Hei

jeg kjøpte en Pioneer AVIC-S1 AVIC-S1 Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon portabel navigasjon for en stund siden, og så på Pioneer.no sin side at man kunne nedlaste fotoboksvarsel til 30 euro.

Sånn ser siden dems ut per i dag, legg merke til prisen og at det står at fotoboksvarsling er klar.

Nå man trykker på linken står det at navigasjonen koster 394,35 kr. UTEN mva, ikke bare 30 euro som det står på Pioneer siden.

Greit nok, jeg klikker "buy".

Etter downloaden og kjøpet blir jeg oppmerksom på at man må brenne filene man laster ned på CD og putte i navigasjonen.

Der oppstår problemet:

Min navigasjon er portabel og har ikke plass til CD. Jeg skjønner fort at nedlastningen dreide seg om andre Pioneer-navigasjonen (AVIC-HD1BT Pioneer Navigasjon/GPS - Navigasjon) og ikke min.

Da ser jeg at det i nedlastningsbeskrivelsen også står AVIC-HD1BT og ikke min modell. Det er fair at jeg burde ha lest alt før jeg kjøpte.

MEN!! Jeg tok det som et selvfølge at når jeg blir direkte overført fra Pioneer sin side til navshop.com så bør jo den downloaden funke på min navigasjon også??

Ringte kundesenteret for navshop.com og etter mange problemer med å forklare situasjonen på engelsk (mine engelskkunnskaper begrenser seg) så sier dama "jeg må prate med min "supervisor" og kan ringe deg i morgen. Men jeg tviler på at vi kan betale pengene tilbake. Klag til Pioneer."

Da begynner jeg å bli sur, for jeg vil ha tilbake pengene mine, pluss at Pioneer skal rette opp feilen fra hjemmesiden deres.

Jeg antok at downloaden vil funke for meg, siden det gjaldt samme produsent, og det stod ingenting om at man skulle brenne CD før jeg kjøpte og lastet ned oppdateringen.

Er dette Pioneer sak eller navshop.com sak? Jeg skal hvertfall marsjere til Pioneer sin besøksadresse i Oslo i morgen og kreve litt service...