Hvilket AV utstyr ville du kjøpt hvis du vant 20 millioner i lotto? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 124
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hadde ikke sett denne tråden før nå og leste igjennom "hele" Utrolig hvor mye rare drømmer folk har.. med 20 mil kan man kjøpe hvordan høyttalere som helst og da velger folk å kjøpe noen høyttalere som koster alt fra 6-15 000,- nye i dag..!!!!? CV, Gale Dali ikon osv.. hadde jeg ikke tenkt på en gang hvis jeg hadde hatt så mye penger som jeg bare kunne bruke.

Men hvis jeg var litt eldre og skulle ha hus og sånn ville jeg nok bygd meg et hus med et skikkelig stereo rom og et skikkelig hjemmekinorom.. Og ellers ville jeg hatt noen fete tv stuer med minst 50" plasmaer og kinoer rundt alle tv'er. samt høyttalere og subber plassert i alle tak og vegger i hele huset.. Men jeg ville fortsatt hatt vanlige anlegg plassert i mange av rommene..! Men til kinoen og lytterommet ville jeg brukt masse penger på å få lyden og akustikken så bra som mulig. begge rommene skulle vært veldig store.. minst 60m2. I lytterommet ville jeg nok hatt ett ganske enkelt stereo opsett med cd/sacd/ og platespiller av god kvalitet. og kanskje de største focalene! og med noen tusen kvalitets watt til dem.

i kinoen ville jeg hatt bryston monoblokker på 1200 watt x-antall av dem. og en barco cine 9 og et digert bilde. SVS ultra subber og kanskje M&K høyttalere.. og et vildt romkorreksjons system.

Og til slutt.. i huset skulle jeg lagd meg moin egen konsert sal med et stort L-ACOUSTICS PA anlegg med de største toppene og minst 12x218 subber..!

Etter dette og huset med spekket med lyd og bilde i alle kanter så tror jeg faktisk ikke det hadde vært så mye spenn igjen.. I og med at jeg aldri skal bo langt fra sjøen og oslo! Resten av pengene ville jeg uansett investert i noe sikkert.

PS: Dette var bare noe jeg kom på nå. Er ikke sikkert at jeg hadde gjort det. Men hadde jeg vært Bil Gates hadde jeg sikkert gjort det for morro skyld for å ha noe å pusle med på firtiden!

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiovector Mi3 Avantarde i CHERRY, med matchende surround- bak- og center-høyttalere.

Har roteleffekter og er vedlig fornøyde med de, så mulig jeg hadde kjøpt meg HKs største surroundreceiver og drøssa på med roteleffekter.

I takt med andre på avforum, skulle jeg kjøpt et lite lass med svs'er for å teste hvor mye bedre de er enn min kjære brontes (som forøvrig trenger en hypex)

DVD47 og HD970 og den DAB'en skulle jeg også kjøpt. Hadde vel også gått til innkjøp av diverse spikes/marmorplater og fete kabler.

Den størsteste pioneerplasmaen skulle også fått hedersplassen på toppen av steroebenken =]

EDIT: jeg skulle seff hatt kjøpt meg decks og en mixer, samt alle mulige vinyler fra 98-2006 innen trance, progtrance og house

Active cinema_mort sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    434
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva jeg ville kjøpt om jeg hadde vunnet så mye penger er vanskelig å svare på. Men skulle iallefall kjøpt meg en Hegel H4A og ny projektor

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha hört/sett Krell DVD standard, Krell Showcase Prosessor, Krell Showcase Amplifier med Infinity Cascade-höyttalere, må jeg inrömme at dette oppsettet frister mere enn bare litt...
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    289
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde bygd/kjøpt hus hvor jeg kunne ha en egen hjemmekino/musikk-stue.
    Hvor alt i rommet var oppbygd for best mulig akkustikk og opplevelse.

Jeg ville hatt en JBL Paragon som senterkanal (!), og hva resten av utsyret skulle vært vet jeg ikke. Men jeg ville ikke brukt så ufattelig mye penger på hifi. Jeg ville reist mye, kost meg, og gitt en del penger til www.maao.no

IMM

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som så mange andre i tråden hadde jeg først og fremst bygget meg et hus med dedikert hjemmekinorom. Det hadde i mitt tilfelle blitt kjelleren under en dobbel garasje. Garasjen skulle stått for seg selv ca 4-5m fra husveggen på ene sida. Fra kjelleren i huset skulle det vært en FET dør inn til en gang som gikk fra kjeller til hjemmekinorommet under garasjen. Veggene i gangen skulle vært montere med div filmgadgets og annet "kult" stæsj.

Gangen skal selvfølgelig være så lite koblet til huset og garasjen som mulig for å hindre støy fra kinorommet.

I enden av gangen skulle det være en like FET dør med lyddemping og det hele (tenk bankvelv og du nærmer deg)

Kinorommet:
    Flytende gulv, flytende tak, minst 50cm "tumlerom" mellom yttervegg og indre vegg for mulighet til å endre på demping, trekke kabler, bygge inn høyttalere, aircondition etc. Frontvegg skulle vært modulbasert slik at man kunne endre oppbyggingen som det passer. Fast rammespent høykvalitets lerret (muligens krummet?) med motorisert "gardintrekk" for horisontal og vertikal maskering mellom div formater.

Ekornes kinostoler. Treseter på første rad og treseter forhøyet 30cm på andre rad. (treseter fordi man selvfølgelig SKAL ha EN sweetspot :grin.

Teknisk rom i bakkant med alt av avspillingsutstyr. En eller annen løsning for å mest mulig koble utstyret fysisk fra "ting som vibrerer". Enten effektforsterkere her, eller med balansert kabelføring og effektforsterkere nærmere høyttalerne.

Enten en blodtrimmet Cine9 i taket, eller kanskje Qualia eller andre digitale løsninger. Dette måtte jeg forsket mer på. Hadde kanskje tatt en billig studietur til landet der alt er lengre, bredere, tyngre, kjappere... (USA) for å finne løsning på hva slags utstyr som skulle inn. Evt bestilt hjelp av noen av de som har erfaring og bakgrunn til å uttale seg på området.

Alle viktige innstillinger skulle latt seg styre fra en 12" toveis RF touchskjerm med en serie2 crestron controller og ditto moduler for lysstyring, motorstyringer osv i bakgrunn. (resten av huset skulle vært fylt med godlyd fra innebygde høyttalere og Crestron Adagio soundserver grunnet systemets enkelthet. Vet man kunne gjort det vel så bra med netremote/girder/pc-soundserver, men ikke så enkelt) Et rom for et "enkelt" stereosystem hadde ikke blitt vektlagt i særlig grad, men kanskje...

Uansett: hovedpoenget med kinorommets oppbygging hadde vært muligheten til å teste, oppleve og velge. Jeg hadde IKKE satt bort bygging/utvelging og kommet til "nøkkelferdig" hjemmekino. Veien er målet og målet er veien, endelig resurser til å drive hobbyen et par steg videre. :grin::grin:.

(btw, sjekket nettopp Lottoen. 55,- på lørdag)

DrE

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    (btw, sjekket nettopp Lottoen. 55,- på lørdag)

DrE
    Du kan få låne fire kroner av meg så kan du kjøpe deg en ny film på platekompaniet

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Med 20mill ville jeg ihvertfall lagt lista litt høyere enn Cerwin Vega. Er det ikke litt kult å kunne kjøpe noen høyttalere man bare kunne drømme før som spiller sinnsykt detaljert og pent, ikke bare høyt?? Nei, CV folket er noen merkelige skruer :?
    "Før kjørte jeg rundt i en gammal, rusten Lada. Men etter at jeg vant 20mill i Lotto, gjorde jeg det jeg hadde drømt om lenge, og kjøpte meg HELT NY LADA!"

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville kjøpt et anlegg i 200.000 klassen så started et revelusjonært firma som lagde supersikker miniatomreaktor for hus, for 30.000 så trenger du aldri å betale strømregningen igjen, heller ikke dine barnebarnebarnebarn. Så ville jeg blitt millionær å sett mine siste dager i full atomkrig.

Der har du min ufattelige plan som blir å utrydde menneskeheten :smile:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Eg hadde kjøpt meg hus til rundt 1-2 mill, og brukt ca 60 000 på og laga til eit lite hjemmekino rom, hadde ikke gadda sløsa så hadde eg levd eit liv uten jobb resten av livet og passa på og ikke sløse bort pengene. og tatt meg ein liten syden tur i ny og ne

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kurt-Inge83
    Eg hadde kjøpt meg hus, og brukt ca 60 000 på og laga til eit lite hjemmekino rom, hadde ikke gadda sløsa
    Fornuftig nok det, men dersom man sitter med 7mill på bok så vil jeg ikke si det er sløsing å bruke 2-300.000 på yndlingshobbyen sin.

En annen jeg kjenner hadde garantert brukt 100.000 på radiostyrte helikoptre tvert.

En fyr jeg kjenner hadde garantert prøvd å skaffe seg en Nissan Skyline R32.

Enda en kompis ville kjøpt den dyreste racersykkelen til bianchi OG hjemmekinoanlegg.

En kompis av meg ville antageligvis fått volvo 240`en sin" pimped by MTV"-folka...

De fleste har en drøm de delvis eller fullt ut kan leve ut med 6-7millioner i Lotto premie, og det synes jeg ikke er sløsing.

Det jeg tror de aller aller fleste jeg kjenner ville gjort var å skaffe seg drømmehuset før de evt gjorde andre ting.:grin:

EDIT: det slår meg at jeg kjenner få personer som hadde vært kapabel til å faktisk fått de 6-7millionene til å vokse, selv om dette også kan være en bra hobby.

DrE

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sammenligner du et anlegg til 300.000kr med en bil må du opp på ferrari og lambo nivå.
    skyline blir som en dyr rotel. kommer heller aldri bort fra at delene i bilen koster 1000ganger så mye å produsere.
    ikke rart folk rister på hodet. en polo blir ikke objektivt regnet som en fet bil, en stereo til 50.000 blir objektivt regnet som et fett anlegg.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville investert de i et 12mnd prosjekt. Fått igjen 14mill. Brukt 1 mill på rom og anlegg. Satt 6 mill. til nye investeringer, og fortsatt hatt 7mill. igjen.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satset alt på lotto jeg, å vunnet 40!!!! millioner kroner... :lol:

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    sammenligner du et anlegg til 300.000kr med en bil må du opp på ferrari og lambo nivå.

Jeg sammenligner ingenting. Jeg sier bare at dersom man får muligheten så synes jeg ikke det er sløsing å oppfylle en drøm. Drømmer er ofte svært ulogiske for andre enn drømmeren selv.

Så hvis noen drømmer om en blodrånete polo med masse bling bling så sier jeg bare gi gass hvis det oppfyller en drøm.

DrE

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spiller ikke lotto engang.Idiotisk spørsmål/tema synes jeg.Folk er altfor opptatt av penger.Ja jeg vet det er snakk om drømmer og sånn,men mener det er tull alikevel.....
    Om jeg skal vare så ville jeg overhodet ikke brukt 20 mill på anlegg,men kanskje 100000 til sammen på anlegg og prosjektor og anlegg i bilen. Resten ville jeg drukket opp......

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Jeg spiller ikke lotto engang.Idiotisk spørsmål/tema synes jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av edguy
    Resten ville jeg drukket opp......
    ? I say cheers!

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

En iRiver multicodec spiller og Princess 65

Newcomer Stereofreak-MODEL 2330B sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et par Halcro DM-88 eller Edge NL Reference monoblokker, Pass Labs forforsterker, Burmester cd-spiller og selvfolgelig Avantgarde Meta Primo.
    Hadde jeg derimot vunnet bare 1mill ville jeg kjopt en ASR Emitter II, Shanling TT-200 og ogsa Avantgarde hoyttalere.
    men.. det kommer aldri til a skje..... ):

Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høyst usansynlig, men...

For 20mill hadde jeg kjøpt opp kjeder som Elkjøp, Ekspert osv. -for så og slå dem konkurs..
    Og for de resterende 19.9 millionene(!) hadde jeg bla kjøpt meg ett par av disse :JBL Synthesis HERCULES 9.4 Hjemmekino system til 1.199.000,00 pr. pakke.. :-D
    Tror jammen jeg hadde slått på stortromma og kjøpt Frogner Kino også..
    ..og en kasse øl eller to... :-D

Edit: De JBL pakkene hadde jeg selvsagt dyppet i 24k gull før montering og innstalasjon. ;-)

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •