*Slettes*

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: *Slettes*

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

*Slettes*

På grunn av uenighet med avforum, ser jeg meg nødt til å slette denne posten.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok heller at du er litt "Anti-Denon"

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei igjen.
    Jeg må si du har kommet deg. For det var vel en innrømmelse jeg så? Ellers må jeg si du er ikke så "liten" kranglefant selv. Bare ved å si ting som "Derfor lurer jeg på om dette er "katedralen" til Denon", er i seg selv idiotisk da jeg har førsøkt å få deg til å komme med begrunnelser for dine utsagn. Det er ikke mye jeg forlanger. Men alt du kommer med er tekniske data som enhver kan se i spec`en. Og når det gjelder ditt eget utsagn, "prøve å tenke ting litt bedre igjennom, og heller argumentere på en positiv måte", så les dette mange ganger før du skriver neste innlegg.

-Selv er jeg for tiden Pioneer-bruker. Inntil i fjor var jeg Yamaha-bruker. Hvem vet hva jeg bruker neste år. Legger også til at jeg synes det spennende med den raske utviklingen i utstyrverden selv om det er dyrt å fornye seg støtt og stadig. Synes heller ikke det er viktig hvem som er først på markedet med nyvinninger, men hvem som har den beste kvaliteten.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Til AVforum

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sorry, men den holder ikke. Du er, for min del, ikke lenger troverdig. Synes du må ta de skremte nykommerne på din kappe, for jeg òg synes nok det var du som dro den lengst. Det holder ikke med at du skulle teste reaksjonene ved å kjøre den bastante og usaklige linjen du gjorde. Det er sånne innlegg som du skrev som gjør at folk sier takk for seg i enkelte tråder.
    Bedre lykke neste gang.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg burde sikkert komme med en kommentar her, og det må være at en generelt bør prøve å forholde seg høflig og respektfull overfor sine medentusiaster her inne (har ikke lest innleggene det vises til, generell kommentar). Samtidig er det til tider på sin plass å komme med velmente innspill til våre nye medlemmer, men det er viktig da å tenke på de ikke skal ende opp med å føle seg fornærmet eller rakket ned på.

Nå synes jeg, av det jeg har lest, at dine innlegg later til å være fine og kunnskapsrike vertigo, samme med deg wizkid, så får de av dere som føler kallet å faktisk understreke til våre nye medlemmer at sterke meninger ikke alltid må tas for alvorlig gjøre det i tråder der det er passende fremover...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes personlig at dette var en dum og lite gjennomtenkt måte å understreke ett poeng på. Virker litt mer som en "oi jeg var visst litt teit her, kanskje jeg skal lage en -bare kødda for å understreke et poeng-tråd"

Det er slikt de i politiske kretser i USA (og i Independence Day ) kaller "Credible deniability"

Jeg er ikke opptatt av merker i det hele tatt, men opptatt av at riktig og god informasjon gis til de som spør. ref. Receiver til 17000 kr-tråden. At noen blir engasjerte synes jeg bare er bra, men da skal de også vite hva de snakker om.

My 2 cents..

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som må være det viktigste her inne på forumet må være er at alle kan komme med sine synspunkter og vurderinger av utstyr som de har hørt eller sett uten at de blir latterligjort av andre såkalte eksperter eller guruer eller hva de måtte kalle seg og at alle respekterer hverandre ut i fra det.Jeg har tidligere sett at folk som kommer med påstander om enkelte produkter har blitt latterligjort for den meningen de har kommet med og det synest jeg er synd da det kan hindre andre i å komme med sine erfaringer.La oss holde diskusjonen på ett saklig nivå sånn at det blir lett for både nye og gamle å komme med siner meninger og erfaringer :-)
    Mvh bigtor

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Jeg reagerer litt på måten endel ting foregår på dette forumet. ... For de som ikke har skjønt det enda: Jeg er ikke komplett idiot. Jeg har kommet med endel utsagn i den andre tråden, som jeg skal inrømme at jeg ikke har dekning for. Jeg har kommet med dette for å provosere. Jeg har fulgt med på forumet såpass lenge at jeg viste hvilke reaksjoner dette ville få.
    Det er ikke nødvendigvis det du sier som skaper reaksjoner, men *måten* du sier ting på. Det er minst 4-5 andre personer i tillegg til meg som har reagert på din måte å 'diskutere' på (vi har også forklart deg hvorfor). Du bør ta det som et tegn at på en liten kursendring kanskje ikke er noen dum ide.

Det er helt greit at du ikke vet så veldig mye om hjemmekino-utstyr. Det er slettes ikke noe 'krav' for å kunne poste her. Men dersom du ikke er helt sikker på hva du uttaler deg om, så bør du også være litt mer forsiktig med å uttale deg så *bastant*. Dette har jeg og flere andre sagt til deg flere ganger. Det er heller ikke bra at du sjelden eller aldri gidder å begrunne dine uttalelser.

Når du til og med innrømmer at du slenger rundt deg med uttalelser bare for provoseringens skyld, så gjør ikke akkurat det situasjonen så mye bedre. Hvis du visste hvilke reaksjoner dette ville få, hvorfor er du da så opprørt over følgene?

... Det jeg reagerer på er de voldsomme reaksjonene jeg får når jeg sier noe positivt om andre merker, og stiller Denon litt i skyggen. Jeg synes personlig at det ikke at dette er noen grunn til å gå av hengslene. Derfor lurer jeg på om dette er "katedralen" til Denon. Det virker som om det ikke er rom for å mene noe annet og at det er absolutte sannheter her.
    Da har du dessverre ikke forstått mye av den kritikken som har vært rettet mot din måte å *diskutere* på. Dette har ingenting å gjøre med 'absolutte sannheter' eller 'rom for meninger', men *måten* du ytrer deg på. Hvor mange ganger skal vi gjenta dette?

En annen ting som ikke akkurat setter deg i et positivt lys, er måten du ignorerer oppfølginger til dine egne spørsmå på: I den ene tråden ("Er Denon nr 1? Eller er det Pioneer?") kom du med en påstand som jeg og Tklev stilte spørsmål ved. Det eneste du svarte var "Tror jeg har sagt nok på en stund, men du kan jo kanskje dele med deg litt.". Hvor vil du hen med dette? I en annen tråd foreslo jeg også vi burde putte diskusjonen bak oss. Du svarte aldri på dette, men postet istedetfor et nytt spørsmål like etter. Det gir heller ikke noen bra signaleffekt.

I samme annen tråd kom du senere med noen andre spørsmål. Jeg og en rekke andre brukere postet noen svar for å hjelpe deg litt. Utrolig nok ignorerte du alle disse innleggene og puttet inn en link til denne tråden istedet (!). Svarene ble hengende i løse luften uten respons fra deg. Slikt kan føre til at folk ikke gidder å svare deg lenger, fordi de vet av erfaring at du ikke følger opp. En kan jo også stille spørsmål ved om du egentlig var så interessert i høre hva andre mente, siden du aldri viste noen interesse (eller takknemlighet) for svarene du fikk.

Det at du i det hele tatt går til det steget å starte denne tråden (sett i lys av alle tilbakemeldingene og kritikken du har fått) virker heller ikke så veldig gjennomtenkt.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Gerd Liv Valla burde du nå holde munn. Hva med å fokusere litt på AV? Du har åpenbart ganske så peiling på en del områder, men som bergenser er du muligens litt i overkant utadvendt? Meningene dine er helt greie de, men du kan kanskje flagge dem litt nærmere bakken? (look who's talking)

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Som Gerd Liv Valla burde du nå holde munn. Hva med å fokusere litt på AV? Du har åpenbart ganske så peiling på en del områder, men som bergenser er du muligens litt i overkant utadvendt
    Er ikke sikker på hvem du sikter til, men jeg kan fortelle deg at jeg ikke er Bergenser

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Er ikke sikker på hvem du sikter til, men jeg kan fortelle deg at jeg ikke er Bergenser
    Jeg svarte trådstarter om det skulle være noe tvil!

vertigo
    Viderekommen
    Ble medlem: Aug 2006
    Sted: Bergen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bare vært her et par uker men jeg må si at jeg liker trådene når folk tenker positivt, AV og svarer uten å provosere andre. Det finnes tråder der folk krangler mye (kabler er en god eks.) eller kommer til et punkt hvor det blir ikke en AV tråd lenger ('Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000' for eks.).

Det er så behagelig å se hvordan ekspertene eller guruene oftest svarer vs en del andre: kort og midt i blinket. Jeg ønsker ikke å kaste bort min tid å lese om folk som krangler bare for å bli sett, bli rett fordi alle de andre har gitt opp eller få opp 'innlegg' telleren. Jeg kommer her for å lære mer om AV og diskutere med andre som deler min interesse for AV. Krangling har jeg mer en nok på jobben

Dere som har vært her lenge har et stort ansvar: vi må kunne stole på dere og sider etter sider med krangling er bare tull for min del. Da slutter jeg å lese tråden. En nykommer som starter en tråd og trenger hjelp ønsker et svar, ikke å blir latterliggjort og glemt etter et par svar.

Jerome.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker heller ikke Denon og har heller ikke gjort det. Har absolutt ingen grunn til å hate Denon men det er bare et eller annet. Blir på samme måte som en BMW patriot ikke takler Honda, uten i det heletatt å sittet bak rattet på en.

Jeg er litt barnslig av meg... Men det er bare Denon da

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg liker heller ikke Denon og har heller ikke gjort det. Har absolutt ingen grunn til å hate Denon men det er bare et eller annet. Blir på samme måte som en BMW patriot ikke takler Honda, uten i det heletatt å sittet bak rattet på en.

Jeg er litt barnslig av meg... Men det er bare Denon da
    Vet akkurat hva du snakker om. Ingenting imot Denon, men takler ikke NAD. Vet ikke hvorfor, har ingen grunn til å hate det. Bare liker det ikke. Men det er jo ikke annet enn følelser, man liker noe, og misliker noe. Er barnslig, vet det. Men klarer ikke å kurrere det.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •