Hjelp til trådløst nettverk..haster 11.01.07

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til trådløst nettverk..haster 11.01.07

Hei! Fikk akkurat en melding fra en kamerat i USA som nettopp har kjøpt seg laptop der borte. Han spør hvordan han skal sette opp trådløst nettverk på pc'en. Hotellet han bor på har det.

Jeg husker ikke hvordan jeg satte opp min laptop. Tenkte kanskje maskina fant det automatisk jeg?

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Start -> Settings (Innstillinger) -> Network connections (Nettverkstilkoblinger) -> Høyreklikk på Wireless Network Connection (Trådløst nettverk?), velg Properties (Egenskaper) -> Nederst på lista: Velg Internet Protocol (TCP/IP) -> Properties:

Under fanen merket General (Generelt): Sørg for at begge radioknappene er merket av for Obtain x automatically

Velg OK og OK.

Dette er opsettet for WinXP for bruk i nettverk med DHCP - noe de fleste slike nettverk bruker. Det er mulig at man må ha et brukernavn/passord fra nettverksleverandøren også, men dette er avhengig av løsningen hotellet har valgt...

EDIT: Litt sent kanskje, men-men...

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AVsmurfen
    Start -> Settings (Innstillinger) -> Network connections (Nettverkstilkoblinger) -> Høyreklikk på Wireless Network Connection (Trådløst nettverk?), velg Properties (Egenskaper) -> Nederst på lista: Velg Internet Protocol (TCP/IP) -> Properties:

Under fanen merket General (Generelt): Sørg for at begge radioknappene er merket av for Obtain x automatically

Velg OK og OK.

Dette er opsettet for WinXP for bruk i nettverk med DHCP - noe de fleste slike nettverk bruker. Det er mulig at man må ha et brukernavn/passord fra nettverksleverandøren også, men dette er avhengig av løsningen hotellet har valgt...

EDIT: Litt sent kanskje, men-men...
    Takker for svar, om det er for seint tror jeg ikke, han skal være der i 7 uker. Har informert han om ditt forslag og jeg tipper jeg får svar i løpet av dagen. Er vel 6 timers tidsforskjell

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •