Nytt armabåndsur. Hvilket merke? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Jeg får vel bare følge forumets normer når det gjelder anbefalinger generelt her. :-?

Du MÅ kjøpe deg en CERTINA, fordi den er BEST!!!! JEG har selvfølgelig en sånn selv, og er UTROLIG godt fornøyd med den. Den bare går og går.... Kan ikke tenke meg at det finnes noen andre klokker som er bedre. Men har heller ikke tatt meg bryet med å prøve andre, siden den JEG HAR er så vanvittig bra. Da må vel den også være perfekt til deg og dine behov, er det ikke slik det fungerer på forumet her???? :roll:
    Seriously.. We have to get that sand out of your vagina.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du følte deg tydeligvis truffet.

Beklager at "anbefal-det-en-selv-har", og "ikke-ta-seg-tid-til-å-finne-ut-hva-trådstarter-egentlig-vil"-begrene mine rant over akkurat her.

Jeg har sittet å lest ganske mye på forumet de siste dagene og har registrert at det stort sett blir anbefalt produkter en selv har. Hva trådstarter egentlig er ute etter blir ofte ignorert, og det virker som det viktigste er å få frem at en selv har gjordt et godt kjøp. Hva skal for eksempel trådstarter her med et tips på et armbåndsur til 4500,- , når han er ute etter en i prisklassen 1500-2500? Det er vel en viss kvalitetforskjell på en Seiko til 2000,- og 4500,-?

Jeg er ikke sur som du antyder med en kul engelsk setning, men bare oppgitt over den stadig synkende kvaliteten på innleggene på avforum. Jeg ønsker i grunn bare at innleggene kunne vært litt mer reflekterte enn de er i dag.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Du følte deg tydeligvis truffet.

Beklager at "anbefal-det-en-selv-har", og "ikke-ta-seg-tid-til-å-finne-ut-hva-trådstarter-egentlig-vil"-begrene mine rant over akkurat her.

Jeg har sittet å lest ganske mye på forumet de siste dagene og har registrert at det stort sett blir anbefalt produkter en selv har. Hva trådstarter egentlig er ute etter blir ofte ignorert, og det virker som det viktigste er å få frem at en selv har gjordt et godt kjøp. Hva skal for eksempel trådstarter her med et tips på et armbåndsur til 4500,- , når han er ute etter en i prisklassen 1500-2500? Det er vel en viss kvalitetforskjell på en Seiko til 2000,- og 4500,-?

Jeg er ikke sur som du antyder med en kul engelsk setning, men bare oppgitt over den stadig synkende kvaliteten på innleggene på avforum. Jeg ønsker i grunn bare at innleggene kunne vært litt mer reflekterte enn de er i dag.
    Ja følte meg litt truffet men tok det ikke noe til meg sånn sett da jeg skjønner hva du skal frem til. Tenkte det passet så fint med en quote fra Cartman.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med brukt?

Ure
    Tja, er i grunnen litt skeptisk til å kjøpe brukt, er jo greit å ha garanti hos den lokale urmakeren. Og det er mulig å gjøre veldig gode kjøp ved å kjøpe brukt, men det er også mulig å gjøre virkelige bomkjøp :-/ Så jeg holder meg nok til nytt

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Jeg har en Seiko klokke som jeg ga en 4500,- har hatt den i 3-4 år nå tipper jeg. Den holder som bare det og tåler masse juling. Jeg kommer ihvertfall ALDRI til å kjøpe en ny klokke uten safir glass. Fins ikke en ripe i glasset og den har dunket borti mye rart. Tar klokka aldri av meg, dvs trening,festing,svømming,dusjing,soving,grisearbei d etc og den ser mer eller mindre like godt ut nå som da den var ny. (om man ser bort ifra litt riper på huset og litt lakk tap her å der) Har måttet skiftet batteriet 2 ganger, samt de små stengene som holder reima/lenka på plass.
    Som Audiomur sier så blir nok det i meste laget, og jeg har fått inntrykket av at Seiko kanskje er litt dyrt? En urmaker jeg var på her om dagen sa at Seiko-klokker ikke er verdt prisen ift. andre merker...

Er fremdeles litt spent på om det er noen som har noe kjennskap til Citizen, annet enn AndreasLie sin som kostet 4 lapper? XD

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såpass ja! hehe..... vel, den CERTINA klokka du visste som eksempel der var jo ikke spesielt pen:P hehe....synes jeg da! men igjen, jeg er drita full og burde kanskje ikke skrive her da!

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg anbefaler Citizen ECO drive serien, jeg skal selv ha sportsklokka i serien den koster 3k men har safirglass og titanlenke/kasse. Utrolig fin klokke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Såpass ja! hehe..... vel, den CERTINA klokka du visste som eksempel der var jo ikke spesielt pen:P hehe....synes jeg da! men igjen, jeg er drita full og burde kanskje ikke skrive her da!
    Haha... hva er det deg og det å være full? Er det drikking hver dag i jula? :P
    Må nok si meg enig i at den klokka ikke ville vært førstevalget mitt, selv om Certina nok er et bra merke.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ole18
    Jeg anbefaler Citizen ECO drive serien, jeg skal selv ha sportsklokka i serien den koster 3k men har safirglass og titanlenke/kasse. Utrolig fin klokke.
    Hvilken prisklasse ligger denne ECO Drive serien i? Og er det kronograf på den?

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kom på at du kan jo sjekke ut Tag heuer og (svarte nå har jeg glemt det..) de har stilige klokker av bra kvalitet.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    kom på at du kan jo sjekke ut Tag heuer og (svarte nå har jeg glemt det..) de har stilige klokker av bra kvalitet.
    Takk for tipset! Tag Heuer synes jeg høres litt stilig og proft ut. Synes liksom det lukter kvalitet av navnet hehe...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Haha... hva er det deg og det å være full? Er det drikking hver dag i jula? :P
    Må nok si meg enig i at den klokka ikke ville vært førstevalget mitt, selv om Certina nok er et bra merke.
    Hehe...har blitt noen dager med drikking nå. 3 for å være helt korrekt! Idag er det pause med en god film, også er det på flaska i morra igjen. Slitsomt, men likevel koslig. Bare så utrolig tråkig jeg er DØØØØDS SLITEN nåå...hehe:P Og det er kebabpizza utover hele rommet mitt. Vel, god kveld folkens, og godt nytt år. Si ifra når du velger den en klokke da! Ikke at jeg skal mase mer, men PUUUUUUULSAAAAAAAAAAR.....ok, så var det skrevet. God natt:P

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Hehe...har blitt noen dager med drikking nå. 3 for å være helt korrekt! Idag er det pause med en god film, også er det på flaska i morra igjen. Slitsomt, men likevel koslig. Bare så utrolig tråkig jeg er DØØØØDS SLITEN nåå...hehe:P Og det er kebabpizza utover hele rommet mitt. Vel, god kveld folkens, og godt nytt år. Si ifra når du velger den en klokke da! Ikke at jeg skal mase mer, men PUUUUUUULSAAAAAAAAAAR.....ok, så var det skrevet. God natt:P
    Hehe, ja flaska har vel en sentral plass i denne høytiden... Skal å se på klokke rett over nyttår tenkte jeg, og skal se litt nøye på Pulsar som du sier.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crazyboy
    Hehe, ja flaska har vel en sentral plass i denne høytiden... Skal å se på klokke rett over nyttår tenkte jeg, og skal se litt nøye på Pulsar som du sier.
    Jess, du får gjøre det. Å ha en fortreffelig nyttårsaften da! 8)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å kikket på klokke idag. De hadde en fin Certina i titan og med safirglass, til 2600,- Litt i dyreste laget, men når jeg har såpass tynne armer, og man samtidig skal ha titan og safir, så må jeg nok bare ta meg råd til det. Tipper det blir den Certina'n om en liten stund

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge klokker er fine, men ikke så praktiske som sine digitale søsken. F.eks er det vel slik at annenhver måned må man justere datovisningen (gjelder vel ikke klokker som faktisk viser måneden).

Jeg har i grunnen også litt lyst på ny klokke, men jeg har hatt den samme Casio-klokken i snart 20 år uten problemer (skiftet x antall plastreimer og batteri et par ganger), så jeg har nesten ikke hjerte til å skifte den ut. Den samme modellen (W-720) selges forresten den dag i dag.

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    min viser ikke måned, men man stiller inn måned, så vet den om det er 30/31 dager. husker ikke hva den gjør ved skuddår..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte klokke fra Singapor gjennom Ebay. Seikoklokke SNG077, kosta 1300 kr inkl moms og levering på døra fra ups. ProductDetail . Var hos en urmaker og strammet lenka og forhørte meg om ha trodde den var fake eller ekte. Han sa den så ekte ut... Alt fungere også som det skal på den (hatt den i over 6 mnd nå). Poenget mitt er at det er billig for seiko klokker på ebay (har kjøpt en annen også, kosta 300 med frakt. Den er ikke så fin, men verdt penga)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Watchez
    Disse selger replika modeller som ser fantastisk bra ut.
    Ifølge venner av en kollega var det slettes ikke verst kvalitet på produktene og kjøp gikk smertefritt. Men det er ikke noe jeg personlig vil skrive under på. Har lenge vurdert å bestille derfra selv men fant liksom ikke en klokke jeg ville ha. Er vel det man kaller et luksus problem når alt er innen rekkevidde og man har for mye å velge imellom.

Om noen andre har vært borti denne siden og har erfaringer fra det eller har andre tilsvarende sider med god eller dårlig erfaring skriv det gjerne her.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpt klokke?