Elkjøp og moral/serviceinstilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Thumbs up Elkjøp og moral/serviceinstilling

Prisene er greie nok på mange produkter, men moral og service står til stryk!

Når jeg handler en Panasonic TH42PV60 med veggstativ må jeg velge å stole på at selger vet hva han snakker om. Selger i dette tilfelle prakket på meg en Monster ScreenClean fordi "TV'en er satt inn med en voks som ikke går av med vanlige rengjøringsmidler". Hadde han sagt at han anbefalte meg å kjøpe en slik en fordi det er kjekt å ha mot fingermerker og slikt hadde saken stillt seg annerledes. Hva i svarte er poenget med å lyve for å få et salg på usle 300 kroner?

Jeg fikk, etter en ukes tid, noe tikking i ei vifte, og det likte jeg ikke noe særlig. Jeg tok turen ned til Elkjøp for å finne ut hva det er jeg skal gjøre. I samme slengen tar jeg opp dette med luringen som prakket på meg en Monster ScreenClean. De forteller meg at de ikke liker det de hører, og de vil ta det opp med den aktuelle selgeren. Deretter går jeg til lageret for finne ut hva jeg skal gjøre med tikking i vifte.

På lageret får jeg beskjed om at de vil bestille hjem-service. Dermed kan jeg beholde TV'en, og en teknikker vil komme hjem til meg å fikse viftene. I dag kom Speedy og hentet TV'en min! :-? Jeg skal få den igjen om en ukes tid! Gutta fra Speedy (hyggelige karer) sa at dette ikke var en uvanlig uttalelse fra Elkjøp.

Selv har jeg lært meg at kunder foretrekker å få satt et realistisk forventingsnivå, og at de blir svært fornøyde når en kan levere litt over forventning. Mulig de på Elkjøp ikke har vært på samme salgsgrunnkurs som meg.

To be continued....

Newcomer Spitfire sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min erfaring med Lefdal... Som er samme eiere (er det ikke?)

Leverte inn en PC på service for nå 8 uker siden for 3'dje gang.
    Den hadde jeg da hatt i ca 4-5 mnd siden forrige service.
    Denne gangen var det samme feil som begge forrige gangene den var inne.

Etter 4 uker begynte jeg å bli litt utålmodig å mase litt.
    Etter masse unskyldninger om at de hadde fått feil hovedkort og hovedkort med masse feil på når det endelig kom, fikk jeg PC'n etter 6 uker... Altså fredag for litt over en uke siden. Kom hjem glad og fornøyd... koblet opp og neida... Funket ikke...
    Lørdag morgen leverte jeg den inn igjen, med streng beskjed om at noen måtte ringe meg innen onsdag med en klar beskjed om hva som ville skje nå...

For meg er det uaktuelt å vente lang tid på PC'n denne gangen.

I dag etter en uke og tre dager må jeg igjen ringe å purre på dem.
    Nå skulle de igjen be butikken ringe meg opp.
    Det blir spennende å se om de faktisk ringer...
    Den personen som ringer skal uannsett få høre akkurat hva jeg mener om dem, og deres service... eller mangel på service...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp er en butikk kjede jeg holder meg unna med mindre jeg skal handle tom cd'r.

Leverte inn en pc gjennom jobb for at dvd brenneren skulle byttes, iflg produsent var dette garanti feil så det var bare å levere den inn der den var kjøpt så skulle det ordne seg.
    Gjorde som det ble sagt, ble senere oppringt av elkjøp sine "vennlige medhjelpere" der de fortalte at pc'n var full av virus å spam derfor var brenneren ødelagt, og at det ville bli en dyr reperasjon.
    Jeg sto på mitt å sa at virus/spam kan ikke ødelegge annen hardware enn harddisken. Samt at hvis det var virus/spam på pc'n, så var det ikke grunnen til at den ble levert inn.
    Fikk en kjeftskur så jeg nærmest eksploderte i telefonen. Dette jeg hadde jeg ingen peiling på, og det var VIRUS/SPAM som var skyldig i dette.

I rent sinne kjørte jeg rett ned på den lokale elkjøp butikken og fikk tak i en jeg vet av som jobber der som til tider kan være seriøs om ikke annet. Etter mye hard overtalelse ble det ringt til packard bell og referert til gjeldende sak. Først da ble det en garanti sak fra elkjøp sin side.

Hvor mange har elkjøp lurt ved en slik taktikk ? Fysj!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    elkjip er og blir drit! jeg kan gå dit, og stå der i hundre år eller til skjegget gror ned imellom beina og inn i brunøyet uten å få så mye som et spørsmål om jeg trenger hjelp, til tross for at det jobber 700stk per elkjøp! og ikke bare det, de kan jo ingenting? man burde jo forvente at man snakker med en som vet hva han selger, ikke en som vet like mye som farmora mi vet om gigabyte og ram... tåpelig sted!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Engasjerende tråd. Har følelsen av at når du først har kjøpt et produkt på elkjop, så driter de i deg. og spesielt hvis det er en garantisak det dreier seg om.

Fikk mobilen min tilbake fra service, hvor det står i beskrivelsen: Batteri testtet OK. Noe som bare var jug, batteriet funket ikke i det hele tatt. Stikker innom butikken og får det skriftlig at de skal få et eller annet lager til å sende en batteri SNAREST (det stod i caps), etter 2 eller 2 purringer og drøyt my kø-ståing fikk jeg omsider batteriet mitt etter FEM uker!

Har et annet skrekk-scenario da min søster og typen handlet en data fra elkjip. NO MORE, ever again!

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så har vi jo standaren med og annonsere SUPERTILBUD på varer de ikke har eller kan skaffe...
    MEN, "denne" tv'n er jo myyyye bedre, og koster bare 3000 mere....
    :evil:

Har ikke handlet på elkip siden "komfyrepisoden" i 2004...
    Nå handles bare på internett eller ""alle andre plasser en elkjøp""...
    Boikoting er mojjo... Elkjøp & Lidl...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært på lidl en gang...helt ok sted, men IKKE FOR MEG. er et eller annet som blir for enkelt. Også så mye rare varer?! mye av det smaker dorull fra 2. verdenskrig....men men...det er godt det finnes muligheter der ute

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten oppdatering om min "data service" sak ved Lefdal...
    Etter masse telefoner (1 stk hver arbeidsdag siden forrige mandag), og håp om at rette folk fra Lefdal skulle kontakte meg ga jeg opp, for det lovet de skulle skje...
    Reiste jeg innom Lefdal på vei hjem fra jobb i dag.
    Og etter diverse trusler, hytting med neve og hyl om hvor fantastisk dårlig kundeservice de hadde (folk i butikken begynte å kikke og lure på hva alt dette oppstyret var) fikk jeg ny PC.

Og så prøvde de i tillegg å gi meg en dårligere PC...
    Aldri mer Lefdal på meg.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fiffan. er det rart man blir forbanna når folk sier de skal ringe, men så gjør de ikke det?

Uansett, har de lov til å gi deg en dårligere data altså?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Angry

:evil: Nå er jeg FORBANNA!! :evil:

Etter en uke uten TV purret jeg på Strax AS Oslo, som har service for Elkjøp på PV60. De beklaget og skulle sette prioritet på saken min. Dette var mandag, og i først i dag fikk jeg TV'en.

Arbeidsrapport fra Strax:
    normal driftslyd fra vifter, ingenfeil konstatert. retur betalbar.
    Fakturalinjer:
    Test & Diagnose - 1 - 399,20
    Transport kunde verksted - 1 - 340,00
    Mva 184,80
    Totalt inkl mva. 924,00

ÆRLIG TALT! De har skrudd på TV'n lyttet litt og sendt den tilbake med regning til meg?? Dette finner jeg meg ikke i!!!!! :evil:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nettopp DERFOR ikke jeg handler på Elkjøp...! De er mongolide! :evil:

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye

Etter en uke uten TV purret jeg på Strax AS Oslo, som har service for Elkjøp på PV60. De beklaget og skulle sette prioritet på saken min. Dette var mandag, og i først i dag fikk jeg TV'en.

Fakturalinjer:
    Mva 184,80
    Totalt inkl mva. 924,00

ÆRLIG TALT! De har skrudd på TV'n lyttet litt og sendt den tilbake med regning til meg?? Dette finner jeg meg ikke i!!!!! :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fakturalinjer:
    Mva 184,80
    Totalt inkl mva. 924,00

I mine øyne ser dette ut som en klar reklamasjon. Vet ikke hvor gammel TV'en er, men regner med at den er godt innenfor tidsperioden som dekkes for reklamasjon.

Hadde umiddelbart tatt opp dette med forbrukerrådet. Det er en grunn til at dette organet finnes, så jeg ville oppfordret deg til å kontakt der. De vet hva som er holdbart, og hva som ikke er det.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gjorde som det ble sagt, ble senere oppringt av elkjøp sine "vennlige medhjelpere" der de fortalte at pc'n var full av virus å spam derfor var brenneren ødelagt, og at det ville bli en dyr reperasjon.
    Hahaha, :-D Det er jo ikke mulig...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må man huske å skille service verksted og elkjøp her da.. Hva strax gjør kan jo ikke elkjøp klandres for. Er ikke Elkjøp som velger strax det er det produsentene som gjør.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Nå må man huske å skille service verksted og elkjøp her da.. Hva strax gjør kan jo ikke elkjøp klandres for. Er ikke Elkjøp som velger strax det er det produsentene som gjør.
    Strax suger! Elkjøp kranglet ikke i det hele tatt når jeg fortalte min historie. Regningen kan jeg glemme, og nå håper jeg at jeg ikke hører mer tikking fra vifte.

Forhåpentligvis var det noe i vifta fra fabrikken som nå er slitt bort eller noe. Tikkingen som kom og gikk er heldigvis borte.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder strax... Så er jeg så hjertens enig!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strax har jeg også dårlige erfaringer med. Kjøpte en DVD-spiller på Siba for lenge siden (Philips 963SA var en kanonspiller, men ofte fulle av feil). Etter at den ble levert på Siba ble det som riktig var notert ned "Ytre tilstand: 100%" på rekvireringsrapporten for sevice.

Etter noen dager kom den tilbake fra Strax. Hele lokket på spilleren så ut som om de hadde vrengt det for så å montere det opp ned. Fronten så ut som den hadde skuddskader etter hagle. Makan. Viste Siba at tilstanden var 100% når den ble levert. Etter 2 dager i tenkeboken fikk jeg ny spiller fra Siba.

Siba: Terningkat 6
    Strax: "gidder ikke en gang kaste terningen"

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    241
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fakturalinjer:
    Mva 184,80
    Totalt inkl mva. 924,00

Hev kjøpet...

Jeg fikk etter 9 uker med krangel og trusler endelig hevet kjøpet mitt.
    Måtte forklare dem kjøpsloven selv før de ga seg.
    De ville gi meg en bedre DVD brenner var det beste de kom med...
    he he he forbanna idioter.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med annet tv'en er under 30dager så tror jeg ikke han får hevet kjøpet rett uten videre. Dessverre for ham så har service verkstedet konkludert med at det ikke er noe feil med tv'en og da har han lite å slå i bordet med ovenfor elkjøp eller forbrukerrådet. Men om han fikk sendt tv'en til et annen verksted å konstatert en feil så hadde saken tatt en annen vending.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp og garanti/kjøpsloven har jeg veldig god erfaring med. Har fått reparert erstattet flere ting. Fikk blant annet en ny videospiller da den gamle ble levert på rep når den var 4 år 10 mnd gammel - måtte overtale de litt her da

Kunnskapen til de ansatte kan vel kanskje variere litt.

Det som derimot irriterer meg litt er at ikke alle tilbudene de har på langt nær er like gode.

Husker en gang jeg så på et "supertilbud" på en A3 Hp-skriver til kr. 1990,- på Elkjøp. Tok for sikkerhets skyld og sjekket produktet på nettet på pc'en hjemme og fant ut at Hp-skriveren var gått ut av produksjon og at en ny modell med dobbelt så høy utskriftskvalitet hadde erstattet den gamle.

Litt fornærmet fortalte jeg en ansatt på Elkjøp om dette, ikke noe problem sa han - vi kan sikkert levere den nye også - la meg sjekke pris. Så fortalte han meg at den nye modellen kunne han bestille for meg til kr 1890,- Hehe
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •