Audiofil 2006 messen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active hifiguru 2 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiofil 2006 messen

Hei har i dag vert på messa ble litt skuffet da ingen av Mcintosh sin saker var koblet opp på noe annet sett enn strøm.Messer skal vel være plassen og se og høre noe av det værste hifi har og by på?Men fikk litt bedre på jbl sin stand med array 1400 samt high end oppsett av hegel og isotex og esoteric.Primare og sa sine stands var en fryd god lyd og trivelige utstillere:-D .Bilen med party anlegg for ute bruk var også kul spissielt da en av utstillerne skrudde opp lyden hifi magasinene var også på plass.Knut sprang rundt og tok bilder disse kommer sikkert snart på trykk.Bilen med jbl i fikk jaggu kjørt seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var lit mindre intresange ting i år, en i fjord. men ting som:

Den hyggelige svensken som digger hard rock og hører lydforkjeller på den minste ting når det gjelder kabler. Ja, det er forkjel på kabler. Selv en arbeidskolega måte innrømme det etter en tur innom nordost romet. Men det finnes vel grenser?

Hegel og Holter hadde igjen meget god lyd. Rommet kunne med stor fordel være bedre dempet, men men. Et anlegg med mye potensiale og låt etter forholdene meget bra.

Vinyl duden som snakker om følelser og det å være mann. Vinyl er tøft, kult og ikke minst sært. Et abselutt pluss for å trø til med gode gamle hardrock slagere!

High end anlegget på messa i år var en skuffelse. Rommet må nok få sin del av skylden. Men kan ikke huske å ha sitt de store forsøkende på å få det så mye bedre.

Men... savnet også demo av Mcintosh med han galningen fra Neby hi-fi. Dette var jo en av hydarane i fjord... kanskje ikke akkuratt lydmessig men, gøy var det!

MVH

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tøffeste: Bilstereo fra JBL. Utrolig trøkk, men egentlig litt irriterende fordi det var umulig å lytte/snakke i hele 1. etasja når demoen pågikk. Taket på bilen sto og bulet selv om dørene var åpne.

Det mest skuffende: High-end rommet med JBL Array. Lyden var den dårligste på hele messen. Boomy bass. Ærlig talt, bedre enn det må man kunne klare.

Det kjekkeste: Bosedemo av Lifestyleanleggene. Representanten fra Bose var dreven.

Det minst planlagte: Hjemmekinorommet til HFC. Man snakket om fancy integrerte løsninger med veggpaneler. Men når gutta skulle demonstrere hvor let dette var, så var det jo bare rot jo. Lyset gikk av-på-av-på-av, og skifte av demosnutter gikk ikke smertefritt. Kanskje ting kan bli for fancy?

Beste bilde: Pioners nye plasma-TV.

Kjekt å ha sett: Xscreen. Men for mye synlig struktur til at det er nyttig for hjemmekino.

Messens gjesp: SA Explorer på Hegel.

Overraskelse: SA Ranger.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at messen var bedre i fjor.

Høydepunktet var 2:35 linsa og crystallio2, begge levert av Bjørn H.
    Det ble kjørt på et 290cm bredt bilde, men jeg kunne sverget at det var 4meter bredde på det.

Ellers var det masse høytalere som er alltid kjekt å se på. Fikk litt inntrykk at nesten hele messen var en stor JBL utstilling.

Bose hadde en bra utstilling der representanten var meget dreven og visste hva han holdt på med. Er enormt med lyd en får fra de små "dingsene".

De nye plasmaskjermene til Pioneer var en fryd for øyet.
    LG hadde en ok stand, men var vel litt lei av å se enda mer plasmaskjermer.

Skuffendes lite projektorer. Det var plasma som regjerte, og det er kult det, men etter å ha sett 20 plasmaskjermer er en klar for å se noe annet.

Var innom hjemmekinoen til HFC, og den funket fint når jeg var der.
    Tiger: hehe spørs om ikke du var inne i den når jeg kikket inne i det andre rommet til HFC. Jeg klarte ikke å dy meg og plukket litt på panelet. Var inne på "kino" sonen og lurte fælt på hvorfor ikke lyset gikk av og på når jeg trykket som besatt på bryteren. Prøvde å skru opp og ned lyden og uten noe skjedde. Jeg lærte senere at dette rommet og kinoen var tilkoblet samme system, og at jeg skrudde på og av lyset og lyden i kinoen

Kjelli

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ramp. Demoen fra Bose klarte det en selger skal; Så ideer i hodet på de som vandrer. Jeg vurderer nå Bose til stua. ops: I stereo faller Bose helt gjenom, men til filmlyd sammen med flatskjerm så er Bose et reelt alternativ til de mer tradisjonelle gulvstående/-stativhøyttalere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •