Hjemmekinomiljø i Bergen. Ny demokveld? - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 417
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bor du i Fana du også hamtor?

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Bor du i Fana du også hamtor?
    Nei, jeg kommer fra Fana opprinnelig, men bor nå i Fyllingsdalen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok hamtor, den er god!

Vil forøvrig takke Helge for en riktig hyggelig stund hos han og i hans hjemmekino idag. Hvis noen får tilbud på å komme på visitt/demo har dere mine varmeste anbefalinger på å ta dette imot!

Jeg må få lov å si at du har fått et virkelig flott kinorom Helge! Ikke minst en flott guttekjeller.

Kjempebilde og en helt vanvittig kinofølelse og TRYKK i rommet ditt. Foreløpig har jeg aldri vært med på makan - og dette med kun en RX-V1900 som kraftverk!? Det høres sikkert snålt ut for andre, men dette rommet og det som spiller i det røsker virkelig tak i deg på en måte som jeg ikke har opplevd før. Dette var pur filmglede og moro, digger det!

Igjen hjertelig takk for at jeg fikk lov å komme, dette var virkelig trivelig, og håper vi kan gjenta et slikt treff igjen! Synd vi ikke kunne bli lengre...

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for all skryt, Labbetuss8-)

Og selv takk for noen hyggelige timer sammen med deg og Tormy. Veldig hyggelig å ha dere på besøk. Det ble vel litt kort varsel fra meg så det var vel ikke overraskende at vi ble bare 3 stykker. Neste gang skal jeg love å varsle i god tid så blir vi gjerne noen stykker flere. Og jeg kommer garantert til å gjenta dette for det var riktig hyggelig å møte andre likesinnede entusiaster og slå av en prat og se litt film. Neste gang kjører vi i gang en film etter kort intro og ser hele denne og setter oss ned etterpå og prater. På den måten kan man sette av så mye tid man vil eller har tid til.

Håper flere blir med neste gang så det er bare og begynne å planlegge en dag spm passer flest mulig.

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,578
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skulle jeg gjerne vert med på. Har aldri sett/hørt et dedikert kinorom. Har stuekino selv, men det blir jo en haug med kompromisser...

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bare å komme med forslag til dag så tar vi en ny demo.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Helges helmakse hjemmekino

Jeg må bare få takke Helge for at jeg fikk lov å komme på besøk.

Det er vanskelig å beskrive kinorommet hans, da det preges av helt spesielle akustiske tiltak. Jeg har aldri hørt slik bass i et stort rom UTEN bruk av subwoofer. Det kjentes virkelig som om både sub' er og romperistere var i tjeneste da vi kjørte gjennom biljakt-scenen i åpningen av "The Rock" med -2 på Yamaha RX-V1900. Nedturen blir stor når jeg setter den på hjemme en gang...om veldig lenge :-)

Helge fortalte om oppbygging av rom og valg av løsninger og innrømte at ingenting er tunet ferdig ennå, knapt påbegynt. Det lover riktig så bra for en gjentakelse, som jeg skal gjøre mye for å få med meg.

Tiden strakk som vanlig ikke til, så vi rakk desverre ikke se en hel film, men kanskje vi får sett ferdig IronMan en gang? Jeg tar gjerne noen timer i game-rommet også, men hvor er spillkonsollene :-D

Håper flere stiller ved en senere anledning, da Helge både er meget gjestfri og i tillegg er en overbevisende entusiast som er åpen for å diskutere det meste innen AV. Det var veldig trivelig, og det var bare så vidt jeg klarte å komme meg ut døren, 40 minutter for sent, da listen over diskusjonstemaer aldri tok slutt(lyder ikke dette kjent for flere her?).

Hvem har neste demo?

Intermediate Michael1 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    830
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Det er bare å komme med forslag til dag så tar vi en ny demo.

Da blir jeg lett med når du har en ny demo... Synd jeg ikke fikk med meg at du hadde demo for noen dager siden ..men det kommer sikkert flere

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for meget hyggelig tilbakemelding, Tormy.

Spillrommet til guttene mine er desverre for rotete til å vise frem. Spillkonsoller har vi derimot noen av. Det som neppe blir aktuelt er å koble dette opp i kinoen. Denne er dedikert til film og bare det.

Kom med en dato som passer for flere så tar vi en ny demo.8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte da mest på darts, airhockey og biljard :-) Selv om jeg absolutt ikke hadde vært fremmed for tanken på en runde bilspill i kinoen.

Storskjerm gir en helt ny opplevelse av bilspill. Jeg har av og til venner på besøk for en runde RalliSport Challenge på mine gamle Xbox'er, eller litt Wii Sports.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viss jeg er hjemme neste gang du skal ha demo Helge, ønsker jeg gjerne å ta turen. Bor i Os så er ikke langt til Fana

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodo_
    Viss jeg er hjemme neste gang du skal ha demo Helge, ønsker jeg gjerne å ta turen. Bor i Os så er ikke langt til Fana
    Da må vi planlegge en kveld du har anledning.

Ellers er siste nytt at jeg har bestillt meg en Yamaha Z11. Håper å få den tidlig i neste uke. Gi meg noen dager til å teste og tune denne litt så kan vi ta en demo. Kan også koble om til RX-V1900 for de som mårre ønske å lytte til denne.

Nå begynner jakten på høyttalere til å bruke til presens kanalene. Moro dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nice Helge, gratulerer med et kanonvalg! :-D

Du har ikke vurdert Klipsch sine dipoler som presence?

RS-42 --- Surround,Klipsch Reference Series

RS-52 --- Surround,Klipsch Reference Series

RS-62 --- Surround,Klipsch Reference Series

WS-24

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke begynt å vurdere noe enda men de forslagene dine var meget gode. Helt klart noe å vurdere. Vil ha Z11 i hus og teste med det jeg har først. Blir gøy å høre forskjellen på den jeg har og Z11, for så å bygge ut med flere høyttalere.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Egen hjemmekino-tråd Helge?

Ikke det at det gjør meg noe videre, men jeg aner at det kan komme moderator på besøk. Det ville vært kjekt om du opprettet eller viste til en tråd for kinoen din så kan vi komme med tips og diskutere løsninger der.

Jeg vil bare minne om de Mirage Omnisat høyttalerne, tror de ville passe bra til presence og evt. sidehøyttalere. Kanskje du kan høre med Whitedmon om du kan få prøvelytte?

Hva skal du gjøre med de gamle forsterkerne? Museum i et av de andre rommene? Du begynner jo å få en liten samling :-)

Active Helge sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel ikke så mye trafikk i denne tråden at noen kommer og stopper de få innlegg som kommer. Jeg har ikke en egen tråd om min kino enda og har heller ikke tenkt å opprette en enda. Kanskje senere en gang. Jeg skriver også om nytt utstyr for å friste enda flere til å ta seg en tur ved neste demo. Nye høyttalere kan vi selvfølgelig ta i en annen tråd eller ved PM.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Demo

For å legge all tvil til side, GLEDER MEG TIL NESTE DEMO HELGE! :-)

Håper det blir en del folk slik at vi kanskje kan komme opp med et felles "program" for besøk i flere av Bergens hjemmekinoer. Jeg vet av egen erfaring at det er hyggelig å få besøk i hjemmekinoen enten den er "under utvikling" eller så godt som komplett. Om noen har 70% "ferdig" kino er det bare kjekt å besøke likevel. Da har vi jo gode unnskyldninger for å invitere oss tilbake en annen gang :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Definitivt, Z11 er et råskinn av en receiver!

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Helge
    Da må vi planlegge en kveld du har anledning.

Ellers er siste nytt at jeg har bestillt meg en Yamaha Z11. Håper å få den tidlig i neste uke. Gi meg noen dager til å teste og tune denne litt så kan vi ta en demo. Kan også koble om til RX-V1900 for de som mårre ønske å lytte til denne.

Nå begynner jakten på høyttalere til å bruke til presens kanalene. Moro dette.
    Problemet mitt er at jeg går i lære og har ikke rotasjon av diverse grunner så de ringer meg bare når jeg skal offshore. Så det greieste er bare om du setter opp en demo når det passer for deg/de andre som skal være med og så slenger jeg meg på om jeg har muligheten

Har akkuratt fått meg 3900 selv og er kjempefornøyd. Dog ligger nok Z11 mange hakk over!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått Z11 Helge, hvordan går det evt. med tuning?

Noen inntrykk?

Side 19 av 21 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •