Erfaring med batteridrill?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Erfaring med batteridrill?

Pappa har bursdag i mårra. Han ønsker seg batteridrill. Jernia har ett sett med 200 deler og en SKIL drill til kr 699,-. Smart Club har ett sett med 300 deler og en BLACK & DECKER drill til kr 748,-. Begge er 12V ellers stod det ikke mye mer.

Noen som har ekstra positive eller negative erfaringer?
    Småhaster litt iom at jeg må skaffe det til han i mårra ettermidag...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattern har en Black & Decker 14.4v drill og den er sterk som fy og har god batterilevetid. Selv har jeg en rimeligere 12v drill og den er ikke dugende til mer en småting som pc skruing, høyttalere, bilder på veggen etc. Prøvde den i sommer når jeg snekret platting utenfor leiligheten og da klarte den omtrent ikke å få ned skruene. Black & Decker drillen freste dem ned uten å mukke. Så konklusjonen er vel : Legg litt penger i drillen om du ønsker å ha noe som funker skikkelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, får sjekke om jeg finner noe sterkere noe sted. Pris er jo også noe da (velvel arver den vel om 25-30 år uansett...)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Black&Decker HP12, denne er d 12V batterier! Den er kraftig nok den mener eg!

Har ennå tilgode å gi den en oppgave den ikke klarer å trekke eller skru!

Skal du ha skikkelig kraftig så finnes d jo 24V også!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12v blir for lite synes nå jeg! bruker mye drill i faget mitt, og det nøtternte med 12v. 14,4v vil jeg si er det mer fornuftige valget!!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Har en Black&Decker HP12, denne er d 12V batterier! Den er kraftig nok den mener eg!

Har ennå tilgode å gi den en oppgave den ikke klarer å trekke eller skru!

Skal du ha skikkelig kraftig så finnes d jo 24V også!
    Nå skal det nevnes at min "rimeligere 12v drill" er en 199,- kroners Biltema drill.. Så uansett skal man ikke akkurat forvente så mye av den noe jeg ikke gjorde heller så jeg kjøpte også en 220volts drill og den er helt vill, livsfarlig er den.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    12v blir for lite synes nå jeg! bruker mye drill i faget mitt, og det nøtternte med 12v. 14,4v vil jeg si er det mer fornuftige valget!!

Nå er d ikke rare forskjellen på en 12 og en 14.4 V med tanke på kraft, det som er litt forskjell er batteritid, lavere strøm, lengre batteritid!

Fysikkens lover setter begrensninger for hvor mye mer kraft man kan få ut av 14.4 V enn med 12, og d er da virkelig ikke mye mer arbeid man får gjort med 14.4 V hvis man regner litt på det!

Det som ødelegger en del for "imaget" til 12V er at mange, som Revox sier, billige 12V er dårlige....

Men for all del, anbefaler virkelig mer enn 12V hvis man skal bruke de dagen lang til tunge oppdrag, til små oppdrag hjemme spørs d virkelig om d er nødvendig med mer!

Eg har bort til listing av 4 vegger, tre med betong og en med rød murstein, alt på en lading!!!! Så det har holdt i spann og bøtter til mine oppussingsprosjekter! (Nå har eg fått med slagdrill, da det går "bittelitt" fortere å bore i rød murstein med det )

Alt kommer til hvor mye penger man ønsker å legge i d! Eg tør slenge ut en påstand om at en GOD 12V drill er bedre enn de fleste BILLIGE 14.4V driller! Man må huske på at vekten stiger ved økt spenning, tyngre batteri! Bruken avgjør!

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte selv en Kellen for en stund siden. Godt fornøyd med den. Mener den kostet rund 3-400 for en 14,4V. Selges på OBS bygg..

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen

Sier meg enig med Santa Claus her!! til hobby bruk er 12v mer en bra nok! jeg har en 12v på jobben, og som elektriker brukes denne non stop hverdag" denne fungerer utmerket og savner ikke mer!! Det som kan tenkes på er hvor stor batterikapasitet den har!

Og som det blir sagt en God 12V er MYE bedre en 14,4 av dårlig sort! jeg mener at skil havner på den dårlige siden!!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rørlegger. Hadde en 12v i starten, men det gikk rett og slett ikke. Den daua jo etter litt...etter å ha byttet til en 14.4v blei alt litt bedre med tanke på at jeg slapp og fly til laderen hele tida, også er det som oftest en grei vekt på de... Selvom brukstida ikke blei fordoblet f.eks, så blei det merkbart bedre med en litt større en.

Men det er vel smak og behag, hvem produsent man velger, hvor ofte man bruker den, til hva man bruker den osv osv... Men visst man har 3bilder man skal henge opp eller flytte på i året så er det jo ikke noe problem med 12v for de som liker det:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en 12V Skil til pappa. Kosta 699 kr på jernia med 2 batterier og 200 delers sett. Tipper den holder. Skal brukes mest til småting, kanskje litt til hytte også. Han har uansett slagbor som bruker vanlig strømnett.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har gjort et helt greit kjøp! Tror kanskje han har mer nytte av de 200 delene hvis de er av grei quality enn av en 14.4 V drill uten ekstra deler når d blir mest småtterie, og som du sier, man borer ikke i betong med batteridrillen hvis man har slagdrill!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Sier meg enig med Santa Claus her!!

Pass deg nå! Blir PLUTSELIG en vane!!!!

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HATER Black & Decker.....
    For min del er det bare Panasonic, Makita, Metop, Milwaukee og Dewalt (da fra øvre prissjiktet, billigsegmentet til Dewalt er verdt omtrent like mye som en kulepenn!) Nå var Dewalt noget overpriset når jeg kjøpte drillen min, som for 3 år siden kostet 6500,- Men den kunne vært bedre!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Latterlig å si at en 12V drill ikke funker. For en som skal bruke drillen litt her og der i heimen holder det i massevis med en rimlig sak.Det er da for svingende ikke det samme som for en håndtverker som bruker den hele tiden i jobben.

OK, du skal klippe plenen? Da holder det for vanlige folk å kjøpe en klipper til 2-3000? Proffene bruker en klipper til 5-10000,- Skal vanlige huseiere kjøpe en knalldyr klipper for å klippe hageflekken sin?

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Pass deg nå! Blir PLUTSELIG en vane!!!!
    Tenkte på det ja, men tenkte jeg ikke skulle si noe i håp om at det skulle passere stille forbi. Men den gang ei

tro meg ikke en vane :twisted:

Uansett til trådstarter: din far kommer til å bli fornøyd! med denne drillen får han all hjelp han trenger!! :-D

Til sinnataggen C. Alshus han spurte om negative og positive sider!! han fikk det!!

MEN jeg er enig med deg, har faktisk en 12v skil hjemme selv ops: ( til mitt forsvar så fulgte det med en fjernstyrt bil da )

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Latterlig å si at en 12V drill ikke funker. For en som skal bruke drillen litt her og der i heimen holder det i massevis med en rimlig sak.Det er da for svingende ikke det samme som for en håndtverker som bruker den hele tiden i jobben.

OK, du skal klippe plenen? Da holder det for vanlige folk å kjøpe en klipper til 2-3000? Proffene bruker en klipper til 5-10000,- Skal vanlige huseiere kjøpe en knalldyr klipper for å klippe hageflekken sin?
    Hvem er som har sagt at den ikke funker?! jeg? har jeg aldri skrevet...så om det var ment til meg så var det tåpelig! Jeg kom bare med et forslag og en mening jeg. Han spurte jo tross alt om noen hadde meninger, jeg kom da med en

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefalinger:
    Panasonic og Mitsubishi!
    Solide saker!

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Morro om dritten faktisk FUNKER den dagen du har bruk for den da.

Min påstand:Kjøp kvalitet,godt verktøy er halve jobben:-D

Av alle batteridriller jeg har hatt fingrene borti(og det er blitt noen stykker etterhvert) så kan jeg anbefale Hitachi,Panasonic,Makita,DeWalt og Aeg (Millwaukee også som er produsert av Aeg)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •