Man blir STRAFFA for å kjøpe Nokia!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Angry Man blir STRAFFA for å kjøpe Nokia!!

Kjøpte meg en ny Nokia N73 for 4 uker siden, og allerde etter dag to så begynte den å krangle med nummertaster som ikke ville virke og anrop som hverken ringte eller ble registrert!
    Jeg hadde nylig blitt pappa da, 6 uker for tidlig så det var mest opphold på Lillehammer sykehus da og reiste til Gjøvik når jeg hadde anledning....

Så da kjippa jeg innom Elkjøp for å klage på telefonen, og da viser det seg at Nokia har en retur-policy på 7 dager - innen da får man ny telefon hos forhandler. Men jeg kom på den åttende dagen og da var beskjeden "Sorry Mac, men da må telefonen sendes på service"!!
    Ikke aktuelt sa jeg, kan da for pokkern ikke sende inn en telefon til 4500,- på service etter 1 uke?! Jeg skal ha en ny!
    Så jeg sendte en hatmail til Nokia og ja, fikk beskjed om at jeg kunne sende inn telefonen min, så skulle jeg få en ny en med en gang!!

Enkelt?? NEI!!

Nokia brukte nesten 10 dager på å få telefonen inn i systemet og da brukte dem ikke mer en 1 dag på å finne ut at noe var galt og sende meg en ny.....det var på fredag!

....den gang ei simpelt! Utålmodig som jeg blir så ringer jeg Customer Care hos Nokia og havner HVER FORDØMTE GANG I SVERIGE!! Og når dem da skal sette meg over til sine norske kolleger så må jeg sitte på vent i over 30 min i telefon! Eneste jeg ville vite var sporingsnummeret på pakka - og toppen av kaka så bruker dem da 2 døgn på å få dette fra Teknisk avdeling!

Så her sitter jeg da....på dag 5 etter at telefonen er sendt - 5 dager Oslo-Gjøvik kaller jeg ikke kjapp postgang! Så når posten nekter å hjelpe meg så blir det ikke likere av den grunn

Vel....Nokia har en kunderservice som ikke holder mål. Lang ventetid på telefon, lang henvendelsestid på e-post, og når du først får tak i dem - ja da er det ingen som vet noe

Håper jeg slipper dette en gang til - neste telefon blir IKKE Nokia!!!!

Let some steam out!!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lenge siden jeg sluttet å kjøpe den driten. Heldigvis.

K

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...som om de andre merkene er noe bedre. Feil finnes på alle mobilmerker.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men nå har jo nokia hatt en del svært dårlige mobiler ute, bra på papiret men ille IRL....

Tørr jeg nevne Nokia 6280.......?
    *grøsse*

Alltid hatt nokia, min nåværende er over 3år å har over 1500 TIMER ringetid på nakken...
    Fungerer knall, men neste blir en SE W? Forandring fryder...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Forandring fryder" tenkte jeg og da jeg fikk knust displayet på min W800i og ville prøve Nokia igjen etter 3 år med Sony..... :???:

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt mange nokia opp igjennom tiden, og uten unntak har jeg kjøpt en ny da noe røk på den gamle, var det ikke skjermen så var det tastene eller noe annet.
    De siste 2 modellene har jeg kjøpt andre merker, og de fungerer begge enda uten feil. Jeg er overbevist, niks mer Nokia.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nokia har også hermet mye etter f.eks SonyE den siste tiden med så og si lik meny osv.... Nokia har jeg boikottet etter at 3210 min gikk i dass!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6280 ja...

Jeg hadde to slike i løpet av 3 uker. Softwarefeil krasjet telefonen begge gangene - selv med ny software.

Jeg ringte Customer (Un)Care og forlangte ny telefon begge gangene - noe de ikke ville gi meg. Jeg fortalte som sant var at jeg var journalist, og trengte telefonen i jobben for å kunne utføre mitt arbeid. Det beklaget de begge gangene, men regelverket var slik.

Da opplyste jeg de om mitt journalistiske regelverk, særlig regel nr. 1 som sier at man skal skrive om interessante saker. Særlig denne Nokiasaken var interessant for min del - særlig når jeg ikke fikk jobbet med noe annet da jeg ikke hadde telefon. Etter et slikt hint fikk jeg snakke med en avdelingsleder som var mer enn interessert i å ordne opp i stillhet - resultat; hevet kjøp ASAP.

Jeg fortalte de ikke at jeg jobbet som hifi-journalist, men siden de ikke spurte, ja så sa jeg heller ikke noe.

Nå har jeg en N73 som har fungert bra hele tiden.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min N73 er nå endog den dag idag heller ikke dukket opp!!

Imorgen: Begynner jakten på pakkenummeret Dag 4 :???: :???:

Håpløst! Jeg fikk også telefonnummeret til Teleservice som tar alle serviceoppdrag, av Nokia Customer Care(-less). For å spørre dem direkte selv om pakkenummeret slik at å spørre posten blir noget greiere. Nokia sa: Du må oppgi reklamasjonsnummeret ditt, bare ring innen klokken 16.00! Teleservice svarer: Vi må ha IMEI-nummeret på telefonen!! Men så fint da ringer jeg Nokia igjen og får det så rekker jeg det før klokken 16.00.
    NOPE!! Vi stenger 15.30 sa den så etterhvert mindre uhøflige damen....Ringte Nokia, fikk svar med en gang og fikk IMEI, ringte Teleservice 15.32.
    STENGT!!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Nokia har også hermet mye etter f.eks SonyE den siste tiden med så og si lik meny osv.... Nokia har jeg boikottet etter at 3210 min gikk i dass!
    3210? Den kom vel i 1999?? Hvilke nokia har hermet etter SonyE i menyene mener du? Nokia kjører for det meste S40 eller S60 som UI på sine telefoner, kan ikke si SonyE har hatt så mye innflytelse der...

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    3210? Den kom vel i 1999?? Hvilke nokia har hermet etter SonyE i menyene mener du? Nokia kjører for det meste S40 eller S60 som UI på sine telefoner, kan ikke si SonyE har hatt så mye innflytelse der...
    Ja, er vel ikke noe galt at jeg gav opp nokia i 99 vel? hehe... gikk da over til siemens, so over til noe annet og til slutt nå har jeg hatt en del sonyE telefoner. Da nokia gikk over til "en skjerms menyer" eller hva jeg skal kalle det hadde sonyE hatt de lenge. har merka det at de smyger noen av de samme finessene som sonyE har hatt en stund inn i telefonene sine. de har skjønt at de ikke klarer å henge helt med på markedet vel.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Ja, er vel ikke noe galt at jeg gav opp nokia i 99 vel? hehe... gikk da over til siemens, so over til noe annet og til slutt nå har jeg hatt en del sonyE telefoner. Da nokia gikk over til "en skjerms menyer" eller hva jeg skal kalle det hadde sonyE hatt de lenge. har merka det at de smyger noen av de samme finessene som sonyE har hatt en stund inn i telefonene sine. de har skjønt at de ikke klarer å henge helt med på markedet vel.
    Eh.... ikke henger med på markedet? Matrisemenyene du nevner har nokia også hatt lenge, du kunne velge om du skulle ha slik eller gammel nokia meny på S40 telefonene. S60 har alltid hatt slikt menysystem. Men mitt poeng er ikke å forsvare Nokia, de har drøssevis av feil, og det har alle andre mobilmerkene som i alle fall jeg har hatt også.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rontonic
    Eh.... ikke henger med på markedet? Matrisemenyene du nevner har nokia også hatt lenge, du kunne velge om du skulle ha slik eller gammel nokia meny på S40 telefonene. S60 har alltid hatt slikt menysystem. Men mitt poeng er ikke å forsvare Nokia, de har drøssevis av feil, og det har alle andre mobilmerkene som i alle fall jeg har hatt også.
    Jeg bare synes å huske at Sony var først jeg..men jeg er rørlegger da! Skylder på det Jeg er for å være helt ærlig temmelig lei telefoner som går i dunndass...virker nesten som at det er "meningen" at de skal gå til h....så man må bruke penger på nye igjen!:evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har N80. Beste telefonen jeg noensinne har hatt. Til og med kameraet har anstendig kvalitet, velger lett Nokia fremfor S/E nestegang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •