prikkbelastning

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 22
    Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

prikkbelastning

Hallo folkens..

Var så utrolig uheldig å få 2 prikker på førerkoret i kveld for fartsovertredelse, har ingen fra før, men mener å ha hørt at disse blir slettet etter når de er 3 år gamle, stemmer det? 4200,- blakkere, surt... men men koster å ikke følge med på fartsmåleren.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer!

Så nå kan du de neste tre åra få maks 6 nye prikker før lappen ryker (hvis d stemmer at d er 8 som gjelder)

Fysjom!

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var det jeg regnet med, takker. Jeg kjører som regel ikke over fartsgrensen, synd dem ikke klarer å ta flere av de som kjører for fort som vane.

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    var det jeg regnet med, takker. Jeg kjører som regel ikke over fartsgrensen, synd dem ikke klarer å ta flere av de som kjører for fort som vane.
    Hadde det ikke vært bedre om de konsentrerte seg om de virkelig kriminelle?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis de får inn mer penger på folk som kjører for fort så får de mer penger til å ta skikkelige kriminelle etterpå!

Som syklister uten lys på sykkelen....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hvis de får inn mer penger på folk som kjører for fort så får de mer penger til å ta skikkelige kriminelle etterpå!

Som syklister uten lys på sykkelen....
    DET er kanskje det største idioti politiet bruker tid på. Syklister uten lys. Virker som de må få inn så og så mange kroner i kassa i måneden, og det er sikkert en effektiv løsning, men GJØR NOE NYTTIGERE!!!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    DET er kanskje det største idioti politiet bruker tid på. Syklister uten lys. Virker som de må få inn så og så mange kroner i kassa i måneden, og det er sikkert en effektiv løsning, men GJØR NOE NYTTIGERE!!!
    synes det er jævla kjekt at politet bruker tida si på småting jeg, for da slipper de å forstyrre meg når jeg raner banken...

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehe... håper du skjønte at d var ironisk ment...

Eneste fornuftige med d er jo at man sparer samfunnet for x antall milliarder ved at man forhindrer mange sykkel vs bil ulykker! Samme prinsippet for hvorfor polti skal bry seg med om eg kjører med bilbelte eller ei!

Men de kunne heller lagt litt mer energi i å fakke de idiotene (evt genia) som stjeler sykler her i bergen!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bummer.....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Hehehe... håper du skjønte at d var ironisk ment...
    Håper da inderlig du mente det. Har selv måttet ut med 750 i bot fordi jeg ikke hadde lys på sykkelen, og dette på en utmerket godt belyst gangvei, med 3 meter bred grøft til bilveien. Etter å ha opplevd det må jeg dessverre uttrykke min synknder respekt for politiets arbeid nattestid.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Apropo! Vet iallfall om tre stk som ble stoppet i dag i bergen! hehehehe.....

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt seriøst: Gående uten refleks skulle fått seg en prikk midt i pannabrasken!!!
    Har et par ganger nesten sneiet folk som vaser på veien i bekkmørka uten refleks, og gjerne i topp-til-tå mørke klær...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt problematisk med syvåringer på vei hjem fra skolen. Har jo ikke akkurat lappen. Men kan jo gi dem til foreldrene... Gå uten refleks i en uke, og fattern mister lappen i 6 mnd. Tror han får dem til å huske plastbiten etter det...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir litt problematisk med syvåringer på vei hjem fra skolen. Har jo ikke akkurat lappen. Men kan jo gi dem til foreldrene... Gå uten refleks i en uke, og fattern mister lappen i 6 mnd. Tror han får dem til å huske plastbiten etter det...
    Skjønner at du ikke har barn heller...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, Vel... nå mente nå jeg såkalte voksne folk som burde vite bedre. Hvis de sender ungene etter veiene uten refleks, så er det da sannelig i hodene til foreldrene det mangler noe, ikke hos ungene... Hmm, kanskje ikke så dum ide det du nevner likevel
    (Og ja, jeg har unge)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spitfire
    Skjønner at du ikke har barn heller...
    Du har rett i det. Men hva betyr det for denne diskusjonen?

Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    Hehe, Vel... nå mente nå jeg såkalte voksne folk som burde vite bedre. Hvis de sender ungene etter veiene uten refleks, så er det da sannelig i hodene til foreldrene det mangler noe, ikke hos ungene... Hmm, kanskje ikke så dum ide det du nevner likevel
    (Og ja, jeg har unge)
    Helt enig, mamma passet alltid på å sy inn reflekser i alle jakkene mine de jeg var liten. Etter det var det sånn bånd som ble brukt, i dag overhode ikke hvis ikke det er snakk om jogging (vest). Foredre har et ansvar, og burde bry seg såpass om barna at de passer på refleksen.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holdt på å fronte med to ungdommer på en liten FZ moped med arbeidsbilen. De kjørte i en gata uten lys (sent på kvelden), uten hjelm og i tillegg så hadde den pokkers peden ikke noe lys verken foran eller bak! Og det var bløt, så lysa mine var ikke akkurat på topp...det var like før altså! drittunger!!!!!

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Investerte nettopp i to prikker selv, men jeg må ha fått en skikkelig dårlig deal for det kostet mere en hva trådstarter betalte!

6500,- måtte jeg ut med.

Finnes det noe prisguide for hvor prikkene er billigst når man "bare MÅ ha de"?

Har jo hørt om denne løsningen der man betaler månedsvis noen kroner, og hvis man kommer i en situasjon der man må ha en prikk eller to, så hjelper disse folkene med å skaffe de uten at man må ut med store summer der og da. Kanskje det er et bra alternativ?

Fra spøk til revolver, jeg kjørte gjennom bomstasjonen på Forus, der trafikken flyter fint hele døgnet (litt over fartsgrensen, denne flyten ja, men for F/\en, når det flyter problemfritt så ER det problemfritt!!!). Her er det 90-sone som går over i en forsvinnende liten 80-sone før det blir 60 gjennom bomstasjonen. Når jeg kjører til jobb om morgenen så ligger som regel alltid venstrefeltet i 75-80 gjennom bomstasjonen. Denne dagen lå jeg altså i 84 og var heldig som kom fra det uten å levere inn skjemaet man samler prikker på (altså lappen).

S/\tan, så det irriterer meg at de skal ha kontroll akkurat her. Det er KUN for å dra inn så mye penger som mulig på minst mulig tid. Hadde de ikke heller kunnet ha kontroll utenfor barnehagen/skolen der jeg bor? Der er det 40-sone, men folk kjører så fort at de letter over fartsdemperne til tider. Hva er det som gjør at bomstasjonen er mere interessant enn
    et uoversiktlig område der barn ferdes? Jeg bare spør... (hint $, £, €, NOK)

Ser bare $-gliset i øynene til betjenten i det han skriver ut boten med skjelvende hånd, akkurat som han har fått _litt_for_mye_sukker,_smultring_og_kaffe.

Ok, så er jeg en dårlig taper da, men jeg kjører i allefall ikke svin forbi barnehager og skoler!

DrE

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten synd at det har blitt så ufattlig dyrt å kjøre litt for fort.
    For meg virker det som staten mener det er værre å kjøre litt fort enn å bli tatt med narkotika...
    Og når det gjelder bøtene er latterlig dyre, de forsvarer ikke handlingen.
    Vurderer sterkt å tegne en forsikring på bot.as

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis måtte ut med en god del kroner like etter at han fikk lappen, og som 18-åring er ikke 5000-6000 i bot det man har penger til å legge ut på strak arm når man har bil, skole, russestyr etc. Det finnes imidlertid et alternativ (husker ikke om han brukte det eller ikke), man kan betale boten på nedbetaling. Ettersom det er staten som skal ha pengene har de visstnok ikke lov (ikke siter meg på dette) til å kreve renter, de justerer kun resterende avbetalinger i henhold til inflasjon. Man kan, hvis jeg husker riktig, velge en nedbetalingsplan over 20 eller 50(!) år...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •