Forsikre deg mot tap i tollen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Forsikre deg mot tap i tollen

Måtte bare dele dette med dere:

Et nytt firma tilbyr seg å dekke økonomiske tap som følge av å bli tatt i tollen med "litt for mye i bagasjen". Ved å ringe inn og betale 25, 50 eller 75 kr via tre forskjellige 820-nummer, dekker de inntil 1000, 2500 eller 4000kr for bot og beslaglagte varer.

Ser ut til at media har vært ute med nyheten for omtrent en uke siden, så det er nok helt ferskt.

Regner med at jeg kommer til å benytte meg av tjenesten neste gang jeg drar til utlandet - hva sier dere?

De heter forresten Asekuro, og er å finne på www.asekuro.no

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppfordring til tollsvindel er vel litt i drøyeste laget, eller hva?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå er det vel heller de tåpelige kvotene som er i drøyeste laget mener nå jeg!!!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og jeg mener straffen for mord, kirkebrann, voldtekt og så videre ikke burde overstige 100 kroner i bot. :roll:

Det er ganske irrelevant hva du mener, vi har alle et lovverk å forholde oss til. Ønsker du å gjøre noe med lovverket får du engasjere deg i politikken, gidder du ikke det fraskriver du deg også retten til å sutre. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo egentelig en ganske genial forretningsidé, men det må da samtidig være en ulovlig forretningsidé?

Det bygger jo på at de fleste som smugler ikke blir tatt i tollen, og dersom disse har betalt "forsikring" til dette firmaet, går jo da disse pengene rett i "potten". Dermed har man etterhvert penger til å betale boten for de som blir tatt.

Men kan det være lovlig?

Personlig smugler jeg ikke og er svært sjelden utenlands, men. Lurer på hvor lenge dette får vare?

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D er jo ikke noe nytt heller, i sverige har de sånn "forsikring" mot ulovlig nedlasting hvis man blir tatt! Da skal rettsaken betales for de som har betalt inn en viss sum....

Ulovlig er d vel ikke, det er vel kun han som smugler som gjør noe ulovlig, men d er da nødt til å ligge alvorlig i skyggeland! De betaler jo bare boten! Mor og far min kan jo også betale mine bøter, de gjør jo ikke noe ulovlig fordetom!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Lovlig iflg. tollsjefen

Tollvesenet sier jo selv at det er lovlig:

http://www.toll.no/templates_TAD/New...epslanguage=NO

Ikke så rart at den typen tjenester etableres med det avgiftsnivået vi har, da?

Gi folket billig røyk og vin!

:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    og jeg mener straffen for mord, kirkebrann, voldtekt og så videre ikke burde overstige 100 kroner i bot. :roll:

Det er ganske irrelevant hva du mener, vi har alle et lovverk å forholde oss til. Ønsker du å gjøre noe med lovverket får du engasjere deg i politikken, gidder du ikke det fraskriver du deg også retten til å sutre. ;-)
    Vel, om du sammenligner 2 flasker vin og en kotelett for mye over grensa med mord, kirkebrann og voldtekt må jeg virkelig si du er på BÆRTUR:-D hehe... regler er der med en grunn, det forstår jeg også, men å si at tollkvotene i norge er helt ok blir i grunn for dumt for min del, men for all del...alle har delte meninger!

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollkvoten har jeg ikke noe problem med, det er bare å ta en titt i barskapet og vinkjelleren. Problemet ditt er at du er alt for sjelden utenfor landets grenser. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tollkvoten har jeg ikke noe problem med, det er bare å ta en titt i barskapet og vinkjelleren. Problemet ditt er at du er alt for sjelden utenfor landets grenser. ;-)
    Jeg bor i Fr.Stad. Jeg tråkker på svenskegrensa når jeg går ut av døra :P hehe...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Seriøst? Høres nesten ut som du er en tilhenger av diktatorskap. Det kalles ikke sutring men meninger. Og her er ihvertfall et av de stedene folk bør kunne fremme dem. Om du er slave for loven så fint for deg men du bør kunne respektere andres ønske til å være "rebelske".

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens gåte: For dere som ikke har fått det med dere, så har Gorm stor tilgang til smaksprøver (les bittesmå flasker) av det man måtte ønske seg av drikke. Hvor jobber han?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Jeg bor i Fr.Stad. Jeg tråkker på svenskegrensa når jeg går ut av døra :P hehe...
    Det hjelper ikke stort, for du må være utenfor landets grenser vesentlig lenger for lovelig å kunne handle alkohol.

Konrad, den minste flasken jeg har i huset er en 1/2 liter Bakke, som jeg fikk av en kamerat (etter at jeg fargekalibrerte projektoren hans). Alt annet er enter 0,75 l eller større. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei kødder du? Har du stått opp med alle 5 beina feil de siste dagene eller?

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper ikke stort, for du må være utenfor landets grenser vesentlig lenger for lovelig å kunne handle alkohol.
    Hvis jeg ikke tar feil så gjelder vel dette bare verdier og ikke noe spesefikt.
    F.eks kjøper du en varer til over 3000,- innen 24.timer så må du fortolle. Over 24.timer så kan du handle for 6000,- uten å fortolle.

Det står ingen ting om tidsbegrensnig på kjøp av alkohol i utlandet.
    Men tar jeg feil så vil jeg vite det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ganske sikker på at man må være 24 timer ute av landet for å få med seg kvota inn igjen. Men hvem gidder vel å sjekke det på tullen.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge en kan påvise at det er betalt avgifter i landet en kommer fra, er det tillatt. Men da er jo også fortjenesten så liten at det neppe lønner seg å reise over grensen kun for å handle alkohol. Det var taxfri varer jeg mente når jeg skrev at det ikke er tillatt å ”importere” uten lengre opphold i broderlandet (24t).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Taxfree ja, det kan stemme litt bedre ;-)

Men litt on topic igjen. Kan være med på at denne typen forikkring er litt umoralskt, men det er like vell en kjempe god idee fra dem som startet dette. Jeg er i sverige ca.1 gang i måneden og jeg tar alltid med meg over kvoten fordi den er så latterlig streng!! Men jeg kommer nokk aldri til å gidde å forsikkre meg, er grenser på hvor mye man gidder å ta med seg. og blir du veivett inn så er det jo bare å ta en spansk en å spørre dem hvor man skal parkere for å fortolle

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten tvil om at det er umoralsk ja. Men det er en kjempe ide og jo flere som bruker det jo større bølger vil det lage. Og hvem vet, kanskje, bare kanskje gjør staten noe med tollregelen. Høyst usannsynlig men håp er en fin ting.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •