Hjemmekino nummer 10/2006 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som sagt i begynnelsen av tråden så savner jeg egentlig generelle artikler om lyd og bilde som ikke er knyttet mot noe spesiellt produkt. Allmennkunnskapen kan fint styrkes. Ellers setter jeg og stor pris på tester av produkter selvfølgelig.

For øyeblikket er jeg ganske så opptatt av effektforsterkere og surroundprosessorer, så en artikkel om dette hadde passet meg midt i blinken.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Må bare si etter en rask skumming av bladet at dette jammen var imponerende! Spennende er det jo også at Hjemmekino nå vil stå på egne ben, og at AVforum selvsagt skal fortsette vårt tette samarbeid og endog knytte oss enda tettere opp mot bladet. Dette kommer vi tilbake til ved en senere anledning, men være kjære medlemmer og ikke minst abonnenter av Hjemmekino kan risikere å få riktig så mange hyggelige fordeler i tiden som kommer.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil anbefale alle å lese lederen denne gangen. Den er uhyre interessant, og vil representere en ny tid for de av oss som leser bladet, og ikke minst for oss som skriver for bladet.

Jeg vil tro redaktøren vil komme med noen ord når han er tilbake.

Ellers vil jeg bare si at jeg setter stor pris på tilbakemeldingene vedrørende det jeg skriver. Særlig Hjemme-Hos er blitt et hjertebarn for meg, for det å få lov til å reise rundt til andre likesinnede og lage reportasje ser jeg på som en tillitserklæring. Når det er sagt vil jeg vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre folk som har kinoer de er stolte av å sende e-post til redaksjonen og/eller meg. Og det er lov å skryte av sitt eget oppsett - janteloven gjelder definitivt ikke i disse tilfellene.

Og folkens - benytt deres rett og mulighet til å komme med kritikk, både av positiv og negativ art. Tilbakemeldinger til redaktøren er noe vi lesere og forbrukere bør gi

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Vil anbefale alle å lese lederen denne gangen. Den er uhyre interessant, og vil representere en ny tid for de av oss som leser bladet, og ikke minst for oss som skriver for bladet.

Ellers vil jeg bare si at jeg setter stor pris på tilbakemeldingene vedrørende det jeg skriver. Særlig Hjemme-Hos er blitt et hjertebarn for meg, for det å få lov til å reise rundt til andre likesinnede og lage reportasje ser jeg på som en tillitserklæring. Når det er sagt vil jeg vil gjerne benytte anledningen til å oppfordre folk som har kinoer de er stolte av å sende e-post til redaksjonen og/eller meg. Og det er lov å skryte av sitt eget oppsett - janteloven gjelder definitivt ikke i disse tilfellene.

Og folkens - benytt deres rett og mulighet til å komme med kritikk, både av positiv og negativ art. Tilbakemeldinger til redaktøren er noe vi lesere og forbrukere bør gi
    knakende bra blad ja, en liten ting akto... det står en liten "infostripe" om avforum inni bladet, kanskje påtide å oppdatere bildet "ditt" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spørsmål fra dama : Noen som vet hva gardinene som han i "hjemme hos" reportasjen heter og hvor man får kjøpt dem? Dei som er helt bakerst i kinoen =)

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    knakende bra blad ja, en liten ting akto... det står en liten "infostripe" om avforum inni bladet, kanskje påtide å oppdatere bildet "ditt" ?

Det tror jeg du må ta opp med Lygren

Personlig synes jeg det hadde det vært artig om denne infostripen ble oppdatert med bilder fra f.eks Hjemme-Hos-reportasjene. De som har hatt slike reportasjer får bruke bildene i sin presentasjon her på forumet om de ønsker det, og disse bildene har AVForum rett til å bruke i sin markedsføring. Opphavsretten gjelder selvfølgelig, men jeg ser kun fordeler med en slik løsning. Gjenkjennelseseffekten bør dog ikke undervurderes, selv om jeg skal innrømme at jeg er litt lei av å se de gamle bildene fra kinoen min...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    spørsmål fra dama : Noen som vet hva gardinene som han i "hjemme hos" reportasjen heter og hvor man får kjøpt dem? Dei som er helt bakerst i kinoen =)
    Den ene gardinen er scenemolton som kan kjøpes hos Norsk Sceneteknikk. Den andre vet jeg ikke, men du kan jo spørre i kinopresentasjonen til http://avforum.no/minhjemmekino/show...20Leb%20Cinema

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Begynner å angre litt på at jeg valgte 1 år med Lyd og bilde framfor 1 år med Hjemmekino...

men men. lyd og bilde er et godt blad det og.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    De har trykket feil annonse, det var riktig forrige gang... drit...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett. Det har jeg ikke lagt merke til engang ops:

Intermediate Smurfen sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,324
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv syntes jeg også att dette bladet hadde mye intesant lesestoff, hjemme hos er alltid morsom lesning.....

Men hva skjer med kjøpeguiden deres. Hva med høytalere over ti tusen kroner ? har dere ingen anbefalinger der ? Anbefalinger av subwoofere, heller ingen guide der heller, dette er ett hjemmekinoblad subwoofere er ett must

hvor i alle dager har det blitt av lcd prosjektorene som for noen måneder siden var sterkt representert der.

Selv om dlp prosjektorene er bedre så har faktisk lcd prosjektorene livets rett og bør derfor ha en egen kjøpeguide, å fjerne den blir bare dumt, da kan dere like godt kutte ut hele guiden !!

Ellers savner jeg en skikkelig guide om kalibrering av prosjektorer, tver også for den saks skyld.

Guide om kalibrering av feks subwoofer.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, du har rett. Det har jeg ikke lagt merke til engang ops:
    hehe, ikke jeg heller. Bra du passer på Lygren :-D

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Smurfen
    Selv syntes jeg også att dette bladet hadde mye intesant lesestoff, hjemme hos er alltid morsom lesning.....

Men hva skjer med kjøpeguiden deres. Hva med høytalere over ti tusen kroner ? har dere ingen anbefalinger der ? Anbefalinger av subwoofere, heller ingen guide der heller, dette er ett hjemmekinoblad subwoofere er ett must

hvor i alle dager har det blitt av lcd prosjektorene som for noen måneder siden var sterkt representert der.

Selv om dlp prosjektorene er bedre så har faktisk lcd prosjektorene livets rett og bør derfor ha en egen kjøpeguide, å fjerne den blir bare dumt, da kan dere like godt kutte ut hele guiden !!

Ellers savner jeg en skikkelig guide om kalibrering av prosjektorer, tver også for den saks skyld.

Guide om kalibrering av feks subwoofer.
    Jeg er enig i mye av det du skriver om anbefalingene bakerst. Anbefalingene kan gjerne bli mer omfattende, men det behøver ikke ta så mye plass. Skvis alt inn på en side eller 2 med liten skrift.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kjøpeguiden bak i bladet er helt verdiløs. Ellers flott blad. Venter med spenning til testen av Transporter i neste nr. Synd de har så lang juleferie i bladet! Neste nr. kommer ikke før 7. feb.
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støtter meg til akto, ord for ord!

Vi er avhengige av tilbakemeldinger fra leserne om vi skal lykkes å lage et enda bedre blad. Gi deres tilbakemeldinger, positive og negative, og gi oss gjerne tips, råd og vink om emner og produkter/produkttyper dere kunne tenke dere å lese mere om. Vi skribenter er ytterst lydhøre og ydmyke ovenfor lesernes tilbakemeldinger, og er avhengig av feedback for å kunne tilby et enda bedre blad med bedre artikler.

Innlegg som de pnerbye kommer med er spennende og har allerede satt i gang noen tanker. Keep' em coming.... :-D

Intermediate Hoffa sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et tettere tilknytning mellom Hjemmekino og AVforum høres jo i utgangspunktet intressant ut,men får jo intrykk av at dette har eksistert lenge med bla samme skribenter.
    Men jeg lurer på hvilken tilknytning Hjemmekino/AVforum har med AVshop, og hvis den finnes, kan vi fortsatt stole på Hjemmekino`s uavhengighet i forhold til tester og omtaler av produkter.

mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    0
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hoffa
    Men jeg lurer på hvilken tilknytning Hjemmekino/AVforum har med AVshop, og hvis den finnes, kan vi fortsatt stole på Hjemmekino`s uavhengighet i forhold til tester og omtaler av produkter.
    Godt spørsmål. Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk til denne knyttningen. Det har vel skjedd flere ganger at skribenter har uttalt seg negativt om andre nettbutikker enn avshop og når man ser på kjøpeguiden bakerst i bladet så går avshop igjen som billigste butikk selv om det ikke er tilfellet i de fleste av tilfellene. Avforum er jo forumet til avshop og dermed syns jeg knyttningen blir veldig stor, men det kan jo være at jeg har alft for mange konspirasjonsteorier i mitt hode.

Jeg ville jo tro at f.eks PC world ville ha betenkeligheter å knytte seg like sterkt mot f.eks komplett.no.

Uansett, siste nr var kjempebra!

(litt morsomt at enkelte av skribentene i bladet sutrer når folk klager over bladet her på forumet og ikke sender mail til bladet, når redaktøren går ut og oppfordrer folk til å gjøre det)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg liker godt "kjøpeguiden" bak, og er enig i at den kunne vert litt mer omfattendes. Når har ikke jeg abonnert så veldig lenge, men har det vert tester på lerret ? Kunne feks. tatt for seg hele skalaen med ikea/homemade/grå/hvit/billig/dyr.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De eneste gangene det blir referert til AVshop, er når Kelkoo dukker opp med AVshop som billigste nettbutikk når det gjelder en gitt vare.
    Forøvrig finnes det ingen forpliktelser, føringer eller er som helst påvirkning av skribentene i Hjemmekino. Vi skriver akkurat det vi mener, og det blir aldri redigert av hensyn til noen som helst aktør i markedet. Det er jo grunnen til at vi skriver for nettopp Hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting jeg skulle ønske å se i bladet:

1. gruppetest av høykvalitets streamingprodukter for musikk, herunder inkludert Transporter, Helios X3000, Squeezebox, Helios X5000 og kanskje en "fitt valgt htpc med et godt lydkort".

2. en How-To på subwooferkalibrering, gjerne en serie over flere utgivelser dersom det blir aktuelt. De fleste har en laptop/pc tilgjengelig og svært mange har råd til en lydtrykksmåler à la radioshack, så det kan bli en suksess etter min mening.

3. en How-To på bildekalibrering med utgangspunkt i DVD-ene som er mest solgt/brukt til slikt, altså AVIA og DVE.

4. en How-To på generelt høyttaleroppsett, med utgangspunkt i bruk av lydtrykksmåler. Denne frykter jeg kan bli stor dersom den skal gjøres skikkelig, men det hadde vært skikkelig snadder! Her mener jeg ikke kopi av det som står i manualen om "auto" funksjonene som de fleste av-receivere i den litt høyere prisklassen har, men en generell how-to med utgangspunkt i lydtrykksmåler og programmer man kan kjøpe/laste ned fra nettet og ha på pcen. Alt som øker forståelsen for hvordan plassering av høyttalere og demping av rom kan øke kvaliteten fra produktene man har skaffet seg.

5. Selvfølgelig flere "Hjemme hos" reportasjer. Det er skikkelig morsomt å se hva folk har fått til!

6. modifikasjoner man kan gjøre på utstyr man allerede har for å oppnå høyere kvalitet, gjerne med utgangspunkt i populære produkter. Jeg forstår hvis dette blir nedstemt grunnet problemene bladet kan oppleve dersom folk kødder det til, så denne er litt tvilsom.

7. Hjemmelagede kabler, how-to.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •