Hjemmekino nummer 10/2006 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis man tar VW50 så er f.eks Best-Buy langt rimeligere enn AVshop hos Kelkoo og det er jo kjent at f.eks Nettdata "alltid" er rimeligere enn AVshop selv om de ikke er mer på Kelkoo. Det har før vært referanser til Nettdata slik at jeg vet dere vet om butikken :-)

Jeg er sikker på at dere prøver å være så nøytral så mulig, men hvis man har et godt forhold til en aktør i bransjen blir det fort litt vanskelig. Det blir litt som når man er på byen med dama, selv med et stort utvalg av andre damer (og bedre damer) så går man jo som regel hjem med dama. Dette fordi man er innhabil og konkurransen ikke fungerer i det markedet.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra analogi dalcuda. :-)

Ellers reagerte jeg på at det er nesten 3 månder til neste nummer. Og da snakker jeg om bladet... ;-)

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var søket på VW50 gjort for snart en mnd siden, og jeg sjekket selv at dette var korrekt. Folk som leter etter konspirasjoner er som regel umulige å stoppe, og jeg gidder ikke å gjenta meg selv til det kjedsommelig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å komme hjem fra østen og se at det diskuteres flittig på forumet om tilstanden til Hjemmekino. Har leste samtlige tråder og kan melde om følgende.

1. Kjøpeguiden forandres
    2. Det blir mer "how to..." kalibrering, oppsett og diverse. Kanskje til og med et spesialnummer hvor vi tar med oss en del nye folk inn i dette også. Vi må rekruttere også, som dere vet.
    3. Det kommer en "ekspertest" av en aktuell høyttaler i hvert nummer med målinger, analyser og mer teknisk info enn det vi har hatt til nå. Forhåpentligvis klarer vi å gjøre dette såpass pedagogisk at alle som leser bladet kan lære noe av dette.

4. Vi - redaksjonen tar altså over bladet. Det betyr at ambisjonen om å komme med blad i januar ikke er mulig. 2008 har vi 11 nummer pluss en spesialutgave. Det betyr ikke at vi ber om noe ekstra fra forumet. Er det noen som vil synge ut om innholdet? Kom igjen! Tåler vi ikke det, kan vi finne på noe annet å gjøre.
    5. Vi skal samarbeide med AVForum på en måte som knytter oss til AVForum ikke til AVShop. For bladet er AVShop en hvilken som helst butikk på nettet. At prisene kan bli forandret fra vi går i trykken til vi ligger i kiosken - inntil 16 dager - kan vi foreløpig ikke gjøre noe med.
    6. Vi vil at alle abonnentene skal få flere fordeler. Vi jobber med noen tekniske løsninger sammen med AVForum som helt åpenbart kommer til å gjøre det attraktivt å være både abonnent på hjemmekino og registrert deltaker på forumet. Vi kommer tilbake med mer info etter hvert.

Foreløpig takk til alle som har gitt gode innspill i den videre redaksjonelle prosessen!

Håvard .

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Nå var søket på VW50 gjort for snart en mnd siden, og jeg sjekket selv at dette var korrekt. Folk som leter etter konspirasjoner er som regel umulige å stoppe, og jeg gidder ikke å gjenta meg selv til det kjedsommelig.
    Hehe...konspirasjoner er spennende saker! Det var ikke meningen at mitt innlegg skulle føre til spekulasjoner, men alle oppegående mennesker bør tenke over hvilke koblinger som finnes i næringslivet og samfunnet generelt og ikke tro at den gode moral regjerer til enhver tid. Jeg tviler ikke på at dere skribenter ikke har føringer/intruksjoner for hva dere skal skrive i deres tester, men man har jo tanker når Hjemmekino/AVforum/AVshop skal drive med uavhengig journalistikk og selge produkter under samme "paraply",-da legger jeg til grunn at det blir drevet som et selskap med felles økonomiske intresser,noe jeg ikke vet noe om.
    Jeg for min del legger denne "konspirasjonen" død nå.
    Jeg kommer fortsatt til å bruke Hjemmekino og AVforum som min hovedinspirasjon for min hobby.

mvh

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum og AVshop har lite eller ingenting med hverandre å gjøre. Det var riktig nok Lygren som startet AVshop, men det ble senere solgt for å forhindre denne "koblingen". Dette ble gjort for at potensielle annonsører på forumet ikke skulle se shopen som en hindring for annonsering. Angående kjøpeguiden så blir prisene sjekket cirka tre uker før bladet er i butikken. Jeg bruker prisguiden på hardware og kelkoo som ramme men er også innom nettdata siden jeg vet de ikke er representert. Jeg bruker alltid laveste pris uansett hvilken butikk det er snakk om, men jeg bruker ikke utenlandske butikker som fyndbørsen og pixmania. Det vi kan gjøre er det HjemmePC gjør, nemlig å skrive hvilken dato prisene er hentet. Ellers så kan dere glede dere til neste år, da kommer det mye morsomt for AVforums medlemmer, spesielt for de som også abonnerer på bladet
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende, vi gleder oss til neste år (også)!

DrE

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

yep

Hjemmekino er blitt et blad jeg gleder meg til å lese.

Spesielt har jeg en forkjærlighet for presentasjonene av folks hjemmekinoer.
    Alt arbeidet de har lagt ned, tekniske spesifikasjoner/løsninger.

Det jeg kunne tenkt meg å se mer av er:
    - flere "gjort det selv" presentasjoner. F.eks en som har laget en tøff HTPC løsning. Multi rom lyd osv.
    - Eventuelle proffe versjoner av styring av lys, lyd, strukturert kabling i et hus osv.. kort sagt smarthus løsninger som syr et hjemmekino anlegg sammen med de som skal bo der.
    - Gjerne flere tester av budsjett varianter av sub, høytalere og anlegg... ikke alle bruker 40' på forsterker selv om det kan være gøy å lese om det.
    - Siden jeg er en PC mann selv, så hadde det vært spennende å sett mer om hva slags lyd/video osv man kan få ut av det hvis man baserer en PC som sentralen for all multimedia
    Og da eventuell tuning av slike oppsett, programvare oppsett, smarte tips, maskinvare osv.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha RX-V2700: Jørns artikkel var hygglig lesning. Vil bare komme med en rettelse. I artikkelen står det at man har en begrensning på 500 album dersom man kobler til en harddisk på USB-inngangen. Det riktige er (sitert fra manualen): "USB-stick: Up to 8 levels of directory hierarchy and 500 music files per directory are recognized." Med andre ord 4000 sanger på en USB-stick.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Får sortere filene mine litt anderledes. Takk for oppklaringen
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er Stockholm for langt unna for et hjemmebesøk?

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Yamaha RX-V2700: Jørns artikkel var hygglig lesning. Vil bare komme med en rettelse. I artikkelen står det at man har en begrensning på 500 album dersom man kobler til en harddisk på USB-inngangen. Det riktige er (sitert fra manualen): "USB-stick: Up to 8 levels of directory hierarchy and 500 music files per directory are recognized." Med andre ord 4000 sanger på en USB-stick.
    En level er ikke det samme som 1 katalog. En kan vel ha 500 kataloger i hver underkatalog. Root kan bestå av 500 kataloger, som igjen består av 500 kataloger som igjen består av 500 kataloger osv. helt til du treffer 8 levels, da kan en ha 499 filer i hver katalog.
    Det blir en del sanger.

K

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes siste nummer var gjennomgående bra.

Hvis jeg skulle ønske meg noe, måtte det være

• Bedre korrekturlesing før trykk. F.eks. står det på forsiden, og med store bokstaver på side 7, at PB12 Plus testes, mens det jo er SB12 Plus. I tillegg er det enkelte trykkleifer og rare formuleringer p.g.a. manglende korrektur i enkelte artikler.
    • Kunne egentlig tenkt meg 'hjemme hos' noen med et vanlig anlegg i en stue. Koselig med de som kan ta opp ekstra huslån for å innrede kino (eller som har lommebok stor nok til å slippe lån), men det kunne vært interessant kanskje for mange å se hvordan enkelte av de vanlige dødelige får krona til å rekke lenger ved å velge smarte løsninger som ikke koster skjorta.
    • Jeg syntes kjøpeguiden virket litt utdatert denne gangen? Men ting skjer jo fort i denne bransjen. Kanskje bare innbillning.

Ellers er bladet bra, det.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjemmekino har blitt smalere samtidig som det har blitt mer komersielt. Flere korte tester og flere sider med dvdanmeldelser og annet tøv.
    Vi trenger et blad som går i dybden. Hjemmekino virker for meg desverre mer og mer som en kompisgjeng som lager blad...
    Sterophile og hi-fi+ liker jeg fremgangsmåten til. Ting vurderes ut fra et forholdsvis vitenskapelig ståsted og det er stor bredde i det man tester.
    Jeg begynner å bli lei av å lese om denon, yamaha og harman kardon recivere til 10K.
    Jeg vil ha bredde og dybde, gjærne med tester som foregår over 2 - 6 måneder og med flere second opinions. Skikkelige måleresultater og oversiktlige bilder er også viktig. Informasjon om produsent, link til webside osv. hadde vært fint.
    Det finnes langt flere produkter enn det Klubben, hifihuset og hifisenterkjeden har å tilby - hvor er disse produktene?
    En skikkelig test av Prosessorer, effektforsterkere og tunere er noe jeg kunne tenke meg.
    At man bruker samme spalteplass på å teste f.eks Crystallio II som man bruker på å teste en dvdspiller er for meg uforståelig, igjen her må man gå i dybden. Tester som blir mer som en litt lang brosjyre har ingen verdi for meg.
    Jeg oppfordrer redaksjonen i hjemmekino til å utvide sin bekjentskapskrets og titte litt på produkter som ikke er mainstream.
    Et par tester av strømfilter, kabler osv. hadde også vært morsomt

Ja det ble kanskje litt vel mye konstruktiv kritikk, men jeg savner blader med integritet og som ikke gidder og "dumb down" for leseren.

Kim

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm...forslag:

Nå når bladet skal være selveie: Ser man seg råd til å skape en større bredde mellom bladet og en hjemmeside på internettet?

For de som leser bladet, kan det f.eks. refereres til Hjemmekino for underlagsinformasjon / teori linket fra andre steder.

Leserne av bladet vil føle at dersom man kan hente ekstrainformasjon fra bladets nettsted, så utvides nytteverdien av bladet.

- Domenet kan inneholde mye av de guidene folk her- etterlyser, så slipper man å bruke mange sider til det samme i hvert nummer.
    - Prisguiden kan være på domenet (eller hvorfor ikke bare benytte AVforums prisguide istedenfor på domenet)?

AVforum og bladet "Hjemmekino" skal jo knytte et tettere samarbeid, så hva er vel da mer naturlig enn å utnytte disse to partenes sterke sider, men på en mer synlig måte. Tester i Hjemmekino kan jo gjøres tilgjengelige i arkiv for abonnentene. Ikke alle som sparer på bladet, og det å hente ned en test av ett eller annet produkt er jo en relativt vanlig syssel for forumets brukere

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får vente og se men jeg kan vel si såpass at du trekker opp noen interessante linjer...
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Samarbeidspartner Ford Prefect sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei "wotg"

Bra innspill. Jeg lover at vi skal sette av plass til å gå mer i dybden (noe innhold også med målinger). Ikke hele veien, men det skal være noe å lese også for deg i hvert nummer.
    Bekjentskapskretsen skal utvides og utvalget av produkter økes. Du vil også se at innholdet av DVD-omtaler blir mer kompakt (færre sider) og at det kommer inn innhold fra journalister fra andre land i europa (UK, Tyskland, Frankrike og Polen) for å skape litt større bredde både i stil, metode og i forhold til bredden på produkter.
    Allikevel vil det ikke være mulig å lage et tilsvarende blad som HiFi + eller Stereophile på norsk i Norge, hvis du da ikke har et antall millioner du gjerne vil bli kvitt. Vi må finne et balanse.
    Kanskje er løsningen å lage et utvidet redaksjonelt produkt ved å bruke nettet og AVForum. Da kan vi i større grad skreddersy innholdet til mottakerne. La oss si at vi skal gjøre et godt forsøk - resultatet er allikevel ikke alltid gitt på forhånd.

Håvard Holmedal

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med bladet. Ikke abonent enda. Testen av Dali Mentor var god lesning. Bekreftet bare det jeg mener selv. Ikke for det en test er avgjørende for om jeg kjøper eller ikke, men det er morro at andre kommer frem til samme resultat.
    Hjemme hos reportasjen synes jeg er veldig bra, men som enkelte har nevnt, hadde det vært morro med en hjemme hos reportasje hos de med stuekino også. Ikke alle har mulighet, råd, eller plass til ett dedikert rom. Man kan vell kanskje argumentere mot at en hjemmekino med stor plasma, ikke er en "ekte" hjemmekino, men eiergleden, bruksgleden, og arbeidet lagt ned i en god stuekino er nok ikke mindre.
    At man har mulighet til å kontakte de som skriver i bladet, via Avforum, synes jeg også er en fordel. Best å gå til kilden, hvis man lurer på noe.
    Ønsker kanskje en mer bredde i testene, med tanke på pris. En ide var kanskje å prøve å se hvor godt hjemmekinoanlegg man fikk for en gitt sum surt tjente kr??
    Blir spennende å følge dere fremover i alle fall

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Er Stockholm for langt unna for et hjemmebesøk?
    Gikk glipp av denne jeg.
    Jeg må si at Stockholm er langt unna, men ikke avskrekkende i forhold til Norge forøvrig. Kan jeg reise opp til nord kan jeg vel også reise til Roma, da det stort sett er like langt. Men så er det slik at om man først skal bevege seg over landegrensene så finnes det en rekke fantastiske kinoer en kunne besøkt. Jeg personlig foretrekker å holde meg i Norge, men nå er jo AndreWerdenskrieg en svært aktiv bruker av forumet med en kino som absolutt er verdt å besøke - så jeg får se. Kostnadskontroll er også et tema for tiden, derfor må dette dessverre vente en stund.

Det kommer reportasjer fra stueoppsett også, men jeg er nødt til å velge ut i fra en hel rekke brukere - det kommer sikkert ikke som et sjokk på noen at minhjemmekino er stedet hvor jeg henter ut mine "ofre"

Eneste kriteriene jeg har er at det ser bra ut og at eieren har en aldri så liten historie å fortelle. De beste reportasjene er de hvor eieren babler i vei og glemmer diktafonen. Det blir det gode intervjuer av!

Det er som nevnt tidligere lov å be meg om å komme. Nei - jeg oppfordrer dere til å gjøre nettopp det, for jeg kan kun støtte meg til bildene. Den siste reportasjen hadde ikke blitt noe av om ikke eieren hadde gjort nettopp det, og det er utvilsomt en av de råeste kinoene jeg har vært i

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Den siste reportasjen hadde ikke blitt noe av om ikke eieren hadde gjort nettopp det, og det er utvilsomt en av de råeste kinoene jeg har vært i
    Ja, den så rå ut, og jeg kunne nesten høre hvor rå den var bare ved å lese bladet :-D

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •