Her er et av livets vanskelige spørsmål...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Her er et av livets vanskelige spørsmål...

Jeg var en kjapp tur innom Hydro T. på vei hjem sent idag...tenkte at -hey, jeg tar meg en grillpølse i brød med potetsalat og en drikke til, for det blir jo meny! Spiser dette kanskje 1 gang i måneden, for da har smaken endelig forsvunnet fra kjeften og jeg er klar for en ny runde, men samme det!

Jeg valgte ut pølse, tilbehør og drikke. Drikka jeg bruker å ta heter Bonaqua i "sportsflaske".

Denne har blitt uhyre populær, og alle flyr rundt og sutter på den.

Meeeeen, dama bak disken presiserte at den type flaske/drikke ikke inngår i pølsemeny. Hvorfor spurte jeg da, og fikk vite at de koster mer en vanlig drikke. (La meg først bare si at jeg fikk menyen til vanlig pris uansett, siden det var venninna mi som stod der, hehe). Jeg betalte, knabba pylsen og springvannet mitt og gikk...på vei hjemover i bilen fikk det meg til å tenke på HVORFOR den koster mer?! Er det pga den hendige korken man slipper å skru av? Ja, mest sansynlig. Så det er altså dyrere å slippe å bruke "skrumuskelen" i armen for å få seg noe drikke. Ja, det er jo rett og rimelig egentlig, fordi jeg både slipper og sende signaler fra hjerne til kroppsdel, og det å bruke noe spesielt tid eller krefter på å åpne den. Hipp hurra, det er jo nesten verdt i seg selv å betale noen kroner ekstra for det praktiske, i tillegg til at jeg ikke blir nevneverdig sliten at all...selvom det skal sies at jeg skjelden blir sliten av å skru en vanlig kork heller, men man må du skru forde!! Jeg kjører videre og tror at alt er bra altså...

Meeeeeen så kom jeg til å tenke på idet jeg tok en stor slurk at jeg faktisk må trykke eller suge for å få ut drikke av flaska og den hersens digge sportstuten. Altså bruker jeg både krefter på å trykke eller suge, som igjen kompanserer for det at jeg hadde skrudd en vanlig kork isteden. Vi er nå likt, og prisen burde jo deretter ha vært lik, NESTEN! Det tar jo selvfølgelig lengre tid å skru opp en kork, for og ikke snakke om igjen også enn å trykke lett. Heldigvis når man har trykket vil flaska så og si hjelpe hånda på vei ut igjen, så noen krefter på tilbakeveien blir heller ikke brukt, så igjen er det egentlig greit å betale noen kroner over, siden den er lettere å drike av osv, MEEEEEEN...hva med suget?! Du må suge hardt for å få noe ut...der snakker vi jobb, stress, strev, signaler fra hjernen, øre, nese, hals, lunger osv. Da etter min mening burde jo denne flaska koste nøyaktig like mye som en med skrukork!! Du stresser jo like mye med begge. OM IKKE du er dødstørst, du holder på å døøøøø av tørste, du trenger virkelig drikke mer enn dyr i afrika under tørketid. Bensinstasjonen er DITT afrikanske vannhull. Jeg tror derfor, at du bruker mindre tid å krefter på å åpne en skrukork, hele den i deg og bli kvitt tørsten enn å klemme å suge på en gang! Og i tillegg til klem og sug må du også stoppe opp for å fylle flaska med luft igjen!!!

Derfor mener jeg at sportsflaskene skulle faktisk vært noen kroner billigere eller ihvertfall fått sitt inntog på menyene til SAMME PRIS?! Er det for mye å forlange, når vi allerede må sende signaler til kropsdeler å mase masse bare for å få oss noe å drikke til pølsa!!!!!??? Jaja, noen steder ligger vel denne sportsflaska til menyen, men den gjør ikke det alle steder. Og det er rart, skal det koste mer å se sporty ut...hmmm..når jobben blir så og si det samme. Syke syke mennesker altså, som finner oppe noe slikt.Skamme seg...!

har ingenting med at jeg ikke har råd til den, for det har jeg, men bare kom til å tenke på det liksom. bare en liten tanke til dere der ute... natti natt!:-D

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, syns da så vitterlig å huske at jeg kjøpte bonaqua rød smak og pølse. Fikk det for meny pris. Tror hun bak disken ikke var helt informert, ellers så prøver de å tyne mest utav alt.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Hmm, syns da så vitterlig å huske at jeg kjøpte bonaqua rød smak og pølse. Fikk det for meny pris. Tror hun bak disken ikke var helt informert, ellers så prøver de å tyne mest utav alt.
    Er ikke første gang jeg fikk høre det, men har altid fått for meny uansett da...! Men det var først idag "spørsmål" dukket opp i hodet mitt...hvorfor liksom..hehe...:-D

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den flaska burde kosta ett par kr. det er vann for pokker. rart at en flaske vann skal koste mer enn en flaske med masse sukker. idioti spør du meg. synes også feks olden dråpe smaker mye bedre enn brus og vil man at folk skal være sunnere burde det ha kosta mindre. Da jeg var i canada kosta en flaske vann ca 3kr, en brus kosta ca 6kr. Og der borte blir det mye drikkingn når det er varmt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    den flaska burde kosta ett par kr. det er vann for pokker. rart at en flaske vann skal koste mer enn en flaske med masse sukker. idioti spør du meg. synes også feks olden dråpe smaker mye bedre enn brus og vil man at folk skal være sunnere burde det ha kosta mindre. Da jeg var i canada kosta en flaske vann ca 3kr, en brus kosta ca 6kr. Og der borte blir det mye drikkingn når det er varmt
    JA! pokker altså...for et land vi lever i:P uff, får mye å tenke på jeg nå! :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreasLie
    Er jo en prosess med vannkilde, tapping, emballasje o.l. Dessuten er det en grunn til at det koster mer enn 2 kroner: Da tjener man ikke penger...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og ikke nok med det men vannet kommer fra Glomma... Nuff said!

Takk gud for Olden sier jeg da. Olden dråpe er jo bare hærlig.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en etikett maskin og tappe vann fra springen. Kalle det "Sansaqua" eller no? Kildevann rett fra Glitre. Eller enda bedre, løpe ned til Drammens elva Må jo bli braksuksess

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns jeg ser reklamene allerede. "Sansaqua" For sansenes skyld!

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nam nam, hehe:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Og ikke nok med det men vannet kommer fra Glomma... Nuff said!

Takk gud for Olden sier jeg da. Olden dråpe er jo bare hærlig.

Lurer på om jeg skal kjøpe meg en etikett maskin og tappe vann fra springen. Kalle det "Sansaqua" eller no? Kildevann rett fra Glitre. Eller enda bedre, løpe ned til Drammens elva Må jo bli braksuksess
    De fleste vet vel at Glommavann er noe drit, derfor sverger jeg til de eneste (for meg) to alternativene; nemlig Farris eller Imsdal. Kommer jo fra Tønsberg, så Farris er digg enten du vil eller ikke (i mine øyne er det herlig, men synes kanskje Bris er enda diggere enn vanlig), og Imsdal gjør ikke akkurat vondt i ganen det heller...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    når det gjelder bonaqua så er den tappa på Lørenskog fra akkurat det samme vannet som jeg får i springen hjemme, altså vann fra NRV (skal vist være en av norges reneste vann..) Ja, så klart koster flaska, men det koster ikke noe mer for en tom vann flaske enn en tom brusflaske. Innholdet i brus flaska er jo dyrere pga sukker, tilsetningsstoffer og masse annet rart. Derfor burde vannet fortsatt være billigere.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo det jeg mener også..! Har vært på et eller annet renseanlegg rundt i Oslo traktene faktisk, var jo rene paradiset i forhold til andre steder i Norge! Helt sykt...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ifølge den informasjonen jeg har funnet så kom ikke oslo i nærheten av de beste engang.

Det aller beste drikkevannet i Norge nytes av innbyggerne i Årdalstangen, innerst i Sognefjorden. Det ble resultatet av konkurransen Norges Beste Drikkevann i regi av Norsk Kommunalteknisk Forening

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenke utseende messig i forhold til andre vann renseanlegg. :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Quote'n var ikke ment mot deg men påstanden om kvaliteten på oslo vann litt lengere opp her.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvis det var meg du skrev til så ligger ikke lørskog i oslo, selv om mange synes det NRV ligger langt inn i skogen ved ett sted som heter Asak, hvis jeg ikke husker feil fra jeg var der på omvisning på barneskolen (begynner å bli noen år sia) Har du link til den testen?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja vet at lørenskog ligger et lite stykke utenfor oslo men tok det som "Oslo Gryta". Var denne jeg gikk utifra, Apéritif - Norges beste drikkevann 2003 , dog søker du kjapt på google finner man at det har blitt gjort mange tester på det av diverse organ'er men jeg slet med å finne en konkret resultat liste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har planer om å lansere mitt eget merke som skal hete "Fra Crana" og som kommer i spesielle flasker du ikke får pant for. 45 kroner for 0.5 liter, men dette vannet kommer jo rett fra isbreer (via oslo vann og avløp, men det er bare en detalj) og inneholder vel også muligens aloe verae for alt jeg vet.
    "Fra Crana: fordi ting som koster penger er best!"

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg lager en konkurrent til den der. Bare at jeg kaller den "Fra Krana Mi". Også koster den 35kr isteden:twisted:

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En grunn til at vann er dyrere er at det er lettere å lage brus.
    En av grunnene er hygiene. Kullsyren i brusen dreper en del bakterier, men vannet må være rent hele veien.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •