Hjemmekino #9-2006

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjemmekino #9-2006

Nytt nummer ute. Skal si enkelte av de som tester for bladet bor bra, se s68.

Ellers er det positivt at man har begynt å måle litt på skjermene man tester.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, vil vel tro at det er illustrasjonsfoto, men hvem har rettighetene til bildet? Jeg trodde slikt skulle oppgis...

Men du har et godt poeng, jeg synes det burde oppgis når det er illustrasjonsfoto og ikke. Og særlig på tester av flatskjermer står det aldri noe om bildet på skjermen er ekte eller bare pålimt. Jeg går ut fra at de er lagt til på desken, men en som ikke har peiling kan jo godt tro at det er ekte.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppslagsbildet på flatskjermtesten er hentet fra Onkyos pressesider og er et rent illustrasjonsbilde som ble brukt fordi det er et lekkert bilde, ikke noe annet. Hyggelig med tilbakemeldinger på målingene. Det bekrefter vel at det er et behov for disse siden produsentene selv oppgir spesifikasjoner som er vanskelig for folk flest å få noe vettugt ut av. Målingene er kommet for å bli med andre ord.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer bobbo sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er langt fra bladet mitt nå,
    er det noen som har giddet å legge inn linkene til de butikkene i London shopping guide?

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Selv om jeg skriver litt for bladet selv (og dermed ikke er 100% inhabil), så drister jeg meg frampå med litt skryt likevel på noe jeg ikke har deltatt i:

Flatskjermtesten i siste nummer er for meg (som ikke har flatskjermer som ekspertområde) veldig informativ. Karaktersøylene for sammenligning fungerer veldig bra. Synes også det er bra at man gir separate karakterer for bildekvalitet ved hhv. SD og HD. Dette med dårlig bildekvalitet ved SD er noe av det som har irritert meg mest ved flatskjermer, og fortsatt er det vel den type signaler som fortsatt dominerer for TV-bruk.

Virker faktisk som Sony tar dette med god ytelse på SD skikkelig på alvor. Både de siste projektorene og nå flatskjermene har tydeligvis prosessering av disse signalene av ypperste klasse.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •