Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Kjøp med rustfritt istedet så kanskje den varer litt lenger enn 7 år også

Jeg ville uansett kjøpt noe annet enn AEG/Elektrolux/Zanussi/Husqvarna, identiske maskiner som jeg slett ikke likte. Men det er jo bare min mening da
    Det var faktisk hjulene av plast som rullet i de rustfrie skinnene som har blitt spist opp av vaskemiddelet! :-?

Men til kr 2800,- som holder i 7 år - det er jeg meget fornøyd med!

Klart mye bedre kjøp en den testvinner Miele dritten som jeg hadde før denne.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt dårlig av å kikke ut av vinduet idag. Snøven har komt langt ned i fjella å eg frykta det er kvitt imorga når eg skal på jobb. Heldigvis er de sikkert forbigåandes foreløpig

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det totalt kaos når det gjelder vær.

I natt blåste det storm og regnet så det skranglet i kåken. Til morran var det sol og blå himmel, så regn og torden - og nå er det sol igjen
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Newcomer chevy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her hagla det istad men no regna det som fy. Satser på litt finere vær imorga

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det bør bli bedre vær imorgen, for da må jeg på jobb

Vært en usedvanlig rolig helg her inne foresten. Er det fraværet til Jan som gjør utslaget?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er noe rart med Tik-subben Espen.... SVS wannabe-en min har jeg på 60% på gain og måler 85db i sweetspot. Mastervolum er -20db og subvolum er -5db på reciever.

Tik-en måtte jeg skru på maks på gain og røske til med +5db på receiver for å få 85db i sweetspot.... Greit nok at de ikke står på samme sted, men det var stor forskjell.... Da måtte jeg skru SVS-en ned til under 40% gain for å få 85db.

Dayton har jeg på 60% gain og den er "verre" plassert...... Greit nok at Tik er lukket, men jeg trodde den skulle gi mer...

Men det røsker med 3 subber da!!!!!!

Det jeg ikke helt forstår er at jeg mister 10db når jeg går fra 50hz til både 40 og 30... Ifølge guidene skal jeg ha 85db der også. Eller har jeg misforstått?
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Optimalt skal du ha 85db fra 0-20 000hz Frode

I realiteten er det verre, virker som om du har en topp ved 50hz siden både 30 og 40hz er 10db lavere. Få ut en kurve fra 10-80 til oss!

Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel no er det Flaid Lais og Iron Man på Blue Ray her AVforum.no - cossiers's hjemmekino

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spade
    Optimalt skal du ha 85db fra 0-20 000hz Frode

I realiteten er det verre, virker som om du har en topp ved 50hz siden både 30 og 40hz er 10db lavere. Få ut en kurve fra 10-80 til oss!
    Fikk 87db med alle subene "i spill" på alle frekvensene, så det ser bra ut. Jeg sitter bare med Radioshack og har ikke brukt REW eller andre ting så kurver blir det lite av. Hvertfall i kveld. Har ikke kjørt romkorreksjon i kveld heller. Føler jeg famler litt i blinde og må lete i 12 forskjellige tråder for å finne det jeg trenger å vite. Blir lettere forvirret....

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger da ikke REW for å få ut en kurve. MS Excel, regneark på sidene til Lsound og Radioshack er alt man trenger. Men det høres ut som om du er på rett vei

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sååå deilig å ikke skjønne bæret!!

Nå vet jeg at det er masse jeg kan lære :-D

PS: Jeg har Excel! og softwaren til Pioneer'n OG kabel! But I dont have a clue what to do with it!

Nuff

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Er noe rart med Tik-subben Espen.... SVS wannabe-en min har jeg på 60% på gain og måler 85db i sweetspot. Mastervolum er -20db og subvolum er -5db på reciever.

Tik-en måtte jeg skru på maks på gain og røske til med +5db på receiver for å få 85db i sweetspot.... Greit nok at de ikke står på samme sted, men det var stor forskjell.... Da måtte jeg skru SVS-en ned til under 40% gain for å få 85db.

Dayton har jeg på 60% gain og den er "verre" plassert...... Greit nok at Tik er lukket, men jeg trodde den skulle gi mer...

Men det røsker med 3 subber da!!!!!!

Det jeg ikke helt forstår er at jeg mister 10db når jeg går fra 50hz til både 40 og 30... Ifølge guidene skal jeg ha 85db der også. Eller har jeg misforstått?
    Ehh...

Vær litt snill mot meg da,jeg kom akkurat hjem etter 5-10 cm snø på strynefjellet,spennende og kjøre ned mot geiranger på nesten blanke dekk forresten ops:

Jeg må først få vite hvordan du har koblet den opp :-D

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel fra preout-sub på reciever til line in på sub. Rimelig standard tilkobling. Har prøvd alle disse "knappene" som er på den dingsen også. Den spiller bare vannvittig lavere enn de to andre. Forstår det ikke....

Ble "Jonny Vang" i kinoen i kveld. Nå er det natta.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Frode:

1. Sett senter som large
    2. Signal fra pre out til line in på sub
    3. Signal fra line out på sub til effektforsterker, Y-ledd slik at du har signal til begge kanalene
    4. Fra høyttalerutganger på effekt til høyttalerne.
    5. Bruk Radioshack og REW for å kjøre sweep og still delefrekvens, fase og volum på sub.

Hold ut og lykke til
    Har tenkt litt på denne Jan. Får jeg ikke samme problemet egentlig? Jeg vil jo ikke at senteren skal "spille Large". Eneste måten å omgå problemet på er vel å bruke en gammel surremegrundtforsterker som effekt da...? Da kan jeg vel stille senteren som small derfra?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kabel fra preout-sub på reciever til line in på sub. Rimelig standard tilkobling. Har prøvd alle disse "knappene" som er på den dingsen også. Den spiller bare vannvittig lavere enn de to andre. Forstår det ikke....

.
    Bruk ett Y ledd så du får koblet inn V og H inngang,Pass på at DSP knappen ikke er trykket inn (VIKTIG !) skru opp countur på maks og sett Level på maks.
    Du kan også skru av filteret hvis du setter opp delingsfrekvensen på reciveren.

Prøv også og kjør den rett ut fra LFE utgangen på reciveren.

Og ja bilder datt ned fra veggen hjemme hos meg med den subben

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjeeeeeeeeeeesp... En drøy time nå så er arbeidshelgen over... Skal bli godt med ett par dager med slaraffenliv igjen

Intermediate
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 dager med sol.

Nå har høststormene kommet for å bli, sommeren klarte å skvise inn 3 dager med sol og glede før kong vinter presset seg igjennom. Regnet høljer ned med innslag av lyn & torden. Det er nå jeg skjønner hva vestlandet handler om!

Jeg må legge en del gulv på loftet før jeg kan legge ut isolasjonen, fordelen er at det er lavt under taket der oppe og "kronglette" å gå - det betyr høy kroppstemp og derav ikke'no frysing.

Driver stadig å funderer på sub - jeg heller mer og mer over på en liten Velodyne som ant. blir plassert under høyre front.

SeU-

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loffen68
    Bruk ett Y ledd så du får koblet inn V og H inngang,Pass på at DSP knappen ikke er trykket inn (VIKTIG !) skru opp countur på maks og sett Level på maks.
    Du kan også skru av filteret hvis du setter opp delingsfrekvensen på reciveren.

Prøv også og kjør den rett ut fra LFE utgangen på reciveren.

Og ja bilder datt ned fra veggen hjemme hos meg med den subben

Ved å bruke et y-ledd oppnår jeg vel bare 3db økning, noe jeg kan kompensere for i reciever.

Skal sjekke om DSP-knappen er inne etterpå.

Contour skulle i utgangspunktet stå på "min" og ikke "max" ifølge manualen da.... Bare dersom den stod i friluft den skulle stå på "max". "Min" dersom den stod i et hjørne, og så fikk man prøve seg frem dersom det var en annen plassering. Skal prøve å bytte kabel også. Godt mulig det er den.

Kjører selvsagt LFE-utgangen på reciever. Er det noe annet alternativ..? Level (gain) er på fullt, men det bør man ikke. Burde holdt med 50% etter min mening......

Rapport kommer iløpet av dagen.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved å bruke et y-ledd oppnår jeg vel bare 3db økning, noe jeg kan kompensere for i reciever.

Kan du ikke bare gjøre som jeg sier ?

Skal sjekke om DSP-knappen er inne etterpå.

Bra !

Contour skulle i utgangspunktet stå på "min" og ikke "max" ifølge manualen da.... Bare dersom den stod i friluft den skulle stå på "max". "Min" dersom den stod i et hjørne, og så fikk man prøve seg frem dersom det var en annen plassering.

Sett den på maks du og skru den ned hvis nødvendig :-D

Skal prøve å bytte kabel også. Godt mulig det er den.

Kjører selvsagt LFE-utgangen på reciever. Er det noe annet alternativ..?

Tja,noen setter den på venstre bak

Level (gain) er på fullt, men det bør man ikke. Burde holdt med 50% etter min mening......

Mulig at 50% burde holde etter din mening :-D MEN du klager over for lite guff,sett alt på maks og skru ned ved behov

Rapport kommer iløpet av dagen.

Det blir spennende :-D
    Ellers er det drittt vær her :cry:

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les denne,husker dere alle høytalerene som ble solgt på netthandelen ??

Fvn.no: Farmen-kjendis svindelanmeldt

Fvn.no: – Anmeldelsen er en hevn

Fvn.no: - Vi er sjokkerte

Side 1010 av 2256 FørsteFørste ... 10 510 870 880 890 900 910 920 930 940 950 960 970 980 990 1000 1006 1007 1008 1009 1010 1011 1012 1013 1014 1020 1030 1040 1050 1060 1070 1080 1090 1100 1110 1120 1130 1140 1150 1510 2010 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •