Død over Elkjøp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 45
    Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Død over Elkjøp

Aye,

Var innom Elkjøp idag, og jeg tror aldri jeg har vært så nær ved å begå folkemord.

(Var der angående denne tråden: http://avforum.no/forum/viewtopic.php?t=3169&highlight=)

For det første er det det fryktelige kølappsystemet. Greit nok, det kjenner vi til. Når jeg omsider får tak i en ekspeditør, og han skjønner at jeg kommer angående service og ikke salg, vil han bli kvitt meg fortest mulig. Først prøver han å få meg til å stå i kø en gang til, fordi problemet mitt muligens ikke hører hjemme i hans område av butikken. Jeg får til slutt overbevist ham om at det gjør det, og forklarer så problemet i detalj, mens han avbryter meg hele tiden for å bortforklare. Han kommer ikke med forslag på løsninger eller diagnoser, spør ingen som muligens kan dette bedre enn ham, og er generelt usammarbeidsvillig. Han snakker fort, forstetter å avbryte, og gir klart inntrykk av at han absolutt ikke vil snakke med meg. Til slutt gir jeg opp, og spør om han kan gi meg et telefonnumrene til de relevante leverandøren, men det kan han ikke, sier han. Jeg påpeker at han må da kunne kontakte selskapene som skaffer butikken varene, og da sier han:

"Nei."

Også kommer han med en høflig versjon av "finn ut av det sjøl", og går inn på lageret. Tror ikke jeg har vært så sinna på flere år, har ihvertfall aldri sett maken til forferdelig service. Hadde jeg hatt et tohåndsverd innen rekkevidde hadde jeg sannsynligvis kappet av ham hodet, eller i det minste en arm eller et bein.

Det blir lenge til jeg handler på Elkjøp igjen.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Møter du sånne selgere er det bare å gi de inn. Skjelle de ut der i butikken foran alle andre. Forklare de hvor totalt håpløse de er i jobben sin og hvor inkompetent du mener de er. Og alltid klag på kundebehandling! De bøyer seg som regel da! :twisted:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Synd at du plages med dette, men jeg er ikke helt med på denne.

Har ikke du allerde snakket med Panasonic?

Har du ikke konstatert at slik er det på alle TV apparater og alle playstation maskiner?

Har ikke Elkjøp egne service avdelinger? De har det iallfall på begge butikkene her i Trondheim. (ved feil henvender man seg til dem og ikke selgerne, dette er skiltet på elkjøp butikkene)

Selgerne skal ikke være uhøflig, men jeg er litt usikker på hva du ville at han skulle gjøre? Mulig at han ble litt oppgitt over en umulig kunde (jeg var ikke der så jeg vet ikke hvordan du la frem din sak)

Litt lettvint og skjære alle over en kam. Om at en selger gjør en dårlig jobb så betyr det ikke at butikken/kjeden generelt har en politikk som sier de skal behandle kundene dårlig.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da hadde jeg krevd å få returnert hele varen.. kundebehandling på elkjøp :roll: det eneste de lærer på kurs må være å dytte på folk litt dyrere utstyr en det de trenger eller ville ha i utgangspunktet. skal man handle der, så må man vite på forhånd hva man skal ha, gå inn , plukke det med seg, betale og gå.
    toppen av tålmodighet? ringe til elkjøp kundetelefon, og tro man får svar
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Møter du sånne selgere er det bare å gi de inn. Skjelle de ut der i butikken foran alle andre. Forklare de hvor totalt håpløse de er i jobben sin og hvor inkompetent du mener de er. Og alltid klag på kundebehandling! De bøyer seg som regel da! :twisted:
    Generelt er jeg mot slik taktikk. Hvorfor skal den kunden som roper høyest få frem sine krav (selv om de er urimelig), mens de som er den stille typen rett ikke får samme kravene i gjennom.

Da er det bedre å spørre vennlig om å få snakke med en avdelingsleder eller noe sånt. Generelt så får man bedre service hvis man legger frem problemene med godt humør. Jeg kjører iallfall den taktikken når jeg har noe å klage på om det er elkjøp eller telenor. Da ordnes det seg bestandig.

Var det forresten Elkjøp Carl Berner?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på Storo.

Jeg skulle ikke returnere varen uansett, hvis det ikke var noen feil med den. Jeg ville bare sjekke dette.

Mulig jeg var en umulig kunde, men dette er en problemstilling som jeg ikke har kjent til, og da vil jeg si det ville være naturlig å prate med butikken som faktisk har solgt meg varene. Jeg var på ingen måte uhøflig eller anklagende selv, og jeg fikk vel totalt fem minutter av tiden hans; som sagt ville han bli kvitt med så fort som mulig, helt fra jeg sa "Hei. Jeg har et problem jeg lurte på om du kunne hjelpe meg med."

"Aha. Ikke salg. Dette gidder jeg ikke," må han vel ha tenkt. Uansett er det greit nok at han ikke har en løsning på problemet mitt, men jeg føler at en forhandler burde forplikte seg til å hjelpe kunder der de kan, og ellers sende dem videre til leverandører og importører.

Denne fyren var kanskje ikke representativt for kjeden, men jeg har ikke akkurat gode erfaringer med dem fra før. Dette var den proverbiale dråpen, kan du si.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå synes jeg ikke at pogwag stiller noen urimelige krav! pogwag skrev at han måtte trekke kølapp. Jeg tolket det som at han stod i service køen og ikke drev å henvendte seg til en helt villkårlig selger inne i butikken.

Der kommer pogwag med en reklamasjonssak og så blir han møtt av en ekspeditør med null interrese for han, som ikke var behjelpelig på noe hvis. En fyr som kommer med avbrytelser og bortforklaringer hele veien. Og som til slutt var så j**** frekk å gikk!
    Hadde høvlet fyren der og da!

Og en trenger ikke være den som skriker høyest heller, en kraftig og bestemt tone holder lenge. :wink:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Importøren til Playstation 2 er forresten
    Egmont Norge
    http://www.egmont.no
    Tlf 24 05 13 00

importør for Gamecube er:
    Unsaco
    22 10 22 00
    post@nintendo.no

Vet ikke hva det hjelper å snakke med dem. Du har jo samme problemet på Gamecube og PC.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stod i kø en stund ja. Og jeg måtte være ganske bestemt etterhvert, ellers jeg ikke fått sagt et ord.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, Peakman.

Er jo uansett verdt å prøve alle muligheter.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Nå synes jeg ikke at pogwag stiller noen urimelige krav! pogwag skrev at han måtte trekke kølapp. Jeg tolket det som at han stod i service køen og ikke drev å henvendte seg til en helt villkårlig selger inne i butikken.

Der kommer pogwag med en reklamasjonssak og så blir han møtt av en ekspeditør med null interrese for han, som ikke var behjelpelig på noe hvis. En fyr som kommer med avbrytelser og bortforklaringer hele veien. Og som til slutt var så j**** frekk å gikk!
    Hadde høvlet fyren der og da!
    Men han stod ikke i service køen :-) Han sa jo at han trodde det var salg og det tror ikke folk på service og reklamasjon siden. Hvorfor ikke bare gå å snakke med rett avdeling med en gang sier nå bare jeg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Takker, Peakman.

Er jo uansett verdt å prøve alle muligheter.
    Vet ikke hvor mye det hjelper å snakke med dem. Sist jeg hadde kontakt med dem så virket det som ingen av dem hadde teknisk peiling.

Skal se om jeg finner epost adressene til salgsjefen på PS2/GC

Har det liggende en plass. (men de svarer aldri på mail)

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i rett avdeling. Og hvis jeg ikke hadde vært det det ville det da bare være normal folkeskikk å opplyse meg om det, og sende meg dit jeg skulle. Å bare avvise en kunde som har stått i kø i 20 minutter synes jeg blir litt drøyt.

Hehe, jeg ringte til Sony engang (angående en annen sak), på det nummeret som står på no.playstation.com. Fyren jeg snakket med visste ikke hva RGB var, og skjønte ikke åssen det kunne være noe annerledes enn kompositt. For han hette det SCART og "den gule", og han mente det umulig kunne være noen betydelig forskjell.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pokker nå var jeg helt gira her, så gikk han til feil avdeling? Nedtur..
    Da er det kanskje ikke så rart at han ikke fikk særlig med hjelp, men ekspeditøren kunne sagt pent og høflig til ham at service køen var et annet sted.. :lol:

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg ringte til Sony engang (angående en annen sak), på det nummeret som står på no.playstation.com. Fyren jeg snakket med visste ikke hva RGB var, og skjønte ikke åssen det kunne være noe annerledes enn kompositt. For han hette det SCART og "den gule", og han mente det umulig kunne være noen betydelig forskjell.
    Da tror jeg ikke det har mye for seg å ringe til ham igjen! :P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnera, jeg stod i riktig kø. Var ikke noe kassaapparat i sikte.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnera, jeg stod i riktig kø. Var ikke noe kassaapparat i sikte
    I så tilfelle støtter jeg deg 100% igjen og går tilbake til mine første meninger! 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i rett avdeling. Og hvis jeg ikke hadde vært det det ville det da bare være normal folkeskikk å opplyse meg om det, og sende meg dit jeg skulle. Å bare avvise en kunde som har stått i kø i 20 minutter synes jeg blir litt drøyt.
    Han burde gitt deg en høflig avvisning. (regner med du var i dataavdelingen).

Men hadde jeg vært i køen bak deg så ville jeg blitt rimelig irritert hvis du skulle hefte selgeren i lang tid for å få teknisk support på en TV du ikke hadde kjøpt på den butikken. Du ville jo skape lenger kø for de som ventet bak deg.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Magnera, jeg stod i riktig kø. Var ikke noe kassaapparat i sikte.
    Det betyr ikke at du var i rett avdeling. Her i trondheim er service avdelingene der hvor lager avdelingen er på vareutleveringen. Hvis du var inne i selve butikken så var du på gal avdeling. (med et lite forbehold om at Storo er helt annerledes enn andre butikker)

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme hvor du var, ekspeditøren/ selgeren/ servicemannen skulle behandlet deg bedre! Han skulle fått høre det uansett, men da ikke så kraftig som først var tiltenkt. :lol:

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •