På tide å forandre undertittel på medlemmer? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 121
    Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN

For eksempel:
    Junior Medlem
    Medlem
    Aktiv
    Ivrig
    Trofast medlem
    Klistret til avforum
    Hjemmekino er livet
    Overivrig Ekspert
    AVhengig Ekspert
    Elite medlem
    Guru
    Hjemmekino Gud / AV Gud

Meget gode alternativer

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom et forum for noen år siden som hadde "score". Dvs andre brukere hadde stemmerett på hvilken "teknisk nivå" en lå på.

Selvsagt er det lett å misbruke, men over tid tror jeg det kan være rettferdig stemmegivning der også. Brukt sammen med litt filter så tror jeg at det kan virke hos oss også. Feks: Filteret fjerner alle stemmer utenfor normalfordelingskurven.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger vi egentlig en tittel ?
    Et veldig godt poeng. Støttes....

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Hvordan finne ut av det? Vet ikke...

Men det er stilig å kalle en av de skarpeste hodene når det gjelder digitalteknikk i Norge for nybegynner. Og før noen sier: hvordan skal man vite det...

Derfor bør man kanskje forandre på tittlene, siden man gir tittler uten å vite om det er korrekt - basert på antagelser
    Nå er jo ikke han akkurat veldig aktiv på dette forumet, og er et ganske spesielt eksempel. Ikke tror jeg heller han bryr seg så mye om tittelen. Ofte merker man fort på folk hvor bevandret de er i de ulike temaene når for eks. Ivar L. begynner å gå dypt inn i forklaringene på jitter. Å teste hvor kunnskapene til folk ligger vil være umulig med tanke på antall medlemmer. Personlig legger jeg ikke så mye merke til tittelen. Nykommer betyr vel ikke nybegynner, men bare at man er ny her? Og man er jo nykommer uansett om man heter Ivar Løkken eller Kong Harald dersom man bare har 10 innlegg.....eller?

En måte kan kanskje være å endre "nykommer" til "medlem" og/eller gjøre hele listen litt mer uhøytidelig/morsom for å fjerne litt av seriøsiteten. Hva vet jeg....

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å fjerne d?

Hvis d er så innmari viktig for noen å ha antall innlegg så kan vel kanskje d stå der??!

Har jo hørt noen skrive i innlegg at nå er de blitt aktive, viderekomne experter osv! Blir jo litt rart... Hva oppnår man med d? Blir man mer verdsatt på forumet? Kan ingen under expert si deg imot hvis du er expert? Er viderekomne undersåttene til exåpertene, og nybegynnerne slum?

Litt enig med Akto! Man kan godt forandre på d!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rating / posts

Er det slik at folk skal dømmes utifra antal posts? Jeg vil tro at de med få men velvalgte ord har mer å fare med en de som pluddrer i vei om rått og røti?

Når det gjelder å rate andre med et poengsystem er jeg veldig skeptisk. Det gir uante muligheter for skittkasting og sværtekampanjer som jeg ikke synes hører hjemme her. De som er useriøse blir oppfattet som det av flere og dermed går det hele av seg selv.

Ren og skjær fornuft altså. Hva om vi lar de samme prosessene styre våre tillitsforhold her inne som ute i resten av verden? Eller er skillet mellom AVforum og andre steder mennesker interagerer så fundamentalt?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Var innom et forum for noen år siden som hadde "score". Dvs andre brukere hadde stemmerett på hvilken "teknisk nivå" en lå på.
    MAO er du flink til å snakke bullshit eller er en hyggelig kar så kan du plutselig bli Ekspert, og visa versa? :-D Syntes jeg ser det, når CV guttene går i tottene på hverandre og gir hverandre laveste karakter fordi de ikke har samme høyttalertype. Umulig å vite hvor kunnskapsnivået til andre er ved bare å lese noen få innlegg, så jeg tror bare dette blir enda mer forvirrende en det vi har i dag.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt jeg, men tror en rangering basert på feks. hvor mange innlegg man har skrevet + medlemmenes rangering av deg (gjennom poenggivning) hadde vært relevant?

"Nybegynner takk!!"

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse syntes jeg er litt uhøytidlige, samtidig som det gir en god indikasjon på hvor aktiv man er på forumet. De lavere titlene tråkker heller ingen på tærne eller er helt misvisende. (som for eks. nybegynner, nykommer, idiot, lærling etc).

Nytt forslag:

Junior Medlem (1 innlegg)
    Medlem (50 innlegg)
    Aktiv (100 innlegg)
    Ivrig (300 innlegg)
    Trofast medlem (600 innlegg)
    Klistret til avforum (800 innlegg)
    Hjemmekino er livet (1000 innlegg)
    Overivrig Ekspert (1500 innlegg)
    AVhengig Ekspert (2500 innlegg)
    Elite medlem (3500 innlegg)
    Guru (4500 innlegg)
    Hjemmekino Gud / AV Gud (6000 innlegg)

Personlig syntes jeg det er litt morsomt med titler, og det setter litt farge på forumet. Ikke ta alt så høytidelig.... :-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Det jeg mener er at det finnes meget kunnskapsrike folk på forumet, og det er leit å gi de betegnelsen Nybegynner
    Helt enig i denne Atle, men titler betyr lite for meg personlig ihvertfall, det sier veldig lite om kunnskapen til den enkelte ihvertfall. Ta min kompis SunZeeker f.eks. Han har mye større kunnskap enn meg. Jeg er "Ekspert" og han er "Nybegynner", selv om det egentlig er motsatt, hvis du skjønner. Jeg liker å skrive, han er ikke like glad i det, men kunnskapen hans er fortsatt mye bedre min. Man skjønner fort om en person er "ekspert" eller ikke, hvis dere skjønner hvor jeg vil.

Tittel betyr ingenting i mine øyne;-)

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne meldingen skriver jeg bare for å komme meg ett skritt nærmere Viderekommen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av andosten@start.no
    Denne meldingen skriver jeg bare for å komme meg ett skritt nærmere Viderekommen.
    Slikt kalles SPAM og er vel egentlig uønsket på alle forum...

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det er greit å ha tittel som kun sier noe om antall innlegg, ikke personens kunskaper. Kan jo bruke meg selv som eksempel og si at "ekspert" kanskje er litt i drøyeste laget om jeg skulle sammenliknet mine kunskaper med f.eks trådstarter (selv om jeg har plukket opp litt etterhvert ).

Active andosten@start.no sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si jeg ser litt på hvor aktiv en person er på AVforum.no når jeg ser på et svar til en tråd. Men aller mest legger jeg vekt på hvor relevant og godt formulert et svar er. Mener det ikke budre være så ekstremt høyttidlig, men heller ikke urelevant med titlene.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Amatører, hele gjengen.

Personlig så synes jeg det som står på det hvite feltet er langt viktigere enn det grå. Dessuten så vil man "bli kjent" med brukerne (nicket) ved å lese trådene på AVforum. Man danner seg mao. et inntrykk av den enkelte brukers kunnskapsnivå, uavhengig av tittel. Dessuten så har vi på forumet vår kunnskap og interesser fordelt på ulike tema. Noen kan jitter, og andre kan videorelaterte saker. Alle kan vi noe, men ingen kan alt. Å forsøke å re-kategorisere titlene på brukerne vil ikke være praktisk mulig. "Ekspert" innen hvilket tema?

Skal vi begynne med "Flatskjermekspert", "Jitternovise", etc. Høres ikke særlig praktisk ut.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Amatører, hele gjengen.

Personlig så synes jeg det som står på det hvite feltet er langt viktigere enn det grå. Dessuten så vil man "bli kjent" med brukerne (nicket) ved å lese trådene på AVforum. Man danner seg mao. et inntrykk av den enkelte brukers kunnskapsnivå, uavhengig av tittel. Dessuten så har vi på forumet vår kunnskap og interesser fordelt på ulike tema. Noen kan jitter, og andre kan videorelaterte saker. Alle kan vi noe, men ingen kan alt. Å forsøke å re-kategorisere titlene på brukerne vil ikke være praktisk mulig. "Ekspert" innen hvilket tema?

Skal vi begynne med "Flatskjermekspert", "Jitternovise", etc. Høres ikke særlig praktisk ut.
    Bingo Tiger! Nok en gang ett strålende innlegg!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hele poenget mitt er at man blir kategorisert så fort en melder seg inn.

Bytt ut Nybegynner med Ny medlem så er i alle fall jeg fornøyd...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    For det første er ikke den initielle statusen "nybegynner", men "nykommer"... Stor forskjell. For det andre kan en ikke ta disse statusene så seriøst, og for det tredje er vår høyeste "status" AVhengig, så litt humor er det uansett med i bildet...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Vi har for øvrig også muligheten til å aktivere en form for "ryktebørs", der f.eks. jeg kan anbefale Akto og dermed gi ham bedre "rykte". Har hele tiden følt at det er å strekke ting litt langt, poenget her inne kan liksom ikke være å forsøke å bli likt best mulig, det er jo den interessante og kunnskapsfulle diskusjonen vi er ute etter, og den er ikke alltid konform eller "hyggelig".

Vi hadde for øvrig nybegynner som status for noen år siden, og det skal jeg være enig i at blir feil... For øvrig viser jeg til forrige innlegg...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til undertitteler.

- Bassfreak (dekker minst 50% av medlemmene)
    - CVfreak
    - SVSfreak
    - Debattfreak
    - DIYfreak
    - Kabelfreak
    - Blindtestfreak
    - Bildefreak
    - Subwooferyppersteprestfreak
    - ICEfreak
    - Synsefreak
    - Utstyrsbyttefreak
    - Rørfreak
    - Musikkfreak
    - Filmfreak

Jeg har en del navn i hodet som jeg kunne plassert, men jeg tror det er lurt å la være. :-D

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •