Det beste bladet - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når du er lei av bladene er det jo bare å gi de bort til noen som vil verdsette de like mye som du har gjort Ga bort alle bilbladene mine til en unggutt her endag, og han bukker sikkert enda i takknemlighet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Hva om du gjør det, som har ideen??

Jo'a men vet ikke hvordan en gjør det, heller hva slags blader jeg skulle ha tatt med i undersøkelsen.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pleier og kjøpe Hjemmekino og Lyd & Bilde

Synes Hjemmekino er det beste bladet. Utrolig at man kan lese et blad om et emne man har interesse for og til daglig ha kontakt med skribentene om man vil! Dette er nytt og banebrytende for min del. Synes det rett og slett er fantastisk.

Det blir som med Snickers(Midgaard) og Ron Stimpson(SVS) at de man har med å gjøre plutselig er ansvarlig for hva de sier og gjør, og samtidig er med på å rettlede de som er intressert i å tilegne seg kunnskap. Hadde det nå bare blitt slik med Sony, Pioneer og B&W så begynner det å ligne noe.

Det hjelper ikke akkurat på at Lyd & Bilde kom med uttalelser om mettede farger eller hva det var, i forbindelse med Hdmi kabel i forrige nummer jeg leste. Har ikke klart å kjøpe flere nummer siden dette, det irriterer meg ganske mye. Dette var en ting som jeg skjønte med en gang ikke stemte. Det blir for meg som gullforgylte nettverkskabler til 2000kr meteren. Sikkert ørlite bedre isolasjon men dataene kommer fram uansett. Min kunnskap er begrenset, og da begynner jeg å lure på hva annet som er tull i bladet som jeg ikke skjønner, og potensielt blåser tusenvis av kroner på. Skjønner forøvrig at alle kan gjøre feil, og kommer nok til å kjøpe bladet igjen, men muligens noe mer skeptisk til uttalelser.

Det hele minner meg litt om en opplevelse på Hifi Centeret der jeg ble lurt til å kjøpe en dyr høytalerkabel, som jeg absolutt ikke hørte forskjell på.

Som igjen minner meg på en gang meg og min samboer satte foten inn hos en Subaru forhandler. Vi tittet litt på bilene, og kom til at vi ikke likte utseende på dem. Vi var på vei ut av butikken og vi ble stoppet av en selger. Han overtalte oss til å ta en prøvetur. Argumentet var at han nettopp hadde hatt en kunde inne som hadde prøvd Audi A6 Quatro, som kjøpte Subaru og fordi den hadde mye bedre kjøreegenskaper. Vi var meget overrasket av dette, da vi har kjørt flere gode Audier og liker dem godt.

Vi tok en prøvetur og hadde store forventinger. Bilen krenget i svingene og var skranglete. Motoren av flau og bilen var en stor skuffelse. Etterpå gikk det opp for meg hvordan noen kunne prøve en A6 og så kjøpe en Subaru: 300 000 av på prisen som firehjulstrekker. Men det har jo lite eller ingenting med gode kjøreegenskaper å gjøre etter min mening. Før alle lykkelige Subaru eiere kommer etter meg, kan jeg bare si at Subaru er en helt grei bil til prisen, men å sammenligne det med et premium merke blir feil, selv om den har en av de samme egenskapene. Nå er jeg litt på viddene, men det er jo ikke noe nytt.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat gitt bort 40 nr av Audio/Fidelity. Finfint å spare litt plass.

Hvid du driver med tokanals-stereo, anbafeler mange Stereophile. De går i dybden og har også uavhengige målinger på prduktet. Mye dyre prudukter.
    Billig abonnent.

HifiNews. Britisk blekke med omtaler over et bredt spekter. HjemmeHos omtaler som er artig lesestoff. Endel softwareomtaler også.

Hifi+. Knallbra engelsk blad. Stor bredde på produktomatelene her også. Gode tekster om det å være audiofil, etc. Omtaler 20-30 skiver i hvert nr. Endel vinylstoff også.

Fidelity. Flott blad, fine bilder, men synes omtalene begynner å bli litt korte, iallefall i forhold til tidligere.

På de utenlandske bladene, anbeafles det å abonere, siden Interpress/Narvesen tar seg meget godt betalt.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten å disse L&B på noen måte, så er det liten tvil om at de er altfor lite kritiske for min smak. Hjemmekino er vesentlig bedre i så måte.

Generelt synes jeg engelske HIFI blader er bra, men det flyter dessverre over med reklame i de....:???:

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fast inkjøp hver måned er : Fidelity, Hifi Choice, what Hifi + at lyd og bilde dukker opp stort sett hver mnd. I tillegg stikker jeg alltid innom narvesen og myser litt, ser jeg noe spennende plukker jeg det med.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Uten å disse L&B på noen måte, så er det liten tvil om at de er altfor lite kritiske for min smak. Hjemmekino er vesentlig bedre i så måte.

Generelt synes jeg engelske HIFI blader er bra, men det flyter dessverre over med reklame i de....:???:

AK, det er fult mulig å se på en liten tv.. se min hifi..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bumper denne igjen da jeg nå har kvittet meg med lyd og bilde, hva skal jeg abonere på da??

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke verre enn at du tar deg en tur på Narvesen for å finne ut av det selv? Det er neppe noen her som kan gjette seg til hvilke kriterier som skal må til for appellere til din interesse?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropos blader, er det bare meg som synes at den sub testen i siste utgave av hjemmekino var skuffende? Som regel pleier det jo være litt oppsummering, men nå var det jo bare 3 sider på 4 subber, og bare kort info om subbene. Var jo mer detaljert forrige nr da de testet de små. Vet ikke om skulle postet dette i en annen tråd men...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Når man først skal teste sub'er i såpass høy prisklasse var dette alt for kort og overflatisk.

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var min umiddelbare reaksjon også. For lite teknisk og overflatisk beskrivelse av testene.Hva med litt mer inspirerende bilder, hvis dette var en gruppetest hvorfor ikke et "inhouse" bilde av subbene samlet. Målinger og grafer må ikke overta for tekst er min mening.

Mvh

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler tyske Video:
    video-magazin

Og franske Les Annees Laser:
    Les Années Laser, le magazine du DVD HD et du Home Cinema

Ellers holder jeg på å rydde i kjellerboden og der går mange årganger med hifi-blader fra inn- og utland rett i søpla.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hanspf
    Apropos blader, er det bare meg som synes at den sub testen i siste utgave av hjemmekino var skuffende? Som regel pleier det jo være litt oppsummering, men nå var det jo bare 3 sider på 4 subber, og bare kort info om subbene. Var jo mer detaljert forrige nr da de testet de små. Vet ikke om skulle postet dette i en annen tråd men...
    Ja jeg er også skuffet over testen og synes det er merkelig at de sammenligner SVS PB12-NSD og ikke SVS PB12 Plus/2 opp i mot de andre.
    Mvh bigtor

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og er vel flere subber som kan testes om det først var meningen å stille de største opp mot hverandre. Var jo en tråd her på forumet hvor folk kunne komme med forslag til hvilke de ville at gutta skulle teste..og der var det riiimelig mange forslag :-)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •