Bilde redigerings program

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde redigerings program

Jeg har behov for ett gratis program hvor jeg kan legge til og fjerne personer fra bilder jeg har fått på dataen. Hva kan jeg få tak i? Skal ha det litt moro med kona. Hun har hatt en fin opplevelse hun ønsker at jeg skulle ha deltatt på derfor vil jeg legge med til bilder fra det stedet og bevise at jeg var der hehe. Dessuten har jeg andre bilder hvor jeg seriøst trenger å fjerne en person.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke slike programmer finnes - ihvertall ikke automatiserte. Skal du legge til og/eller fjerne personer i ett bilde krever det nitidig bearbeiding om du skal få dette troverdig. Husk at lys (fargetemperatur), skygge og skala må stemme. Har du f.eks en person som er avbildet utendørs må du endre fargetemperaturen/hvitbalanse til dels kraftig om det skal se ut som om personen er innendørs. Maskering er jo utrolig viktig for sluttresultatet og det tar tid, laaang tid.

Du kan selvfølgelig klippe og lime i de fleste billedredigeringsprogram men resultatet blir alt annet enn troverdig.

Mitt forslag er derfor Photoshop men dette koster noen skjorter, det finnes en Elements utgave men er usikker på hva du kan og ikke kan med den. I fullversjon (7.0, CS, CSII) er en slik jobb enkel men tidkrevende. Husk iallefall å jobbe med høyest mulig oppløsning på "råfila"

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du kan laste ned Adobe photoshop å få 30 dagers TRIAL periode. Kan gjøre mye på 30 dager

Du får hele programmet med alle muligheter og det er lov, det eneste de krever er at du registrerer deg hos adobe. Det er ikke noe tvang til å gjøre noe senere og du kan også melde deg av nyhetsbrevene

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo prøve The Gimp, det er gratis og ganske greit.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •