Haugesund/Haugaland tråden

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 94
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Haugesund/Haugaland tråden

Har lenge hatt tanken om å prøve å samle en gjeng på Haugalandet med hifi/hjemmekino interesse, og nå ser jeg at andre byer har startet tråder om dette så vil med dette prøve å gjør det samme for Haugalandet! Har vært med på det samme når det gjelder bilinteresse og det med stort hell, har lært mye og fått mange nye venner på den måten

For å gjør dette enkelt så tar jeg å klipper, limer og editerer litt fra Bergenstråden

----

Flere av oss har lagt merke til at det er etablert et miljø for hjemmkino på "Det sentrale Østland"

Utifra "avatarbeskrivelser" er vi egentlig ganske mange som befinner oss i Haugesund og omegn. Håper de av dere som bor her kunne ført dere på denne tråden.

Det er naturlig å være skeptisk til at uærlige mennesker vil utnytte informasjon om bostedsadresse, så det skal vi ikke oppgi her. Men, det jeg håper på er at vi som bor i området kunne registrert oss i denne tråden med:

a) link til minhjemmekino, hvis du har
    b) hjemsted/kommune
    c) Årsmodell

Basert på disse enkle opplysningene kan hvert medlem ta kontakt med likesinnede pr. PM og avtale lokale treff. På den måten håper jeg vi kan etablere en positiv motpol til "Det sentrale Østlandet". Hadde vært kjekt, og lærerikt, å treffe likesinnede i "nærmiljøet" med hjemmekino for å utveksle erfaringer (gode og dårlige løsninger).

Mener vi må ha lov til å prate litt i denne tråden også.

Har noen interesse for at man kanskje en gang i blandt kunne hatt forum-treff? Hjemme-besøk hvor man kanskje kunne møtes, prate anlegg og ikke minst med en lyttesesjon hos vedkommende??
    Er iallefall interessert.

Da starter jeg:

a) http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/Baldrick
    b) Etne
    c) 1975

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mja - detta sitte jo så ei kula :-)

a) Har ikke, har hjemmekino men ingen "skrøydesia"
    b) f.t Sildabyen
    c) 1974

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra tiltak syns jeg

A: Holder på, derfor ikke noen link før jeg er ferdige
    B: Haugesund
    C: 1977

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle kanskje tatt med en D: også, om det hadde vært aktuelt å prøve å samles en gang (eller regelmessig). Kanskje f.eks. på Peppes første gang for så evt vurdere hjemmebesøk dersom det folk fortsatt skulle være interesert!

Men siden der ikke er tatt med en D: så kan en kanskje skrive noen ord om dette er interesant?

Intermediate leifen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    697
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A : som nevt nedenfor , ikke noe bilder for øyeblikket pga inkomende oppgraderinger
    B : Karmøy
    C: 1985

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finfint tiltak, så jeg henger meg selvfølgelig med

a) minHjemmekino Har fått inn masse snop fra Klipsch, effektforsterker, lakkert racket og i det hele tatt siden siste oppdatering, så ja, nye bilder legges ut om et par dager.
    b)Haugesund
    c)1982

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste av oss sålangt er glad i SVS ser jeg

Hva Klipsch er det du skal inn med Kakehode? Har hatt litt Klipsch oppigjennom åra jeg også og knallhøytallere det, kan vell ikke si annet enn at jeg er en hornfan selv om jeg akkurat nå (desverre?) kun har tradisjonelle høytaller.

Edit: Ser foresten at du vurderer å selge Usherne Leifen, regner med du inviterer oss alle på en demo før du gjør dette

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Har ikke
    2) Haugesund
    3) 1972

Jippi, jeg er visst eldst i denne tråden... :-)
    Ellers er det helt klart et bra tiltak, dette. Jeg stiller svært lavt på utstyrsfronten, men jeg er rimelig fornøyd.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, oppdateringene som er gjort siden bildene om ligger på minHjemmekino ble tatt er;

-Nye (vel, meeeget pent brukte) Klipsch RF-3 MKI som fronthøyttalere (lys kirsebær)
    -Ny (ja, helt ny) Klipsch RC-7 senterhøyttaler (sort)
    -Effektforsterker til frontene, Harman/Kardon PA2400 Signature Edition
    -Behringer DSP1124P Feedback Destroyer Pro for subkalibrering
    -Oppgradert strømkabel til projektor
    -Komponentkabel til fra Xbox til PJ.
    -Lakkert Oppli-racket i matt sort og naturlig nok omrokkert litt for å få plass til de nye komponentene.
    -Oppdatert firmware i DVD-spiller

Ser ganske annerledes ut nå i forhold til bildene, og det låter ikke minst helt forrykende mye bedre, så du får heller avvente poengavgivelse til jeg får lagt ut de nye bildene

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Får vel melde meg på her jeg også.

1. http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/unIQue
    2. Haugesund
    3. 1972

Hehe da er vi 2 "gamlinger" her....

Når det gjelder min hjemmekino, så er den under ombygging. har kjøpt meg en Pioneer 507XA, B&W LCR 7 og Cinema In-Wall høytalere. Hele veggen min skal omorganiseres.

Dette her kan bli bra det.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øyvind: Poenget mitt var ihvertfall ikke å se hvem som har råest utstyr men snarere å dele erfaringer og samle entusiaster med samme interesse(r)

Høres veldig bra ut oppgraderingen din Kake, tviler ikke på at det er ett par hakk opp fra det gamle, eneste skår i gleden er vell at du ikke lenger har norge breieste center Ser foresten at du har Xbox og komponent kabel, da har du ihvertfall historiens beste mediaavspiller og jeg kan ikke skjønne hva du skal med Oppoen Hehe, er ihuga Xbox tilhenger når det gjelder mediaavspilling, vanvittig genial sak det der... har 3 stk idag og skulle gjerne hatt flere SÅ har du spm rundt moddede xboxer og slikt er det bare å fyre løs!

LITT misunellig på TVen din Unique og planene med B&W inwall høres veldig bra ut. Hadde lignende plan selv i forrige huset når vi bodde i Haugesund, men tok til vett og flyttet ut på landet istedet og her slipper jeg å tenke på WAF

Skal ha ny TV selv men har funnet ut at Haugesund er feil by å handle TV i Hadde bestemt meg for å kjøpe Sharp LC42XD1 men er jo umulig å få tak i her i byen, er ikke noen som har sett den i noen butikker i distriktet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1.) AVforum.no - no12's hjemmekino
    2.) Karmøy
    3.) 1976

Endel endringer på bildesiden, men jeg er for lat til at jeg bryr meg med å fikse siden akkurat nå.. :-)

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempebra tiltak Baldrick!
    Det hadde vært moro å samles et sted for en demo-aften! :-D

1.) http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/CurSi0
    2.) Røyksund - Karmøy kommune (bor på fastlandssida! :wink
    3.) 1986-modell

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra tiltak dette:-D
    Kjekt at det faktisk er en del av oss her fra distriktet!

Og som Baldrick skrev hadde det vært en god idè å møtes på f.eks peppes en dag (eventuellt regelmessig) så en får møtt folk osv før en går på hjemmebesøk..

får vel gå rett på sak:

a) http://avforum.no/minhifi/show.php/Pera%5E%5E
    b) Haugesund
    c) 1989

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Høres veldig bra ut oppgraderingen din Kake, tviler ikke på at det er ett par hakk opp fra det gamle, eneste skår i gleden er vell at du ikke lenger har norge breieste center Ser foresten at du har Xbox og komponent kabel, da har du ihvertfall historiens beste mediaavspiller og jeg kan ikke skjønne hva du skal med Oppoen Hehe, er ihuga Xbox tilhenger når det gjelder mediaavspilling, vanvittig genial sak det der... har 3 stk idag og skulle gjerne hatt flere SÅ har du spm rundt moddede xboxer og slikt er det bare å fyre løs!

Joda, svir litt at senteren nå har krympet såpass i fysisk størrelse, men RC-7 er ikke akkurat liten, og gud bedre for en lyd! Angrer intet
    Har faktisk to XBOXer stående, begge umodifiserte, men på den ene virker ikke den fjerde utgangen for håndkontrollen, og den andre sliter med å lese platene og har en tendens til å kutte midt i spillet. Får håpe det bare er en rens som trengs...Menmen, har alt for lenge gått rundt med modifiseringsplaner, så har du noen tips og triks du vil dele er det bare å komme med det

Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Som om det hjelper

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann...Dette var jo ingen dum ide

a) Hadde tenkt å lage til men så kom "kåno" me ny sofa og reol(passet veldig dårlig for anlegget). Så eg venter til "kinobygget" er klart

b)Stord

c)1981 (reine ungdomen)

Hadde som sagt vore kjekt og samla seg på litt demoer. Har ikke så mye "kunnskaper" , men øyrene henger no på skallen dei

Newcomer CurSi0 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Sitat Opprinnelig postet av CurSi0
    Som om det hjelper
    Du er jammen meg lite frekk! :-o
    Vet du ikke at karmøybrua er skillet mellom mennesket og apene? :wink:

Men over til viktigere ting; et møte på Peppes eller lignende hadde vært konge, og demokvelder er ikke meg imot! Ideen er god den! Noen som melder seg frivillig å arrangere et hjemmebesøk...? :wink:

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjekt med en liten samling på Peppe's ja...

Når det gjelder demokveld så kan jeg stille meg til rådighet senere, men må vente til jeg er ferdig først.

Kanskje vi skal bli litt bedre kjent med hverandre først?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig at vi kan møtes f.eks. på Peppes en gang eller to for å bli litt kjent før vi evt vurderer hjemmebesøk/demo!

Kakehode: Sender meg en PM med mailadressa di så kan jeg sende deg en ganske enkel oppskrift på Xbox modding, krever at du har 1 bestemt org spill og minnekort men utover det er det ganske greit. Og det er først når xboxen er moddet verden åpner seg med tanke på mediaavspilling. Bruker den selv til alt av avspilling, fra DivX, DVD og musikk til streaming av videoklipp/TV fra Youtube, Google, NRK osv, itillegg til det mest geniale, styre og se TV fra Dreamboxen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baldrick: Har en moddet xbox med executer 2 chipp.. men har ikke disse mulighetene med den idag.. kanskje du har noe råd/veiledning til meg også?

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •