Audiofilmessen i molde 6-8 okt! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    men du må få en real demo med han danske mannen som er Nordost sin utskremte han hadde peiling og han klarte å overbevise meg om hva kabler betyr i et anlegg!! han er i 2.etg! det var rått..
    Ahhh, du har blitt utsatt for "Nordost-tweaket"......;-)

Intermediate reimers sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle dra men var desverre så fyllesyk da jeg vokna utpå dagen idag at jeg ikke kom meg opp

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommet hjem og fordøyd noen inntrykk, og de er litt forskjellige.

Nordostmannen var absolutt interessant, og den første som kunne forklare hvorfor deres kabler var bedre enn andre, uavhengig av magiske steiner osv. Han hadde jo faktisk en "vitenskapelig" forklaring på det, induktans, kapasitans, båndbredde,utbredelseshastighet, og bare en smule overtro. Hørte forskjell på kabler, men hvor dyrt/godt anlegg en må for å investere 25 000,- i signalkabler, tja det tror jeg ikke jeg vil få...

Det absolutt grommeste anlegget med CD spiller til en halv mill. overbeviste ikke helt synes jeg, men det spilte bra bevares, men var det verdt å bytte i et hus, ikke i mine øyne.

JBL Ti260 var et flott bekjentskap, det endte med at svogeren kjøpte disse og en Hegel H200, han (og jeg) gleder seg til det kommer i hus.

QLN høyttaleren med 2X12" var et morsomt innslag, mye lyd for 7000,-, sikkert en konkurrent til CV vil jeg tro. Absolutt ikke noen høyttaler for dem som kun spiller jazz/klassisk, nok mer for dem som vil trå til og spille høyt.

Alt i alt synes jeg det var en bra messe, har funnet ut at det ikke er "på trynet" det jeg holder på med, men hadde kanskje forventet litt mer av "Hi-end" anleggene.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har kommet hjem og fordøyd noen inntrykk, og de er litt forskjellige.

Nordostmannen var absolutt interessant, og den første som kunne forklare hvorfor deres kabler var bedre enn andre, uavhengig av magiske steiner osv. Han hadde jo faktisk en "vitenskapelig" forklaring på det, induktans, kapasitans, båndbredde,utbredelseshastighet, og bare en smule overtro. Hørte forskjell på kabler, men hvor dyrt/godt anlegg en må for å investere 25 000,- i signalkabler, tja det tror jeg ikke jeg vil få...

Det absolutt grommeste anlegget med CD spiller til en halv mill. overbeviste ikke helt synes jeg, men det spilte bra bevares, men var det verdt å bytte i et hus, ikke i mine øyne.

JBL Ti260 var et flott bekjentskap, det endte med at svogeren kjøpte disse og en Hegel H200, han (og jeg) gleder seg til det kommer i hus.

QLN høyttaleren med 2X12" var et morsomt innslag, mye lyd for 7000,-, sikkert en konkurrent til CV vil jeg tro. Absolutt ikke noen høyttaler for dem som kun spiller jazz/klassisk, nok mer for dem som vil trå til og spille høyt.

Alt i alt synes jeg det var en bra messe, har funnet ut at det ikke er "på trynet" det jeg holder på med, men hadde kanskje forventet litt mer av "Hi-end" anleggene.
    Jeg sitter igjen med nesten det samme inntrykket eneste som var "positivt" for meg var Bose anleggene, disse var overaskende bra ( jeg har nesten ingen erfaringer med disse små "magiske" boksene.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Jeg sitter igjen med nesten det samme inntrykket eneste som var "positivt" for meg var Bose anleggene, disse var overaskende bra ( jeg har nesten ingen erfaringer med disse små "magiske" boksene.
    Hadde med vilje ikke kommentert Bose

Ingen tvil om at det er mye/god lyd i forhold til størrelse, men kan prisen forvares? Ikke i mine ører, foretrekker Tivoliradioen min framfor Bose.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. Det er en brta pris på de ja jeg hadde ikke brukt så my for et så lite anlegg. MEN det er sinnsyk lyd og passer perfekt til vestkant snobber! ( ikke noe negativt ment! )

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TL260 i kombinasjon med H200 er et par jeg og sniffer på. Ble litt overrasket over at de kjørte den "lille" integrerte fra Harman på de. Høyttalerne hadde helt klart hatt godt av mer effekt.

Syns og at System Audio's Ranger var et spennende produkt, selv om jeg slet litt me å svelge designet.

De eneste produktene som ikke "infridde" mine forventinger, var egentlig all highend fra JBL og Mac. Uansett om kilden var vinyl, foret gjennom rør eller om kilden var cd foret gjennom enorme transistortrinn, låt det slapt og uengasjerende.

Uansett skikkelig morsomt at noe skjedde her og, jeg kjente min besøkelsestid og var der både lørdag og søndag.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drkaos
    TL260 i kombinasjon med H200 er et par jeg og sniffer på. Ble litt overrasket over at de kjørte den "lille" integrerte fra Harman på de. Høyttalerne hadde helt klart hatt godt av mer effekt.

Syns og at System Audio's Ranger var et spennende produkt, selv om jeg slet litt me å svelge designet.

De eneste produktene som ikke "infridde" mine forventinger, var egentlig all highend fra JBL og Mac. Uansett om kilden var vinyl, foret gjennom rør eller om kilden var cd foret gjennom enorme transistortrinn, låt det slapt og uengasjerende.

Uansett skikkelig morsomt at noe skjedde her og, jeg kjente min besøkelsestid og var der både lørdag og søndag.
    Min kjære svoger tok turen under fjorden i går også for å høre Hegel og JBL sammen, og han var rimelig ivrig etterpå Nå starter vel kampen for å få tak i en CD spiller (og kabler) som skal matche det hele.

Når det gjelder "Highend" fra JBL så er jeg tilbøyelig til å være enig med deg.

Hva synes dere forresten om lyden i "hjemmekinoen"?

Fikk også høre at det ikke blir messe neste år, det er jo som du sier bra at det skjer noe på disse kanter også, i Baillbyen ligger det iallefall fullstendig brakk.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva synes dere forresten om lyden i "hjemmekinoen"?
    Etter hva jeg forstod var dette L-serien til jbl (inkl 2 stk 12" subber) drevet av Primare's SPA21. Jeg syns lydtrykket var overbevisende, og jeg er overhode ikke i tvil om at dette er et oppsett som fungerer veldig bra. Selv i en større stue.

Kr.Sund har jo helt klart et marked for hifi, men tipper mange kjører til TrHeim når de først skal handle..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •