Hi-Fi Klubben; ikke ignorerende lenger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 30
  1. #1
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

    Hi-Fi Klubben; ikke ignorerende lenger?

    Er bare nødt til å bøye meg i støvet.. De fleste fordommer om Hi-Fi Klubben er lagt døde. På onsdag hentet jeg 2 x NAD C272. Hadde ikke tid til å koble før i ettermiddag.. Jeg sjekker at begge forsterkerne funksjonerer; den ene slås på, og et deilig klikk fra releet høres :) Deretter slår jeg på den andre..releet klikker ikke, og forsterkeren blir stående i std. by. Oh shit...jeg hadde gledet meg til lyttekveld :( Jeg stikker umiddelbart ned til Grensen, og blir møtt av en selger. Jeg forklarer problemet, og er interessert i en ny. Selgeren stikker kontakten i veggen, og konkluderer som meg. Han nølte ikke ett sekund. Ut på lageret, og inn i bilen med en ny. Har aldri opplevd så rask service hos HFK! Ny kvittering ble skrevet ut, og nå sitter jeg med "Dark side of the moon" i bakgrunnen..

    Det er mulig denne servicen bare skulle mangle, men butikkene har tross alt rett til å reparere..

  2. #2
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan møte gode og dårlige kundebehandlere overalt, men jeg føler at Hifiklubben har de gode i flertall. Selv om de er underbemannet så det holder.

    Fornøyd med forsterkerne forresten? Har litt lyst på en sånn selv, selv om finansene sier NEI akkurat nå.

  3. #3
    Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man kan møte gode og dårlige kundebehandlere overalt, men jeg føler at Hifiklubben har de gode i flertall. Selv om de er underbemannet så det holder.
    Etter mye skittslenging til dårlige kundebehandlere dukker det opp et lys i mengden Underbemannet? Synes det er nesten svermer av de i Bergen. :roll:

  4. #4
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hehe, i Oslo er det så få av dem at du må stå i kø ganske så lenge. De er som regel hjelpsomme om du først får tak i en.

  5. #5
    Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det kan stemme på en lørdag, for da pleier det å være ganske pakket til tider. Men de dagene jeg har gått etter trening på formiddagen har jeg gjerne 4 stykker helt for meg selv. 8) Ikke at jeg er grådig! Deler gjerne jeg :P

  6. #6
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Man kan møte gode og dårlige kundebehandlere overalt, men jeg føler at Hifiklubben har de gode i flertall. Selv om de er underbemannet så det holder.

    Fornøyd med forsterkerne forresten? Har litt lyst på en sånn selv, selv om finansene sier NEI akkurat nå.

    Ja, er tilfreds hittil. Den ene er jo knappe 3 timer gammel, men de rusler i bakgrunnen (Fremdeles "Dark side of the moon") Skal vente litt med å skru opp voldsomt. 2 x 400 watt i 8 ohm er for meg rimelig ekstremt. Virker som om det skjedde noe med bassen etter at jeg gikk fra 1 x C270 til 2 x 272. Håper på å kunne anbefale disse forsterkerne om en ukes tid..

  7. #7
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hva slags høyttalere bruker du?

  8. #8
    Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skulle bare mangle at de hadde noen som var servicebevisste..

    Gratulerer med det nye utstyret - enjoy!

  9. #9
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hva slags høyttalere bruker du?

    Cerwin Vega V15F..

    Bruker C320 som forforsterker (hadde Dali 202 for en stund siden).

  10. #10
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ai. Det der kan spille høyt.

  11. #11
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Joda, "The Wall" er liksom foran deg. Rett og slett. Har lyttestund nå..egentlig mest innkjøring. Jeg får la de spise litt strøm en ukes tid, før jeg sjekker hva de er gode for. Må være litt varsom, for dette er på randen av hva Vega'ene tåler..

  12. #12
    Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm siden det handler om Hifi-klubben! Fikk mail i dag;

    Prisøkning fra 1. februar

    De fleste av våre produkter kjøpes inn i EURO. På grunn av fallende kronekurs i forhold til EURO må vi dessverre se oss nødt til å justere prisene opp på en rekke modeller. De nye prisene vil gjelde fra og med 1. februar 2004.



    At kronekursen den siste tiden har gått ned er postivt for renten og for alle firma som selger varer fra Norge til utlandet. For oss, som kjøper varer fra utlandet, er det derimot dårlig nytt! Svak krone i forhold til EURO betyr at vi er nødt til å betale mer for hvert produkt vi kjøper inn.

    I håp om at kronekursen igjen skulle stige, har vi i det lengste latt være å justere prisene opp. Nå ser vi oss derimot dessverre nødt til å gjøre dette.

    Prisstigningen vil først og fremst gjelde produkter fra produsenter som vi kjøper fra i EURO. Disse er blant annet:

    - DALI (høyttalere - spesielt Blå-serie)
    - Denon (elektronikk)
    - Bowers & Wilkins (høyttalere - spesielt Nautilus-serie)
    - Podspeakers (høyttalere)
    - VM Acoustics (stereomøbler og stativer)
    - Soundstyle (stereomøbler og stativer)

    Fram til 1. februar kan produkter fra disse produsentene kjøpes til nåværende pris, og har du planer om å gjøre innkjøp anbefaler vi at du gjør dette før 1. februar.


    Hilsen
    Hi-Fi Klubben
    Eneste jeg lurer litt på.. Blir ikke B&W produsert i UK?

    Mvh

  13. #13
    Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Man kan møte gode og dårlige kundebehandlere overalt, men jeg føler at Hifiklubben har de gode i flertall. Selv om de er underbemannet så det holder.
    Etter mye skittslenging til dårlige kundebehandlere dukker det opp et lys i mengden Underbemannet? Synes det er nesten svermer av de i Bergen. :roll:
    Men er de så glupe ?
    NEI!

    Jeg vet ikke hvor mange ekspeditører som jobber der, men i mitt høytalerkjøp denne uken har jeg hatt med 4 forskjellige å gjøre.
    Ingen av dem svarte til forventingene.
    (Jeg nummererer selgerne)

    Ekspeditør nr 1. Mandag. Inn, vil ha settet jeg har bestemt meg for.
    De har ikke inne, får inn på onsdag eller torsdag.
    Selger 1 reserverer i mitt navn og lover å personling ringe ringe straks de er kommet.
    Onsdag. Jeg tar en telefon bare for å sjekke siden jeg ikke har hørt noe.
    Joda de er kommet.
    Hvorfor ringte ikke selger da.
    Nei for han har fri til og med fredag.
    GLIMMRENDE !

    Ekspeditør 2.
    Onsdag
    -Her er en høytaler i eske, og her er en til.
    -Er det spikes med ?
    -Ja, manual, bi-wire og spikes til begge to i ene esken.
    -Kan du sørge for at jeg får rette esker da så jeg ikke kommer hjem uten spikes og kabler for bi-wiring ?
    - Jada, se her. Produktno likt på begge eskene.

    Kommer hjem. Fått 2 venstrehøytalere fra forskjellige par håndbygget av forskjellige montører. INGEN SPIKES, KABLER, MANUAL osv..
    (Produkt no er likt på ALLE høytalerne av dette merke/modell. Serienummeret viser hvem som er par)

    Ekspeditør 3.
    Torsdag.
    Stikker innom før jeg går på jobb.
    Har skrevet ned serienummer, og alt på begge høytalere.
    Sier til ekspeditør at han har 1 par inn med accessories i begge eskene.
    Kan jeg få med meg 1 sett accessories, jeg har ingen.
    -NEI ! Du må pakke en høytaler pent ned igjen og returnere med den.
    -Kan jeg få med meg mine spikes, jeg skal jo inn i morgen og bytte en av eskene uansett og få med meg den esken med spikes ?
    -NEI ! Du får ikke noe før du leverer inn igjen en høytaler. Og sørg for at den pakkes slik at det ikke er mulig å se at den er brukt. Det er nemlig VELDIG viktig at du kun har høytalere innen akkurat samme serienummer.


    Ekspeditør 4.
    Fredag.
    -Hei. Her leverer jeg inn 1 stk høytaler i serienummer 500. Hjemme har jeg 1 stk høytaler i serie nummer 505. Kan jeg få den andre med meg ?
    -Å ja da.

    Før jeg har bært ut i bilen sjekker jeg for sikkerhetsskyld.
    JODA ! Han har bært inn den ene høytaleren i 500 på lageret, og tatt ut igjen den andre høytaleren i 500-nummeret til meg.
    Da blir jo alt ekspeditør 3 maste om helt borte vekk da.

    -Nå sitter jeg igjen med 2 høytalere fra forskjellig serie.
    -Er det så nøye da ?
    -Var vist det i følge ekspeditør 3. (sier jeg)
    -Ja, så skal jeg finne den andre til deg da.


    Sånn. Slik var mitt høytalerkjøp denne uken.
    Noen bedre ?
    2.

  14. #14
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken avd. handlet du hos?

  15. #15
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Generelt så er positive og negative opplevelser med butikker knyttet til enkeltpersoner og ikke butikkkjeder.

    Å hevde at en butikk gir dårlig/god service etter en opplevelse med en selger (eller 4) betyr ikke at det er kjedens politikk å ha en slik service.

  16. #16
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei, men det bør være kjedens politikk å gjøre noe med det.
    Mvh Gorm

    ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

  17. #17
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Problemet er nok at folk som jobber i butikk jobber ikke der lenge. Tipper en gjennomsnittlig selger i en slik butikk jobber der 1-2 år.

    Det er også vanskelig å bedømme folk på intervju, da de fleste gjør sitt beste der.

  18. #18
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Generelt så er positive og negative opplevelser med butikker knyttet til enkeltpersoner og ikke butikkkjeder.

    Å hevde at en butikk gir dårlig/god service etter en opplevelse med en selger (eller 4) betyr ikke at det er kjedens politikk å ha en slik service.

    Du må huske at selgeren ER butikken.

  19. #19
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Generelt så er positive og negative opplevelser med butikker knyttet til enkeltpersoner og ikke butikkkjeder.

    Å hevde at en butikk gir dårlig/god service etter en opplevelse med en selger (eller 4) betyr ikke at det er kjedens politikk å ha en slik service.

    Du må huske at selgeren ER butikken.
    Det er jeg ikke enig i. Det er selgeren som er den personen som gir service overfor kunden og det er fra den selgeren som gir kunden et inntrykk, men å nekte å handle en plass for man har fått dårlig service av en ansatt når det er andre ansatte man kan handle oss på samme butikk gir ingen mening.

  20. #20
    Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Man skal i utgangspunktet få god service av alle. Kunden skal ikke lete etter en god selger. Men det pleier kanskje du å gjøre? :lol:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •