På tide å forandre undertittel på medlemmer? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 121
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har et forslag som også muligens vil øke aktiviteten på forumet, samt hjelpe de som har et spørsmål dem gjerne vil ha svar på. Dette forslaget blir mest rettet til de trådene som søker et konkret svar/tips. Og utelukker egentlig de trådene som er basert på rene diskusjoner.

Alle ny registrerte bruker får f.eks tildelt 400 poeng når de registrerer seg.

Når man oppretter en tråd som består av et spørmål man gjerne vil ha besvart, bestemmer trådstarteren (når han oppretter tåden) hvor mye poeng som skal "gis bort" i denne bestemte tråden (her må det være en begrensning på hvor mye poeng det er mulig å gi bort). Dette er poeng som trådstarter kan gi til den han mener gav det mest tilfredstillende svaret ved å akseptere et bestemt svar. Er det flere tilfredstillende svar, kan trådstarter dele poengene mellom de forskjellige. De poengene som trådstarter deler ut, trekkes fra hans "konto" som fra starten av (når kunden registrerer seg) består av f.eks 400 poeng. Kommer det ikke noe svar som "stiller" til trådstarterens krav, kan han ta tilbake poengene. For at medlemmer som kanskje ikke kan så mye - og ikke klarer å skaffe seg poeng ved å besvare andre tråder - skal gå tom for poeng, tildeles alle medlemmer f.eks 5 poeng for hver uke. På denne måten kan man fortsatt opprette spørsmål med utdeling av poeng, selvom man ikke har klart å skaffe seg de ved å svare på andre spørsmål.

På denne måten vil det også komme mer klart frem hvem som faktisk kan noe, når det er personene med de mest eksakte/kunskapsrike svarene som blir tildelt poeng.

Ideen er mest tenkt som en mulighet til brukerne her på forumet, hvor som tidligere nevnt, trådstarteren selv bestemmer om det skal "utlyses" noen poeng eller ikke til de som svarer.

Ville muligens skapt enda litt mer liv på forumet, ikke vet jeg? Det er sikkert mange som synes et sånt "poeng utdeling system" vil være barnslig. Men jeg tror det muligens vil gi litt hjelp i form av større aktivitet på forkjellige tråder, når det kanskje vil føles litt moro å få tildelt poeng for sitt svar (garantert ikke alle som føler det).

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dette blir nok veldig vanskelig å få til i praksis, MystiCal. Det ligner imidlertid litt på dette rykteopplegget, der en får poeng fra øvrige brukere i forhold til hvor mye de føler en bidrar/liker en/ikke liker en osv. Tror det veldig lett kan utvikle seg negativt...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig vinkling og ide... Men jeg vil tro (uten å kjenne avforum) at man støter på endel tekniske problemer i form av hva forumsoftwaren er bygget på av funksjoner. Dette er vel neppe en mulighet/tjeneste som ligger klar i programvaren i dag.

Edit: Litt sen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er klar over at det vil by på en stor omprogrammering av platformen til avforum, som sikkert ikke vil være akutell med tanke på at det ikke er alt for lenge siden webstedet ble "restaurert". Var mer ment som en ide til neste "restaurering"

Kjenner til et forum som har et tilsvarende system som jeg skisserte over, hvor jeg tør å påstå at dette har hatt stor betydning i forhold til aktiviteten på forumet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jeg ser helt klart at incentivløsninger som den du skisserer kan være nyttig på en del forum, men her på AVforum har vi jo tross alt svært høy aktivitet basert på entusiaster som frivillige velger å dele sin kompetanse med forumet for øvrig. Tror ikke vi skal begynne å kreve svar for å gi anledning til å starte tråder, det tror jeg vil virke mot sin hensikt. Uansett takker jeg igjen for innspill, mange av våre nye funksjoner og endringer er jo basert nettopp på denne type innspill!

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min mening er at tittelen på ingen måte er veiledende for kompetansen til personen. Dermed kan den like gjerne fjernes. Antall innlegg sier noe om aktivitetsnivået, og så kan en jo håpe at aktiviteten fører til kunnskap. Det er slettes ikke alltid tilfelle.

Det beste, men slettes ikke ideelt det heller, hadde jo vært om moderatorer kunne tildele titler, men det hadde sikkert blitt mye furting og masing! Hehe.. Når blir jeg guru feks? :lol:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Vi skal uansett ikke ha det slik at AVforum tildeler "status", det blir uansett for dumt. Dagens system er enkelt, sier noe om aktivitetsnivå, og også som oftest litt om brukerens kunnskapsnivå. En bruker med flere tusen innlegg er veldig veldig sjelden (gi meg i så fall et eksempel) ikke bevandret innen ett eller annet AV-område... Det er uansett kvaliteten på innleggene som teller mest, så totaliteten er etter mitt syn vel fungerende slik det er. Når det i tillegg ender i AVhengig, som fjerner all "status" synes jeg opplegget er greit jeg.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper den!

Hvor lenge må jeg være avhengig for å bli AVhengig?

Edit: Glem det!
    http://avforum.no/forum/252080-post31.html

Newcomer BeoMaster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det er greit som det er jeg...

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BeoMaster
    Jeg synes det er greit som det er jeg...
    Egentlig mer eller mindre enig...

Alle skjønner at man behøver ikke å være "idiot" selv om man bare har f.eks 25 poster, akkurat som man ikke trenger å være "ekspert" på noe som helst selv om man har 2500.

Tror de fleste her klarer å skille hveten fra klien på måten medlemmene skriver og uttrykker seg på. Titter man litt rundt her, er det virkelig imponerende kunnskap... også på endel nybegynnere.
    Som tidligere nevnt i tråden... bryr disse seg egentlig? Virker jo som om de som bryr seg mest om dette temaet, allerede er eksperter

For min del har jeg egentlig aldri skjønt poenget med disse titlene, da selve posten er det som betyr mest. Man trenger ikke å "henge" her inne så veldig lenge før man kjenner igjen hvem som har noe å fare med... og ikke.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gonigogo
    akkurat som man ikke trenger å være "ekspert" på noe som helst selv om man har 2500.

Nei for da er man jo GURU!!!!!! moahahahahaha! (Tror eg)

Seriøst, er helt enig, det betyr intet! Kall d hva man vil!

Akto: Eg tror ikke han norges skarpeste er så dum at han tar seg nær av å være en nykommer på forumet, som d eneste den "tittelen" egentlig indikerer! Om man er en forums expert eller om man er en forums nykommer! Tror han takler d fint!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens.

Det jeg vil til livs er en rangering som følge av innlegg. Det finnes eksperter her inne som ikke kan koble en subwoofer, og nykommere som forsker på jitter.

Jeg oppfatter at folk synes det er greit, og da er det demokratiet som bestemmer - selvfølgelig

Edit: Og, nei - jeg mener ikke at Lygren og moderatorene skal fundere på hva de skal kalle folk, det er meningsløst. Men hva er man en ekspert på? I hvilken sammenheng er man aktiv? Jeg skulle ønske at moderatorer, site admin, produsentrepresentanter, og bransjefolk fikk dette påskrevet, vi andre kan vel klare oss med antall innlegg.

Dette er flisespikkeri, jeg vet det, men dette er min mening, og det er flott at man er uenig, for da tar jeg feil

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe annet som en god del andre fora har er at man kan lage sin personlige undertittel, når man paserer et vist antall innlegg.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg skulle ønske at moderatorer, site admin, produsentrepresentanter, og bransjefolk fikk dette påskrevet, vi andre kan vel klare oss med antall innlegg.

BINGO!!!

ENIG!!! Den var genial! Nå har vel moderatorene faktisk dette som tittel, men folk som man vet er d de er burde ha dette! Sånn som representanten for samsung som nettopp kom! Den var ikke dum!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er slik det er nå - de er titulert slik at de er identifisert.

Intermediate Tronic sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    4,319
    Takk & like
    Nevnt
    17 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stjele noen mafiatitler, kanskje?
    Boss of all Bosses (lygren)
    Godfather (akto f.eks!)
    Underboss (moderator)
    Advisor/consigliere (mange gode rådgivere her)
    Lieutenant
    Foot soldier
    Picciotto (low-ranking member)
    (forslaget har ikke vært gjenstand for seriøs kvalitetssikring....)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Ren og skjær fornuft altså. Hva om vi lar de samme prosessene styre våre tillitsforhold her inne som ute i resten av verden? Eller er skillet mellom AVforum og andre steder mennesker interagerer så fundamentalt?
    Folk som behandler meg som folk er folk i mine øyne.

Intermediate frdrk sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    666
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentelig det er ganske ok som det er nå, men om det hadde komme litt flere titler hadde ikke gjort noe. Sånn at det ikke blir så ufattelig lang tid mellom hver gang. Er jo litt artig og få ny tittel da :-P

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frdrk
    Jeg synes egentelig det er ganske ok som det er nå, men om det hadde komme litt flere titler hadde ikke gjort noe. Sånn at det ikke blir så ufattelig lang tid mellom hver gang. Er jo litt artig og få ny tittel da :-P
    Jeg er for flere titler, da det er ganske morsomt.

Men hvis det skal være flere, synes jeg også det skal være mindre seriøse navn, da dette kanskje kan understreke litt at antall innlegg ikke har noe med skribentens erfaring og kunnskap å gjøre...

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •