Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1011

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Har tenkt litt på denne Jan. Får jeg ikke samme problemet egentlig? Jeg vil jo ikke at senteren skal "spille Large". Eneste måten å omgå problemet på er vel å bruke en gammel surremegrundtforsterker som effekt da...? Da kan jeg vel stille senteren som small derfra?
    Ikke om utgangen på sub'en har innebygd delefilter. Derfor bruker du en sub som har dette Du blir kanskje låst til 80hz eller noe slikt, men det er ikke håpløst det.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub er moro

I dag ble det handlet ny oppvaskmaskin! En Elektrolux til kr 2990,- som avertert i tilbudsavisen til Elkjøp.

Virker til å funke veldig greit, mye mer solid i hjulene som var litt "pinglete" på den forrige. Heldigvis også uten den dustete 3 etasjen til bestikk som Miele har!

Lydnivåvet er vel den største forskjellen, hører jo ikke maskinen enda det fantes maken til en tusenlapp til som hadde 2dB lavere lydnivå.

Men Elkjøp er seg lik, først så hadde de den ikke inne? Etter at jeg ikke beit på fristing med dyrere modeller, så fantes den visst allikevel inne når jeg sa at da går jeg til naboen (Elprice)
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallåååå

Bra at du forklarer Frode hvordan dette virker Oddbjørn, hvor langt ned i frekvensen senteren skal spille bestemmes av delefilteret i suben, og det regner jeg med at er variabelt.

Ellers har det vært en kjempehelg, takk for sist Espen , Frode har tydeligvis ikke blitt mangfoldiggjort og dere andre har det omtrent som før ser det ut som.

Vi valgte å ta av på Dombås og kjøre Romsdalen i dag, hørte på radioen at det var snø på Dovre, det var iallefall bart i Romsdalen

Ellers så har dette hendt i morgentimene rett utenfor her, under en halvtime med båt som flytter litt på seg. Svogeren ble utkalt i morges, og ellers er det visst stor ståhei. Virker som skipperen ha gått på grønt hele veien, men han har vel ikke helt skjønt at det lyset sto på land tror jeg
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg skulle kjøpt receiver idag hadde sjansene vært store for at jeg hadde valgt den Onkyo'en Tom. Har jo sett folk som vil ha like mye og mer for brukte

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt noen er oppegående da, for dette forstår jeg ikke. Ikke i dag hvertfall. Var til legen og det viste seg at det var en vikar som også var kiropraktor. (eller en med tilsvarende kunnskap..) Jeg ble knekt som jeg aldri har blitt knekt før, og nå føler jeg meg uvel og trett. Det kjipe er at vi har folk som er her og jobber. Har rimelig dårlig samvittighet for å sitte inne nå.... :???:

Her er forøvrig manualen.

https://www.hci-services.com//tech_d...b%20manual.pdf
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt på Espen og testet sub ? :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope. Er litt vanskelig da de som er her og jobber bruker alt av skjøteledninger som jeg må ha. Dessuten så har jeg mer enn nok med å eksistere akkurat nå. :???: "Kiropraktoren" røska så godt til i nakken min at jeg sliter rett og slett. Litt vanskelig å beskrive. Finner ikke ro, samtidig som jeg er trett og sliten.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Hadde jeg skulle kjøpt receiver idag hadde sjansene vært store for at jeg hadde valgt den Onkyo'en Tom. Har jo sett folk som vil ha like mye og mer for brukte
    Samme her - hadde kjøpt den tvert!

Nå er den borte forresten.

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer å ta det subelemente som virka i eine cv Ls12 å montere i sofaen. kva trenger eg? kan eg eventuelt bruke htutgangen på PB12-Plus? http://www.lsound.se/webedit_images/4415_original.jpg istaden for en forsterkar tenkte eg ??

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt noen er oppegående da, for dette forstår jeg ikke. Ikke i dag hvertfall. Var til legen og det viste seg at det var en vikar som også var kiropraktor. (eller en med tilsvarende kunnskap..) Jeg ble knekt som jeg aldri har blitt knekt før, og nå føler jeg meg uvel og trett. Det kjipe er at vi har folk som er her og jobber. Har rimelig dårlig samvittighet for å sitte inne nå.... :???:

Her er forøvrig manualen.

https://www.hci-services.com//tech_d...b%20manual.pdf
    Er det det jeg og Jan forteller du ikke skjønner?

Enkelt sagt så har alle subwoofere innebygget delefilter som filtrerer bort frekvenser over delefrekvens så de skal spille bass og ikke mellomtone osv.

Noen subwoofere har også filter som fjerner frekvenser under delefrekvens på høyttalerutgangen. Så hvis du setter senter til large og kobler høyttalerkablene fra høyttalerutgangen på receiver til høyttalerinngang på sub og videre fra høyttalerutgang på sub til senter så vil sub'en spille det under delefrekvens og senterhøyttaleren det over. Om dine subber har denne muligheten vet jeg ikke, men det finner du sikkert ut på egenhånd

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av chevy
    Vurderer å ta det subelemente som virka i eine cv Ls12 å montere i sofaen. kva trenger eg? kan eg eventuelt bruke htutgangen på PB12-Plus? http://www.lsound.se/webedit_images/4415_original.jpg istaden for en forsterkar tenkte eg ??
    Du trenger en forsterker og en signalkabel fra LFE på receiver eller fra phonoutgang på subben med signal til denne forsterkeren.

HTutgangen på SVS'en kan du ikke bruke.

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker en gammel sub forsterker til mine 3 stk 12" i sofaen - det funker glimrende

Jeg har mulighet til å stille både volum og x-over fra sitte posisjon!

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar Oddbjørn. tenkte berre at dissa ht utgangane på subben kunne brukast til noke meir fornuftig en pynt

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De HT utgangene på suben er koblet til HT inngangene, bare at det er et filter mellom slik at du får signal over 80Hz (normalt) til høyttalerne dine, mens suben tar seg av det under.

Og etter noen seanser i Gausdal har jeg atter en gang innsett at det er veldig langt under

Skal jeg prøve å tegne det Frode? Håper du kommer i form igjen snart forresten. Har en kompis som sliter med rygg og nakke, og han ligger vanligvis et par timer etter at han er ferdigspydd når han har vært til kiropraktoren. Men dagen etter er det vanligvis bedre da

Har forrseten vært på posten og hentet meg pakke. Fant en ferdig passiv tube på finn i forrige uke (til bil, men det kan modifiseres litt her og der) og når jeg pakket opp var det jaggu en JBL gitt Så nå er jeg med i "klubben" også

Tenkte å sette inn lenger rør og SVS elementet, men da må jeg jo bruke 12" elementet til noe også. Phobos kassen på loftet? Plassert i bua?

Har to 15" som skal i sofaen etterhvert, så det er ikke aktuelt ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som ikke helt stemmer i kveld. Jeg leser hva du skriver Oddbjørn, men jeg forstår ikke en pøkk. Får lese det i morgen kveld. Jeg forstår prinsippet og viste noe fra før, men jeg vil vite hvordan jeg får til dette med Tik. Derfor linket jeg til manualen slik at du kunne sjekke det for meg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tegn det gjerne Jan.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som ikke helt stemmer i kveld. Jeg leser hva du skriver Oddbjørn, men jeg forstår ikke en pøkk. Får lese det i morgen kveld. Jeg forstår prinsippet og viste noe fra før, men jeg vil vite hvordan jeg får til dette med Tik. Derfor linket jeg til manualen slik at du kunne sjekke det for meg.
    Skift ut skiten Frode! Den har ikke highpassfilter på utgangen og dermed vil senter spille hele frekvensområdet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dn ikke filter? (Har ikke sjekket den linken enda). Da er du litt ute og kjøre ...
    Ikke rart at du ikke skjønte det heller Du trenger et filter av et eller annet slag da Frode, ala det Reckhorn filteret de solgte på Lsound for en stund siden. Mulig det finnes noe slikt i handelen en eller annen plassen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dødfødt å ikke ha highpassfilter på utgangen mener jeg. Tilogmed subforsterkeren min i bilen har det! :twisted:

Side 1011 av 2256 FørsteFørste ... 11 511 871 881 891 901 911 921 931 941 951 961 971 981 991 1001 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1015 1021 1031 1041 1051 1061 1071 1081 1091 1101 1111 1121 1131 1141 1151 1511 2011 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •