Død over Elkjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 45
    Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Samme hvor du var, ekspeditøren/ selgeren/ servicemannen skulle behandlet deg bedre! Han skulle fått høre det uansett, men da ikke så kraftig som først var tiltenkt. :lol:
    Jepp han burde bare sagt høflig at han var i feil avdeling og sendt han rett på service avdelingen, slik at han ikke heftet andre kunder i kø.

Sjangsen for at han skulle ha noen forklaring på problemet er jo null uansett.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp han burde bare sagt høflig at han var i feil avdeling og sendt han rett på service avdelingen, slik at han ikke heftet andre kunder i kø.
    Enig! Og ikke minst slik at han hadde et håp om å få hjelp :P

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er spent på om man finner noen løsning på dette. (meget tvilsomt)

Må jo ha noe med horisontal synk.

Har forresten aldri tidligere hørt om dette problemet. De fleste legger nok ikke merke til dette i det hele tatt.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det hende at PS2 må stilles på FULL i menyen og ikke 4:3 eller 16:9? Mener jeg leste det et sted her inne... :roll:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Er spent på om man finner noen løsning på dette. (meget tvilsomt)

Må jo ha noe med horisontal synk.

Har forresten aldri tidligere hørt om dette problemet. De fleste legger nok ikke merke til dette i det hele tatt.
    Jeg tror ikke jeg finner noen løsning, hvis det ikke finnes en slags bisarr AV/konsoll entusiast-hybrid hos Egmont. Men jeg vil i det minste prøve, det kan jo ikke skade. Men problemet virker jo merkelig nok helt ukjent, ja.

Angående den køen: Jeg var i dataavdelingen ja, for det var PS2 som var problemet, ikke TVen. Den hadde jeg uansett kjøpt hos Expert, og mer eller mindre konstantert at var feilfri for tre måneder siden.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes hele denne episoden var litt rar, helst p.g.a at jeg har hørt at det var noen som ødela mobilen sin (og han hadde ikke forsikring på den)
    uannsett han ville ha en ny, og selgeren ga ham bare en ny helt uten videre noe sånt "kunden har alltid rett opplegg"

Men det kan jo være forskjellig fra selger til selger......

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann.

Synd at du plages med dette, men jeg er ikke helt med på denne.

Har ikke du allerde snakket med Panasonic?

Har du ikke konstatert at slik er det på alle TV apparater og alle playstation maskiner?

Har ikke Elkjøp egne service avdelinger? De har det iallfall på begge butikkene her i Trondheim. (ved feil henvender man seg til dem og ikke selgerne, dette er skiltet på elkjøp butikkene)

Selgerne skal ikke være uhøflig, men jeg er litt usikker på hva du ville at han skulle gjøre? Mulig at han ble litt oppgitt over en umulig kunde (jeg var ikke der så jeg vet ikke hvordan du la frem din sak)

Litt lettvint og skjære alle over en kam. Om at en selger gjør en dårlig jobb så betyr det ikke at butikken/kjeden generelt har en politikk som sier de skal behandle kundene dårlig.

Hvorfor er du alltid på selgerens side? Du får ingen Hi-Fi venner av å fremstille det som kundens problem. Slutt!

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!

Hvorfor er du alltid på selgerens side? Du får ingen Hi-Fi venner av å fremstille det som kundens problem. Slutt!
    Vet ikke hvordan du kan si jeg alltid er på selgerens side.

Senest i går var jeg jo stort uenig med Lygren(som er en selger) om rettighetene til en kunde når det gjelder returett. Jeg kommenterte jo også i tråden om hifiklubben i går om at hvis noen opplevde god service på hifiklubben så betydde det ikke at man får god service på hifiklubben generelt (eller dårlig service generelt)

I denne spesielle saken(og i andre saker) så må man alltid være klar over at det finns to sider av samme sak. Når man hadde lest powaq sitt innlegg tidligere så syns jeg bare saken virket urimelig. Jeg må da få lov å ha egne meninger og ikke bare jatte med bare for å få hi-fi venner.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er aldri kunden som er problemet, skjønn det!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eh, vel :roll: Blir vel ikke helt riktig det heller!?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er aldri kunden som er problemet, skjønn det!
    Hvis du har den holdningen så ville jeg ikke jobbet i en butikk der du handler.

Ser for meg en diskusjon mellom deg og selger.

Vega: Hei din jevla idiot som solgte meg den TV'n for 18 år siden. TV har sviktet. Se å få fikset dette.
    Selger: Det er ikke uvanlig at man får feil på en tv etter såpass lang tid.
    Vega:Fy Fa** du er en dust altså. Fiks TV min gratis nÅ!!!!
    Selger: Beklager. Dette går utenfor reklamasjon og garanti.
    Vega:Dette var forferdelig service. DØD over butikken din.

noe overdrevet, men slike kunder finnes og det er ofte de som klager høyest til andre folk over den dårlige servicen til den aktuelle butikken.

Leste om en kunde i fjor som hadde fått feil på en vanlig telefon (verdi noen få hundre kroner) og gikk på en butikk og krevde pengene tilbake. Telefonen var kjøpt for mange år siden og kunden hadde ingen kvitering og kunne ikke bevise det var kjøpt der. Da fyren i butikke sa han ikke kunne ta den tilbake angrep kunden fyren slo selgeren rett ned. Politiet måtte hente kunde. Leste om det i 2003 eller 2002. Husker ikke hvilken butikk det var. Tror det var Expert.

Var selv på McDonalds her i Trondheim for noen uker siden hvor en kunde klikket totalt og kastet maten tilbake over disken fordi han ikke fant en ledig plass og sitte. Han ropte og kjefte på betjeningen. Vil tro alle andre kunden inkuldert meg syns han var verdens største dust.
    Det han reagerte på var at noen hadde tatt plasser, mens resten av familen stod i kø og kjøpte mat. (de hadde ikke mat på bordet)

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er aldri en urimelig kunde, og får god service fordi jeg velger de "rette" butikkene. Dette gjelder stort sett alt jeg kjøper. MEN; selgeren skal så langt han kan strebe etter å få fornøyde kunder. Når Pogwaq prøver å forklare problemet han har med en TV kjøpt i oktober 03, skal ikke selgeren be kunden om å finne ut av problemet selv, for så å gjemme seg på lageret.

Om selgeren hadde brukt 5 min. på å finne tlf. nr. til importøren av TV'en, ville sikkert Pogwaq blitt fornøyd.

Slike selgere trenger vi ikke, og personlig styrer jeg unna disse.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er aldri en urimelig kunde, og får god service fordi jeg velger de "rette" butikkene. Dette gjelder stort sett alt jeg kjøper. MEN; selgeren skal så langt han kan strebe etter å få fornøyde kunder. Når Pogwaq prøver å forklare problemet han har med en TV kjøpt i oktober 03, skal ikke selgeren be kunden om å finne ut av problemet selv, for så å gjemme seg på lageret.

Om selgeren hadde brukt 5 min. på å finne tlf. nr. til importøren av TV'en, ville sikkert Pogwaq blitt fornøyd.

Slike selgere trenger vi ikke, og personlig styrer jeg unna disse.
    Hvis du hadde lest Poqwaq sine tråder (jeg har) så ville du vist at han ikke hadde handlet TV'n på denne butikken, og i tillegg så har Poqwaq funnet ut det ikke er noe feil på denne TV så hvorfor i all verden skulle selgeren bruke tid på å finne nr til importøren av TV'n. Poqwaq hadde jo snakket med dem allerde.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett dette innlegget fra Pogwaq. Uansett hadde det ikke kostet selgeren en fjert å finne frem tlf. nr. til importøren. Å gjemme seg på lageret er for dumt..

Kan vi avslutte denne diskusjonen nå? Dette kan vel kalles avsporing.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun sett dette innlegget fra Pogwaq. Uansett hadde det ikke kostet selgeren en fjert å finne frem tlf. nr. til importøren. Å gjemme seg på lageret er for dumt..

Joda det er en avsporing, men hvem startet den?

Jeg er rimelig sikker på at hvis han hadde gått til butikken og spurt om nr til Egmont (som er det nr han var ute etter) så hadde han sikker fått det eventuelt fått tips om telefonkatalogen.no Hvis han hadde gått rett på lageret uten å sagt noe da ville jeg syns han var en stor dust.

Hvis man ikke viste hvem som var importør av Playstation så er google en god hjelp: (første treff ga svar på alt)
    http://www.google.com/search?sourcei...tation+2+norge

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...som en butikkansatt i over 8 år, har jeg en og annen kommentar til kundeservice. Jeg mener først og fremst at betjeningen bør strekke seg langt når det gjelder å overse kunder som kan oppfattes som frekke. Ofte holder det å forsøke å "leve" seg litt inn i kundens verden for å finne en løsning som kunden kan være fornøyd med, selv om dette ikke var løsningen vedkommende hadde planlagt å si seg fornøyd med.

Når det gjelder nedsettende kunder, eller generelt mennesker her i landet, er dette et annet problem. Handler du for eksempel i USA opplever du en meget profesjonell, kanskje noe mer "underlegen" (f.eks. at alle adresseres sir), men poenget er jo der at det kreves at kunden viser samme grad av høflighet tilbake. Forsøker du vise noe nedsettende holdning mot personalet, om det være seg på en restaurant eller butikk, såvel som hos legen eller advokaten, blir det sett på som et meget alvorlig "brudd" på høflighetskodeksen som ligger til grunn for en effektiv kommunikasjon.

Her på bjerget opplever dessverre butikkansatte / selgere ofte å bli sett litt ned på, uten at dette ofte oppfattes av kunden som meget nedverdigende og uhøflig. Dermed kan det ofte resultere i uheldige utkom, da enhver person selvsagt ikke kan akseptere å bli behandlet med en nedsettende tone.

Dette er for øvrig gjeldende begge veier. Leser om Rolfs som har samme, kanskje noe nedsettende tone overfor sine kunder. Dette er selvsagt like provoserende og lite gjennomtenkt.

Generelt gjelder det å holde en høflig tone, og ikke minst være realistisk og real i begge ender. Personal her i Norge mangler ofte hva jeg vil karakterisere "profesjonalitet". De tar eksempelvis kunder som er sure og gretne pga eksempelvis en servicesak personlig, og dette må en selvsagt skille fra overnevnte nedsettende holdning. Det er med andre ord meget viktig å skille sak og personlige bemerkninger. En må for all del tillate kunden å være hard på sak, men mot personen som står bak disken skal en forholde seg på en helt annen måte, da mennesker generelt er sårbare for all slags personlig kritikk / angrep.

Dette er imidlertid et tema som kan diskuteres over lange avhandlinger... Har selv skrevet mye om emnet under mitt Masterstudie, og noe enkelt svar har man ikke... Bedre opplæring av ansatte på fremgangsmåter og rutiner er imidlertid stikkord som kan hindre en rekke uheldige utkom... Med slik opplæring inkluderes også å fortelle kunden når vedkommende kanskje kan ha gått litt langt, en må bare være flink til å vite hvor og når grenser nås!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Joda det er en avsporing, men hvem startet den?

Jeg er rimelig sikker på at hvis han hadde gått til butikken og spurt om nr til Egmont (som er det nr han var ute etter) så hadde han sikker fått det eventuelt fått tips om telefonkatalogen.no Hvis han hadde gått rett på lageret uten å sagt noe da ville jeg syns han var en stor dust.

Hvis man ikke viste hvem som var importør av Playstation så er google en god hjelp: (første treff ga svar på alt)
    http://www.google.com/search?sourcei...tation+2+norge

For ordens skyld, var det faktisk du som sporet av :) Bare bla et par sider tilbake..

Kan ikke admin. låse tråden?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unnskyld meg Vega, men her startet avsporingen, og det var du!!!!!! Nok om det.

Når jeg går i butikker har jeg alltid som mål at selgeren/kassadama skal tenke for seg selv at det virkelig var en hyggelig fyr. Det gjelder også telefonselgere og jeg har flere ganger opplevd at telefonselgere har sagt at blir overrasket over den hyggelige tonen jeg tar overfor de. Jeg starter alltid med å si at det var hyggelig at de ringe og så spør jeg hvordan det går og hva de gjorde i helga. (rekorden min er å snakke med samme selgeren i 45 min uten å prate salg(selvsagt ei jente))

Uansett hva jeg skal i en butikk så smiler jeg (selv om jeg er irritert), og det gjør at jeg alltid. Det gjør at jeg bestandig får god service og får det slik jeg vil (jeg prøver å se saken fra begge sider).

Selv når jeg går i matbutikker prøver jeg å være så hyggelig som det overhode er mulig. (selv om dama mener det ikke er å være hyggelig men er flørting med kassedama).

Veldig mange har nedlatende holdninger overfor selgere og mener de er idioter og kan ingen ting. Når man kommer inn i en butikk og er irritert fordi man har feil på en ting man har kjøpt selv om er det 99% sikkert at det ikke er selgerens sin feil. Da er det bedre å ta en svært hyggelig tone å spørre fint om man kan finne en løsning på problemet.

Når det gjelder selgere så mener jeg at de skal oppføre seg slik som de forventer at de skal bli behandlet når de kommer i en butikk.

En annen ting jeg opplever er at hvis noen gir god service til en kunde kan det bety dårligere til en annen. F.eks sist jeg kjøpte mobiltelefon så skulle selgeren vise den forrige kunden hvordan tlf skulle brukes (sikkert en mann på 80) og han brukte over 10 min på å forklare hvordan han skulle sende sms. I den tiden måtte jeg og mange andre kunder vente. Det betydde at 1 fikk meget god service mens 5 andre fikk dårligere pga av det.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Enig, det å være effektiv, og samtidig få kundene til å føle at de ikke blir nedprioritert er en kunst som et fåtall fikser... Også her trengs mye god opplæring!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, mulig jeg har ordlagt meg feil. Jeg maste aldri om TVen på Elkjøp, jeg var der for å ta en siste dobbeltsjekk, teste om feilen viste seg der og. Det kan jeg naturlig nok ikke gjøre hjemme, da jeg ikke har en bunke PS2er og TVer liggende. Jeg hadde kjøpt en ny PS2 på Elkjøp dagen før, og da går jeg naturlig nok til dem om det er noe jeg mener er feil.

Du sier at saken min var ganske meningsløs. Vel og bra, kanskje den var det. Men selgeren kjente ikke til den. Jeg fikk aldri snakke ferdig, selv om jeg prøvde som best jeg kunne. Jeg sier ikke "død over Elkjøp!" fordi de ikke kunne løse mitt problem (som jeg nå egentlig anser som uløselig), men fordi selgeren ikke gadd å høre på meg engang, langt mindre gjøre et slags forsøk på å hjelpe. Du skaffet meg telefonnumrene jeg trengte fortere enn jeg rakk å si pølse, Elkjøp-fyren sa som sagt "aner ikke, finn det ut sjøl."

Jeg mener det gir meg rett til å klage litt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •