen

Sorry,jeg måtte bare :-D

Stille i kveld ja :-?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heeeelt sikker kan vi jo ikke være, men ganske.

Mye psykoanalyse her nå, men jeg har større tro på sykdom enn stress pga fødsel. Humøret er mye bedre selv om anlegget fremdeles suger.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du er ikke syk fordi anlegget suger ?

Tror du skal forsøke deg frem og tilbake med fase for å få ting til å stemme.

Har du fått til REW enda? Kanskje du finner et svar eller to der?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kikka mer på det Jan. Kan du si litt om hvordan det funker og hva jeg må gjøre? ops:

Sitter å ser en dokumentar OM Michael Moore. Ikke helt uskyldsren han heller.... :neutral:

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker mest på hvordan komme i gang Jan.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja ...

Installasjon først, men det har du sikkert gjort, husk å laste ned korrigering for radioshacken og få REW til å bruke denne.'

Så må du korrigere for lydkortet, bruk en kabel med 3,5mm jack i begge ender.

Så trenger du to stykk kabler med 3,5mm jack i ene enden, og phono i andre enden. Fra PC inn på en eller annen inngang på receiveren, og fra radioshack og inn til PC. Bruk den hvite eller sorte phonopluggen til radioshacken.

Så må du få satt nivå på receiver og PC, deretter er det å sette i gang med sweep for å se hvordan ting oppfører seg. Lek deg litt med fase på subene og se hva som skjer etterhvert.

Alternativt kan du jo bruke regnearkene som RoKo linker til i signaturen, sammen med de sinustonene som ligger der.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Tja ...

Installasjon først, men det har du sikkert gjort, husk å laste ned korrigering for radioshacken og få REW til å bruke denne.'

Laste ned korrigering for RS? Hvor finner jeg det, og hvordan får jeg REW til å bruke denne? Må huske t-skjeen Jan.

Så må du korrigere for lydkortet, bruk en kabel med 3,5mm jack i begge ender.

Hvordan gjør jeg dette?

Så trenger du to stykk kabler med 3,5mm jack i ene enden, og phono i andre enden. Fra PC inn på en eller annen inngang på receiveren, og fra radioshack og inn til PC. Bruk den hvite eller sorte phonopluggen til radioshacken.

Så må du få satt nivå på receiver og PC (Hvordan?), deretter er det å sette i gang med sweep for å se hvordan ting oppfører seg. Lek deg litt med fase på subene og se hva som skjer etterhvert.

Alternativt kan du jo bruke regnearkene som RoKo linker til i signaturen, sammen med de sinustonene som ligger der.
    Ikke så lett dette.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her Finner du korrigering. Finn den radioshackmodellen du har, og last ned filen, lagre i samme mappe som programmet.

Gå inn på Settings og til Mic let opp fila og da skal det se omtrent slik ut.
    -rew-radioshack-jpg

For å kalibrere lydkort går du til ... riktig, soundcard
    Første gangen må du kjøre en måling og lagre denne for senere bruk.

-rew-lydkort-jpg

Etterpå trykker du på suben i venstre hjørne og sjekker nivå.

-rew-ling1-jpg

Etterhvert vil du kanskje forandre på hvilke sveip du vil kjøre, og hvor mange ganger (flere målinger av det samme kan gi bra resultat) dette finner du i rullgardinmenyen.

-rew-ling2-jpg

Vet ikke om det hjalp? Har du lest den guiden det var linket til tidligere?
    Synes den er OK.

Side 1022 av 2256 FørsteFørste ... 22 522 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 1002 1012 1018 1019 1020 1021 1022 1023 1024 1025 1026 1032 1042 1052 1062 1072 1082 1092 1102 1112 1122 1132 1142 1152 1162 1522 2022 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •