På tide å forandre undertittel på medlemmer? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 121
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Personlig synes jeg det er morsomt å få en tittel ettersom hvor aktiv man er, men som flere har nevnt, synes jeg det hadde vært artig med flere bytter(ikke så langt mellom hver gang), og kanskje heller titler som ikke sa noe om hvor kunskapsrik man er, men heller om hvor entusiast/aktiv man er på forumet. Jeg har tittelen Ekspert grunnet over 1000 innlegg, men synes ikke jeg fortjener en Ekspert tittel av den grunn, hvis vi skal se det på den måten. Er en nokså nybegynner i faget, mange timer bak meg, men ikke mange år.

Jeg synes det er lett å legge merke til hvor mye folkene her på forumet faktisk kan, uansett tittel. Og har mye mer respekt for Gwandarion kontra andre medlemmer med Ekspert tittel, dersom jeg skal gi et eksempel. Man skjønner lett hvor "lista ligger", hvis man kan si det på den måten.

Dette ble muligens et langt og vanskelig innlegg å tyde, poenget mitt er at det er gøy å ha titler, men synes dem kunne vært mer basert på hvor aktiv man er.. og muligens litt gøyale? Og, selvfølgelig, jo mer aktiv, jo bedre:wink:

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et interessant fokus!
    Akto har definitivt et poeng, ettersom jeg i min villfarelse (som nykommer) trodde at "Ekspert"-tittelen virkelig var en definisjon på kunnskaper innen emnet! Som egentlig som sådan, er ganske så vidtfavnende. Men så er jo ikke alltid tilfelle har det vist seg, med all respekt for unntakene. ;-)
    Skulle man i det hele tatt definere status for de som vanker her på forumet, så synes jeg Tronic har et greit synspunkt, selv om det over tid vil avsløre seg selv om hvor ekspertisen sitter. Men forslagene hans bifalles definitivt, mtp hva han foreslår. Tiltross for at han ser ut til å glemme Snickers-Isen??
    Selv er jeg for min del er relativt fersk i dette forumet, har jeg allikevel fått en viss formening om hvem som kan hva, i videste forstand, men det kan vel være en god ting å spesifisere dette likevel?
    For egen del vil jeg langt fra titulere meg som aktiv, selv om jeg til en viss grad har forstand på endel av temaene som dukker opp.
    Men boltrer meg gjerne i befindtlig ekspertise, uansett titler. ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på kid sin uttalelse. Har også "oppnådd" ekspert status men kan på ingen måte si jeg er det. Er vel heller en nybegynner tatt en ekspert i betraktning. Dog det er jo litt morsomt med slike titler

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes igrunn Aktos innledende forslag var de beste så langt, jeg. Om noen tar AVskum eller AVfall ille opp er de vel litt for nærtagne til at vi gidder å snakke med dem uansett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med AVstart/spark istedet for AVskum eller AVfall?

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på "enig Akto" lista. jeg er blant de som fortsatt har flere spørsmål enn svar, og vil ikke si at jeg er mer kompentent enn andre her på forumet pga mine antall innlegg. Men å ha titler som går på hvor ofte du er her inne o.l er jo artig, da kan man se hvem som er nye her inne og hvem som er trafaste, og der synes jeg Akto sine titler var bra.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig systemet er helt greit slik det er i dag.
    Som mange andre har sagt før meg, så er det innholdet i teksten som avslører kunnskapsnivået - ikke medlemmets tittel. Men at det genereres en tittel automatisk ut fra antall innlegg er vel bare artig.
    Men for å komme med et forslag til trådstarters synspunkt kan jeg foreslå at vi beholder dagens system med titler automatisk tildelt etter antall innlegg. Og så kan man i tillegg gi medlemmer som utmerker seg med spesialkompetanse egne, tilpassende titler. Noe liknende blir gjort på "Hjemmekino.no", der Site admin tildeler titler som "subwooferguru", "høyttalerguru" og "hjemmekinoekspert".
    Er ikke sikker på om jeg synes dette er bedre enn det vi har her, da disse titlene vanskelig kan beskrive den enkeltes kunnskapsnivå særlig presist. For eksempel er "vår" Snicker-is den som hos Hjemmekino.no tituleres som "høyttalerguru", noe som vel er litt snevert når vi vet hva han har av detaljkunnskap på mange andre felt - ikke minst forsterkere ;-)

Man kan også, ved å endre de automatisk tildelte titlene til å beskrive aktivitetsnivå i stedet for kunnskapsnivå som vi har nå, unngå at en skriveglad person forveksles med en ekspert.

Uansett ser det ut til at dette temaet engasjerer med så mange innlegg på kort tid.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje Hyperaktiv bør komme etter Aktiv? Evt Radioaktiv når en har sittet foran skjemen lenge nok?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv "Aktiv" kan være misvisende hvis en bruker har skrevet 201 innlegg frem til år 2004 og ingen etter...

Strengt tatt burde det også vært måling på antall innlegg pr tidsperiode, kanskje med vekting på siste 12/24mnd?

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn, da har jeg spammet forumet i hele dag med talentløse bidrag - noe som har medført at jeg har blitt Guru. Så nå kan tråden stenges da jeg vil beholde min status

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Guru

Jeg synes ikke alt du har gjort i dag er spam.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Sånn, da har jeg spammet forumet i hele dag med talentløse bidrag - noe som har medført at jeg har blitt Guru. Så nå kan tråden stenges da jeg vil beholde min status
    Ja, jeg har vasset til knærne i dine innlegg i dag. Men jeg synes å huske et par som ikke var helt talentløse ;-)

Intermediate Hanspf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,722
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er ett godt initiativ til oss AVhengige som ikke har noe annet faglig å bidra med, se da fikk jeg skrevet 2 innlegg. Takk Akto :-)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer enn 30 innlegg på 3 timer. Med den farten er du snart AVhengig...eller utbrent.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller arbeidsledig...

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes ikke titlene skal ha noe med kunnskapsnivå å gjøre, men de kan gjerne være en morsom digresjon som sier litt om hvor AVnerd man er og hvor mye tid man har brukt på forumet.

Jeg synes humor er tingen på disse titlene, da de har svært liten nytteverdi ellers. Antall innlegg står jo også i "gråfeltet".

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du nå har status som Guru, så kan du vel fortelle litt om problematikken rundt "jitter"? Slikt har jo ikke nykommere greie på...

God helg'a o store Guru!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du er blitt såpass "varm" kan du jo overføre 1000 poeng til meg
    Du fyller jo bare opp kontoen din igjen iløpet av helga

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan finne ut av det? Vet ikke...

Men det er stilig å kalle en av de skarpeste hodene når det gjelder digitalteknikk i Norge for nybegynner. Og før noen sier: hvordan skal man vite det...

Derfor bør man kanskje forandre på tittlene, siden man gir tittler uten å vite om det er korrekt - basert på antagelser

Jeg antar at de fleste, både medlemmer og lesere, forstår at tittel kun er linket mot antall innlegg og derfor ikke har noe med kunnskapsnivå å gjøre.
    Det forteller kun hvor flittig man har vært på tastaturet.
    Ellers forstår jo alle at en guru må ha mer enn middels interesse for denne hobbyen. Ergo antar man at kunnskapsnivået også er høyt. Det utelukker selvsagt ikke at en annen person med få innlegg (altså en nybegynner) kan være på samme nivå, eller høyere. Ekspertene har vel stort sett fått sine kunnskaper annetsteds fra, så antall innlegg er irrelevant i den sammenheng.

Ellers er det jo de skrevne innlegg som holder forumet interessant og i live, så jeg synes det er passende med en viss honnør til de med skrivekløe! Selv tilhører jeg ikke den kategorien, men jeg vil trives også som AVfall..:-D

Man blir ikke klokere av å skrive innlegg. Man blir klokere av å lese innlegg.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vekker til live en slager av en tråd. En liten morosam observasjon:

Etter den til nå mest "livlige" tråden i AVForums tid, HD-formatkrigen, ble overført til Generell Chitchat*, så falt mange av de aktive i tråden på rankingen, men bare på telleverket. "Status" ble faktisk beholdt, så nå har vi en kjekk liten samling av medlemmer med postcount lavere enn 1000 som faktisk står oppført som eksperter og tilsvarene en litt større gjeng som har status som Viderekommen mens de har innleggscount som Aktive.

Ergo: Hvordan få rask oppsving på status:
    Start en tråd som vekker hissig debatt i en vanlig gruppe, skriv en haug med innlegg som ligger på grensen til religionskrig for å holde debatten i gang, men prøv å opprettholde et snev av seriøsitet for å la tråden vare. Dersom/Når tråden flyttes til chitchat eller slettes så vil status beholdes hvis du har klart å karre deg over en grense...

*Til info: Innlegg i Generell Chitchat telles ikke på brukerprofilen

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •