Aksjon play og merking på pakkene

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 34
    Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Aksjon play og merking på pakkene

Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    min mail er sendt 8)
    anbelfaler alle andre medlemmer til å gjøre det samme. referer gjerne til dette forumet 8) ( de skjønner jo ikke hva som står her uansett..)

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har eg også sendt ein mail til play, anbefaler alle andre å gjere det og slik at dei får opp augedn og våkner

To: info@play.com
    Subject: Suggestion

Hi,

Me and many other Norwegian buy's a lot of dvd's from u each year (but it could be more). But there is one problem and thats the 200nkr. limit my country has on getting packages from other countries. Today thats not more than 15,69 pund, and that means we cant buy films that cost 15.99 and 16.99 today when u put that price on the package. I know that u have to put the price on the content on the package. But the Norwegian limit is set to be without shippingcosts, so when u write 15.99/16.99, we have to pay toll and tax for it. But if u take away the shippingcosts from the real price and put it under, we get under the 200nkr limit since shipping shall not count,but only the price on the content in package. So here is what u can do to help us and let us buy more dvd's from u. If u instead of putting the whole price on the package take the shippingcost away from the dvd price and put it under, like my example under.

Lets say that the shippingcosts for example are 1.5 £ (i dont know what it is).

Instead of writing 15.99 and 16.99 £ on the package u can take the shippingcosts away and put it under, the problem is solved.

example:

Pirates Of The Caribbean: The Curse Of The Black Pearl (5.1/DTS)

compact media 14.55 £
    shipping 1.5 £

If u do this, we that live in Norway can buy dvd's from u that costs 15.99 and 16.99, and not only the once that costs less. And when u do this u dont do anything illegal. There has been a case in Norway with a guy buying a dvd from play.com, he was told to pay toll and taxes of a dvd he got from u, the price on the dvd was 207nkr. But he wrote a letter and complained that the dvd didnt cost that much because shiping was in the price on the package. He managed to document that and got his money back. Here is link to page of that episode ( http://www.dinside.no/php/art.php?id=32641&=katnav ).

Later they turned around and said as long as shippingcost are not written on the package (like u do today), we wont get our money back. Shipping cost must be specified on the package.

So im asking u to help us buy more dvd's from u

From

Roger Johansen

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viktig at alle gjør dette! hvis dere vil gjøre det enkelt så er det bare å kopiere det roger har skrevet og skriv på deres eget navn. spiller ingen rolle at det står det samme. det er antall mail som teller. viktig at de skjønner at dette gjelder mange kunder, og potensielt tapte inntekter for dem 8)
    Så stå på
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate magking sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail sent.
    "Hallo

I and many other Norwegian customers buy a lot of DVD’s from PLAY and PLAY-USA each year, and I have been a happy customer for many years.
    But because of the Norwegian currency falling in value against he £ lately we have encountered a problem, and that is the 200NOK value limit on import. If the value is higher than 200NOK we have to pay Norwegian VAT of 24% + 69NOK in tax. Today 200NOK is only £15,69 and because of this we have to buy DVD’s with a higher value than this from other suppliers, this is because they put a lower value on the package or they put the value ex. shipping cost.
    I know you are obligated to put the actual value on the package, but the Norwegian limit of 200NOK or £15,69 is ex. shipping and your value on the package today is inc. shipping. All I and the other Norwegian customers ask is that you put the value ex. shipping and the value of the shipping on the package. Or even better, do as some other suppliers and put £14,99 on all packages, but I know that’s a lot to ask.
    If you could this it would mean we could by all our DVD’s from our favourite suppliers, PLAY and PLAY-USA

There was a case in Norway where on of you costumers were invoiced for VAT and tax because the price of the DVD was 207NOK. He wrote a letter and complained that the value of the DVD was not 207NOK because that was inc. shipping. He managed to document that and got his money back, but later they changed their decision and said that if shipping cost are not written on the package (like you do today) you have to pay VAT and tax.
    Here is link to page of that episode ( http://www.dinside.no/php/art.php?id=32641&=katnav ).

If you could do this for us it would increase your sales and would show that you are still the best supplier in the world

Best regards

Hans Fredrik Wilhelmsen"

Brukte din mail som mal Roger, takk for den :wink:

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen problem

Det viktigste er at dei får mange mail fra oss nordmenn

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Instead of writing 15.99 and 16.99 £ on the package u can take the shippingcosts away and put it under, the problem is solved.

example:

compact media 14.55 £
    shipping 1.5 £
    Jeg tror neppe problemet er løst hvis Play gjør det på denne måten. De gangene jeg har hatt problemer med tollen og Play, har tollvesenet tatt utgangspunkt i DVD-prisene på Web-sidene til Play. Altså må Play endre hele sin prisstruktur til både å inneholde en pris pr vare og pris på frakt.
    For å være ærlig, tror jeg det skal noe til, vi er tross alt bare et marked på størrelse med noen bydeler i London :cry: Men det er jo et forsøk verd.

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail er sendt! Det er verdt et forsøk i hvert fall...

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mail sendt her også. Har bestillt ca 60 filmer fra play.com siste mnd. det er en jeg ikke har fått. Det står oppgitt at den er sendt på min konto. er det fler som har hatt dette problemet?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Mail sendt her også. Har bestillt ca 60 filmer fra play.com siste mnd. det er en jeg ikke har fått. Det står oppgitt at den er sendt på min konto. er det fler som har hatt dette problemet?
    Av og til skal tollvesenet gjøre en "ekstrainnsats" og kontrollere pakker under 200NOK. Tollen åpner pakken, ser om innholdet stemmer og sjekker prisen som står på pakken opp mot prisen de finner på play.com eller hvor pakken kommer fra. Du vil da få melding om dette fra tollvesenet, men dette tar tid -- ofte lang tid. Og det er like irriterende hver gang

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane

example:

compact media 14.55 £
    shipping 1.5 £
    Jeg tror neppe problemet er løst hvis Play gjør det på denne måten. De gangene jeg har hatt problemer med tollen og Play, har tollvesenet tatt utgangspunkt i DVD-prisene på Web-sidene til Play. Altså må Play endre hele sin prisstruktur til både å inneholde en pris pr vare og pris på frakt.
    For å være ærlig, tror jeg det skal noe til, vi er tross alt bare et marked på størrelse med noen bydeler i London :cry: Men det er jo et forsøk verd.
    Det er jo nettop difor dei skal skrive sånn på pakken, for å unngå toll. Og eg for min del har liten tru på at dei gidder inn på play.com og sjekke pakkene når prisen på pakken er godt under tollgrensen. Stikkprøver forekommer jo alltid, så det må me leve med.

Så send ein mail du og, så ser me kva som skjer

Active Terminator sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal sende mail eg også. Fin aksjon.

Sitat Opprinnelig postet av uncle sid
    Har opplevd at ein film ikkje kom eg også. Sendte ein mail til play.
    Da sendte dei en ny film uten ekstra kostnad. :P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Handler en god del med Play, men unngår de titlene som kommer i grenseland.Hvorfor kjøper Dere ikke heller filmene en annen plass
    der de kommer godt under grensen?
    Eksempel " Pirates Of The Caribbean" Sone 2 www.play.com £15.99
    Nkr ca. 205 ink.frakt
    Samme film www.cd-wow.net $23.95
    Nkr ca.167 ink.frakt
    Vitsen er vel å få de billigst mulig? 8)

AE

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perzon57
    Vitsen er vel å få de billigst mulig? 8)

AE
    Ikkje alle som gidder å farte rundt på nettet for å finne den beste prisen, finner man ein butikk man er fornøyd med så bruker man den (noen har ikkje fritidsproblemer :lol: neida.). Men send ein mail du og sjølv om du ikkje handler der så veldig ofte

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Handler da en del hos Play. "Order history" på 7 sider(2003)
    Det jeg mener er at det kan da være greit å betale nesten 40,- mindre for en DVD og samtidig ikke måtte være redd for tollen?
    Handler nesten alt av DVD-A og SACD hos Play fordi de har gode priser på disse.Har en 4-5 nettbutikker som jeg kjøper DVD'er fra.Sjekker da opp hvilken som er billigst for de titlene jeg vil ha.Valuta har mye og si
    også.Pundet er nå høyt mot Nkr mens dollar er lav.
    (Etter antall innlegg å dømme er de andre som ikke har fritidsproblmer heller... :lol: =

AE

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av perzon57
    (Etter antall innlegg å dømme er de andre som ikke har fritidsproblmer heller... :lol: =

AE

ja er visst det, ikkje mange som ville være med på dette :cry:

Active uncle sid sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jane skrev
    Av og til skal tollvesenet gjøre en "ekstrainnsats" og kontrollere pakker under 200NOK. Tollen åpner pakken, ser om innholdet stemmer og sjekker prisen som står på pakken opp mot prisen de finner på play.com eller hvor pakken kommer fra. Du vil da få melding om dette fra tollvesenet, men dette tar tid -- ofte lang tid. Og det er like irriterende hver gang
    Problemet er at filmen bare kostet £7.99.
    Det er vel bare å sende en mail, så sender de en ny film.

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mail avsendt.

Newcomer Eidos_ sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    epost er sent!

Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mail er sendt.........

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sendte også mail for noen dager siden.

Når det gjelder tollvesenet og at de sjekker prisen på Play.com, bør de jo få med seg der at porto er inkludert, og når den da er spesifisert på pakka er det knekkende likegyldig om den er spesifisert på siden deres.

Dessuten kan ikke tollvesenet gå ut ifra prisen på siden, da mange sider f.eks. tillater bruk av rabattkuponger, og det er den prisen man faktisk har betalt for varen som skal legges til grunn, ikke den som står i prislista.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •