trenger litt hjelp med windows 98

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

trenger litt hjelp med windows 98

hei.

Jeg har nå dratt frem den gamle datan min fra loftet. Tenkte at min datter på 5 kunne få bruke denne til å lære seg data.

mitt spørsmål til dere er som følger:
    Jeg skal instalere windows 98,og lurer da på åssen kan jeg få lagd en admin konto som bare jeg logger på,og en vanlig konto med veeldig begrenset funksjoner(slik konto det er ved alle skoler "elever har kun tilang til progs som er instalert fra før,og ikke noe annet).

Grunnen til at jeg ønsker å få lagd det på denne måten er fordi jeg vil forhindre min datter og event. komme seg inn på hardisken,windows registret,etc etc slik at hun ved feil ikke får slettet noen filer,progs,osv.

takker for alle svar.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke slike funksjoner i Win98.
    Selv om du har passord på maskinen kan man bare trykke ESC, gå inn i windows mappen og slette din .pwd fila med samme navn som din brukerkonto også er det ikke passord heller.
    Veldig dårlig sikkerhet i Win98

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par av oss småbarnsforeldre - installerte PCI kort i PC'ene på barneskolen, som virker AKKURAT slik du ønsker. Koster bare noen få hundrelapper..........

UANSETT hva poden din gjør med filer, eller skriver format c: :???: av en eller annen utforskende grunn - Det ENESTE du behøver å gjøre for å gjenopprette "utgangspunktet" - er å slå av/på svenske-knappen.

Her er lenke til produktet:

http://www.moonscape.no/moonscape_protection.php

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det skal være sikkert å vist. skolen min har moonscape og det har jeg slitt kjempelenge med å komme meg igjennom.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fleste eldre maskiner som klarer win98 klarer også win2000. Så lenge den har mer enn 48mb ram så går det greit. Kjørte dette på en gammel maskin med 48mb ram og Pentium 200mmx uten problemer. Her er sikkerheten VESENTLIG bedre (du kan lage konto'er etter brukernivå etc) samt støtte for enheter er mye bedre (USB etc)

Active John sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    397
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man lisens på 98 og ikke 2000 så får man ta det man har. Moonscape kort er ikke veldig dyrt uansett.

Alternativ 2 er norton ghost. Siden win 98 maskiner ikke krever mruk av sysprep osv kan man fint "ghoste" de som man vil veldig enkelt. man tar et image av maskinen slik den skal være, og så hiver man bare inn imaget på nytt ved behov, og vips så er maskinen slik den var når image ble tatt. Omtrent som moonscape men programvarebasert.

Alternativ 3: Det er mulig å få til "begrenset" funksjonalitet i windows 98 også, men dette er ikke noe standard greier. Man må bruke mye tid på å sette det opp, og det inngår en god del hacks i register og systemfiler. Altså vil jeg heller anbefale en av de over.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •