Hvordan gjør dere det ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan gjør dere det ?

Høres jo spennende ut, men må nok skuffe dere :lol:

Har akkurat bestilt litt utstyr på internett og betalt med kredittkort. Er litt i tvil om dette er lurt. Har hørt at noen oppretter egen konto for internett kjøp og så overfører kun det beløpet som skal belastes.

Så, hvordan gjør dere det :wink: ?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøper fra relativt mange på nettet, både norske og utenlanske, og nesten aldri opplevt "ubehageligheter". Jeg bruker kredittkort med innvilget kreditt og betaler inn til kortselskapet en gang i måneden. Etter jeg har handlet følger jeg med på kontoen online og skulle det dukke opp noe snusk tar jeg det opp med kortselskapet før jeg innbetaler månedsbeløpet. En gang hadde et norsk internettselskap trekt meg to ganger for samme beløpet, det ble ordnet opp i løpet av noen timer.
    For å si det på en annen måte, jeg føler ikke noe ubehag ved å handle på nettet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt at noen oppretter egen konto for internett kjøp og så overfører kun det beløpet som skal belastes.
    Sjekk paypal.com

Der kan du opprette konto eller bruke kredittkort. Sikkert mange her som bruker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns det hadde vært mest lettvint om man bare kunne bruke det kortet man har. Jeg har Mastercard som jeg får regning på en gang i mnd. (som jane) og har da muligheten til å sjekke beløpet før jeg betaler.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri hatt problemer med handel i utlandet, men eg holder meg til cder og dvder. større ting som hifiutstyr handler eg i Norge, aller helst lokalt. Så blir det ikkje så masse styr viss det er noko feil/mangler med varen, og så støtter man jo opp butikkene lokalt. Betaler heller meir for den tryggheten på dyrere ting, men det er no meg

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er helt enig med deg jolly. Det dukket bare opp her da jeg måtte bestille DVI-kabler fra DVI-GEAR. Men selv om en bare bestiller filmer og cd'er så må man jo likevel oppgi kortnummeret i "hytt og pine".

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    202
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i følge språkprofessoren Finn Erik Vinje heter det visst "Hytt og vær" eller "død og pine"

Har handlet over nettet med Mastercard mange ganger selv - og det har ikke vært problemer. Store ting til og med. Gjør som jane over.

Dersom man sparer f.eks 4500.- på en projector er det jo verdt det.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet mye via nettet i de siste årene og har enda til gode å bli "svindlet".

Brukte paypal en liten stund, men etter å blitt tipset om http://www.paypalwarning.com/ droppet jeg det. Nå går det kun via VISA el. Tar de ikke visa eller vanlig bankoverføring så kan det bare være.

Kjell

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ein som sa på tv for eit par år siden at "sjangsen for å bli svindlet med visakortet på nettet er mindre enn å bli ranet på gaten", husker ikkje kven det var men meiner det var på tv2 nyhetene.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Var ein som sa på tv for eit par år siden at "sjangsen for å bli svindlet med visakortet på nettet er mindre enn å bli ranet på gaten", husker ikkje kven det var men meiner det var på tv2 nyhetene.
    Det kan godt være. Raver du full rundt i red light distriktet så er det ikke noe sjakktrekk å ha ei feit lommebok stikkende opp av baklommen. På samme måte er det lurt å se an webbutikken før du evt overfører kredittkortopplysninger. Sunn skepsis er greit å ta med seg begge plasser 8)

Newcomer tendenfan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Visst man holder seg til litt anerkjente firmaer (som ofte blir diskutert her på forumet) er sannsynligheten ikke stor for svindel. Alt har selvfølgelig en risiko.

Hadde forresten julebord på lørdag, og da testet jeg seriøsiteten til de i baren ved å gi kortet mitt til en kompis. Han gikk og handlet diverse enheter alkohol, leverte kortet mitt og skrev under. Ingen problem i det hele tatt... så generelt bør man passe på kortet sitt :lol:

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Jeg kjøper fra relativt mange på nettet, både norske og utenlanske, og nesten aldri opplevt "ubehageligheter". Jeg bruker kredittkort med innvilget kreditt og betaler inn til kortselskapet en gang i måneden. Etter jeg har handlet følger jeg med på kontoen online og skulle det dukke opp noe snusk tar jeg det opp med kortselskapet før jeg innbetaler månedsbeløpet. En gang hadde et norsk internettselskap trekt meg to ganger for samme beløpet, det ble ordnet opp i løpet av noen timer.
    For å si det på en annen måte, jeg føler ikke noe ubehag ved å handle på nettet
    Word.
    Jobber i bank og har litt greie på sånne ting.
    De fleste store sjappene ødelegger for seg selv om de gjør noe tull.
    Og bedre og bruke kreditt kort, gjør det selv. Er det no tull så behøver man ikke betale regninga, bruker man Visa kort(over konto) Må man bytte ut alt istedet for få et kort med nytt kortnr... Litt mer jobb.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På samme måte er det lurt å se an webbutikken før du evt overfører kredittkortopplysninger.
    Er man inne på noen "lugubre" sider så vet man jo det, men jeg vet ikke hvordan man ser an en webbutikk om man skal handle feks. filmer :?:

i følge språkprofessoren Finn Erik Vinje heter det visst "Hytt og vær" eller "død og pine"
    Da har jeg funnet opp et helt nytt uttrykk med andre ord

Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Da har jeg funnet opp et helt nytt uttrykk med andre ord
    Nei, det er svært vanlig at folk setter sammen deler av ulike uttrykk eller ordspråk.

så det så :lol:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handler mer på nettet enn jeg gjør i butikker (er vel stort sett bare mat og klær jeg kjøper lokalt), og jeg har aldri opplevd kredittkortsvindel, selv på "tvilsomme" nettbutikker.

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også handlet en del på nett, bruker som regel mastercard kredittkort. Har også brukt paypal noe når jeg har kjøpt fra privatpersoner. Har ikke hatt noen problemer med det selv...

BB

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det altså ingen som har noen spesielle motforestillinger?

Får satse på at det er trygt da

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •