Noen som vet av en hundepsykolog?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som vet av en hundepsykolog?

Som dere kanskje har sett så har jeg en trassig liten jævel av sorten Engelsk bulldog. Å han har hele tiden hatt det utrolig irriterende problemet at han biter oss som bor hjemme. Det kommer helt plutselig og uten noen grunn så springer han og biter tak i oss. Han er nå 1.5år så de verste valpefaktene bør gi seg.

Problemet er at avstrafning ikke fungerer på denne karen. De er så enormt tykke rundt halsregionen at å bli tatt i nakk skinnet ikke merkes. Uansett hva jeg gjør så fungerer det fae* ikke. En vakker dag så mister jeg besinnelsen og det vil jeg aller helst unngå!

Er det noen som vet om en hundepsykolog? Evnt en god trener eller lignende?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Som dere kanskje har sett så har jeg en trassig liten jævel av sorten Engelsk bulldog. Å han har hele tiden hatt det utrolig irriterende problemet at han biter oss som bor hjemme. Det kommer helt plutselig og uten noen grunn så springer han og biter tak i oss. Han er nå 1.5år så de verste valpefaktene bør gi seg.

Problemet er at avstrafning ikke fungerer på denne karen. De er så enormt tykke rundt halsregionen at å bli tatt i nakk skinnet ikke merkes. Uansett hva jeg gjør så fungerer det fae* ikke. En vakker dag så mister jeg besinnelsen og det vil jeg aller helst unngå!

Prøvd med halsbånd som gir støt?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skyt an! Det hadde eg gjort hadde eg vært eieren av den dritt bikkja eg og kona traff i svartediket i bergen i ettermiddag!

Fra spøk til revolver: All honnør for at du prøver å fikse pahf! Nok av dårlige hundeeigere som ikke bryr seg! "han er så snill atte"

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NKK.no
    Du kan evt sjekke her...
    Finnes sikkert tlfnr som du kan ringe for å få info. Vet at de har lydighetstreninger på visse kennel.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømbånd og strupebånd er ikke alternativer jeg vil bruke, pga dårlige luftveier som gjør at strupebåndet virker som ren tortur.

Strømband er jeg ukjent med, men å bruke elektrosjokk på hunder har jeg ikke samvittighet til.
    Har lest litt rundt å skrevet på noen forum i håp om hjelp. Da det er 99% sikkert at det er vi som eiere som gjør noe feil, og at vi trenger veiledning.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På kennelene (iallefall de gode) bruker de ikke strøm eller noe...
    Visstnok kun brukt på hunder som angriper sauer, kyr osv..
    Så engang på tv om en hund som ikke lot seg kue. Den bjeffa mye, bet mennesker og var sjef i huset. Det de gjorde var at de fulgte den hele dagen. Og når den markerte en plass så kom de etter og spruta 5cm over... Helt til hunden ikke klarte høyere. Etter det en helt ny hund, men ville ha sjekket den linken jeg la litt lengre opp... De kan sikkert hjelpe.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset Bguarden, sjekka ut linken, men var vanskelig å finne noen kontaktpersoner. Skal fortsett å lete litt rundt

Må få bukt med dette problemet en gang for alle, nok er nok!

Fryktelig trist å måtte hele tiden passe på at han ikke finner på noe tull når vi har besøk. Heldigvis er det kun meg og resten av fammen det går utover, men dette vet man aldri med sikkerhet!

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Det de gjorde var at de fulgte den hele dagen. Og når den markerte en plass så kom de etter og spruta 5cm over...
    hehehehe....

Du får passe på å alltid sørge for at du må på do før du går tur med an Pahf!!!!

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    IKKE BRUK STRØMBÅND! Det kan slå helt galt ut. Hunder forbinder smerte med den situasjonen de er oppe i og om de får strøm på galt tidspunkt,så har du ett problem du kan fort få en aggresiv hund.
    Noen spørsmål:
    Er den agresiv når den biter,eller bare "leker" den?
    Kommer det noe forvarsel i form av annet krops-språk, som feks knurring?
    Er det spesielle situasjoner som fremprovoserer biting?
    Hvor mange familiemedlemmer er dere?
    Spiser hunden middagsrester ol mens dere spiser?
    Hvordan er den sammen med andre hunder?
    Hvordan "straffer" du hunden?

Jeg har en del erfaring og kurs/skole innen dressur ol,men vil ikke komme med noen tips før jeg vet litt mer om hunden din.
    Send gjerne pm.

Det er mange enkle trix som KAN ordne dette

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøm og pigg bør kun brukes på militær-/politi-hunder. Selv om det er barbarisk for oss som synes fysisk avstraffelse er barbarisk, så må disse hundene trenes slik for å få et aggresivt adferdsmønster - for det er det som kommer til å skje.

Bikkja må trenes av med bitingen, du kan ta kontakt med en god hundetrener for å høre hva de tror. Canis nettbutikk - alt til hunden! kan være et sted å begynne.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf

Ser du hører til i levanger, altså ikke SÅ langt fra trondheim..

Ta kontakt med denne frøkna; Charlotte's Omplassering - charlotte.no , hun samarbeider med ei (snodig) dame som er veldig flink i det hun driver med. Husker ikke navnet hennes nå, men Charlotte vet.

EDIT: Foldahls hundeskole heter foretaket til hun som kan hjelpe deg. Charlotte har kontaktinfo

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Strøm og pigg bør kun brukes på militær-/politi-hunder. Selv om det er barbarisk for oss som synes fysisk avstraffelse er barbarisk, så må disse hundene trenes slik for å få et aggresivt adferdsmønster - for det er det som kommer til å skje.

Bikkja må trenes av med bitingen, du kan ta kontakt med en god hundetrener for å høre hva de tror. Canis nettbutikk - alt til hunden! kan være et sted å begynne.
    Jeg har nå alldri brukt verken strøm eller pigg i skyts-trening!?!
    Fysisk avstraffelse har ingenting med hundens aggresivevitet å gjøre innen trening.
    At de må tas fysisk....JA,men det dreier seg om rang,rang,og atter rang.Bruker du det for å få en "tøff vakthund",så er du helt ute og sykler.
    På skytshundtrening ,så logrer jo bikkjene etter de har lagt en person i bakken.De får belønning for å ha gjort jobben sin. De trenger ikke være aggresive for å fly i en person.En komando er en komando uansett om det er sitt,dekk eller ....... som jeg bruker til angrep.

Min langhåra schæfer er ca 60 kg og snill som dagen er lang,men jeg er fullstendig klar over at dyr er dyr.Den dagen han biter noen uten at han har fått beskjed,eller at han ikke har grunn til det,så blir det en j..... tung dag

Strøm brukes til saueavvenning og ikke noe mer en det. Vertfall av proffe folk.
    En diger vannpistol kombinert med "NEI!" er meget effektivt i mange tilfeller.Men da må hunden vite hva "NEI!" betyr....

...........blir gjerne litt overengasjert her nå,men klarer ikke holde munn heller:-)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med deg, men jeg kan ikke noe om hundetrening (det hadde du skjønt om du hadde møtt bikkja mi)

Jeg snakket med en kompis av meg som er i politiet, og han begrunner den røffe behandlingen med at bikkjene skal venne seg til at folk kan slå og sparke de under tjeneste. Han er ikke i hundepatruljen men har gått i gjennom treningen i DELTA hvor de blir angrepet av hunder som en del av utsykingen... Derav har han sett hvilken behandling hundene får når de ikke adlyder kommando, men det er ikke snakk om å banke bikkjene - dog maktbruk er utstrakt.

Hvor proffe hundetrenerne i politiet er skal jeg ikke spekulere i, men disse hundene skal jo bite, noe svært få andre hunder trenes til. Hunder som biter skal skytes etter min mening, men jeg ser behovet til politiet. Hunder som biter på kommando gjør kun som de er trent opp til, så da bortfaller det argumentet.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk av strøm er uansett en uting. Jeg vet om bikkjer som er redd for gress, fordi de forbinder støtet med gress.....:???:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strøm og pigg er uaktuelt! Det er ikke snakk om voldsstraffing her i gården.
    Disse alternativene grenser til det jeg mener er mishandling, det er eieren sin feil når hunden ikke kan å oppføre seg skikkelig. Så det er vi som må endre oss.

Fikk en mail fra ei som driver med bulldog oppdrett, og det er tydligvis ungdommsopprørert som har kommet for fult. Den forrige bulldogen vi hadde ble opptrent av en 11år gammel mopse tispe så han fikk aldri denne perioden.
    Var tydligvis ganske så normalt.

Men et tips jeg fikk var å bruke en sprutflaske når slike situasjoner oppsto, effektivt samtidig som det er smertefritt, men avskrekkende. Så det skal prøves fremover.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vann på spruteflaske har erddet mange!:-) lykke til!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd ut vannflaska i ettermiddag og kveld, og jeg tror faktisk vi er på bedringens vei. sånn bortsett fra at han fortsatt er en sta fae* så biter han ihvertfall ikke så mye. Så det finns håp!

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare husk at "timing is everything"! Er ikke hjelp i å sprute lenge etter at han har gjort noe. Det må skje umiddelbart etter at ugjerningen er gjort eller aller helst samtidig. Dette for at han skal forbinde det han har gjort, med det ubehagelige. Slapp heldigvis unna dette med min Toller. Jeg knipsa henne på snuten i to dager, så var det over. Her er det jo raseforskjeller og kjønnsforskjeller....:wink:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Bare husk at "timing is everything"! Er ikke hjelp i å sprute lenge etter at han har gjort noe. Det må skje umiddelbart etter at ugjerningen er gjort eller aller helst samtidig. Dette for at han skal forbinde det han har gjort, med det ubehagelige. Slapp heldigvis unna dette med min Toller. Jeg knipsa henne på snuten i to dager, så var det over. Her er det jo raseforskjeller og kjønnsforskjeller....:wink:
    Dette er helt riktig og veeeeldig viktig!
    Selv bruker jeg ett digert vanngevær med lang rekevidde.

Og en ting til. Ikke glem og belønne hunden når den gjør noe riktig!
    Trassalder kan komme tilbake flere ganger og har du en hann-hund,så vil en kastrering gjøre underverker! De tenker stort sett på mat og kvinnfolk og blir rasende frustrert om de ikke får de. (akkurat som oss gutta)

Når vann-behandlingen begynner å virke,så la de andre i familien bruke flaska og.Kombiner sprutingen med "NEI!"

Etterhvert kan du se om du kan droppe vannet og kun bruke komandoen. Det er da viktig at alle i husstanden er konsekvente på dette.

Legg en fristende "forbudt" gjennstand forann hunden. Når han tar den ,sier du bestemt "NEI!" og roser han med "flink gutt",el hva du nå pleier å si.
    Prøv å styre unna snop som belønning,da hunder fort kan spekulere i dette og kun adlyde fordi de vet at de får noe godt.

Hold oss oppdatert:-)

Lykke til videre!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver jo selfølgelig ikke å spruter i hytt å pine på stakkarn, men når han fikk en av de små faukene sine så sendte jeg ivei en sprut. Å det fungerte som fy!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •