Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1014

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bilstereokarer!

JBL CTX 300 passiv rørsub til bil. Er det noe å ha, eller bør jeg sette inn SVS element fluksens og ordne en lenger port?

Eneste jeg har funnet ut er at elementet skal tåle rundt 200W, den har en følsomhet på 96dB, neder frekvens ca. 30Hz og så tror jeg egentlig det harr passet fint i phobos kassen
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Stilig Tom!

Noen av dere som har prøvd Kenda dekk? Skal ha nye vinterdekk straks og vet ikke om jeg gidder og betale 800,- pr dekk når jeg mest sannsynlig vil bytte bil iløpet av 09, nå har jeg noen marshall som fungerte fint i fjor, men må byttes i år.
    Det er to ting jeg ikke sparer på når det gjelder bil - vinterdekk og olje.

Der kjøper jeg konsekvent det beste!

Men det finnes jo en del billige vinterdekk som kan være bra - gjerne de som har samme mønster som testvinnere fra et par tre år tilbake. Man må nesten forske litt i dette for å finne det ut.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jan, den jbl subben imponerte ikke meg det dugg ihvertfall og det var når jeg var ung og dum

Tom :
    Ser at vredestein dekket til 598,- kommer høyt på listen i fjor ihvertfall og til den prisen er jo det ikke annet enn knakende bra.

Btw er det normalt at katta sitter og stirrer på meg i 20min i strekk? Tror faktisk jeg så hun prøvde og rekke finger til meg i sted.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Jan, den jbl subben imponerte ikke meg det dugg ihvertfall og det var når jeg var ung og dum

Tom :
    Ser at vredestein dekket til 598,- kommer høyt på listen i fjor ihvertfall og til den prisen er jo det ikke annet enn knakende bra.

Btw er det normalt at katta sitter og stirrer på meg i 20min i strekk? Tror faktisk jeg så hun prøvde og rekke finger til meg i sted.
    Det høres jo ut som et bra dekkjøp!

Spørs om ikke katta leger morderplaner Per A - litt Cujo liksom ? ops:
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Per Anders, skal lete fram SVS elementet etterpå. Og etterhvert hente ned phobos kassen fra loftet...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tror jeg jammen det blir en 300gr Bacon/Cheese burger på grillen gitt

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    tb=terrabyte?

Gubben som skal ha det er litt "blåst" og det skal spille høyt osv.

LS serien tror jeg ikke han er interessert i pga "små" element osv. Her er det stort og stygt som gjelder. Har også foeslått Pio LX70 og Onkyo 905, men det er Yamaha som er tingen der også tydeligvis.

Foreslo 12 NSD sub også, men han gikk for tube...
    LS80 hadde nok blåst de plastsakene til skogs, men så koster de mer enn 7.0 settet også Men jeg kjenner til typen du snakker om, de mener at det jeg har i stua er mildt sagt bortkastet. Proson til 2k spiller jo mer bass

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Bilstereokarer!

JBL CTX 300 passiv rørsub til bil. Er det noe å ha, eller bør jeg sette inn SVS element fluksens og ordne en lenger port?

Eneste jeg har funnet ut er at elementet skal tåle rundt 200W, den har en følsomhet på 96dB, neder frekvens ca. 30Hz og så tror jeg egentlig det harr passet fint i phobos kassen
    Er det i bil du skal ha dette? Er ikke helt med på hva du tenker, men et bilstereoelement inne er ikke noe å satse på. SVS i bil er heller ikke noe å satse på, ikke sikkert at den tåler miljøet.

Nordman-dekk kan du sjekke ut pris på Per Anders. Basert på eldre Hakkapelita fra Nokian og stort bedre dekk får du ikke med pigg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foresten karer, jeg er litt blank på høytrykkspyler. Mens jeg bodde hjemme satte vi den alltid i et temperert rom på vinteren, nå tenkte jeg å ha den ute.

Blir den bra nok tømt av sette på strøm og spyle til det ikke kommer mer vann? Vil helst slippe å kjøpe ny til våren

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er en sjangse å ta men hadde nok tatt den inn vist eg hadde hatt muligheita

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spylervæske???

:-D

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Spylervæske???

:-D
    Dagens

Jeg hører på deg jeg Frank, setter den på loftet, eventuelt kjører den på jobb

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er du iallefall sikker. Fadern gjør det også for å vere sikker.
    Er Frode gått under jorda idag eller er han på føden kanskje? Er jo ganske nært terminen nå

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er hverken i form til å jobbe, eller særlig innstilt på det. Jeg er 50% sykemeldt for en grunn, men jeg klarte ikke å sitte å se på karene jobbe en dag til. Så det ble noen timer ute etter jobb. Dette har vært en særdeles lang dag. Måtte stå opp tidlig for å levere en henger vi lånte i går. Så jobbet jeg en time over, for så å jobbe ute når jeg kom hjem. Ikke det at det er så vannvittig mye, men med min form så kjennes det.

Så jeg er her Frank. Jeg er her.

Vi har ikke truffet hverandre i dag på telefon Espen. Var det noe spes?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Er det i bil du skal ha dette? Er ikke helt med på hva du tenker, men et bilstereoelement inne er ikke noe å satse på. SVS i bil er heller ikke noe å satse på, ikke sikkert at den tåler miljøet.

Nordman-dekk kan du sjekke ut pris på Per Anders. Basert på eldre Hakkapelita fra Nokian og stort bedre dekk får du ikke med pigg.
    Jeg vet! Hatt Hakka 1,2 og 4 fra den serien og like fornøyd med alle sammen, men nå vil jeg ha piggfri fremover

Hmm, tok en kombo jeg, fant meg vintersko til en billig penge som var akkurat såpass pene som jeg krever og jeg er kresen på sko, da blir det nok disk gitt!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piggfritt ja. Fungerer bra det i litt mer sentrale strøk

Husker et leserinnlegg i VG om hvor mye bedre piggfrie dekk var og hvor mye bedre det er for miljøet. Og de dagene det var blankis kunne man bare la bilen stå.....

Javisst, jeg ringer sjefen rundt 10 dager i året og sier at jeg ikke kommer på jobb fordi jeg har piggfrie dekk!

Det var en frue fra Oslo som hadde skrevet dette foresten

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd du er så dårlig da Frode. Har det vel ikkje så mykje bedre sjøl men dagen blir litt bedre når en tar et stup i pilleboksen
    Normalt styrer eg vekk fra slikt men nå er det gått så langt at istaden for å ta en pille en gang i blandt før eg legger meg så tar eg det til alle døgnets tider. Heldigvis så får eg sånne bokser med 50 tabeletter i slengen så eg slepper å få ny resept kvar 14 dag.
    Er vel såpass nært termin med dokke no at du sitter klar i bilen omtrent å venter i spenning
    Håper madamen din har pakka det ho vil ha av klede til etter fødselen så du slepper. Har lest mange morsome historier om det. Var en som faktisk pakka et par g-strenga, høghelte pumps å en joggedress til seg sjøl. Var vel ikkje heilt det samboeren hans hadde bruk for å ville ha

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp - piggfritt er historie hos meg!

På slik stålis som det blir noen ganger med underkjølt regn - bilen foran meg hadde piggdekk, det hadde ikke jeg.

I en meget slak nedoverbakke så stoppet en Suzuki Baleno ca 150 meter foran meg, jeg hadde ca 10 km/t - begynte forsiktig å bremse - null effekt, jeg satte bilen revers ( :shock: ) - null effekt. Pumpbremsing - jeg prøvde alt, prøvde å svinge opp på fortauet, det gikk heller ikke.

Jeg hadde jo ganske god tid, det gikk sakte men sikkert fremover samme hva f.a.e.n jeg gjorde.

Så jeg "tredde" Puntoen innpå henger festet til den piggdekkskodde Balenoen med en like stor selvfølgelighet som en sjømann bestiger en gledespike etter 12 måneder til sjøs!

Kjerringa i Balenoen kunne faktisk egentlig ha kjørt - fordi bilen hun stoppet for - hadde kjørt. Men jeg tror hun ble så sjokkert av å se en idiot som oppførte seg panisk i en gul Punto som sakte kom skliende mot henne - at hun ikke tenkte på det.

Jeg åpnet til og med bildøren og prøvde å bremse med benet

Så nå har jeg piggdekk - og jeg ser stadig folk med piggfritt både foran og bak meg som sliter mens jeg ikke merker noen ting

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde piggfritt i en og en halv sesong, lånte bort bilen og fikk telefonnummeret til takstmannen i retur

Det jeg nok egentlig tenker å gjøre Per Anders er å sette SVS element i tuben, den har omtrent samme volum som en 25-31 fra SVS og så setter jeg JBL elementet i en phobos kasse og setter den i bua enn så lenge. Er klar over at bilelement i stua egentlig ikke er noe stas, men det blir forhåpentligvis bedre enn ingeting der oppe. Hvis ikke kan det jo hende at det ender sine dager som romperister...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og mine damer og herrer, han er tilbake
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...7221&cat=last7

Var forøvrig borti et fantastisk fenomen i dag. Svigers har strevd med at ADSL modemet hans har begynt å blinke ca. fem minutter etter at han har slått på PCen sin. Og da har han ikke lenger kommet seg på nett osv. Når kun den bærbare var koblet til, og den stasjonære var avslått var alt OK.
    Men det som var rart/fabelaktig var at dette skjedde selv om vi koblet fra kabelen mellom PC og router T.o.m. når kabelen fra PC til router var fjernet, router slått av og frakoblet modem så var det slik at et par minutter etter at han slo på PCen så begynte det å blinke i lampa som indikerte at han hadde ADSL linja i orden. Gubben kjøpte seg ny PC (var rimelig frustrert), men da skjedde det samme med den nye PCen også

I et siste desperat forsøk slo jeg av skjermen mens PCen sto på og da ordnet det seg etter få sekunder, og når jeg slo på skjermen tok det et halvt minutt før lampa begynte å blinke igjen.

Konklusjonen er at skjermen stråler slik at det virker inn på modemet og det slår seg helt vrangt. Det har vært helt i orden til forrige helg.

Noen som har vært borti noe slikt før?

Side 1014 av 2256 FørsteFørste ... 14 514 874 884 894 904 914 924 934 944 954 964 974 984 994 1004 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1016 1017 1018 1024 1034 1044 1054 1064 1074 1084 1094 1104 1114 1124 1134 1144 1154 1514 2014 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •