Haugesund/Haugaland tråden - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 94
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja, så den, men det må bare være fake. En Pioneer 607XA til 27800,-!!! Aldri i livet. Koster jo mellom 70000 - 80000,- NÅR den kommer........

Vet at det er en kar her på Haugalandet som drev et "import" firma av plasma'er her tidligere, men han ble tatt for svindel. Kan jo være samme karen som prøver seg igjen....

Edit : Fant "nesten" samme annonsen på Zett også......

PLASMA TV

Lukter svindel lang vei......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tv

Wow, hvor var dette henne da? Hørtes veldig usannsynlig ut

Newcomer ViewMaster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens :-)

Må jo nesten melda mi interessa til detta eg o.

A: Har ikke lagt meg ut enda.
    B: Karton Island
    C: 1971

Hadde jo vært kult med et møte på fritidsklubben på indre kai (mac`n) ei helg:-D

Mvh Helge

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann folkens! Da har ikke jeg vært inne her på en stund så jeg har først merket denne tråden nå, sorry hehe!

a, Har hjemmekino, men ikke de største greiene.
    (utstyret er ganske enkelt, LG 42LC2R, Samsung HT-XQ100 og noen spillkonsoller)

b, Opprinnelig fra Sveio kommune, men bor i Haugesund nå
    c, 1986.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når vi alikevell har en tråd for distriktet vårt...

Er det noen herfra som har BenQ 8720, Epson TW700, Mitsubishi HC3100, Optoma HD73 eller Panasonic AX100 som jeg kunne fått en demo av? Evt noen butikker her som har noen av de?? Må ha meg ny PJ (prisklasse +-15.000) og har veldig lyst på demo før jeg handler..

Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå oppdatert min stue/hjemmekino. Sjekk den ut og kom gjerne med tilbakemeldinger!!!

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok pokker meg sin tid, men nå har jeg fått røven i gir og oppdatert minHjemmekino, så glo i vei naboer og nesten-naboer

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    #BUMPER# tråden litt... Grattla med nye komponenter kakehode. Det er vel en viss fare for at du er en av gjengangerene i Haugesunds Avis sine fyldige dekninger av "Politiet måtte dempe festen" på mandagene??? :-)

Hvordan var overgangen fra XL senter til "lille" RC7?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neinei, det går så fint at Begynte å lure litt her sist helg, for jeg bor rett ved rådhusplassen, og plutselig var det noe voldsomt med sirener og blålys ute, samtidig som skytescenen i slutten av Open Range sparket meg langt ned i sofaeno og truet med å blåse ut vinduene. Onkel blå kastet en slemming i bakken(ikke meg), men de må ha hørt skuddsalvene helt borte ved politistasjonen

Overgangen har gått helt fint, faktisk litt befriende å få de digre høyttalerne ut. Ikke at jeg har noe som helst imot digre høyttalere, men de ble veldig dominerende og plasskrevende for mine knappe 25kvm.

Og nå var senterhøyttaleren veldig XL fra før, men om den fysiske størrelsen er redusert er lydkvaliteten i en annen galakse, og den er da fremdeles rimelig stor. Men dynamikken har jeg problemer med å beskrive med ord... RC7 sparker rompe herfra til helheim, og er ganske enkelt den beste og råeste senterhøyttaleren jeg noensinne har hørt!

Selv på volum som får oss hjemmekinofanatikere til å skrike etter hørselvern bryter den aldri opp, glipper på noen måte eller gjør noe som helst galt. Den ganske enkelt hive effektene i trynet på deg og ber om mer mens du kryper bak sofaputene og ber om nåde.
    Så på film er den ganske enkelt sjef, jeg har verdens beste senterhøyttaler og ferdig med det.

Musikalsk er den også, bedre enn RF3 faktisk, den har enda mer dynamikk å ta av og har enda mer snert i skarptromma.Nå er det strengt tatt av akademisk interesse ettersom RF3 i så måte utkonkurrerer det meste jeg har hørt, men jeg kjenner jeg kommer til å få et akutt behov for et par RF5 til sommeren

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra at noen tar initiativ og lager en slik tråd

1: sjekk sig
    2: Haugesund, Gard område
    3: 89 modell

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ble veldig stille i tråden nå:???:
    skulle ikke prøvd å fått til en samling snart

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Va på BenQ (og litt SVS) demo hos Tazzat på lørdag og det fristet absolutt til gjentakelse, så jeg er fortsatt veldig klar for å prøve å få til noe her

Etter uhellet mitt med CRT PJen har jeg bestemt meg for å kjøpe en BenQ 8720 istedet og den blir bestillt iløpet av neste uke med mindre jeg får tak i en brukt en... så er der noen her som skal selge sin så gi ett pip rimelig kjapt

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan rapportere at jeg har et lite prosjekt på gang. Har tørstet etter bedre stereolyd i lengre tider, men jeg er veldig fornøyd med nåværende utstyr og enda ett sett høyttalere og effektforsterkere har jeg hverken plass eller råd til...Så hva gjør man da?

Vel, det hele kom til meg i en drøm etter uforsvarlig stort inntak av grønn te og drypping av smeltet talg på skrukken. Løsningen var åpenbar, det måtte bli separat signalvei for CD og DVD så langt som mulig.
    Oppoens analogutganger er intet å trakte etter, og D/A-koverteringen i AVR5500 har vel strengt tatt sin styrke i multikanal...

Løsningen fant jeg i en Electrocompaniet ECI-3. Lette først etter en intergrert eller forforsterker med prosessorinngang eller tilsvarende muligheter, men ECI-3 las seg fint justere til at volumet er akkurat DER, så da er det bare å sette opp AVR5500 deretter og justere volumet på ECI-3 til nettopp DER når film skal snurres. Hvor lekker ECI-3 er kan forøvrig beskues her:

CD-spiller fant jeg på hifisentralens bruktmarket. Hadde lest mye pene ord om Jungson Moon Harbour HDCD her på forumet, og når jeg fant den helt ubeskrivelig pene Lux-versjonen til en grei penge klarte jeg ikke å begrense meg

ECI-3 er allerde i hus og Moon Harbour HDCD Lux(puh) ankommer om en dag eller to

Newcomer Anima sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke bli overrasket dersom noen ringer deg og plutselig står i gangen samme dagen du setter opp alt dette :lol:

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo skrive meg opp her jeg og, selv om jeg ikke akkuratt har noe bra utstyr eller kunnskap.

1) AVforum.no - veggiz's hjemmekino
    2) Karmøy
    3) 87 mod.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Kan jo skrive meg opp her jeg og, selv om jeg ikke akkuratt har noe bra utstyr eller kunnskap.
    Er ikke det som betyr noe, en brennende interesse derimot

EDIT: Du sier på minHjemmekino at du har testet med effektforsterker, men at det ikke var det helt store, så hvilken forsterker var det du testet?

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Er ikke det som betyr noe, en brennende interesse derimot

EDIT: Du sier på minHjemmekino at du har testet med effektforsterker, men at det ikke var det helt store, så hvilken forsterker var det du testet?
    Det var en Aragon 2x100W.
    Resultatet ble jo endel bedre, men det var ikke sååå supert som jeg hadde forventet. Og der og da hadde jeg ikke råd til en så dyr oppgraderinge for så "lite".

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ECI-3 er på vei ut døra igjen...

Nei, den er ikke dårlig på noen som helst måte, nei, jeg er ikke misfornøyd på noen måte og ja, den passet strålende inn i anlegget!
    Så hvor i huleste skal den ut?

Vel, med grom stereo på plass bet basillen noe skrekkelig, så nå driver jeg bare og funderer på hva som kan gjøre stereolyden ENDA bedre...en meget ond sirklel og jeg kan se tusenlappene fly langt inn i fremtiden, men jaja.

Nærmere oppdatering om hva det blir og ikke blir av nytt utstyr kan den som ønsker følge med på i min egen lille tråd. Linken ligger i signaturen min.

Så ja, ECI-3 topp stand til salgs om noen i regionen vil ha...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riste,riste. Prøver å vekke tråden til live igjen :-D

Det går litt stille hos meg nå for tiå, holder på å pusse opp leiligheten våres nå, men håper at det er litt igjen slik at det kan dryse noe kjekt til hjemmekinoen min

Foresten, er det noen som har ein billige sub tilsalgs?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alltid noe på gang Er i ferd med å bytte ut forsterker og høyttalere igjen, og nå som det låter så bra av alle ting...Nei, skal ikke være lett å ha denne hobbyen

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •