Burde auksjonsfunksjonen på AVtorget fjernes?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Burde auksjonsfunksjonen på AVtorget fjernes?

Vet ikke om jeg legger dette inn på rett plass, men regner med at den evt. blir flyttet.

Har i det siste sett at flere og flere produkter som ligger i auksjonskategorien på AVtorget påstås å være solgt lenge før auksjonen går ut. Likeledes er det mange som sier at de har sendt bud på PM til brukeren som legger ut varer.
    I noen av tilfellene ser jeg at adminisrtator har vært ute og gitt beskjed om regler, men det er kanskje noe mye forlangt at han skal følge opp alle annonser.

Regner egentlig med at de som blir medlemmer her er relativt lese og skriveføre, og at de dermed greier å få med seg elementære regler rundt en auksjon, eller tar jeg feil?

Har ikke "gått glipp av" noe selv, men vet om flere som kunne tenkt seg å by på forskjellige varer, men som ville vente til litt nærmere auskjonsslutt før de la inn bud, men da er varen allerede solgt.
    Synes andre medlemmer at dette er greit?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Poenget med en auksjon er vel at selger skal vente til det høyeste budet kommer inn (innen en tidsfrist), og at det høyeste budet vinner? Dersom selger plutselig selger før tidsfristen er ute, må det jo fortsatt være potensielle bud der ute, noe som jo betyr at selger potensiellt kunne fått mer for gjenstanden. Derfor lukter det jo litt av det hele når selger da velger å selge før tidsfristen er ute.
    Men det er mulig jeg ikke tenker meg nok om?

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel fort at det blir slik hvis selger får inn et bud han er fornøyd med, selv om auksjonen ikke er ferdig. Noen har jo bråhast med å bli av med diverse utstyr pga andre ting de har på hånda e.l. Slike ting bør selvsagt tenkes over før man legger ut auksjonen. En annen ting med bare bud over feks pm, er jo at man aldri vet hvor høyt budene er kommet. Vil jo være en mulighet for å presse prisen med falske opplysninger om nåværende bud.

Skal sies at jeg selv har kjøpt en gjenstand utenfor auksjonen en gang(rødme). En receiver var på auksjon, jeg sendte et bud på pm som selger godtok, og det ble trøbbel pga at det kom inn bud etter at jeg hadde kjøpt den. Hvis jeg ikke husker feil ble selger utestengt i en uke fra forumet pga dette. Tror nok heller dette er veien å gå... Men det krever selvsagt at moderator er med på notene, og kjører en hardere linje med utestengelser.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at moderator er frempå med pekefingeren, men ofte er dette personer som ikke har noen innlegg, dvs de har registrert seg bare for å kunne legge inn en annonse. Når så produktet er solgt gir de seg jamt f*** i om de blir utestengt en uke eller på livstid. Det er jo i tilfelle bare å lage seg ny nick dersom en skal legge ut noe nytt.

Kikket over avsluttende auksjoner nå.

Tilsammen 7 auksjoner, hvor det i 3 av dem sto at alle varer var solgt! I tillegg var det en som oppfordrer til å komme med bud under utropspris, sikkert på PM. Da er hele auksjonen en vits, beklager uttrykket, ikke meningen å tråkke noen på tærne.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •