Noen som vet av en hundepsykolog? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har vi testet vann metoden en stund, og det ser ut til å fungere greit gitt
    Noen uvaner er det enda, men de må jeg selv ta skylden for. Fks :
    - Han er vant til at vi går en tur etter frokost hvis jeg jobber aftenvakt. Samtidig som han nekter å spise frokost før han hører jeg går i dusjen for da vet han at det blir tur snart. Dette skaper litt problemer nå som jeg jobber mest formiddag og ikke er gira på å gå en times tur før kl 0700. Løsning:Kort lufte tur så det nødvendigste er unnagjort å lokkes hjem med Hundekjeks.

- Sier jeg "pass på huset" så skjønner han at jeg drar. og sitter bom fast igangen og ligger på rygg å skriker som en unge som ikke har fått mat på et døgn. Foreløbig løsning:Kjeks fordelt over strategiske plasser bort fra gangen å ytterdøra.

-Bruker å ta siste tisserunde når jeg kommer hjem for kvelden, litt problematisk når jeg kommer hjem fra julebord og klokka nærmer seg de tidlige morgentider. Og han ble godt lufta av mine foreldre. Løsning: Joda, jeg drar med meg klumpen ut i finsko på glattisen. Fikk mangt et rart blikk når jeg passerte sentrum med 2.5 i promille dress og en hund som er såre fornøyd med at han får seg en tur igjen.

Alt i alt så er det jo bare fryd å gammen. Sålenge bitingen er stort sett opphørt er jeg fornøyd egentlig. De små problemene som er igjen er ikke noe problem som er av den skadelige sorten, budsjettet på hundekjeks er steget noe høyere enn tidligere, men pytt pytt.

Her er noen bilder av "problembarnet" Lyser fae*skap lang vei

"Teppet mitt!!, kun mitt å bare mitt, såfremt jeg ikke får lyst til å dele det med alle andre slik at vi kan leke litt på min premisser!"

Fikk se at jeg bytta ut conceptne for første gang, slett ikke fornøyd med det.
    "Hva slags kjerring design skit er dett'a?"

"Kan godt leke litt med det sure svette våte teppet mitt hvis du vil?"

Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjekt å høre at det hjelper! Om han ike vil spise,så bare skipp maten noen dager og la han bli SULTEN! Så skjønner han fort at maten må spises når den er satt frem. Ikke la matskåla bli stående om han ikke spiser.Det gjør at appetitten svekkes. Instiktet fra naturen er jo og slå til på "byttet" når man er sulten:-)
    Schæfern min spiser ikke en matbit på 5 dager når det er løpetid i nærheten.Han får 10 min på seg og om han ikke har spist da,så tar jeg skåla bort.Da viser jeg samtidig at jeg er sjefen.
    Kuul bikkje bay the way!:-)

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var ikke et dumt forslag, kan faktisk virke, men sakens kjerne er at han har endel tvangstanker kan en si. For han gjør kun bommeloom etter han har spist, uansett! (Evnt hvis han har markert seg x^2 ganger på hvert tre å blæra begynner å bli tom, da er det på tide å slippe en bombe isteden for å vise at han har vært der.)
    Å da skal det skje innen 5minutter, hører det på lyden, han får en slags nuk-nuk-nuk lyd, å hodet er bøyd i kamp posisjon. Sikte seg inn på nærmeste offer, snur 180grader lader an å skyter!

Fjerner jeg maten vil han jo ha bommelomm til langt oppover øra etter en stund hvis jeg går mye formiddag Sparer jo selvsagt meg for endel merarbeid, men vet jo selv hvordan en forstoppelse arter seg å det vil jeg jo ikke unna stakkarn.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •