Interesse for demokvelder i Ålesund? Litt hifi, og mye sosial prat. :) - Side 1002

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
    Newcomer COSSIERS sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Grattis med ny forsterker Dag. Hvilken ble det?

Du holder deg til Klubben ser jeg.....
    Er jo klubben som har gromsakene da

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På jakt etter lerret no 200cm grått nedtrekk 16:9 m/dropp ?

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av COSSIERS
    Er jo klubben som har gromsakene da
    De har noe, men det de ikke har er god service og filosofi....
    Jeg kommer aldri til å handle på Klubben mer. Det sier litt når jeg har handlet for tilsammen oppunder 100k der. For meg og andre. Ikke en krone rabatt og stadig dårligere service. Fine butikker er visst fokus nå...
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det med ingen rabatt er ikke så veldig dumt da. Du får ikke rabatt på Rema 1000 heller. Alle betaler det samme, man slipper å prute og prisene til hifiklubben er svært konkuransedyktige om man sammenligner priser på produkter i utlandet. Bare se hva Denon koster i England.

Men jeg er langt fra noen fan av klubben, kommer ikke til å kjøpe noe der viss jeg ikke faller for Mentor 6 og Vokal da

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syns jeg ikke var en god sammenligning Oddbjørn. Man får feks rabatter hos Elkjøp når man kjøper mye. At man ikke får rabatt når man kjøper en ting eller kjøper for noen få tusen syns jeg er helt greit. Men når folk kjøper for 50k og får til svar at man kan få en drops når man spør etter litt rabatt er rett og slett latterlig. At Denon er billig er ikke fordi Klubben har en dårlig kalkyle på de produktene. De får store rabatter når de kjøper inn stort til hele Klubb-systemet.

Nei jeg ønsker meg tilbake til da Klubben virkelig visste hva service var for noe. Det begynner å bli noen år siden...

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det syns jeg ikke var en god sammenligning Oddbjørn. Man får feks rabatter hos Elkjøp når man kjøper mye. At man ikke får rabatt når man kjøper en ting eller kjøper for noen få tusen syns jeg er helt greit. Men når folk kjøper for 50k og får til svar at man kan få en drops når man spør etter litt rabatt er rett og slett latterlig. At Denon er billig er ikke fordi Klubben har en dårlig kalkyle på de produktene. De får store rabatter når de kjøper inn stort til hele Klubb-systemet.

Nei jeg ønsker meg tilbake til da Klubben virkelig visste hva service var for noe. Det begynner å bli noen år siden...

Det har du helt rett i Frode. For om en stikker på f.eks elkjip og handler for litt større summer, så får en rabatt på allerede lave priser.. Nå er jo ikke akkurat kunnskapsnivået på topp der, men om en selv vet hva som er bra så spiller det jo ingen rolle

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av alle latterlige idiotiske fanatiske påfunn dette landet har påført oss borgere er NAV den mest totalt ugunstige på alle måter!

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Av alle latterlige idiotiske fanatiske påfunn dette landet har påført oss borgere er NAV den mest totalt ugunstige på alle måter!
    :-D Mange meninger om NAV hvertfall... Samarbeider en del med NAV, både trygd og hjelpemiddelsentral. Spesielt hjelpemiddelsentralen er ganske så byråkratisk til tider, vanskelig å holde tunga rett i munnen og huske på hva som skal til bruker, hva som skal til NAV Hjelpemiddelsentralen og hva som skal til NAV økonomiseksjon i Leikanger av papirer - for ikke å snakke om å huske på å avvente produksjon til man har mottatt de rette papirene... :-D

Intermediate Loffen68 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,944
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hva har skjedd ?

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Det har du helt rett i Frode. For om en stikker på f.eks elkjip og handler for litt større summer, så får en rabatt på allerede lave priser.. Nå er jo ikke akkurat kunnskapsnivået på topp der, men om en selv vet hva som er bra så spiller det jo ingen rolle
    Da synes jeg Expert er hakket bedre , ihvertfall hva kunnskapsnivå og service angår . Har handlet en del der også , mest hvite varer da men men .

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter to timer i samtaler med latterlig lite kundevennlige folk og 3 forskjellige kontor blir jeg endelig satt over til en som tydeligvis skal ta og se på saken min, hun skal da ringe opp så snart som mulig noe hun ikke har gjort enda!

Uansett når jeg har kontakt med nav så kan du være sikker på at ting tar så lang tid at det ikke er akseptabelt, neste skritt vil være og bruke loven og kalle de inn i forbindelse med en individuell plan noe som a) skal være unødvendig, b)tar alt for lang tid!

Jeg er en høflig mann, men nå er snart grensen nådd for tåpelighet fra deres side!
    Etter NAV ble etablert har det blitt en smørje av en annen verden, jeg har enda til gode og høre noen som faktisk har klart og fått noe fornuftig utav de. Snakket med en saksbehandler for litt siden som klappet meg på skulderen og sa "stakkars mann, du skal virkelig få jobbe"

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke bra ut Per Anders. Skal ikke spørre hva det gjelder, men vi har ikke så gode erfaringer her heller. Det verste er hun som sitter og "tar imot" folk i skranken. Dama er pottesur, og møter folk med: "har du/dere en avtale?!!" Ikke "hei" eller noe annet som kan tolkes som høflig. Flotte greier....

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man har funnet på noe fint som heter OMORGANISERING!

Oppskriften er:

Ta et velfungerende system: Posten, NSB eller hvorfor ikke Trygdekontoret?

Så skal daukjøttet vekk, sørg for at alle avgjørelser ikke er etter de anstattes ønske osv....

Etter kort tid er effektiviteten nedsatt med 50%, sykemeldinger opp 50%, kostnader er opp 50% og antalle anstatte er etter en stund ned 50%.

Men de ansatte som er fjernet går jo på ventelønn, trygdepenger eller fortidspansjon - altså egentlig ikke en eneste krone spart.

Dette er en vanlig trend, jeg opplever det selv nå der jeg jobber. Halvparten ansatte, halvparten investeringer, elendig service - MEN - nettleien stiger stadig!

For å ikke glemme antall dødsfall på grunn av stress og mistrivsel, en periode fikk 7, når det var som verst, kollegaer hjertinfarkt, 2 strøyk med.

Det er dette min venner, som vi kaller fremgang!!!!

Selv synes jeg veldig synd på de NAV ansatte, de har ingen mulighet til å gjøre en god jobb. Også blir de hudflettet for elendig service i tillegg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Er helt enig i at det bør gå an å gi rabatt om man svir av 50k selvagt.

Men på Elkjøp får du rabatter nesten uansett hva du handler.... Og det varierer fra selger til selger hva han gir. Hva synes du om at du kjøper en vaskemaskin en dag til 10000 og naboen kjøper samme maskina til 8500 samme dag når begge spør om rabatt?

Elkjøp har stort sett 40-50% avanse på slikt har jeg sett så de har litt å gå på. Kan foresten garantere at om du Frode og min far skulle kjøpt samme vare på Elkjøp så hadde han spart et par tusen iforhold til deg Det er dette jeg ikke liker!

Og uansett hva du sammenligner på klubben mot utlandet så er det forholdsvis billig veilledende kontra annen hifi. Bedre med realistiske priser synes jeg enn at de setter en høy pris og gir rabatt til gud og hvermann. God butikk gjør de fleste importører, og alle har mulighet til å gjøre store innkjøp

Annet eksempel på rabatt og slik er Tonart i Trondheim. Får ikke en krone rabatt med mindre man kjøper et dyrt 5.1 system eller noe slikt, da får man 10%. Ringer man Stereofil eller JFS får man 15-20% med en gang bare man kjøper fronthøyttalere. Slike ting gjør at jeg kvier meg på å kjøpe hos Tonart. Demohøyttalere der er ofte dyrere enn splitter nye hos andre forhandlere.... Logisk?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter 7 timer, 18 samtaler, 4 kommuner, 8 saksbehandlere, 5 turer på lokalkontoret så sitter jeg da igjen med en rekvisisjon på 325,-

Fysj for et tragisk system, den som påstår at NAV er til fordel for noen andre enn de som jobber der kan ta storkjeften sin og putte den der sola aldri skinner!!!!!

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du har ikke noe godt intrykk av NAV??

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Så du har ikke noe godt intrykk av NAV??

GODT INNTRYKK? Det hele toppet seg da kommentaren "Ingen vits i å stresse kom", hvorpå jeg repliserte "Det er F*a*e*n ingen vits i å sitte på ræva uten å få gjort noen ting eller så folk som stresser virkelig får grunn til å bli stressa"! Jeg trodde en stund jeg skulle eksplodere såpass ettertrykkelig at tyttebærpolitiet på rommet ved siden av måtte hente meg!

TRAGISK!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her skjer det også ting.
    Som den ansvarsfulle bilist jeg er så fant jeg ut at vinterdekk var smart til jeg skal ned Gudbrandsdalen, og raste av sted for å skifte. Da jeg tar av dekselet som skjuler mutrene kommer det en mutter ramlande ut, bolten var knekt av gitt. Ringte på verkstedet som var inni der i vår for å sjekke bremsene, men de var ikke helt sikre på at de kunne ha noe ansvar. Men bilen står nå der nå, mens jeg kjører leiebil. Håper bare det blir fikset før jeg skal på tur ...

Det positive er at jeg har kjøt ny RiksTVboks som egentlig skulle koste 1300, men selv om jeg spurte om prisen stemte holdt ekspeditøren hardnakket på at det var ca. 700 for boksen. Han ble litt oppgitt over seg selv da han oppdaget blunderen, men var grei nok til å la meg få boksen til den prisen. Det kan kalles god service, Expert Kristiansund mine damer og herrer

Men jeg er mest pissed for tida da ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og forresten hadde de ikke Iron Man på BR hos hverken Elkøp eller Expert heller ...

Gubben på Elkøp sa at de hadde solgt nesten dobbelt så mye BR som DVD av den i dag
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå står anlegget og varmer seg mens vi steker pizza. Når pizzaen er ferdig skal vi ned i kinoen og se vår første film der nede. :-D :-D :-D :-D

Og ja Espen. Tik-suben står og spiller også. Ilag med SVS-wannaben. Dayton er for tung til at jeg har fått den i kjelleren, men jeg tipper det går fint likevel.

Fy feite det her skal bli morro.

Side 1002 av 2256 FørsteFørste ... 2 502 862 872 882 892 902 912 922 932 942 952 962 972 982 992 998 999 1000 1001 1002 1003 1004 1005 1006 1012 1022 1032 1042 1052 1062 1072 1082 1092 1102 1112 1122 1132 1142 1502 2002 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •